Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?

Vierailija
15.07.2024 |

Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.

Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.

Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.

Kommentit (746)

Vierailija
501/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeellä vakavan ja kroonisen sairauden vuoksi. Veronkorotukset osuneet omiin tuloihin. Ja syyskuun alusta Alvin korotus vaikuttaa kaikkeen, eniten omiin lääkeostoihin. Jos ensi vuodelle suunniteltu julkisen terveydenhuollon asiakasmaksujen 45% korotus tulee niin olen totaalisen kusessa kun olen jo nytkin. Sairaalapäiviä tulee n.3kk ajalta vuodessa, erikoissairaanhoidon kustannuksia joka kuukausi. Nytkin menee jo useampi tonni vuodessa matkakuluihin, lääkkeisiin ja hoitomaksuihin. 

Siis nousevatko nuo lääkärimaksut oikeasti 45%? 😯 Sehän on ihan sairas korotus! 

Ei hallitus lääkärimaksuista päätä.

Vierailija
502/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin ajatuksesta että tulevaisuudessa moni työttömien halveksijoista joutuu itse työttömäksi kun tekoäly ja robotisaatio vievät työt ja menee omaisuus myyntiin 😄

Karma is a bitch 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin muuttamaan alueelle missä ei ole mitään töitä. 

mä taas muutin voin rauhassa maata kotona ja nostella tukia..

Kokkareen trollailut osa 985

Vierailija
504/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se koko ajan kurjistuu. Kohta nousee alvit ja kohta laskee asumistuki kun tulee tarkastus. Työpaikatkin ovat vaan vähentyneet vaikka hallituksen piti lisätä niitä.

Vihaan tätä suomalaisia kyykyttävää hallitusta. Ensi kerralla äänestän mieluummin vaikka vasemmistoliittoa. 

On kyllä kamalaa kyykytystä kun ei saa kaikkea ilmaiseksi. Ihan kuin pohjois-koreassa.

Vierailija
505/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se koko ajan kurjistuu. Kohta nousee alvit ja kohta laskee asumistuki kun tulee tarkastus. Työpaikatkin ovat vaan vähentyneet vaikka hallituksen piti lisätä niitä.

Vihaan tätä suomalaisia kyykyttävää hallitusta. Ensi kerralla äänestän mieluummin vaikka vasemmistoliittoa. 

kyykytystähän se on kun töihin patistellaan laiskoja paskoja.joo vassut on sulle hyvä se kannustaa makaamaa tuilla.

Koska voin aloittaa työt? Sulla ilmeisesti on yritys. 

Vierailija
506/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kamalaa kyykytystä kun ei saa kaikkea ilmaiseksi. Ihan kuin pohjois-koreassa.

Luuletko että en ole ollut koskaan töissä? Toivottavasti itsekin kohtaat joskus jotain yllättävää ja työsi tai terveytesi menee. 

Vierailija
507/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään Hesarissa oli iso artikkeli, kuinka hallituksen takia Suomen talous sukeltaa ja ihmisiltä on mennyt usko tulevaisuuteen.

Pitää kuitenkin muistaa että Hesari on nykyään = Kansan uutiset. Edellisen ja sitä edellisten hallitusten tekemättä jääneet korjausliikkeet on Orpon hallituksen myötä vihdoin aloitettu, mutta asoiden korjaaminen ei tapahdu vuodessa. Siihen menee minimissään 2 hallituskautta eli 8 vuotta. Tietenkin nyt on paljon kiukkua ja porua, se on selvä, mutta katse pitää olla nyt siinä, missä tämä maa on 5-10 vuoden kuluttua. Hesaria ei kukaan vähänkään analyyttisempi ihminen pidä varteenotettavana mediana enää. Samaa kastia kuin yle ja jutut on sen mukaisia.

Vierailija
508/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeellä vakavan ja kroonisen sairauden vuoksi. Veronkorotukset osuneet omiin tuloihin. Ja syyskuun alusta Alvin korotus vaikuttaa kaikkeen, eniten omiin lääkeostoihin. Jos ensi vuodelle suunniteltu julkisen terveydenhuollon asiakasmaksujen 45% korotus tulee niin olen totaalisen kusessa kun olen jo nytkin. Sairaalapäiviä tulee n.3kk ajalta vuodessa, erikoissairaanhoidon kustannuksia joka kuukausi. Nytkin menee jo useampi tonni vuodessa matkakuluihin, lääkkeisiin ja hoitomaksuihin. 

Siis nousevatko nuo lääkärimaksut oikeasti 45%? 😯 Sehän on ihan sairas korotus! 

Ei hallitus lääkärimaksuista päätä.

Päättää. 

Asetus terveydenhuollon asiakasmaksuista. Plus sotealueille kohdistuvat massiiviset leikkaukset.

Orpo ajaa terveydenhuollon alas. Rikkaat toki saa hoitoa.

Vierailija
509/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyykytystähän se on kun töihin patistellaan laiskoja paskoja.joo vassut on sulle hyvä se kannustaa makaamaa tuilla.

etkö osaa edes töitä etsiä itse?.meille kyllä haetaan kahta asentaja/hitsarii.

Vierailija
510/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli köyhä yksinhuoltaja. Asumistuesta leikattiin 200 euroa eikä ole rahaa enää yhtään mihinkään.

Mikä on juurisyy siihen että elämä on noin huonossa jamassa? Kysyy toinen yh. Miksi elämä on kiinni tuista?

kun olen tottunut saamaan rahaa tekemättä mitään.

Tässä kiteytys taas sinimustan hallituksen ideologia.

Vierailija
511/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sopiiko tulla hitsariksi tai asentajaksi vaikka ei ole sen alan koulutusta? Voin tulla oppisopimuksella.

Vierailija
512/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä menin töihin ja saan kolminkertaisesti käteen sen mitä sain erilaisina tukina. Kiitos hallituksen että otin itseäni niskasta kiinni.

Mihin menit töihin, tulen myös sinne. Nimim. Nettona rukia 1000e jolla maksan asumisen ja oman sekä lapsen elämän.

Nyt on rahaa mettät pullollaan! Sangollisesta mustikoita maksetaan 50€ verottomana. Nyt kaikki te tukien leikkauksista valittavat mustikkamettään. Varsinkin pariskunnat ehtii nyt keräämään tonnin todella helposti jos kumpikin poimii 10 ämpärillistä.

Vierailija
513/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään Hesarissa oli iso artikkeli, kuinka hallituksen takia Suomen talous sukeltaa ja ihmisiltä on mennyt usko tulevaisuuteen.

Pitää kuitenkin muistaa että Hesari on nykyään = Kansan uutiset. Edellisen ja sitä edellisten hallitusten tekemättä jääneet korjausliikkeet on Orpon hallituksen myötä vihdoin aloitettu, mutta asoiden korjaaminen ei tapahdu vuodessa. Siihen menee minimissään 2 hallituskautta eli 8 vuotta. Tietenkin nyt on paljon kiukkua ja porua, se on selvä, mutta katse pitää olla nyt siinä, missä tämä maa on 5-10 vuoden kuluttua. Hesaria ei kukaan vähänkään analyyttisempi ihminen pidä varteenotettavana mediana enää. Samaa kastia kuin yle ja jutut on sen mukaisia.

Mitkä ihmeen korjausliikkeet? Tämä hallitus on katastrofi.

Talous on saatu romahtamaan. Ehkä pysyvästi.

Suomella ei ole varaa toiseen kokoomushallitukseen!

Vierailija
514/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin ajatuksesta että tulevaisuudessa moni työttömien halveksijoista joutuu itse työttömäksi kun tekoäly ja robotisaatio vievät työt ja menee omaisuus myyntiin 😄

Karma is a bitch 😉

Vähän niin kuin aktiivimallia puuhannut Jari Lindström silloin joutui itse työttömäksi 😂 Toki varmaan Jartsa sai sopeutumisrahaa eikä tarvinnut itse kokea aktiivimalliaan.

Vierailija
515/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tunnin juna pitää saada!!!!!

T. Petteri 

Vierailija
516/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen korjausliikkeet? Tämä hallitus on katastrofi.

Talous on saatu romahtamaan. Ehkä pysyvästi.

Satonen ja Purra ihailee tatcheria jonka toimien vuoksi britit nykyään kuolee kylmyyteen. Ihmiset tekee kahta työtä ja näkee nälkää. Maa on kaaoksessa.

Rahaa laitetaan huostaaonttoihin, vankiloihin ja armeijaan. 

Tämä on orpon hallituksen pyrkimys ja seuraus myös Suomessa.

Vierailija
517/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatöitä ei ole enää mitään järkeä tehdä, mitään ei enää jää säästöön. Olen juuri lopettamassa työni ja muuttamassa halvempaan kaupunkiin. Uusia töitä tuolta ei luultavasti löydy, mutta toimeentulotuella viimeisten säästöjen loputtua on helpompi elää, kuin mitättömällä palkalla ja tuella, jotka on yritettävä saada riittämään laskuihin. Kun Kela maksaa, ei tarvitse ainakaan niistä enää huolehtia. Joku muu tehkööt sitten henkilökohtaisen avustajan työt.

Vierailija
518/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sopiiko tulla hitsariksi tai asentajaksi vaikka ei ole sen alan koulutusta? Voin tulla oppi

olen normi hitsari en voi ketään ottaa töihin.ei kannata oppisopimuksella kun asentajaksi pääsee ilman koulutusta ja aloitus palkka 15e tunti koeajan jälkeen 17.5e hitsarilla n19e

Vierailija
519/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli köyhä yksinhuoltaja. Asumistuesta leikattiin 200 euroa eikä ole rahaa enää yhtään mihinkään.

Mikä on juurisyy siihen että elämä on noin huonossa jamassa? Kysyy toinen yh. Miksi elämä on kiinni tuista?

kun olen tottunut saamaan rahaa tekemättä mitään.

Tässä kiteytys taas sinimustan hallituksen ideologia.

ei vaan edellinen oli totuus vasemmiston ideologiasta.eikö koske sinuakin toi ilmaisen rahan saanti?

Vierailija
520/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin persettä meni ja kolme vuotta vielä tulossa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän