Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa
Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (
Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???
Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.
Tämä on aivan kamalaa....
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on mustikat kypsiä, kerää niitä ja myy, saat hyvät rahat. Tai kerää niitä edes syötäväksi itsellesi jollet halua myydä.
Ainiin, mutta eihän se käy kun sinulla ei ole autoa/ polkypyörää/ bussikorttia/ ämpäriä ym ym. Eikä selkäsi/ jalkasi/ pääsi kestä kyykkiä. Viivaa yli ylimääräinen.
Miten polkuyörällä käydään 25km päästä keräämässä mustikoita? En ole tuollaisesta suorituksesta vielä kuullut.
apSiellä 25km päässä olisi myös halvempia asuntoja. Saisit kaksi kärpästä yhdellä iskulla, enemmän rahaa käteen ja lisätienestejä marjastamalla ja sienestämällä. Turhaan sinä asut kaupungin keskustassa jos ei ole työpaikkaa.
Marjoja ja sieniä onkin ympäri vuode
Eikö ole muita vaihtoehtoja? Minullä on 100 metriä matkaa lähikauppaan ja 50 metriä mustikkametsään.
Yksinäinen ihminen, jolla ei ehkä ole muita joille kertoa huoliaan. Tämä palsta tulee varmaan aika monellekin siis mieleen! Mitä ap:n kaltaisessa tilateessa olevalle ihmisille pitäisi mielestäsi "ensimmäisenä" tulla mieleen, ap. on jo yrittänyt hakea apua jo muualta, joten hän on jo yrittänyt tehdä asialle jotain, ennen kuin kirjoitti tänne!
Kyllä olet tyhmä kun uskot tämän jankuttajan aloituksia.
Tämä aloitus on erilainen kuin jankuttajan aloitukset. Jos sisäistäisit lukemasi, huomaisit kyllä eron.
Vierailija kirjoitti:
"Marjoja ja sieniä onkin ympäri vuoden! =D Ap. siis talvisin pyöräilee tuon 25km ihan kevyesti aina kauppaan, josta vähät ruokansa voi ostaa?"
Ap:lla oli kaiketi akuutti rahapula. Mikäli ei suostu siirtämään persettään ylikallista asunnosta talveen mennessä voi pitää turpansa kiinni.
Ap. varmaan muuttaisi, jos löytäisi halvemman asunnon. Onko sinulla siis tarjota ap:lle sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomi on niin kylmä ja ankea, empatiaan kykenemätön maa??
Mitä empatiaa vielä, ihan riittää että elätämme tämänkin lokin. Tajuaakohan ne lainkaan, että nämä ruikutukset vaan hyödyttävät hallitusta? Ollaan väsytty maksamaan oleilusta, loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on mustikat kypsiä, kerää niitä ja myy, saat hyvät rahat. Tai kerää niitä edes syötäväksi itsellesi jollet halua myydä.
Ainiin, mutta eihän se käy kun sinulla ei ole autoa/ polkypyörää/ bussikorttia/ ämpäriä ym ym. Eikä selkäsi/ jalkasi/ pääsi kestä kyykkiä. Viivaa yli ylimääräinen.
Miten polkuyörällä käydään 25km päästä keräämässä mustikoita? En ole tuollaisesta suorituksesta vielä kuullut.
ap
Reppu selkään ja eväitä mennessä mukaan saat mustikkaa ja pyöränsarvissa ja korissa ja tarakalla mahtuu myös kuljettamaan. Voit sopia ostajien kanssa treffit myös sinne korpeen oma ämpäri mukaan, ja vaihdat sankoa päivän mittaan. Telttakin kulkee matkassa tai eiippumatto niin ei tarvitse joka päivä pyöräillä ees taas.
Vierailija kirjoitti:
Koska oikeisto. "Empatia ei kuulu politiikkaan". Se ei kuulu oikeistolaisilla mihinkään muuhunkaan. He ovat kuulleet ja osaavat sanan empatia, mutta eivät käytännössä tiedä mitä se on.
Ap ja muut samassa tilanteessa olevat!
Löytyy niitä kämppiä alle Kelan rajojen Helsingistäkin (en tiedä asutko siellä, mutta jos asut niin vaihtoehtoja on). Miten olisi vaikka jompikumpi alla olevista? On niitä enemmänkin nuo ovat vain esimerkkejä. Sossusta saa myös apua asunnon etsintään. Ei sinun auta kuin etsiä se halvempi asunto, jotta tilanne helpottuu. Myös tukiasuntoja tarjoavia tahoja on. Ensin kuitenkin ruokaa. Tuonne syötät paikkakunnan ja katsot mitä lähellä on. Ei tämä tilanne helppo ole, mutta tuleen ei voi jäädä makaamaankaan. Eteenpäin siis.
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/lauttasaari/kerrostalo…
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/etela-haaga/kerrostalo…
Nyt on kesä ja luonto täynnä ilmaista ruokaa. Teet niinkuin metsästäjäkeräilijä-esi-isämme ja hyödynnä niitä. Ai mutta sittenhän pitäisi ihan itse tehdä jotain ruokansa eteen. Sori siitä.
Pisteet jalkaa toisen edelle Vantaan Jumboon, niin minä tulen sinne ja annan sinulle 50 euroa.
Aikuiset yksilöt eläinlajista riippumatta osaavat itse elättää itsensä. Jos ei pysty, luonnonvalinta hoitelee. Oi miksi ihmisistä on tehty yhteiskunnan tuella näin uusavuttomia!
Siellä 25km päässä olisi myös halvempia asuntoja. Saisit kaksi kärpästä yhdellä iskulla, enemmän rahaa käteen ja lisätienestejä marjastamalla ja sienestämällä. Turhaan sinä asut kaupungin keskustassa jos ei ole työpaikkaa.
Eikö ole muita vaihtoehtoja? Minullä on 100 metriä matkaa lähikauppaan ja 50 metriä mustikkametsään.
Koska sinulla on, niin samanlainen asuinpaikka täytyy siis olla kaikkialla muuallakin ja kaikilla muillakin? Voi helvetti teitä kuplalaisia, luetteko te mitään muuta kuin seiskaa, seuraatteko te mitään muuta kuin tiktokkia, tunnetteko te ketään muuta kuin perheenne? Miten tässä maassa voi olla noin paljon ummikkoja, joilla on täysin hukassa ymmärrys ympäröivästä maailmasta ja muista ihmisistä ja millaisia elämäntilanteita ihmisillä voi olla!
Onko tää nyt päivän ensimmäinen satusi? Olet kyllä ahkera näitä tänne vääntämään.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset yksilöt eläinlajista riippumatta osaavat itse elättää itsensä. Jos ei pysty, luonnonvalinta hoitelee. Oi miksi ihmisistä on tehty yhteiskunnan tuella näin uusavuttomia!
Mene itse laiduntamaan sinne lähinurmikolle ja mäkätä sitten.
Tuota tuota, verotiedot on julkisia, niin kuin myös puhelinluettelo, etsit oman paikkakuntasi varakkaamman väen tiedot ja menet tekemään nälästäsi niiden ongelman livenä, kotona, me aletaan kaikki tekeen näin joilla ei ole varaa enää elää ja tähän pashkaan tulee muutos kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä 25km päässä olisi myös halvempia asuntoja. Saisit kaksi kärpästä yhdellä iskulla, enemmän rahaa käteen ja lisätienestejä marjastamalla ja sienestämällä. Turhaan sinä asut kaupungin keskustassa jos ei ole työpaikkaa.
Koska sinulla on, niin samanlainen asuinpaikka täytyy siis olla kaikkialla muuallakin ja kaikilla muillakin? Voi helvetti teitä kuplalaisia, luetteko te mitään muuta kuin seiskaa, seuraatteko te mitään muuta kuin tiktokkia, tunnetteko te ketään muuta kuin perheenne? Miten tässä maassa voi olla noin paljon ummikkoja, joilla on täysin hukassa ymmärrys ympäröivästä maailmasta ja muista ihmisistä ja millaisia elämäntilanteita ihmisillä voi olla!
Nimenomaan en elä kuplassa vaan tiedän tämän hetken asuntomarkkinat hyvin koska olen parhaillaan etsimässä uutta asuntoa itselleni (omilla rahoillani). Yksi tärkeimmistä kriteereistäni on että on lähellä luontoa mutta kauppaankaan ei saa olla liian pitkä matka. Vaihtoehtoja löytyy vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä empatiaa vielä, ihan riittää että elätämme tämänkin lokin. Tajuaakohan ne lainkaan, että nämä ruikutukset vaan hyödyttävät hallitusta? Ollaan väsytty maksamaan oleilusta, loputtomiin.
Mihin sinä olet väsyny on sun oman puolueen valheet muista, nyt jotain tun valoja päälle sen ilmiselvien valheiden nielemisen kanssa.
Tule ulos sieltä kellarists ja tutustuun meihin muihin, me ei olla niitä hirviöitä sun peloista ja valheista.
Vierailija kirjoitti:
Et saa edes pitää asetta, etkä metsästää ilman lupaa. Aselakia pitää höllentää jajperustuslakiin lisäys: jokaisella on oikeus aseeseen ja oikeus metsästää missä haluaa. Se on vaihtoehto siihen, että kaikkien pitää hankkia itse ruokansa. Kannatatko?
Mä laitan joka kuukausi 500e palkasta sivuun, ettei tule tilannetta, että rahat ois loppu.
Ja hoitotöihin pääsee jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kesä ja luonto täynnä ilmaista ruokaa. Teet niinkuin metsästäjäkeräilijä-esi-isämme ja hyödynnä niitä. Ai mutta sittenhän pitäisi ihan itse tehdä jotain ruokansa eteen. Sori siitä.
Sanoo herra istun vauvalla valehtelemassa muista 24/7, minä olen kokenu erämies monelta vuosikymmeneltä, menes poika pariks päivää metsään ja ruoki itses ja tule sit mussuttaan tuota paskaa, pelkällä marjalla ei elä ja riista ja kala on rahan ja välineiden takana.
Pari vuotta jo on ollut vuokralaisten markkinat. Et ole löytänyt halvempaa, miten se voi olla mahdollista ?