Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukutko puolisosi kanssa samassa sängyssä vai eri sängyissä vai jopa eri huoneissa?

Vierailija
14.07.2024 |

Itse nukun eri huoneessa puolison kanssa. Meillä on eri rytmit ja muutenkin ahdistaisi nukkua, jos toinen olis ihan siinä kyljessä kiinni. 

Puoliso kyllä tahtois että nukuttais samassa sängyssä. 

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nukkua eri huoneessa, mutta puoliso loukkaantui ehdotuksesta. Syynä kuorsaaminen ja naamalle puhaltelu unissaan. Eli toistaiseksi kärsitään samassa huoneessa ja vuoteessa.

Vähänpä mies sinun untasi ja hyvinvointiasi arvostaa! Anna loukkaantua ihan rauhassa ja siirry edes muutamiksi öiksi viikossa toiseen huoneeseen nukkumaan.

Aika usein huonouninen ihminen ei saa nukuttua oudossa paikassa/sängyssä, etenkin jos nukkuu siellä vaan silloin tällöin.

Vierailija
102/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähänpä mies sinun untasi ja hyvinvointiasi arvostaa!"

Jos ihminen nukkuu tosi hyvin, ei hän tajua miten huonot unet vaikuttaa. Meillä on just niin. Ei mies tiedä mitä on jos saa nukutttua vaan neljä tuntia yössä, esim. Toisen kuorsauksen takia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa sängyssä useimmiten, mutta mies kuorsaa ajoittain tai joskus on muita univaikeuksia ja silloin nukkuu jompikumpi vierashuoneessa.

Vierailija
104/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nukkua eri huoneessa, mutta puoliso loukkaantui ehdotuksesta. Syynä kuorsaaminen ja naamalle puhaltelu unissaan. Eli toistaiseksi kärsitään samassa huoneessa ja vuoteessa.

Tämä naamalle puhaltelu... Näin kerran unta että pussasin tai piti pussata jonkun vieraan miehen kanssa, jonka hengitys haisi. Tajusin myöhemmin että mies se siellä oli yöllä kuorsannut mun naamalle sellaiset paskan hajuiset bofoorit ettei tosikaan.

Vierailija
105/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mieheni aluksi suuttui pelkästä ehdotuksesta nukkua eri huoneissa. Sitten hänelle itselleen tuli sattumalta uniongelmia ja hän tajusi, kuinka kamalaa on nukkua huonosti. Silti ei meinannut suostua eri huoneisiin. Pyysin että kokeillaan vuorotella yksin ja yhdessänukkumista.

Kas, mies huomasi nukkuvansa paremmin yksin. Minä en kuorsaa enkä puhalla naamaan (anteeksi, tämä nauratti :)) mutta nukun aina paksulla täkillä. Kesälläkin. Olen siis varsinainen lämpöpatteri. Nyt saa mies nukkua viileässä kuten haluaa ja minä saan nukkua lämpimässä, ilman kuorsausta. Rakkautta meillä riittää hereillä ollessa ja paremmin sitä jaksaakin osoittaa hellyyttä, kun aivot toimii eikä ole aivan töttöröö.

hölökkähousu
106/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos muuttaisitte yhteen, jäisi toisen vuokra säästöön eikä tarvitsisi yhteiskunnan tuilla elää. Kannatan lisää yksityisetsiviä kelaan tällaisten takia.

Vierailija
107/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa pedissä vierekkäin. Miten saatte kumppanin syttymään jos ollut ns.hiljaista tovi? 

Vierailija
108/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähänpä mies sinun untasi ja hyvinvointiasi arvostaa! Anna loukkaantua ihan rauhassa ja siirry edes muutamiksi öiksi viikossa toiseen huoneeseen nukkumaan.

Miksi tätä vois sanoa, jonkinlaista henkistä väkivaltaa? Jatkuva liian vähäinen unen määrä sairastuttaa ja altistuttaa onnettomuuksille mutta mitä väliä... 

Vierailija
109/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele miehesi kanssa! Ei kysymys ole siitä ettet rakasta enää vaan ainoastaan siitä että haluat nukkua yösi hyvin. Julmaa pakottaa puoliso valvomaan vain siksi että on muka pakko nukkua samassa sängyssä!

Nyt kasvatat omaa tahtoa👍

Vierailija
110/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa pedissä vierekkäin. Miten saatte kumppanin syttymään jos ollut ns.hiljaista tovi? 

Nämä asiat ei liity yhteen. Ei me nukkuessa puuhailla.

Vierailija
111/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä vois sanoa, jonkinlaista henkistä väkivaltaa? Jatkuva liian vähäinen unen määrä sairastuttaa ja altistuttaa onnettomuuksille mutta mitä väliä... 

No mitä se silloin sitten on jos se huonosti nukkuja on ihan ok tilanteeseen? Kunhan aina välillä saa univelkoja nukuttua.

Vierailija
112/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen parisänky ja vierashuoneessa toinen sänky. Joskus menen nukkumaan vierashuoneeseen, yleensä jos mies kuorsaa tai jos hän nukkuu levottomasti esim viihteellä käynnin jälkeen.

Vierailija
113/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se silloin sitten on jos se huonosti nukkuja on ihan ok tilanteeseen? Kunhan aina välillä saa univelkoja nukuttua.

Silloin ei ole ongelmaa. Eihän?

Vierailija
114/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukumme omissa sängyissämme eri asunnoissa. Olemme olleet yhdessä nyt vasta 5 vuotta. Ihan normaali uusioperhe. Minulta lähtisi kelan tuet jos asuisimme yhdessä ja samoin menisi myös mieheltänikin.

et semmonen kiva luuseri paska perhe.onneks tukia leikattiin ja leikataan lisää niin voitte loisia perseauki

Vierailija
115/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään samassa sängyssä, kun krooninen väsymys ja uniongelmat on helpottaneet niin ettei tule murhanhimoisia ajatuksia heti jos puoliso nousee yöllä vessaan tai edes kääntää kylkeä. Välillä on nukuttu vuosikausia eri huoneissa, enkä näe sille estettä tulevaisuudessa jos jomman kumman hyvä nukkuminen sitä vaatii. 

Fyysisen läheisyyden tai seksin määrä ei ole ollut mitenkään selkeästi sidoksissa yhdessä nukkumiseen. Toki yksi erityisen hyvä intiimielämän vaihe on osunut ajanjaksoon jolloin nukuttiin yhdessä, mutta samassa (3,3-metrisessä) sängyssä nukkui kolme lastakin, joten intiimihommat hoidettiin muualla ja muulloin kuin sängyssä nukkumaanmenoaikaan. Ja ylipäätään... Kun menen nukkumaan, menen nukkumaan.

Vierailija
116/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan härkkimällä silloin kun puoliso haluaa päästä nukkumaan. Virittelut pitää aloittaa hyvissä ajoin, ja sinne sänkyynkin mennä ajoissa, jos mielessä on muutakin kuin riittävät yöunet. Tosin meillä ei harrasteta vartin pikaisia, ehkä sellaisilla ei niin ole väliä. 

Vierailija
117/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mies vastusti erillään nukkumista henkeen ja vereen, mutta kun joutui itse nukkumaan jalkaleikkauksen jälkeen yksin olohuoneen sohvalla, että sai jalan mukavaan asentoon, niin siitä lähtien on nukuttu erillään. Mies huomasi, että hän itse nukkuu paremmin ja minäkin olen pirteämpi ja vähemmän kärttyinen. Nykyään mies nukkuu makuuhuoneessa ja minä toisella puolella taloa ns vierashuoneessa, josta on pikkuhiljaa muodostumassa minun oma huone.

Meillä on eri rytmi, minä herään 4.30 ja mies 7.30, ennen mieskin heräsi turhaan liian varhain ja uudelleen nukahtaminen oli vaikeaa, nyt hän saa nukkua keskeytyksettä omaan herätykseensä asti. Minä menen ajoissa nukkumaan ja mies saa rauhassa katsoa elokuvaa tai urheilua tai mitä nyt katsookaan.

Ollaan kumpikin laihduttu sen jälkeen kun tämä erikseen nukkuminen aloitettiin. Kunnon yöunet hillitsevät hiilarimättöjen tarvetta, kun ei tule sellaista väsymyksestä johtuvaa makeannälkää. Myös verenpaine on kummallakin parantunut.

Vierailija
118/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 v samassa sängyssä, lähekkäin.

Vierailija
119/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri sängyissä, eri huoneissa jopa eri kerroksissa.

Mulla on käytössä nyt ns sairaalasänky ja sen sai parhaiten sijoitettua olkkariin.

Vierailija
120/120 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähn taputan peppusta aamulla keittiössä ja suukotan... Vartin päästä homma ohi.

N52