Katson Äideistä parhain -elokuvaa
Miten ikinä jonkun mielestä sotalapseksi lähettäminen on voinut olla hyvä idea? 😭
Kommentit (23)
Moni sotalapsi joutui väkivallan ja seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi Ruotsissa.
Härö on Suomen paras ohjaaja. Odotan innolla uutta Nasu-Suomesta kertovaa.
Lapsia ei pitäisi erottaa vanhemmistaan missään olosuhteissa. Jos siis vanhemmat ovat kutakuinkin kelvollisia huolehtimaan lapsen tarpeista.
Sitä en millään ymmärrä, miksi sisaruksetkin erotettiin toisistaan :(
Nälän, köyhyyden ja pommitusuhan alta vauraaseen maahan. Jalo ajatus, mutta kukaan ei ymmärtänyt miten asia pitäisi hoitaa viisaasti.
Tätähän tapahtuu koko ajan jossain.
Vierailija kirjoitti:
Nälän, köyhyyden ja pommitusuhan alta vauraaseen maahan. Jalo ajatus, mutta kukaan ei ymmärtänyt miten asia pitäisi hoitaa viisaasti.
Tätähän tapahtuu koko ajan jossain.
Niin tapahtuu.
Silloin ajateltiin, että se on lapselle parhaaksi. Jälkikäteen turha taivastella, kun lähettämishetkellä ei ollut sitä tietoa saatavilla, mitä meillä on nyt. Toimittiin niissä oloissa ja niillä tiedoilla parhaaksi katsotulla tavalla.
Parempi sotalapseksi Ruotsiin kuin jättää esim. roskikseen niin kuin maailmalla tehdään hyvinkin usein.
En pysty, enkä halua katsoa😭Kuinka köyhä äiti pantiin valitsemaan kymmenestä lapsetaan yksi onnelaan. Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
En pysty, enkä halua katsoa😭Kuinka köyhä äiti pantiin valitsemaan kymmenestä lapsetaan yksi onnelaan. Hyi helvetti.
Ei tuossa elokuvassa mitään tuollaista tapahdu.
Molemmat vanhempani ovat olleet sotalapsia Ruotsissa. Eivät muista aikaa pahalla. Ruotsissa oli paljon sellaista, mistä Suomessa oli pula. Toista odotti kotiin tullessa vieläpä poltettu koti. Sodan loppuminen näkyi kuitenkin lapsenkin silmiin aikuisten helpotuksena ja innokkuutena rakentaa uutta.
Vierailija kirjoitti:
Moni sotalapsi joutui väkivallan ja seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi Ruotsissa.
Mikä on lähde? Haluan tarkistaa sen. Olen perehtynyt sotalapsiin ja tähän asti olen ollut siinä käsityksessä, että lapsia kohdeltiin hyvin ja moni lapsi traumatisoitui siitä, että joutui palaamaan Suomeen.
Heissan ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lähde? Haluan tarkistaa sen. Olen perehtynyt sotalapsiin ja tähän asti olen ollut siinä käsityksessä, että lapsia kohdeltiin hyvin ja moni lapsi traumatisoitui siitä, että joutui palaamaan Suomeen.
Heissan ope
Et ole perhetynyt, jos oikeasti elät tuollaisessa harhassa. Ei tarvitse kovinkaan montaa artikkelia tai kirjaa aiheesta lukea niin tulee selville, ettei läheskään kaikkia kohdeltu hyvin. Ei edes viranomaisten toimesta.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa elokuvassa mitään tuollaista tapahdu.
Mutta totuus on, että monilapsisen perheen äiti laitettiin valitsemaan onnelaan lähtijä, miltä tuntui valitusta ja muista sisaruksista 😢😢😢😢😢😢
Vierailija kirjoitti:
Antaahan sitä nytkin ihmiset lapsiaan adoptioon.
Yleensä kuitenkin ihan pienenä, ja he elävät sitten koko elämänsä uudessa perheessä, eikä niin, että.pompotellaan edestakaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heissan ope
Et ole perhetynyt, jos oikeasti elät tuollaisessa harhassa. Ei tarvitse kovinkaan montaa artikkelia tai kirjaa aiheesta lukea niin tulee selville, ettei läheskään kaikkia kohdeltu hyvin. Ei edes viranomaisten toimesta.
t. eri
Lähde?????
Se hissan ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaahan sitä nytkin ihmiset lapsiaan adoptioon.
Yleensä kuitenkin ihan pienenä, ja he elävät sitten koko elämänsä uudessa perheessä, eikä niin, että.pompotellaan edestakaisin
Eikö? Aika pusikossa olet saanut kasvaa, jos et ole kuullut laitoslapsista, joita pompotellaan perheestä ja laitoksesta toiseen vuosikausien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heissan ope
Hejsan på dig också.
Ei ollut kokemusta ja vertailukohtaa siitä, mihin se voi johtaa.