Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katson Äideistä parhain -elokuvaa

Vierailija
14.07.2024 |

Miten ikinä jonkun mielestä sotalapseksi lähettäminen on voinut olla hyvä idea?  😭

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kokemusta ja vertailukohtaa siitä, mihin se voi johtaa.

Vierailija
2/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sotalapsi joutui väkivallan ja seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi Ruotsissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härö on  Suomen paras ohjaaja. Odotan innolla uutta Nasu-Suomesta kertovaa.

Vierailija
4/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei pitäisi erottaa vanhemmistaan missään olosuhteissa. Jos siis vanhemmat ovat kutakuinkin kelvollisia huolehtimaan lapsen tarpeista.

Vierailija
5/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en millään ymmärrä, miksi sisaruksetkin erotettiin toisistaan :(

Vierailija
6/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän, köyhyyden ja pommitusuhan alta vauraaseen maahan. Jalo ajatus, mutta kukaan ei ymmärtänyt miten asia pitäisi hoitaa viisaasti. 

Tätähän tapahtuu koko ajan jossain. 

Vierailija
7/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaahan sitä nytkin ihmiset lapsiaan adoptioon. 

Vierailija
8/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälän, köyhyyden ja pommitusuhan alta vauraaseen maahan. Jalo ajatus, mutta kukaan ei ymmärtänyt miten asia pitäisi hoitaa viisaasti. 

Tätähän tapahtuu koko ajan jossain. 

Niin tapahtuu.

Vierailija
9/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ajateltiin, että se on lapselle parhaaksi. Jälkikäteen turha taivastella, kun lähettämishetkellä ei ollut sitä tietoa saatavilla, mitä meillä on nyt. Toimittiin niissä oloissa ja niillä tiedoilla parhaaksi katsotulla tavalla. 

Vierailija
10/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sotalapseksi Ruotsiin kuin jättää esim. roskikseen niin kuin maailmalla tehdään hyvinkin usein. 

Vierailija
11/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, enkä halua katsoa😭Kuinka köyhä äiti pantiin valitsemaan kymmenestä lapsetaan yksi onnelaan. Hyi helvetti.

Vierailija
12/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty, enkä halua katsoa😭Kuinka köyhä äiti pantiin valitsemaan kymmenestä lapsetaan yksi onnelaan. Hyi helvetti.

Ei tuossa elokuvassa mitään tuollaista tapahdu. 

Vierailija
13/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani ovat olleet sotalapsia Ruotsissa. Eivät muista aikaa pahalla. Ruotsissa oli paljon sellaista, mistä Suomessa oli pula. Toista odotti kotiin tullessa vieläpä poltettu koti. Sodan loppuminen näkyi kuitenkin lapsenkin silmiin aikuisten helpotuksena ja innokkuutena rakentaa uutta.

Vierailija
14/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni sotalapsi joutui väkivallan ja seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi Ruotsissa.

Mikä on lähde? Haluan tarkistaa sen. Olen perehtynyt sotalapsiin ja tähän asti olen ollut siinä käsityksessä, että lapsia kohdeltiin hyvin ja moni lapsi traumatisoitui siitä, että joutui palaamaan Suomeen.

Heissan ope

Vierailija
15/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lähde? Haluan tarkistaa sen. Olen perehtynyt sotalapsiin ja tähän asti olen ollut siinä käsityksessä, että lapsia kohdeltiin hyvin ja moni lapsi traumatisoitui siitä, että joutui palaamaan Suomeen.

Heissan ope

Et ole perhetynyt, jos oikeasti elät tuollaisessa harhassa. Ei tarvitse kovinkaan montaa artikkelia tai kirjaa aiheesta lukea niin tulee selville, ettei läheskään kaikkia kohdeltu hyvin. Ei edes viranomaisten toimesta. 

t. eri

Vierailija
16/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa elokuvassa mitään tuollaista tapahdu. 

Mutta totuus on, että monilapsisen perheen äiti laitettiin valitsemaan onnelaan lähtijä, miltä tuntui valitusta ja muista sisaruksista 😢😢😢😢😢😢

Vierailija
17/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kuitenkin ihan pienenä, ja he elävät sitten koko elämänsä uudessa perheessä, eikä niin, että.pompotellaan edestakaisin

Vierailija
18/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heissan ope

Et ole perhetynyt, jos oikeasti elät tuollaisessa harhassa. Ei tarvitse kovinkaan montaa artikkelia tai kirjaa aiheesta lukea niin tulee selville, ettei läheskään kaikkia kohdeltu hyvin. Ei edes viranomaisten toimesta. 

t. eri

Lähde?????

Se hissan ope

Vierailija
19/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kuitenkin ihan pienenä, ja he elävät sitten koko elämänsä uudessa perheessä, eikä niin, että.pompotellaan edestakaisin

Eikö? Aika pusikossa olet saanut kasvaa, jos et ole kuullut laitoslapsista, joita pompotellaan perheestä ja laitoksesta toiseen vuosikausien ajan. 

Vierailija
20/23 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heissan ope

Hejsan på dig också.