Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukutko puolisosi kanssa samassa sängyssä vai eri sängyissä vai jopa eri huoneissa?

Vierailija
14.07.2024 |

Itse nukun eri huoneessa puolison kanssa. Meillä on eri rytmit ja muutenkin ahdistaisi nukkua, jos toinen olis ihan siinä kyljessä kiinni. 

Puoliso kyllä tahtois että nukuttais samassa sängyssä. 

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi pitää kättä pillun päällä jos eri sängyt tai huoneet???!!

Miksi se käsi täytyy pitää pillun päällä? 

Vierailija
62/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiskymppinen ystävä valitti jatkuvasti huonosti nukutusta yöstä ja väkisin niiden piti vaan nukkua samassa sängyssä eikä voinut niitä siirtää erilleen. Kokeeko sen jotkut todellakin niin noloksi että ennemmin nukkuu huonosti.

Ei kaikilla ole mahdollisuuksia kuten tästäkin ketjusta on käynyt ilmi.

Ei mahdollisuutta vetää sänkyjä erilleen?

Meillä toinen sänky on muuten olohuoneessa.

Mitä se sänkyjen erilleen vetäminen auttaa jos toinen kuorsaa? Mun eksä kuorsasi niin lujaa, että ei kunnolla auttanut vaikka nukuttiin eri kerroksissa. Se lopulta auttoi kun muutettiin eri paikkakunnille, toki se kämppäkavereina asuminen eri paikkakunnilla ei sitten muuten enää vastannut käsitystäni parisuhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen nukkuu yläkerrassa ja toinen alakerrassa. En kestä sitä kuorsausta ja valvon muutenkin pidempään ja herään myöhemmin. 

Tuohan olis sama kuin kaksi vierasta, tai korkeintaan ystävää, asuisi saman katon alla.

Se samassa sängyssä nukkuminen tuo suhteeseen myös fyysistä läheisyyttä, hyvän olon tunnetta ja turvallisuutta.  Joka jää kokonaan huomioimatta, tavallisina kiireisinä työpäivinä.

Jos te ette huomioi, niin ajattelet ettei kukaan muukaan.... 

Kyllä puolison yleensä ystävästä erottaa. Tunnetko ystäviäsi kohtaan romanttisia tunteita? Vai oletko nyt jonkunvaankanssa ja vieressä nukkuminen välttämätöntä edes jonkinlaisen illuusion luomiseksi?

Et nyt tullut vahvistaneeksi kuvaa siitä että yhdessänukkuminen on tärkeää hyvän suhteen säilyttämiseksi. Heikon toki voi ollakin. 

Vierailija
64/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri huoneissa jo yli kymmenen vuotta. Ei mikään ongelma.

Vierailija
65/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiskymppinen ystävä valitti jatkuvasti huonosti nukutusta yöstä ja väkisin niiden piti vaan nukkua samassa sängyssä eikä voinut niitä siirtää erilleen. Kokeeko sen jotkut todellakin niin noloksi että ennemmin nukkuu huonosti.

Mitä se sänkyjen erilleen vetäminen auttaa jos toinen kuorsaa? Mun eksä kuorsasi niin lujaa, että ei kunnolla auttanut vaikka nukuttiin eri kerroksissa. Se lopulta auttoi kun muutettiin eri paikkakunnille, toki se kämppäkavereina asuminen eri paikkakunnilla ei sitten muuten enää vastannut käsitystäni parisuhteesta.

Jos ollaan samassa sängyssä niin helpommin saa sitä kuorsaajaa tökittyä vaihtamaan asentoa. Mutta joo, meillä nukutaan eri kerroksissa. Reissataan paljon, mutta reissussa on aina niin paljon aktiviteettia että nukkuu ihan ookoo samassa huoneessa, eikä mun puoliso tavallisesti kuorsaakaan, enemmän ärsyttää se sen pyöriminen. 

Vierailija
66/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan eri maissa. 

Vierailija
67/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen nukkuu yläkerrassa ja toinen alakerrassa. En kestä sitä kuorsausta ja valvon muutenkin pidempään ja herään myöhemmin. 

Tuohan olis sama kuin kaksi vierasta, tai korkeintaan ystävää, asuisi saman katon alla.

Se samassa sängyssä nukkuminen tuo suhteeseen myös fyysistä läheisyyttä, hyvän olon tunnetta ja turvallisuutta.  Joka jää kokonaan huomioimatta, tavallisina kiireisinä työpäivinä.

Kymmenien vuosien yhdessäolon jälkeen jatkuva fyysinen läheisyys ei enää ole parisuhteen pääasia.

Puhu vaan omasta puolestasi. Kyllä se meille yhä on tärkeää vaikka 40.yhteistä vuotta mennään.

Kyllä läheisyys on parisuhteessa tärkeää ja sylikkäin nukkuminen on yksi parhaista tavoista ylläpitää läheisyyttä. Korostaen yksi tapa ylläpitää, ei koko läheisyys silti perustu tähän. Nyt ymmärrän kyllä paremmin näitä ero tilastoja.

Vierailija
68/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutaan samassa sängyssä. Monta vuotta nukuttiin erillään  ennenkuin mies haki apua tolkuttomaan kuorsaukseen joka ei antanut mun nukkua. Se kuului läpi ovien joten nukuin tolppien kanssa erillään. 

Vierailija
69/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iän aikoihin olemme molemmat tulleet herkkäunisemmiksi.

Unet eivät virkistä jos heräilee pitkin yötä toisen touhuihin.

Nuorempana sitä nukkui kapealla sängyllä sylikkäin, limittäin ja sisäkkäin ilmannongelmia - ei enää.

Vierailija
70/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri huoneissa nukutaan. Pitkään kärsin pahoista nukahtamisvaikeuksista ja yöheräilystä. Nyt on löytynyt vihdoin tavat joilla saan nukutuksi hyvin. Ja tämä tapahtuu yksin. 

Vierailija
71/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat huoneet ollut jo kymmenen vuotta, sitä ennen oli eri kerroksessa, miehen kuorsaus syynä. Ei pysy toimintakunnossa, jos ei saa koskaan nukuttua kunnolla.

Vierailija
72/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri huoneissa nukutaan. Pitkään kärsin pahoista nukahtamisvaikeuksista ja yöheräilystä. Nyt on löytynyt vihdoin tavat joilla saan nukutuksi hyvin. Ja tämä tapahtuu yksin. 

Sama.

Minulla pitää olla täysin pimeää, täysin hiljaista ja sopivan viileää.

Ei onnistu toisen kanssa.

Vierailija
73/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 huonetta ja keittiö ja lapset muuttaneet kotoa, joten yksi huone on muutettu mulle työhuoneeksi ja yksi vierashuoneeksi. Puolisolla on työvuorolistassa keksintö nimeltä yövuoro ja mulla taas pääsääntöinen päiväetätyö, joten kyllä se kilinä ja kolina häiritsee, kun hän tulee töistä klo 6 ja hänen pitäisi vaatekaapille päästä. Vierashuone ja työhuone on eri kerroksessa, sinne ei kuulu alakerran äänet. Joten nukun yövuoroviikolla eri huoneessa. 

Vierailija
74/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisänkyä on vaikea vetää erilleen ja jos olisi kaksi sänkyä, miten se erilleen vetäminen auttaisi vaikka kuorsaamiseen? 😄

Meillä ei olohuoneeseen/tupaan mahdu sänkyä.

Vierailija
75/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa sängyssä tietenkin, jo yli 40 vuotta.

Vierailija
76/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri huoneissa. Toinen kuorsaa

Vierailija
77/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan nukkua pimeässä ja hiljaisessa huoneessa. Mies viileässä eli ikkuna on auki talvellakin. Hän on lisäksi levoton nukkuja ja kuorsaa. Nukkuminen on aliarvostettua. Sentään tässä ketjussa näkyy olevan muitakin, joille hyvät unet on tärkeät.

Paljon mukavampi puoliso olen hyvin nukkuneena. Miehestäkin ajattelen vain mukavia asioita. Toisin saattaisi olla, jos joutuisin joka yö menettämään uneni hänen takiaan.

Vierailija
78/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä yllättää miten moni nukkuu erillään. Hyvähän se on jos on tilaa ja haluaa erikseen nukkua.

Meillä ei tilaa ole, joten näillä mennään. Mulla on päivätyö arkisin, etänä. Miehellä vuorotyö. Hetki sitten mies tuli yövuorosta kotiin ja meni nukkumaan makkariin. Mä teen tuvassa etätöitä. Jos miehellä on vapaapäivä, mennään samaan aikaan nukkumaan ja aamulla minä herään vähän aiemmin, ei ongelmia. No mies kuorsaa, mutta korvatulpat ja kyynärpää on keksitty.

Jos mies lähtee päivävuoroon, herää 4.30 kelloonsa, tai usein minä tönäisen hänet hereille kun kello soi. Mies käyttää koirat, havahdun kun koirat hyppää takaisin sänkyyn. Kuulen "horroksen läpi" kun mies keittää kahvit, laittaa eväät ym. Koko aikana en avaa silmiä enkä tee muuta kuin annan miehelle suukon ja sanon että ajaa varovasti. Mies lähtee töihin viideltä ja aika pian sen jälkeen nukahdan. Herään 7.20 kun oma kello soi. 

Eniten pieni koti ärsyttää silloin jos ensin alkuyön nukun huonosti miehen kuorsauksen takia, sitten olen hereillä 4.30-5 kun mies lähtee töihin, ja jos mun pitää herätä klo 6 kun lähden toimistolle. Silloin on kyllä väsy.

Tykkään nukkua miehen vieressä, mutta kyllä mä nautin hänen yövuoroistaan, kun saan nukkua rauhassa..

Vierailija
79/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri sängyissä nukkuminen on eron ensimmäisiä, hiljaisia singnaaleja.

Ai vaikka ei olisi ikinä nukkunut samassa sängyssä? Heh.

Vierailija
80/120 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillään nukkuminen taitaa olla oikeassa elämässä arka aihe. Minä kyllä puhun siitä jos puheeksi tulee, mutta mieheni jotenkin häpeää tätä asiaa. Sanon tähän väliin, että suhteemme on kunnossa ja peitto kyllä heiluu.

Jos meille tulee vieraita käymään, niin mies petaa parisänkyyn molempien petivaatteet. Ihan kuin vieraat meidän makkareita kiertäisivät! Ja se huone, missä hän nukkuu, niin sen hän laittaa vierashuonemoodiin eli ottaa kaikki tavaransa sieltä pois. En ymmärrä.