Nukutko puolisosi kanssa samassa sängyssä vai eri sängyissä vai jopa eri huoneissa?
Itse nukun eri huoneessa puolison kanssa. Meillä on eri rytmit ja muutenkin ahdistaisi nukkua, jos toinen olis ihan siinä kyljessä kiinni.
Puoliso kyllä tahtois että nukuttais samassa sängyssä.
Kommentit (120)
Samassa sängyssä, kun ollaan samassa osoitteessa. Nukun korvatulpat korvissa olen yksin tai kaksin. Olen niin herkästi heräilevä.
Vierailija kirjoitti:
Erillään nukkuminen taitaa olla oikeassa elämässä arka aihe. Minä kyllä puhun siitä jos puheeksi tulee, mutta mieheni jotenkin häpeää tätä asiaa. Sanon tähän väliin, että suhteemme on kunnossa ja peitto kyllä heiluu.
Jos meille tulee vieraita käymään, niin mies petaa parisänkyyn molempien petivaatteet. Ihan kuin vieraat meidän makkareita kiertäisivät! Ja se huone, missä hän nukkuu, niin sen hän laittaa vierashuonemoodiin eli ottaa kaikki tavaransa sieltä pois. En ymmärrä.
Jotenkin aistii että meidänkin suhdetta pidetään aivan tuhoontuomittuna kun monet tutut tietää että nukutaan eri huoneissa, ei ole yhteistä pankkitiliä ja vielä reissataankin erikseen. Kun ei niin vaan kuulu tehdä kun ollaan parisuhteessa ja varsinkaan naimisissa... Meillä varmaan riideltäis ja olis muutenkin ankeeta jos aina kökötettäis yhdessä, yhteisessä makkarissa, yhteiset rahat jossain miehen shortsien turvataskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erillään nukkuminen taitaa olla oikeassa elämässä arka aihe. Minä kyllä puhun siitä jos puheeksi tulee, mutta mieheni jotenkin häpeää tätä asiaa. Sanon tähän väliin, että suhteemme on kunnossa ja peitto kyllä heiluu.
Jos meille tulee vieraita käymään, niin mies petaa parisänkyyn molempien petivaatteet. Ihan kuin vieraat meidän makkareita kiertäisivät! Ja se huone, missä hän nukkuu, niin sen hän laittaa vierashuonemoodiin eli ottaa kaikki tavaransa sieltä pois. En ymmärrä.
Jotenkin aistii että meidänkin suhdetta pidetään aivan tuhoontuomittuna kun monet tutut tietää että nukutaan eri huoneissa, ei ole yhteistä pankkitiliä ja vielä reissataankin erikseen. Kun ei niin vaan kuulu tehdä kun ollaan parisuhteessa ja varsinkaan naimisissa... Meillä varmaan riideltäis ja olis muutenkin ankeeta jos aina kökötettäis yhdessä, yhteisessä makkarissa, yhteiset rah
Miten teidän TUTUT tietää teidän nukkumisjärjestelyistä tai pankkitileistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin aistii että meidänkin suhdetta pidetään aivan tuhoontuomittuna kun monet tutut tietää että nukutaan eri huoneissa, ei ole yhteistä pankkitiliä ja vielä reissataankin erikseen. Kun ei niin vaan kuulu tehdä kun ollaan parisuhteessa ja varsinkaan naimisissa... Meillä varmaan riideltäis ja olis muutenkin ankeeta jos aina kökötet
No pitäiskö sanoa kaverit vai mitä, kyllä näistä tulee juteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin aistii että meidänkin suhdetta pidetään aivan tuhoontuomittuna kun monet tutut tietää että nukutaan eri huoneissa, ei ole yhteistä pankkitiliä ja vielä reissataankin erikseen. Kun ei niin vaan kuulu tehdä kun ollaan parisuhteessa ja varsinkaan naimisissa... Meillä varmaan riideltäis ja olis muutenkin ankeeta jos aina kökötet
Nukkumisjärjestelyt käy ilmi varmaan ainakin niille, jotka vierailee kyseisen pariskunnan luona. Pankkitileistä en osaa sanoa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri sängyissä nukkuminen on eron ensimmäisiä, hiljaisia singnaaleja.
Ei välttämättä eron, mutta läheisyys saattaa kuolla pikku hiljaa.
Mieheni kuorsaa, mutta ei ole vielä 30v aikana alkanut liikaa häiritsemään.
Onko joidenkin parisuhdeläheisyys jotenkin nivottu yöunien aikaan? Meillä on läheisyyttä hereillä ollessa. Sohvalla sylikkäin köllötellessä, käsikädessä kävellen, saunassa toisia koskettaen, seksiä hereillä harrastaen. Mutta uni, tuo hyvinvoinnin kulmakivi, on ollut pakko siirtää eri huoneisiin. Ei mieskään siitä nauti, että joku tökkii koko yön kehoittaen kääntymään kyljelleen.
Unettomuus on aivan kauheaa, jatkuessaan ja kroonistuessaan. Juuri oltiin lomareissulla, lyhyellä, ja minä en nukkunut kuin hädintuskin tunnin. Mies sen sijaan kuorsasi menemään, keskelle sänkyä pyörien. Mä siirryin lattialle. Ei kukaan voi käsittää, ellei ole kokemusta, miltä tuntuu valvoa koko yö puolison vieressä, vain koska *se kuuluu parisuhteeseen*. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen nukkuu yläkerrassa ja toinen alakerrassa. En kestä sitä kuorsausta ja valvon muutenkin pidempään ja herään myöhemmin.
Tuohan olis sama kuin kaksi vierasta, tai korkeintaan ystävää, asuisi saman katon alla.Se samassa sängyssä nukkuminen tuo suhteeseen myös fyysistä läheisyyttä, hyvän olon tunnetta ja turvallisuutta. Joka jää kokonaan huomioimatta, tavallisina kiireisinä työpäivinä.
Kymmenien vuosien yhdessäolon jälkeen jatkuva fyysinen läheisyys ei enää ole parisuhteen pääasia.
Puhu vaan omasta puolestasi. Kyllä se meille yhä on tärkeää vaikka 40.yhteistä vuotta mennään.
Kyll
*Nukkua sylikkäin*?!
Vaikka samassa sängyssä nukunkin puolison kanssa, niin en missään nimessä sylikkäin. Ihmeellinen käsitys joillakin parisuhteen läheisyydestä; kas, kun ei huulet vastakkain, toisen sormi per seessä koko yön.
En pysty nukkumaan kenenkään iho ihoa vasten. Minulle tulee kuuma, alkaa ahdistaa, ja siis ihan fyysisesti huono olo, jos en saa vapaasti telmuta ja vaihtaa asentoa.
Nämä sylikkäin ja käsikkäin nukkujat ovat niitä onnekkaita hyväunisia jotka eivät ymmärrä mitä on pyöriä sängyssä unettomana.
Siinä ei nuku kumpikaan. Minä olen levoton huonouninen nukkuja, pakko heittelehtiä kyljeltä toiselle ennen kuin uni tulee.
Sen verran arvostan mieheni unta että olemme jo vuosia nukkuneet eri huoneissa.
Nukumme eri maissa. Minä Helsingissä ja mieheni Kuala Lumpurissa. Olemme olleet yhdessä 20 vuotta
minä nukkuisin mielelläni miehen vieressä jos olisi mies
aatelkaapa sitä, kuin ihanaa ois maata käsivarrella miehen kans ja vaikka ei käsivarrella niin vieressä..kaipaan sitä
Minä en osaa nukkua ilman miestäni tai se on ainakin huonompaa, läheisyys on niin...💞
Vierailija kirjoitti:
Nämä sylikkäin ja käsikkäin nukkujat ovat niitä onnekkaita hyväunisia jotka eivät ymmärrä mitä on pyöriä sängyssä unettomana.
Öö, en ole onnekas hyväuninen. Vaan se jolla ei ole mahdollisuuksia siirtyä muualle nukkumaan. Jonka mies kuorsaa kyljelläänkin, välillä pyörii levottomasti ja narskuttaa hampaitaan. Ja jonka herätän 4.30 kun hänen kellonsa soi ja mies lähtee töihin.
Kyllä, nukun välillä todella, todella huonosti. Välillä sitten on univelkaa niin että nukun kuin tukki univelkojani pois. Ja tykkään kun mies on yön töissä, silloin nukun hyvin.
Ja silti nukahdetaan aina käsi kädessä, jos hän kotona on.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei nuku kumpikaan. Minä olen levoton huonouninen nukkuja, pakko heittelehtiä kyljeltä toiselle ennen kuin uni tulee.
Toinen huonouninen ihmettelee, että mitä se kyljeltä toiselle heittely muka auttaa? Siinähän vaan tulee entistä levottomammaksi eikä ainakaan nuku jos siellä sängyssä heiluu kuin heinäseiväs.
Aina välillä mies nukkuu mun kans, mutta talvisin se ei tarkene kun ikkuna auki ja kuorsaa siihen malliin että oma rauha on mukavin.
Haluaisin nukkua eri huoneessa, mutta puoliso loukkaantui ehdotuksesta. Syynä kuorsaaminen ja naamalle puhaltelu unissaan. Eli toistaiseksi kärsitään samassa huoneessa ja vuoteessa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nukkua eri huoneessa, mutta puoliso loukkaantui ehdotuksesta. Syynä kuorsaaminen ja naamalle puhaltelu unissaan. Eli toistaiseksi kärsitään samassa huoneessa ja vuoteessa.
Vähänpä mies sinun untasi ja hyvinvointiasi arvostaa! Anna loukkaantua ihan rauhassa ja siirry edes muutamiksi öiksi viikossa toiseen huoneeseen nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen huonouninen ihmettelee, että mitä se kyljeltä toiselle heittely muka auttaa? Siinähän vaan tulee entistä levottomammaksi eikä ainakaan nuku jos siellä sängyssä heiluu kuin heinäseiväs.
Sitähän se levoton huonounisuus juuri onkin. Yhdessä asennossa ei vaan pysty olemaan kauaa vaan on pakko pyöriskellä.
Me ollaan eri planeetalla.
Nähdään viikonloppuisin uranuksella.