Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisten on vaikea ymmärtää, että toiset kärsii hellesäällä?

Vierailija
14.07.2024 |

Ja saadaan suunnilleen jotkut raivarit, jos joku kehtaa valittaa ihanasta helteestä.

Mä voin todella huonosti hellepäivinä vaikka olisin sisätiloissa. Huimaa ja pyörryttää, tuskanhiki nousee jatkuvasti pintaan, pään ympärillä tuntuu puristava vanne enkä pysty ajattelemaan enkä oikein hengittämäänkään. Olo on vaan ihan kauhea eikä siinä vaiheessa halua kuulla kenenkään viisasteluja siitä, että "nyt pitää nauttia!".

Kommentit (293)

Vierailija
141/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne jotka valittavat talvesta? 🙄

Vierailija
142/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ylipainoinen? Olen huomannut että lihavat kärsivät helteestä enemmän. Mitä jos laihduttaisit?

Painoindeksi alle 20. Paljonko sulla on? Kestän vaan jostain syystä todella huonosti kuumaa enkä voi esim. talvellakaan käyttää normaalia peittoa, en pysty olemaan saunassa ja jos menen jonkun muun jälkeen suihkuun, niin käännän veden lämpötilaa monta pykälää kylmemmälle, lämmintä ruokaa syödessä tulee aivan tolkuttoman kuuma jne.

Ap

Jos on tukalaa niin kannattaa hakeutua tutkimuksiin. Vasta oli iltapäivä lehdessä kuinka 30 vuotiaalla naisella saatiin sepelvaltimotauti diagnosoitua vasta kun hän oli sairastanut infarktin. Jäi vielä sydämen vajaatoiminta kaupanpäälliseksi mutta ei sentään kuollut.

Tämä. Alo

"

Tämä. Aloittaja ei ole terve, ei tuollainen vointi Suomen "helteissä" ole normaalia ollenkaan. Lämpötilan pitää olla yli +30 että terve ihminen alkaa voimaan huonosti ja siitäkin selviää välttämällä fyysistä rasitusta ja juomalla riittävästi. "

Siinäpä meillä järjen jättiläinen, vai pitää KAIKKIEN ihmisten kehojen toimia samalla tavalla kuin jonkun autistin joka itse tykkää maata kuumassa hiekassa vaikka päiväkausia :D Voi hellvetti tätä porukkaa täällä..pakko olla taas jotain härönistejä, sen verran sekavaa ajatusta selvistä asioista. 

Näiden mulkosilmien jotka isoon ääneen ihmettelevät miten joku voi voida huonosti jatkuvassa kuumuudessa ja huonossa sisäilmassa..kannattaa itse kokeilla, se alati päällä oleva pumppu ja tuuletin kiinni ja odottelemaan että sisälämpötila kohoaan siihen kolmeenkymppiin. Siinä sitten saavat "nauttia" siitä ihanasta "lämmöstä" kun pumppu ei viilennä kämppää. Kappas kummaa, kun on hikoillut muutaman päivän huomaa että itsellekkin alkaa tulla huono olo. Siitä sitten pomppimaan iloisesti ulos siihen auringonkäristykseen joka on Suomessa kirpeämpää johtuen tietyistä asioista. Aaah, melkoista naatintoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten monet ovat muka unohtaneet muutamassa vuodessa ettei tällaiset helteet millä tätä maata on kidutettu viime vuosina ole KOSKAAN ollut normaalia täällä pohjoisessa. Suurimmalla osalla on pohjoisen väen geenit ja tottumukset. On absurdia alkaa ilkkumaan esim suomalaisia siitä ettei tämä kansa kestä mitään välimeren saati saharan ilmastoa joka vielä täysin yllättäen muuttui pari vuotta sitten. Ei meidän kuuluisi hikoilla viikkokausia jossain +28 asteessa. Ei ole normaalia että joka vuosi nykyään kaivot kuivuvat Suomessa, miten kukaan voi pitää tätä ihanana asiana? Täytyy olla täysin vajaa tai olmi jossain mamman kellarissa. 

Lopeta sekoilu, aina on ollut hellekausia. Eikä nyt ole mitään viikkokausia 28 helte

Painu sinä pentutrolli vidduun ja takaisin sinne ulilaudalle mistä olet tänne valunut. Antaako mammulisi jäätelöä lisää? 

Tais nämä hurjat helteet jo paistaa ne viimeisimmät aivosolut😂🤣 

Vierailija
144/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin kuumuudesta, mutta en erityisemmin valita. Siitä minulla on oikeus hermostua, kun aina pidetään itsestään selvänä, että helteestä pitää nauttia. Jos siihen sanoo, että minä pidän viileästä ja sateesta, sitä pidetään keljuiluna tai huonona huumorina.Minun elimistöni (ja sairauteni ) eivät siedä kuumutta, sille en mitään voi. Herään taas eloon syksyn tultua. Ja sitten vielä se, kun sanotaan, että nauttikaa nyt, ettette sitten talvella vingu viluanne. En ole koskaan, en koskaan sanonut, että talvella olisi liian kylmä. Ja sitä paitsi kylmyyttä vastaan on olemassa keino, lisää vaatetta, mutta miten helpotat oloasi kuumuutta vastaan. Ja kiitos jo valmiiksi, pohjoisnavalle en muuta, edes lappiin ei ole mahdollisuuksia, eikä kerrostalon pienessä asunnossa juuri läpivetoa järjestetä. Vuokra-asuntoon ei myöskään mitään pysyviä ilmastointilaitteita laiteta. Mutta ei se mitään, kyllä minä pärjään, minulla on ikkunoissa ssälekaihtimet

Kuumuutta vastaan voi suojautua ihan siinä missä kylmyyttäkin. Vietä aikaa ilmastoidussa tilassa, käy uimassa ja syö vaikka jäätelöä. Talvellakin osaat laittaa lämmityksen päälle ja pukea oikeanlaiset vaatteet, ei kuumuus ole sen kummempaa.

Vierailija
145/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniin kerrostalohuoneistoihin ei saa läpivetoa, kaikilla kun ei ole isoa monen huoneen kämppää..huoh..Jos ulkona on +28 viikkokausia ja sisälämmöt huitelevat +30 eikä yölläkään helpota en tiedä mikä olento sinä olet jos ei yhtään kroppaan vaikuta. Meinaan ne etelänkin ihmiset kammoavat tällaista keliä ja ilmaa. 

Höpö höpö nyt taas. Eihän nämä ole edes mitään erityisen lämpimiä kelejä etelän ihmisille, miksi he niitä kammoaisivat.

Vierailija
146/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti vaikeampaa ymmärtää helteestä valittajia jotka ei hommaa ilmastointilaitetta.

Vierailija
147/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas samanlaista kuin vaikka träns-keskustelut. Tietty porukka päättää että nyt sallitaan vain tämä mielipide ja niitä kaikkein typerämpiä viestejä missä joukkokuolataan vastausta joka ei ole useamman mielipide multiyläpeukutetaan. Näistä autistisista jänkkäyksistä(johon myös kuuluu tuo pumpun tuputtaminen kun ei suostuta tajuamaan että kerrostalokämppiin niitä ei saa) myös huomaa että kyseessä on äijät, taas. Mistä ihmeestä tämä jänkkäävien pallillisten vyöry aina saapuu sekoittamaan keskusteluja, todella rasittavaa. Fakta nyt vain on se että suurin osa AIKUISISTA ei nyt vain nauti mistään viikkojen helteistä umpikuumissa kopperoissa. Eihän tuossa ole edes mitään inteltävää, itsestään selvä asia? 

Vierailija
148/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se vähän vaikeaa olla myötätuntoinen kun itjetään parin päivän, max parin viikon lämmöstä kun itse kärsii vähintään 10kk vuodessa kylmästä, sateesta ja tuulesta!!

Ja meille sanotaan että se on vain pukeutumiskysymys, koittakaa kestää!😡

Vierailija
149/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas samanlaista kuin vaikka träns-keskustelut. Tietty porukka päättää että nyt sallitaan vain tämä mielipide ja niitä kaikkein typerämpiä viestejä missä joukkokuolataan vastausta joka ei ole useamman mielipide multiyläpeukutetaan. Näistä autistisista jänkkäyksistä(johon myös kuuluu tuo pumpun tuputtaminen kun ei suostuta tajuamaan että kerrostalokämppiin niitä ei saa) myös huomaa että kyseessä on äijät, taas. Mistä ihmeestä tämä jänkkäävien pallillisten vyöry aina saapuu sekoittamaan keskusteluja, todella rasittavaa. Fakta nyt vain on se että suurin osa AIKUISISTA ei nyt vain nauti mistään viikkojen helteistä umpikuumissa kopperoissa. Eihän tuossa ole edes mitään inteltävää, itsestään selvä asia? 

Meidän kerrostaloon monelle asennettiin ilmalämpöpumppu. Itse en halunnut koska se pitää hurinaa. Tykkään myös helteistä. 

Vierailija
150/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsin kuumuudesta, mutta en erityisemmin valita. Siitä minulla on oikeus hermostua, kun aina pidetään itsestään selvänä, että helteestä pitää nauttia. Jos siihen sanoo, että minä pidän viileästä ja sateesta, sitä pidetään keljuiluna tai huonona huumorina.Minun elimistöni (ja sairauteni ) eivät siedä kuumutta, sille en mitään voi. Herään taas eloon syksyn tultua. Ja sitten vielä se, kun sanotaan, että nauttikaa nyt, ettette sitten talvella vingu viluanne. En ole koskaan, en koskaan sanonut, että talvella olisi liian kylmä. Ja sitä paitsi kylmyyttä vastaan on olemassa keino, lisää vaatetta, mutta miten helpotat oloasi kuumuutta vastaan. Ja kiitos jo valmiiksi, pohjoisnavalle en muuta, edes lappiin ei ole mahdollisuuksia, eikä kerrostalon pienessä asunnossa juuri läpivetoa järjestetä. Vuokra-asuntoon ei myöskään mitään pysyviä ilmastointilaitteita laiteta. Mutta ei se mitään, kyllä min

"Kuumuutta vastaan voi suojautua ihan siinä missä kylmyyttäkin. Vietä aikaa ilmastoidussa tilassa, käy uimassa ja syö vaikka jäätelöä. Talvellakin osaat laittaa lämmityksen päälle ja pukea oikeanlaiset vaatteet, ei kuumuus ole sen kummempaa." 

Käy uimassa--huoh taas näitä vastauksia. Entä jos ei ole mitään uimapaikkaa vieressä, kaikki kun eivät asu järvien rannoilla. Entä jos ei osaa uida, entä jos ei edes halua mennä uimarannalle mitkä ovat muutenkin tupaten täynnä meluavaa porukkaa. Ei ole kiva vetää jäätelöä joka päivä eikä se edes auta kovin pitkään. Ympäristö kun työntää kuumaa ilmaa jatkuvalla syötöllä ei oikein ole mitään ratkaisua. Ihoa harvemmin viitsii kuoria pois päältä viilentyäkseen. 

Vierailija
151/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostaloon monelle asennettiin ilmalämpöpumppu. Itse en halunnut koska se pitää hurinaa. Tykkään myös helteistä. 

"Meidän kerrostaloon monelle asennettiin ilmalämpöpumppu. Itse en halunnut koska se pitää hurinaa. Tykkään myös helteistä. "

Onnen myyrä, missä päin tällainen tapahtui? Täällä Espoossa ei ainakaan saa vaikka tiedossa on kämppien ylikuumentuminen kesällä. Nämä kopit kun eivät ihan hetkessä viilene. 

Vierailija
152/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ap grönlantiin tai huippuvuorille. Suomessa talvea riittää, on todella hienoa että neljänä kesäkuukautena saamme nauttia helteistä, eikä sekään ole jokavuotista.

Mistä keksit neljä kesäkuukautta? Kuukausi pois ja niistäkin lämmintä aikaa on korkeintaan kaksi viikkoa, jos oikein kuuma kesä osuu kohdalle

Eikö nää lämmön valittajat voisi vaan pitää turpaansa kiinni

Vierailija
153/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy uimassa--huoh taas näitä vastauksia. Entä jos ei ole mitään uimapaikkaa vieressä, kaikki kun eivät asu järvien rannoilla. Entä jos ei osaa uida, entä jos ei edes halua mennä uimarannalle mitkä ovat muutenkin tupaten täynnä meluavaa porukkaa. Ei ole kiva vetää jäätelöä joka päivä eikä se edes auta kovin pitkään. Ympäristö kun työntää kuumaa ilmaa jatkuvalla syötöllä ei oikein ole mitään ratkaisua. Ihoa harvemmin viitsii kuoria pois päältä viilentyäkseen. 

Ei se lämpö sitten taidakaan olla niin kamalaa kerran et mitään halua tehdä sen helpottamiseksi, haluat vain mieluummin valittaa.

Vierailija
154/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen oikeasti viilentää olotilaa sen uimisen jälkeen, että jos vikisee kuumasta niin kannattaa oikeasti harkita uimista, vaikka tuossa joku sai siihen monta hienoa entä jos estettä keksittyäkin.

Vierailija
155/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monesta vuokra-asunnosta löytyy jo ilmastointi jolla sisäilman saa viileäksk. On oma vika jos ei oman asuntonsa vakiovarustetta osaa käyttää.

Vierailija
156/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siperiaan muutto auttaisi myös, siellä olisi muutenkin samnhenkistä "lämmöstä kärsivää" porukkaa, siinä sivussa voisitte käydä festareill apunaisella torilla 

Tervemenoa sinne valittamaan. Voitte raukat saada tähdellisempiä valituksen aiheitakin kuin pelkkä lämmin ilma ja poutataivas 

Vierailija
157/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi ollut mahdollisuus viettää kesät täällä pohjois-Norjassa, jossa on vielä inhimillinen +20. Kotipaikkakunnan kolmenkympin helleputkia en kaipaa, enkä aio ottaa enää edes riskejä sellaisista, en aio myöskään viettää käsiäni sisällä ilmastointilaitteen kanssa. Talvisin saa kökkiä sisällä ihan tarpeeksi.

Vierailija
158/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on onneksi ollut mahdollisuus viettää kesät täällä pohjois-Norjassa, jossa on vielä inhimillinen +20. Kotipaikkakunnan kolmenkympin helleputkia en kaipaa, enkä aio ottaa enää edes riskejä sellaisista, en aio myöskään viettää käsiäni sisällä ilmastointilaitteen kanssa. Talvisin saa kökkiä sisällä ihan tarpeeksi.

No, sinne otat tältä palstalta pihaan asumaan muutaman samanhenkisen kaverin, sen jälkeen suljet vauva-palstan ja laakkaat kiusaamasta ininälläsi muita ihmisiä 

Vierailija
159/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kesäksi Islantiin. Minä vietän talvet Ranskassa

Vierailija
160/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää ihan sen takia, että kerrankin kun minä en palele ja voi huonosti, niin kaikki ympärillä huutavat kuorossa miten kamalaa on. Tunnen itseni täysin ulkopuoliseksi ja erilaiseksi. Ihan kuin muut vihastuisivat siitä, että minulla on kerrankin kaikki hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä