Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisten on vaikea ymmärtää, että toiset kärsii hellesäällä?

Vierailija
14.07.2024 |

Ja saadaan suunnilleen jotkut raivarit, jos joku kehtaa valittaa ihanasta helteestä.

Mä voin todella huonosti hellepäivinä vaikka olisin sisätiloissa. Huimaa ja pyörryttää, tuskanhiki nousee jatkuvasti pintaan, pään ympärillä tuntuu puristava vanne enkä pysty ajattelemaan enkä oikein hengittämäänkään. Olo on vaan ihan kauhea eikä siinä vaiheessa halua kuulla kenenkään viisasteluja siitä, että "nyt pitää nauttia!".

Kommentit (293)

Vierailija
101/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kyllä kiinnosta kuunnella kenenkään valitusta siitä jos Suomessa on parina viikkona vuodesta lämmintä. 

Saako kovista pakkasista sitten valittaa? Ei nekään kestä kuin muutaman viikon jos sitäkään. Minä rakastan paukkupakkasia, mutta koen silti empatiaa niitä kohtaan jotka eivät tykkää, eikä ole koskaan tullut mieleenkään kieltää valittamista saati sitten käskeä heitä nauttimaan.

Hyvä kysymys. Mulla on helteitä rakastava tuttu joka aina toitottaa miten pitää nauttia kuumasta kun sitä kerrankin on eikä kuulemma saa valittaa. Läpi pitkän talven on itse naama norsunvitulla. Kerran eräs toinen tuttava sanoi vitsillä hänelle että nautitaan nyt näistä pakkasista kun niitä kerran riittää. Välit meni poikki kuulemma

Olen ratkaissut tuon ongelman viettämällä talvikuukaudet lämpimämmissä ja valoisammissa paikoissa. 

Vierailija
102/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ylipainoinen? Olen huomannut että lihavat kärsivät helteestä enemmän. Mitä jos laihduttaisit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 30 ei tervettä ihmistä vielä pitäisi häiritä. Ihminen on lähtöisin oloista, missä on keskimäärin 27 astetta lämmintä.

Ylipainon pudottaminen, riittävä juominen jne. kuntoon, jos ei jo ole.

Helteellä ei toki pidä ahkeroida. Pitää otta chillisti.

Niin. Sanopa se pomolle raksalla. 

Vierailija
104/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi kuunnella sinun negatiivista märinääsi? Juu, toiset kärsivät kivuista ja toiset jostain muusta, ikävä juttu mutta en minä sille mitään voi. Minä nautin kesästä ja lämmöstä, kohta on taas edessä yli puoli vuotta kestävä kylmä, ikävä, pimeä ja masentava kausi. Miksi sinun kaltaisesi negatiiviset valittajat yrittävät kaikin keinoin pilata nämä muutamat valoisat ja lämpimät kuukaudetkin valituksellanne.

Ole hiljaa ja mene vaikka pimeään maakellariin odottamaan talvea.

En itsekään jaksaisi kuunnella negatiivisia ihmisiä kuten "hallitus sitä tai tätä"-märinää. Muuttakoon sinne, missä on hyvä hallitus, vaikka Venäjälle.

Sun seurassa pitää varoa varmaan joka sanaa. Mistään ikävästä ei saa puhua vaikka isoja asioita koskee. Itse varmaan valitat siitä mistä muut puhuu. Pipolaari.. On raskaita tekopyhiä

Vierailija
105/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 asteetahan on helleraja vain pohjoismaissa, täällä keski-euroopassa puhutaan kuumistä päivistä vasta kun on yli 30 astetta.

Jo mainitut normaalipainoisuus ja nesteytys kyllä auttaa, lämpimään pitää myös totutella. Olen ollut ulkosuomalainen jo yli vuosikymmenen ja sellaiset 36-38 astetta on itselleni tukalaa ja alle 10 astetta jo tosi kylmä, onneksi täällä ei ole pakkasta tai lunta juuri koskaan.

Vierailija
106/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 asteetahan on helleraja vain pohjoismaissa, täällä keski-euroopassa puhutaan kuumistä päivistä vasta kun on yli 30 astetta.

Jo mainitut normaalipainoisuus ja nesteytys kyllä auttaa, lämpimään pitää myös totutella. Olen ollut ulkosuomalainen jo yli vuosikymmenen ja sellaiset 36-38 astetta on itselleni tukalaa ja alle 10 astetta jo tosi kylmä, onneksi täällä ei ole pakkasta tai lunta juuri koskaan.

Unkarissa helleraja on 35 astetta.

Vierailija
107/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ylipainoinen? Olen huomannut että lihavat kärsivät helteestä enemmän. Mitä jos laihduttaisit?

Painoindeksi alle 20. Paljonko sulla on? Kestän vaan jostain syystä todella huonosti kuumaa enkä voi esim. talvellakaan käyttää normaalia peittoa, en pysty olemaan saunassa ja jos menen jonkun muun jälkeen suihkuun, niin käännän veden lämpötilaa monta pykälää kylmemmälle, lämmintä ruokaa syödessä tulee aivan tolkuttoman kuuma jne.

Ap

Vierailija
108/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unkarissa helleraja on 35 astetta.

Mutta ei se auta sitä suomalaista, joka tuntee olonsa tukalaksi jo 26 asteessa. Kun tuntee niin tuntee. Ehkä kuitenkin helpottaa ajatella että helle on kovin suhteellista. 

Vierailija
109/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on ongelmana? Moneen kertaan todettu ettei paino indigoi suoraan lämmönsietoon.

Vierailija
110/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi alle 20. Paljonko sulla on? Kestän vaan jostain syystä todella huonosti kuumaa enkä voi esim. talvellakaan käyttää normaalia peittoa, en pysty olemaan saunassa ja jos menen jonkun muun jälkeen suihkuun, niin käännän veden lämpötilaa monta pykälää kylmemmälle, lämmintä ruokaa syödessä tulee aivan tolkuttoman kuuma jne.

Ap

Onneksi olet Suomessa. Jossain muualla missä on lämpöisempää, sinulle kävisi varmaan huonosti. Tai sitten ehkä ajan myötä kuitenkin sopeutuisit. 

Vierailija
111/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% helteestä valittajat ovat lihavia sikoja. Kai se nyt helle ahdistaa kun on ylipainoa ja juo lehmällisen verran maitoa ja haisee mädälle piimälle sekä pukee päälleen keinokuituiset vaatteet.

Vierailija
112/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itseaiheutettu ongelma, siihen kärsimykseen on ratkaisuja vaikka kuinka. 

Millä tavalla itseaiheutettu? 

Ap

Ilmanlämpöpumput eivät ole kalliita eivätkä vaikeita asentaa. On oma vika jos ei sellaista osaa ostaa.

Vierailija
113/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten monet ovat muka unohtaneet muutamassa vuodessa ettei tällaiset helteet millä tätä maata on kidutettu viime vuosina ole KOSKAAN ollut normaalia täällä pohjoisessa. Suurimmalla osalla on pohjoisen väen geenit ja tottumukset. On absurdia alkaa ilkkumaan esim suomalaisia siitä ettei tämä kansa kestä mitään välimeren saati saharan ilmastoa joka vielä täysin yllättäen muuttui pari vuotta sitten. Ei meidän kuuluisi hikoilla viikkokausia jossain +28 asteessa. Ei ole normaalia että joka vuosi nykyään kaivot kuivuvat Suomessa, miten kukaan voi pitää tätä ihanana asiana? Täytyy olla täysin vajaa tai olmi jossain mamman kellarissa. 

Vierailija
114/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilmanlämpöpumput eivät ole kalliita eivätkä vaikeita asentaa. On oma vika jos ei sellaista osaa ostaa.

Onko vaikea tajuta että suurin osa asuu vuokrakerrostaloissa ja niihin ei mitään pumppuja asenneta. Onko? Toisekseen noiden pumppujen hinta on JÄRKYTTÄVÄ. Ei tuollaisia köyhä ostele tuosta noin vain. Viddumainen luonne puskee taas esille kun ei muka millään ymmärretä perustilannetta. 

Vierailija
115/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten monet ovat muka unohtaneet muutamassa vuodessa ettei tällaiset helteet millä tätä maata on kidutettu viime vuosina ole KOSKAAN ollut normaalia täällä pohjoisessa. Suurimmalla osalla on pohjoisen väen geenit ja tottumukset. On absurdia alkaa ilkkumaan esim suomalaisia siitä ettei tämä kansa kestä mitään välimeren saati saharan ilmastoa joka vielä täysin yllättäen muuttui pari vuotta sitten. Ei meidän kuuluisi hikoilla viikkokausia jossain +28 asteessa. Ei ole normaalia että joka vuosi nykyään kaivot kuivuvat Suomessa, miten kukaan voi pitää tätä ihanana asiana? Täytyy olla täysin vajaa tai olmi jossain mamman kellarissa. 

Missä päin Suomea on muka ollut viikkokausia +28 astetta? Ja vaikka olisikin niin se on vielä kaukana Välimeren tai Saharan ilmastosta.

Vierailija
116/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta sekoilu, aina on ollut hellekausia. Eikä nyt ole mitään viikkokausia 28 helteitä tulossa. 

Vierailija
117/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko vaikea tajuta että suurin osa asuu vuokrakerrostaloissa ja niihin ei mitään pumppuja asenneta. Onko? Toisekseen noiden pumppujen hinta on JÄRKYTTÄVÄ. Ei tuollaisia köyhä ostele tuosta noin vain. Viddumainen luonne puskee taas esille kun ei muka millään ymmärretä perustilannetta. 

Aina voi muuttaa, sekin on vaihtoehto. 

Vierailija
118/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lämmönsiedolla ole mitään tekemistä ylipainon kanssa. Minulle sopii kylmyys parhaiten ja olen ollut sekä alipainoinen että ylipainoinen. Nyt kun mietin, niin ylipainoisena helteet olivat ehkä jopa helpompia, ehkä siksi että silloin muutenkin hidastuin enkä ollut niin nopealiikkeinen ja aktiivinen kuin normaalisti olen. 

Inhoan paikallaan oloa ja laiskaa löhöilyä, koko ajan haluaisin olla liikkeellä ja tekemässä jotain. Normaalisti en osaa hidastaa ja siksikin kärsin lämmöstä. Kylmästä puolestaan saan jopa lisää energiaa.

Ihmiset vaan on erilaisia. Kuten vaikkapa jotkut ovat aamuihmisiä, jotkut iltaihmisiä. Joidenkin systeemi toimii paremmin lämpimässä, joidenkin kylmässä. Joidenkin elimistö toimii parhaiten pihvillä, joidenkin salaatilla. Ei tässä ole mitään ihmeellistä. Kertoo vaan aina törpöstä ihmisestä joka kehottaa lämmöstä kärsivää nauttimaan.

Vierailija
119/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuollaiset oireet niin kannattaisi katsoa peiliin onko tullut painoa liikaa tai toisaalta miettiä onko sairauksia. Tiedetään että monisairaat kuolevat erityisesti hellesäällä. Normali ihminen rakastaa lämpöä ja lähtee ulos liikkumaan eikä jää kotiin makaamaan kuin elämäänsä kyllästynyt mursu.

Vierailija
120/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Läpitalon tuuletus auttaa hyvin ja eipä Suomessa kovin usein ole sellaisia helteitä että oikeasti väsyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän