Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisten on vaikea ymmärtää, että toiset kärsii hellesäällä?

Vierailija
14.07.2024 |

Ja saadaan suunnilleen jotkut raivarit, jos joku kehtaa valittaa ihanasta helteestä.

Mä voin todella huonosti hellepäivinä vaikka olisin sisätiloissa. Huimaa ja pyörryttää, tuskanhiki nousee jatkuvasti pintaan, pään ympärillä tuntuu puristava vanne enkä pysty ajattelemaan enkä oikein hengittämäänkään. Olo on vaan ihan kauhea eikä siinä vaiheessa halua kuulla kenenkään viisasteluja siitä, että "nyt pitää nauttia!".

Kommentit (293)

Vierailija
281/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naatitaan! Kuntoilen siksi että voin paremmin myös helteillä, koittakaa tekin.

Vierailija
282/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei jaksa turhaa mankumista parista päivästä. Antaa ihan super typerän kuvan ihmisestä, jos tämä valittaa helteestä Suomessa. Vuodessa on vain muutama hellepäivä, ja sitäkään ei kestetä. Vaikka ongelma ratkeaisi harrastamalla liikuntaa ja laihduttamalla.

Suurin osa ihmisistä kärsii kylmällä säällä, eikä kukaan jaksa siitä koko aikaa valittaa.

"Vaikka ongelma ratkeaisi harrastamalla liikuntaa ja laihduttamalla."

Kummallinen käsitys on, että kaikki ylipainoiset kärsivät helteestä tai että kukaan, joka ei ole ylipainoinen ja liikkuu, ei kärsi helteestä. Olen itse liikunnallinen normaalipainoinen ja kärsin helteellä enkä siis todellakaan siitä nauti. Sen sijaan tunnen useita ylipainoisia henkilöitä, jotka eivät harrasta liikuntaa ja jotka rakastavat hellettä.

Suhtautuminen helteeseen ei mene painoindeksin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää on lanttulaatikkoa helteellä. Tuntuu, ettei järki juokse ja käy vähän hitaalla. Lämpö tuntuu epämiellyttävälle, olo on epäpuhdas, väsynyt, voi pahoin, ahdistaa, ärsyttää, tuntuu niinkuin olisi kuumetta. On todella nuhjuinen olo, mikään ei innosta, kirkkauskin alkaa häiritä. On rajallista mitä voi tehdä, kun ei pysty ottamaan omaa nahkaa pois päältään - tuntuu ettei mikään auta ja tuntuu, että piina kestää viikkokausia, eikä helle lopu koskaan.

Joku kuumuuden maksimo ( esim. julkinen liikenneväline jossa auringon paahde, kuuma ja tunkkainen ilma, alkaa tulla hiki ja huono olo ) ja haluaisi jo pois, muttei pääse ja mitään ei voi tehdä ja mikään ei auta - on vain tukalaa ja piinaavaa - silloin olo on lisäksi epätoivoinen, likainen ja ahdistunut.

En nauti helteestä, en todellakaan.

Vierailija
284/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei nauti helteestä ja tuo sen asian julki tai se vaan tulee julki - niin aina löytyy paljon niitä, jotka ylistävät hellettä ja alkavat haukkua ja mollata heitä, jotka eivät lämmöstä nauti.

Mutta kun joku valittaa kylmää, kuinka moni viileästä pitävä alkaa haukkua ja mollata, kun eivät älyä pitää kylmästä, joka on ainoa oikea lämpö josta voi pitää? Aika harva. VIILEÄSTÄ PITÄVÄT OVAT SIIS SUVAITSEVAISEMPIA TOISIA KOHTAAN.

Samoin menee se aamu/ilta ihmistyyppi. Aamuvirkut haukkuu iltavirkkuja, mutta iltavirkut antaa toisten olla mitä ovat.

Vierailija
285/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repikää nyt hyvät ihmiset silmät toinen toistenne päästä!

Tällaisestakin asiasta saadaan aikaan monta sivua pitkä huuto ja mekastus!

Naurettavaa.

Vierailija
286/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää on lanttulaatikkoa helteellä. Tuntuu, ettei järki juokse ja käy vähän hitaalla. Lämpö tuntuu epämiellyttävälle, olo on epäpuhdas, väsynyt, voi pahoin, ahdistaa, ärsyttää, tuntuu niinkuin olisi kuumetta. On todella nuhjuinen olo, mikään ei innosta, kirkkauskin alkaa häiritä. On rajallista mitä voi tehdä, kun ei pysty ottamaan omaa nahkaa pois päältään - tuntuu ettei mikään auta ja tuntuu, että piina kestää viikkokausia, eikä helle lopu koskaan.

Joku kuumuuden maksimo ( esim. julkinen liikenneväline jossa auringon paahde, kuuma ja tunkkainen ilma, alkaa tulla hiki ja huono olo ) ja haluaisi jo pois, muttei pääse ja mitään ei voi tehdä ja mikään ei auta - on vain tukalaa ja piinaavaa - silloin olo on lisäksi epätoivoinen, likainen ja ahdistunut.

En nauti helteestä, en todellakaan.

Siis  sulla ei ole ilmastointia kotona?   Jos ei,niin sitte kannattas hieman katsoa peiliin, ja pitkään.

Vierailija
287/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyvää kesässä muka on. Syksy paljon mukavampaa aikaa on lämmin mutta ei kuuma eikä ikinä ole kylmä. Inhoan kesää. Kotona vielä menee mutta ei tonne ulos lähde kuin asioille. Ihmisetkin haisee pas kalle hielle hyi.

Vierailija
288/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun alkaa säästämään 20e kk saa ensikesäksi siirrettävän ilmastointilaitteen

Vierailija
289/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen ei nauti helteestä ja tuo sen asian julki tai se vaan tulee julki - niin aina löytyy paljon niitä, jotka ylistävät hellettä ja alkavat haukkua ja mollata heitä, jotka eivät lämmöstä nauti.

Mutta kun joku valittaa kylmää, kuinka moni viileästä pitävä alkaa haukkua ja mollata, kun eivät älyä pitää kylmästä, joka on ainoa oikea lämpö josta voi pitää? Aika harva. VIILEÄSTÄ PITÄVÄT OVAT SIIS SUVAITSEVAISEMPIA TOISIA KOHTAAN.

Samoin menee se aamu/ilta ihmistyyppi. Aamuvirkut haukkuu iltavirkkuja, mutta iltavirkut antaa toisten olla mitä ovat.

Viileästä pitävät alkavat aina saarnata, että se on vain pukeutumiskysymys. Joka ikisessä ketjussa. Aina ja kaikkialla. Niin jauan kun täälläkin olen käynyt, niin joka ikinen kerta. 😡😡😡😡😡😡

Vierailija
290/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan haukkunut iltavirkkuja, vaikka alan olla aika lopen kyllästynyt iltavirkkujen ainaiseen ruikutukseen ja valittamiseen, miten heidän mielestään maailma pyörii meidän aamuvirkkujen mukaan. Ei pyöri, iltavirkut eivät vain näe asioita, jotka ovat iltavirkuille helppoja mutta aamuvirkuille hankalaan aikaan. Iltavirkut ovat valtavan kovaääninen vähemmistö, joka valittaa paljon enemmän kuin helteiden vihaajat.

Vierailija
291/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi kuunnella sinun negatiivista märinääsi? Juu, toiset kärsivät kivuista ja toiset jostain muusta, ikävä juttu mutta en minä sille mitään voi. Minä nautin kesästä ja lämmöstä, kohta on taas edessä yli puoli vuotta kestävä kylmä, ikävä, pimeä ja masentava kausi. Miksi sinun kaltaisesi negatiiviset valittajat yrittävät kaikin keinoin pilata nämä muutamat valoisat ja lämpimät kuukaudetkin valituksellanne.

Ole hiljaa ja mene vaikka pimeään maakellariin odottamaan talvea.

Minä, minä , minä. Mutta kun minä nautin ja jos joku kärsii niin ei ole minun ongelmani.

Kyllä sinä kuulostat enemmän pahanilmanlinnulta kuin tuo aloittaja joka kärsii kuumasta säästä. Sitä paitsi aloitus ei sinänsä ollut valittamista hellesäästä vaan avautumista miten juuri sinun kaltaiset ihmiset reagoivat tähän asiaan ja häneen.  

Vierailija
292/293 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun talven kylmyydestä valittavat ei saa samanlaista hyökkäystä osakseen.

kyllä se on ihan mielipideasia, tai kuuluisi olla, että mistä säästä pitää enemmän ja mistä vähemmän. Typerää hyökätä sellaisen kimppuun joka sanoo muutaman negatiivisen sanan hellesäistä. Minä itse tykkään kesästä, mutta itse helteitä vihaan. Mitä pahaa on sanoa ääneen kuinka voi huonosti helteellä tai keho kestää huonommin sellaista säätä? Ihan faktoja nuo on että moni voi huonosti kuumassa ja moni on kärttyisempi kuumalla ilmalla. Sekin  kun hikoilet juuri suihkun jälkeen, koko ajan tahmea olo yms.. plus Suomen talot on rakennettu ottaen huomioon kylmät talvet , ei kuumat kesät. Eikä kaikilla ole ilmalämpöpumppuja tai halua asentaa vain varmuuden vuoksi että millainen kesä sattuu tulemaan säiden kannalta.

mikä defaultti tuo on että kaikkien tulisi nauttia helteistä?? Ei sekään ole oletus että kaikki tykkäävät punaisesta väristä.

Vierailija
293/293 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen lämpöön totu jos kokoajan välttelee aurinkoa.

Asuinmaassani on paljon kuumemmat kesät kuin suomessa. Alkuun jo 28 tuntui tukalalta mutta nykyään vielä 32 on ihan on, yli 35 astetta ei niin fantsua.

Juuri nyt lämpötila on 30,5 astetta varjossa ja kävin kaupassa (vajaa kilometri suuntaansa kävellen, reppu selässä). Lyhyet shortsit, toppi ja aurinkolasit, suojakerroin 50 naamassa. Ihan normaali kesäsää ja kävelen reippaasti. En minäkään varsinaisesti lenkille lähtisi mutta elää voi ihan normaalisti.

Sisällä on lämmintä 25, ilmastointia ei ole eikä sellaista saa asennuttaa. Kaihtimet pidetään kiinni auringon puolelta koko päivän ja ikkunat avataan pariksi tunniksi aamuyöstä kun on viileää. Kaikkeen tottuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme