Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa olla perheen ainoa kuski kun vaimolla on ajopelko

Vierailija
13.07.2024 |

En aina jaksaisi olla kuskina, mutta vaimo ei suostu ajamaan koska "pelottaa". Kai se pelottaa kun ei edes yritä. Ei minuakaan huvita istua siinä ratin takana satoja kilometrejä kun ajellaan mökille ja takaisin. Asia rassaa siinä määrin että kai se on pakotettava siihen rattiin niin saa itse rentoutua kännykän parissa pitkät mökkimatkat.

Kommentit (224)

Vierailija
161/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa ajaa. Vanhemmat ei maksaneet minulle ajokorttia kun olin nuori. Menin lukion jälkeen yliopistoon ja kaikki kesätyötienestit meni ihan asumiseen ja ruokaan ja vaatteisiin. Kun valmistuin niin oli määräaikaisia töitä joissa ei mikään huima palkka, asuminen täällä Pk-seudulla on aika kallista ja rahaa meni paljon ihan siihen. Ei olisi ollut millään rahaa sekä ajokorttiin että autoon, Nyt olen 35 ja on jo liian iso kynnys ajaa kortti.

Vierailija
162/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo keskustelu ja outo pelko. Oon aina ollut yh ja hoitanut auton ja ajamiset itse, ei ole ollut vaihtoehtona heittäytyä olemattoman pelon taakse. 

Tekisi näillekin pelkoisille hyvää yrittää elää yh:na, ja kyllä, kotityöt on myös itse hoidettava. Ihme prinsessaelämää aikuisilta naisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa pelko mikä vaimollasi on että se joutuisi tekemään muille kun on tottunut hakemaan muilta ja tottunut siihen että häntä kuskataa ja häntä viedään. Hyvin harvalla naisella on aito ajamisenpelko vaan jokainen pelkää että joutuisi saama puolelta tekijäpuolelle

Vierailija
164/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen ainakin aikaisemmin teki sen virheen, että ajoi ajokortin, mutta ei sen jälkeen aloittanutkaan autolla ajoa. Kannattaa mennä autokouluun ottamaan muutama ajotunti pelon voittamiseksi. 

Pelko on aika aiheellinen miesten takia

Mikä tämän pelon aiheuttaa? Seko että miehet osaa liikennesäännöt ja ajaa rajoitusten mukaan vai mikä?

Vierailija
165/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akka rattiin vaan. Näitä selityksiä peloista on kuultu ennenkin. 

Mies pihalle. Selityksiä on kuultu riittävästi. Mitä tuollaisella miehellä edes tekee, joka ei halua ja viitsi huomioida vaimon pelkoa? Mitä rakkautta sellainen on, että pakottaa toisen tekemään jotain mitä kovasti pelkää jos voi tehdä sen itsekin? Ennemmin olisin yksin kuin tuollaisen ilkeän ihmisen kanssa. 

Vierailija
166/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerähän se nainen on jossei terapiaan hakeudu ja yritä päästä peloistaan eroon. 

Vierailija
167/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo keskustelu ja outo pelko. Oon aina ollut yh ja hoitanut auton ja ajamiset itse, ei ole ollut vaihtoehtona heittäytyä olemattoman pelon taakse. 

Tekisi näillekin pelkoisille hyvää yrittää elää yh:na, ja kyllä, kotityöt on myös itse hoidettava. Ihme prinsessaelämää aikuisilta naisilta.

Häh. Tunnen useamman autottoman yyhoon. Jotka tekee tietenkin kotityöt itse. Ei siinä mitään outoa ole. Myös yyhoot voi kulkea bussilla ja junalla. 

Vierailija
168/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi kortitonta ta autotonta tyyppiä edes töihin.

Ajotaito kun on välttämätön PERUSTAITO. Kuten lukutaitokin.

Maalla ajatellaan noin, kaupungissa ei.

Kaupungeissakin on yllättävän paljon työpaikkoja, joissa vaaditaan ajokorttia. 

Matalat palkat ylläpitää työttömiä ja ajokortittomia ja autottomia.

Tarvittaisi ostovoimaa että ihmiset autoistuisi.

Vierailija
169/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette ajot puoliksi ja kumpikin hoitaa omalla vuorollaan kyydin. Sinun vuorolla ajat ja vaimon vuorolla mennään julkisilla. Turha mutista, kukin tekee tyylillään. Kunhan tulee tehtyä. Samaten luonnollisesti kaikki muukin sitten säntillisesti puoliksi. Eli sinä otat joka toisella kerralla vetovastuun lasten kamojen pakkaamisesta, huolehdit ostokset ja petivaatteet, tiskit, pyykit ja ruokien suunnittelut. Vaimo vuorollaan grillaa, lämmittää saunaa, putsaa rännit, hoitaa kalastuksen jne. Turha jakaa kiinnostuksen ja osaamisen suhteen mitään muutakaan kun kerran tuolle linjalle lähdet.

Vierailija
170/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minulla on paha ajopelko, jonka vuoksi taidotkin on täysin ruostuneet. Jos mieheni pakottaisi minut rattiin niin jäisin mieluummin kotiin enkä lähtisi mökille kuin ajaisin. En tule ajamaan enää ikinä. Ja muut tiellä liikkujat saavat kiittää onneaan siitä. 

Ei kovin tasa-arvoista. Jos auto siis on tarpeen eikä liikkuminen julkisilla onnistu. Parisuhteessa pitää ottaa puoliso huomioon.

Vierailija
171/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osaa ajaa. Vanhemmat ei maksaneet minulle ajokorttia kun olin nuori. Menin lukion jälkeen yliopistoon ja kaikki kesätyötienestit meni ihan asumiseen ja ruokaan ja vaatteisiin. Kun valmistuin niin oli määräaikaisia töitä joissa ei mikään huima palkka, asuminen täällä Pk-seudulla on aika kallista ja rahaa meni paljon ihan siihen. Ei olisi ollut millään rahaa sekä ajokorttiin että autoon, Nyt olen 35 ja on jo liian iso kynnys ajaa kortti.

Eikä ole hirveetä hinkua tuhlata 3000e, noin kymmenen vuoden säästöjä pätkäroskahommista ajokorttiin. Menetät oman vapaa-aikasi ja opiskelet likennemerkkejä ja muuta shittiä mikä ei edes kiinnosta sinua ja maksat siitä huiman summan vuosikymmenten säästöjä.

Sitten sen lisäksi on oma-asia ja kulunsa auton osto. Auto on kuin yksi ylimääräinen lemmikki. Se vain maksaa ja maksaa kuukausittain isoja summia. Parkimaksut, huolto ja ties mitä juttuja. Autottomana en edes voi kuvitella miten paljon lisämaksuja autoiluun sisältyy. Ei ole työtä tekevällä varaa autoiluun.

Ei ole vörttiä.

Vierailija
172/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akka rattiin vaan. Näitä selityksiä peloista on kuultu ennenkin. 

Mies pihalle. Selityksiä on kuultu riittävästi. Mitä tuollaisella miehellä edes tekee, joka ei halua ja viitsi huomioida vaimon pelkoa? Mitä rakkautta sellainen on, että pakottaa toisen tekemään jotain mitä kovasti pelkää jos voi tehdä sen itsekin? Ennemmin olisin yksin kuin tuollaisen ilkeän ihmisen kanssa. 

Kannattaa valita autoton ja ajokortiton mees.

Vierailija
173/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa lähteä koko porukalta henki jos painostat tuollaisen akan rattiin. Ja joutuisit varmasti kyttäämään sen ajoa koko ajan mikä olisi vielä stressaavampaa kun et voisi itse vaikuttaa tapahtumiin jos se päättääkin ajella esim. päin jotakuta.

Vierailija
174/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh. Tunnen useamman autottoman yyhoon. Jotka tekee tietenkin kotityöt itse. Ei siinä mitään outoa ole. Myös yyhoot voi kulkea bussilla ja junalla. 

Ei ole mahdollista hoitaa omia ja esim lasten harrastusmenoja julkisilla. Ihan itse ajan ja hoidan menoni enkä oiiloudu tekaistun pelon taakse.

Vierailija
175/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minulla on paha ajopelko, jonka vuoksi taidotkin on täysin ruostuneet. Jos mieheni pakottaisi minut rattiin niin jäisin mieluummin kotiin enkä lähtisi mökille kuin ajaisin. En tule ajamaan enää ikinä. Ja muut tiellä liikkujat saavat kiittää onneaan siitä. 

Ei kovin tasa-arvoista. Jos auto siis on tarpeen eikä liikkuminen julkisilla onnistu. Parisuhteessa pitää ottaa puoliso huomioon.

Julkisilla onnistuu hyvin eli on ihan tasa-arvoista. Täällä bussit kyllä kulkee. 

Vierailija
176/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ajopelko. Aloitin ihan parkkiksella ja metsäteillä. Pääsin liikenteen sekaan pikkukaupungissa, kun otin pikkulapsen kyytiin. Poika vain kannusti tyylillä hyvin menee, hyvin selviät sen pelottavan kohdan jne. Noin viisi vuotta on mennyt aloituksesta. Nyt ajan päivittäin pikkukaupungissa ja parin kaupungin väliä. Satunnaisesti myös muissa pikkukaupungeissa ja maanteillä ongelmitta. 

Olen kehityksestä tosi ylpeä. Vieläkin silti välttelen tiettyjä parkkipaikkoja, motareita ja isoja kaupunkeja. Mutta vuosien myötä olen varma, että voitan nuokin esteet.

Vaimo tarvitsee aikaa ja kannustusta. 

Vierailija
177/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei naista kiinnosta autoilu, niin mielestäni on turha vaatia sitä oletetulta mies ehdokkaalta.

Edes korttia tai autoa. Jos ei itsellä ole korttia tai autoa, niin ei sitä voi mieheltäkään vaatia.

Vierailija
178/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei naista kiinnosta autoilu, niin mielestäni on turha vaatia sitä oletetulta mies ehdokkaalta.

Edes korttia tai autoa. Jos ei itsellä ole korttia tai autoa, niin ei sitä voi mieheltäkään vaatia.

Ei kai kukaan vaadikaan.

Vierailija
179/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On raskasta Ap:n elämä 

otan osaa 💔

Helppo se on keljuilla, mutta onhan se väärin että yksi joutuu koko ajan ajamaan vaikka toisellakin on kortti. Ei se ajaminen ole mitään herkkua kun mökkireissulle alkaa tulla matkaa joku 700 kilometriä. Kännykkää on kiva näplätä ja odotella milloin ollaan perillä, mutta kuski joutuu koko ajan olemaan skarppina ja puhutaan tuntikausista.

Mä oon nainen ja ajaisin mieluummin kuin näpräisin kännykkää, mulle tulee paha olo siitä liikkuvassa autossa. Ajaminen on ihanaa varsinkin kesäkelillä pikkuteillä.

Vierailija
180/224 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi kortitonta ta autotonta tyyppiä edes töihin.

Ajotaito kun on välttämätön PERUSTAITO. Kuten lukutaitokin.

Niin on ruoanlaitto ja siivoustaitokin mutta ei nekään kaikilta näytä onnistuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan