Vituttaa olla perheen ainoa kuski kun vaimolla on ajopelko
En aina jaksaisi olla kuskina, mutta vaimo ei suostu ajamaan koska "pelottaa". Kai se pelottaa kun ei edes yritä. Ei minuakaan huvita istua siinä ratin takana satoja kilometrejä kun ajellaan mökille ja takaisin. Asia rassaa siinä määrin että kai se on pakotettava siihen rattiin niin saa itse rentoutua kännykän parissa pitkät mökkimatkat.
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minulla on paha ajopelko, jonka vuoksi taidotkin on täysin ruostuneet. Jos mieheni pakottaisi minut rattiin niin jäisin mieluummin kotiin enkä lähtisi mökille kuin ajaisin. En tule ajamaan enää ikinä. Ja muut tiellä liikkujat saavat kiittää onneaan siitä.
Eli koko perheen lomareissut on tosiasiassa yksin ukkosi vastuulla.
Meillä mies ajaa, mutta minä hoidan muksut, pakkaamiset, varaukset ja useimmiten myös maksan koko lystin. Että siihen nähden meillä kuski pääsee helpoimmalla.
Voi helvetti mikä nössö "mies". Miehen kuuluukin ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te otatte tuommoisia mt-vaivaisia vaimoja, kun meitä ajotaitoisia kauniita ja mukavia naisia on sinkkuina???
Sä et vaikuta mukavalta.
Todellisuudessa aloittajaa ei v..taisi lainkaan,jos hänellä ei olisi sitä vaimoa. Ihan valittamatta ja tyytyväisenä ajelisi vaikka halki Euroopan ja kehuskelisi sitten kuinka on niin maailmaa nähnyt. Todellisuudessa aloittajaa v..ttaa se,että hän on kateellinen vaimolleen,muttei ymmärrä,että ajopelkoisen autolla ajaminen on oikeasti VAARAKSI turvallisuudelle,myös muiden kuin omallenne. Yritä tajuta vaimosi rajoitteet tai sitten olisi varmaan parasta,että maksat vaimon junalipun kun itse ajat yksiksesi autoa minne nyt sitten ajeleletkaan. Kyse on pelkästä lapsellisesta itsekkyydestäsi aloittaja ja ihan myös puhtaasta ku..päisyydestä pelosta kärsivää vaimoasi kohtaan. Olisit ajatellut asiaa kun kumppania valitsit,mutta eihän sellainen toki tyhmällä ihmisellä mielessä käy.
Minä en aja mieheni ollessa kyydissä, hän kommentoi, haukkuu ja arvostelee lakkaamatta. Stressaannun entisestään ja ajo huononee. Muuten on hyvä mies, mutta kyytiläisenä vaativa.
Lisäys edelliseen. Hoidan lapset, eläimet, pihatyöt, kotityöt, kaupat ja kaiken muun. Se, että mies ajaa, ei liene liikaa vaadittu. Olen vaaraksi liikenteessä, ja haluan että se turvallisin kuski kuskaa koko perheemme. Ap kuulostaa ikävältä ihmiseltä.
Isäni taas "pelkäsi" vaimon ajohaluja ja hyviä taitoja. Kielsi sitten auton käytön häneltä. Paitsi, jos oli liian kännissä.
Eikä pelota, koijaa vaan. Ei viitsi.
Lopeta ajaminen jos vituttaa. Menkää bussilla/taksilla.
Tai pistä maksamaan kyydistä.
Vierailija kirjoitti:
Lisäys edelliseen. Hoidan lapset, eläimet, pihatyöt, kotityöt, kaupat ja kaiken muun. Se, että mies ajaa, ei liene liikaa vaadittu. Olen vaaraksi liikenteessä, ja haluan että se turvallisin kuski kuskaa koko perheemme. Ap kuulostaa ikävältä ihmiseltä.
Olet todella huono malli lapsille. Haluatko, että heistä tulee samanlaisia luusereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minulla on paha ajopelko, jonka vuoksi taidotkin on täysin ruostuneet. Jos mieheni pakottaisi minut rattiin niin jäisin mieluummin kotiin enkä lähtisi mökille kuin ajaisin. En tule ajamaan enää ikinä. Ja muut tiellä liikkujat saavat kiittää onneaan siitä.
Eli koko perheen lomareissut on tosiasiassa yksin ukkosi vastuulla.
Meillä mies ajaa, mutta minä hoidan muksut, pakkaamiset, varaukset ja useimmiten myös maksan koko lystin. Että siihen nähden meillä kuski pääsee helpoimmalla.
Entäpä kun kuski ei pystykään ajamaan? Reissut peruttu?
Jaa. No meillä minä olen kuski ja mies saa vaikka somettaa. Sopii mulle, en ole kokenut rankaksi.
Vierailija kirjoitti:
No häntäkin varmaan vtuttaa olla mökillä ainoa kokki, tiskari ja siivooja.
Oletko varma, että on noin! että on mökillä ainoa kokki, tikkari ja siivooja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No häntäkin varmaan vtuttaa olla mökillä ainoa kokki, tiskari ja siivooja.
Oletko varma, että on noin! että on mökillä ainoa kokki, tikkari ja siivooja?. . .siis tiskari, ei tikkari. . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistätkö hyppäämään korkealta, jos toisella on korkean paikan kammo? Ajopelko on todellinen, ei laiskuutta. Kokemusta on.
Mikäs pakko ap:n on hoitaa kuljetukset?? Ei mikään.
Ei tietenkään.
Mutta sitten ei välttämättä mennä lainkaan mökille. Tai mennään julkisilla niin pitkälle kuin päästään ja lopuksi kävellen tai taksilla (jos on rahaa ja niitä edes korvesta löytyy).
Uskallanpa sanoa ihan yleiselläkin tasolla, että ajohaluttomuus olisi naisilla huomattavasti vähäisempää, jos miehet eivät v*ttuilisi naisille niin paljon heidän ajotaidoistaan. Usein se ilkeä kommentointi alkaa jo ennen kuin mies on edes nähnyt naisen ajavan autoa. Siinä, jos nainen on vähänkin epävarma ajotaidoistaan tai itsetunnoltaan, saa mies ajaa kaikki mahdolliset ajot. Ja jos samalle naiselle osuu kohdalle useampi tällainen uros, voi sen hyvänkin miehen olla vaikea saada häntä enää ajamaan.
Minulla itselläni ajohaluttomuus johtui nimenomaan tästä. Ikävää kommenttia kuulin myös naisilta. Ja se v*ttuilu alkoi jo niihin aikoihin, kun ilmoittauduin autokouluun. En ollut ikinä autossa kuskin paikalla istunut, kun sain jo kuulla, että minusta tulee pelottavan vaarallisen huono kuski.
Nykyisin uskallan, ja välillä jopa haluan ajaa. En koe ongelmallisena sitä, että miespuolinen kumppanini istuu vieressäni, kun ajan autoa. Myöskin kavereita otan välillä kyytiin, niin naisia kuin miehiäkin. Kritiikkiä ajotaidoistani en kuule enää kuin rintaperillisiltäni, joilla on jo ajokortti.
Minulle äiti opetti jo 70-luvulla, että myös naisella pitää olla ajokortti ja ajotaito, koska muuten ei ole itsenäinen. Äiti kävi silloin myös ihan naisille tarkoitetun kurssin, jossa opetettiin tärkeimmät auton huoltotoimenpiteet ja erityisesti renkaan vaihto, jottei tarvitse avuttomana miestä siihen odotella. Äiti vaihtoikin autoonsa renkaat kahdeksankymppiseksi asti ja opetti sen myös minulle.
Äitini oli viisas.
Ajopelosta voi päästä eroon! Minäkin pääsin. Ajotunteja ensin, sitten lyhyitä matkoja. Kannustusta. Nykyään ajan jo motarilla.
Joku kysyi että uskaltaako nämä ajopelkoisen sitten olla kyydissä? Kyllä ja ei. Mieluiten en olisi,mutta pakko joskus olla. Pelkään aivan hulluna kyydissä Kin ja erityisesti pitkillä matkoilla on aivan hirveää. Niitä rekisteröidy ja,leveitä kuljetuksia,idioot teja jotka tekevät ohituksia vaikka vastaan tulee auto moottoripyöräilijöiden aivottomuus, audikuskit ja muut leuhkat liikenteen vaarantajat jnejne. Ja monen mielestä täällä minunlaiseni siis pitäisi hankkia kortti/ajotaito? Hevoskärrytiet takaisin ja heti!
Miksi te otatte tuommoisia mt-vaivaisia vaimoja, kun meitä ajotaitoisia kauniita ja mukavia naisia on sinkkuina???