Vituttaa olla perheen ainoa kuski kun vaimolla on ajopelko
En aina jaksaisi olla kuskina, mutta vaimo ei suostu ajamaan koska "pelottaa". Kai se pelottaa kun ei edes yritä. Ei minuakaan huvita istua siinä ratin takana satoja kilometrejä kun ajellaan mökille ja takaisin. Asia rassaa siinä määrin että kai se on pakotettava siihen rattiin niin saa itse rentoutua kännykän parissa pitkät mökkimatkat.
Kommentit (224)
Nössöys, tyhmyys ja luonteen heikkous?
Mulle tuli kauhea autoilupelko, kun parikymppisenä olin pahassa kolarissa, ja itse kuskina. Pelkäsin olla auton kyydissä. Ihan kammottavaa oli kuorma-autojen ja rekkojen ohitukset tmv., koska kolaroin kuorma-auton kanssa.
Mulla meni pari vuotta, etten ajanut juuri ollenkaan, mutta kokonaan en autoilua lopettanut.
Autoille on aina ollut perheessä tarvetta. Meilläpäin ei julkiset kulje sujuvasti. Oma autoilu lisääntyi perheen kasvaessa ja puolison ollessa reissutyössä.
Hiljalleen aloin taas nauttimaan autoilusta. Muistan kyllä hyvin, miten jalat tärisi polkimilla ensimmäisillä vieraammilla tai pidemmillä ajoreissuilla... meinasi jalka pudota polkimelta sen tärinän vuoksi ja kädet oli perillä puutuneet ratin puristamisesta.
Kukaan ei voi pakottaa ajopelkoa pois toisesta, mutta uskoisin, että jokainen voi valita ainakin yrittää voittaa oman ajopelkonsa. Se vaatii kuitenkin kaikilta aikaa ja kärsivällisyyttä. Aluksi kannattaa todella valita sellainen aika ja paikka, jossa saa ajaa käytännössä itsekseen. Sellaisia hetkiä ja paikkoja kyllä löytyy. Sitten omaa tahtia lisäämään harjoitteluun enemmän haasteita.
Itse nautin nykyään ajamisesta ja mieluiten olen itse ratissa, kun jonnekin mennään eli meillä on nykyään perheessä pientä kisaa siitä, kuka saa ajaa, koska nautitaan molemmat ajamisesta.
N50+
Kannattaa ottaa yhteyttä Varma Ajo nimiseen yritykseen. Moni työkaveri on siellä ollut ja kehuvat.
Tulinpa vielä lueskelemaan näitä juttuja ja yllätyin, miten paljon on näitä kommentteja, joissa mies kommentoi ja arvostelee naisten ajamista. En olisi ikinä uskonut, että sellainen on näin yleistä, jopa niin, että mies kartanlukijana arvostelemassa kuskina olevaa naista onkin melkein sääntö.
Voisitte miehet katsoa peiliin. Se nainen ei halua ajaa sinun takiasi, koska sinä olet koko ajan siinä mollaamassa, moittimassa ja "opettamassa". Nainen ei kaipaa oppejasi eikä neuvojasi, kun hän ajaa.
Ei ole mikään ihme, että osa naisista on arkoja kuskeja. Syyllinen löytyi.
Terv. aiempi kommentoija, 216