~~ Inssi Helmikuussa ~~
Tuolla tammikuun pinossa tätä jo kaipailtiin, niin ajattelinpa sitten pistää pinon pystyyn. =)
Olen seuraillut tuota tammikuuun inssipinoa, kun itsellä inssi on yli vuoden hoitotauon jälkeen tässä helmikuussa.
No oletin kovasti että se olisi siis ensi viikon alussa, mutta yllätys yllätys se tehtiinkin jo tänään. Mulla oli varattuna kontrolliultra tälle päivälle, mutta kuitenkin kehoitettu jo eilisestä alkaen tekemään ovistestiä (hoito tehdään luonnolliseen kiertoon). Niinpä sitten tänään aamulla ovistesti olikin positiivinen ja soitin klinikalle ja aamupäivän ultra-aika siirrettiin iltapäivän inssiajaksi. =)
Ensi viikolla otetaan s-prog arvo, jotta varmistetaan että oon ovuloinut. Ultrassa kuitenkin näkyi että hyvänkokoinen (iso, ei mittaa tiedossa) rakkula juuri puhkeamassa oikealla ja limakalvokin kuulemma kaunis (lääkärin sanoin).
Tänään siis PP0 ja yritän kovasti pitää jalat maassa, mutta en voi kieltää etteikö hieman olisi perhosia vatsassa. =)
Kommentit (151)
Oon muutaman päivän taustaillu...
Meille tehtiin eka inssi viime ke 21.2. Ei mitään todettua syytä. Mä epäilen vuoroin endoo, vuorin pco:ta kun kierto mitä saattuu, kipuja, tuhruja jne.
No eipähän tarvii piinailla, sillä verinen vuoto alkoi tänään! Eikös tuo oo vähän aikasin? Inssistä siis neljä päivää vaan. Ollu pari päivää jo ruskeeta ruhrua. Lugeja tms ei oo määrätty, vaan Puregon ja Pregnyl. Lääkäri sano, että noiden hormonien takia kierron pitäis nyt olla säännöllinen (siis jos en plussaa, mitä ei nyt tietenkään tapahtunu). Onko muilla kokemusta näin aikasesta vuodosta? Mietin,että pitäsköhän huomenna soittaa klinikalle, jos vaikka pääsis tekemään ekan ivf:n heti...
Tsemppiä piinaajille ja onnistumisia kaikille myöhemmin!
Pahoitteluni kaikille negan testanneille! Jessica2 ja SanniAnniina taitavat olla tuoreimmat pettymyksen kokeneet. :(
Eipä kauhean toiveikkaalta tunnu omakaan olo. Menossa pp13 joten viime hetket piinapenkissä. Mulla on ollut päiväntarkka kierto joten huomenna pitäisi tätin saapua jos vanhat merkit pitävät paikkansa. Mulla on ollut jotain tuntemuksia ja nippailuja, mutta puolentoista vuoden pettymysten jälkeen ajattelee kaikenlaisten tuntemusten enteilevän aina menkkoja. Positive thinking... Sitten ei pety mukamas niin paljon vaikka aina kuitenkin pettyy....
Mitenkäs kohtalotoveri Muppelo? Onko sulla kuinka säännöllinen kierto, koska uskallat testailla? Mä kyllä varmaan testaan heti aamusta jos täti ei oo jo yöllä tullut sabotoimaan tilannetta.
Mies on alamaissa kun saatiin inssiin niin huonosti siimahäntiä. Pelkää, että syyllistän häntä jos epäonnistutaan. Tietysti yritän olla tekemättä niin. Meillähän oli alunperin spermatutkimuksessa hyvät tulokset ja tähän ekaan inssiin tulikin sitten huonot. Pelkään, että seuraava inssi jää viimeiseksi yritykseksi jos tilanne on taas sama. Ehkä sitä on turha etukäteen murehtia. Toivottavasti ei tarvitsisi murehtia ollenkaan... Tulen kertomaan huomenna pääsinkö testaamaan. Jaksamista kaikille piinailijoille! :)
Eipä tarvinnut enää huomiseen kärvistellä. Vuoto alkoi jo tänä iltana ja vei toivon rippeet mennessään... En ole osannut edes itkeä, on vaan lamaantunut ja tyhjä olo. Poistun nyt takavasemmalle nuolemaan haavojani taas kerran. Plussaonnea muille.
hei vaan kaikille. pahoittelut uusille negoille, niitä tulvii tähän pinoon nyt kyllä ovista ja ikkunoista. missä on oikeudenmukaisuus, kysyn vaan. lohdutusta kaikille.
ja oma napa. Pupukka sitä kyselikin. pahoittelut sinulle vielä erikseen tätin vierailusta. täällä piinaillaan, edelleen, en ole vielä testannut. pp14 siis menossa, ja kierto on yleensä säännöllinen, 28pvää, joskus +/- 1pvä. nyt menossa 27pvä. tosin oviksesta on jo se 14pvää, joka on ollut mulla aika vakio oviksen ja menkkojen välissä, joten tänään sen tätin pitäisi sitten astua tupaan. jännäksi pistää. viime kierrossa täti kolkutteli pitkään, noin pari päivää, ennen kuin rohkeni saapua. nyt ei ole vielä alavatsassa kolkutellut yhtään mikään. mä söin tässä kierrossa ekan kerran clomeja, nehän kai voi pidentääkin kiertoa? mene ja tiedä.
tässä mahdolliset muut raskauteen viittävat oireet (vaihtoehtoisine selityksineen :)
-rinnat kipeät (menkat alkamassa)
-selkä kipeä (yskimisestä)
-palelee (muutenkin kipeä)
-pahoinvointi (aina ennen menkkoja ja vatsataudista vasta toipumassa)
-väsyttää (joo joo, siis kipeänä ollaan)
jatkan ihmettelyä. palaan asiaan viimeistään kun täti saapuu tai olen testannut. teen testin vasta keskiviikkoaamuna. mutta tuskin sinne asti päästään. se eräs naishenkilö ehtinee ensin.
muppelo
Ja pahoitelut jälleen kerran, tällä kertaa menevät Pupukalle.
Pittiska pp 10
Nyt alkoi sitten pahin piinaviikko. En tiedä mikä tänään vaivaa, mutta mieli on todella ärtsy ja mikään ei suju. Lauantaihin saakka täytyisi kuitenkin vielä pitää ryhtiä yllä. Huoh.
Muppelon lista kuulosti lupaavalta, selityksissä oli minusta selityksen makua, joten aika lupaavalta näyttää ; ).
Pittisen valistuksesta huolimatta minulla meinaa välillä toiveet karata käsistä kun lämmöt on nousseet niin paljon. Yritän pitää jalat maanpinnalla vaikka vaikeeta se on.
...täti tuli varhain tänä aamuna...eli liityn surullinen pitkän jonon jatkeeksi!
Surin tätä jo koko viikonlopun kun tein testin lauantaiaamuna vähän etuajassa mut kuitenkin jotenkin tiesin ettei se siitä muuksi muutu. Jotenkin sit tänä aamuna ei niin kauheen lamaantunut olo ollut vaikka heräsinkin maanantaiaamuun näinkin masentaviin uutisiin. Ajatuksena että tämä on kiertopäivä 1, uusi alku siis.
Positiivista ajattelua yritetään ylläpitää...
Simpukalle pahoittelut tädistä. Niinhän se on, että kp 1:stä se lähtee ja uusi kierto on toivoa täynnä. Uusi kierto, uudet kujeet!
Oma jännnitys on nyt tasaantunut; olo on kuitenkin loppujen lopuksi suht oireeton, ei ole mitään sellaista oiretta, mikä ei todennäköisesti johtuisi lugeista. Simpukan lailla olen jo valmistautunut seuraavaan kiertoon ja uuteen yritykseen, jos ei nyt tärppää.
no niin, kuten ennakoinkin niin edellisessä viestissä luettelemani oireet olivat kaikki joko tädin vierailuja ennakoivia tai sairastelusta johtuvia. täti saapasteli paikalle eilen iltapäivällä. liityn piiiitkäään negojen joukkoon. mitäs siihen voi sanoa, pitkä liuta kirosanoja.
napatkaa nyt hyvät naiset joku se plussa sieltä!
muppelo
Vinkula: 31.1. -> nega
SuviTuulia: 2.2. -> nega
Naksu: 2.2. -> nega
Seri 6.2. -> nega
Jessica2 7.2. -> nega
SanniAnniina 7.2. -> nega
Simpukka76 9.2. -> nega
Pupukka 12.2. -> nega
Muppelo 12.2. -> nega
Pittinen 16.2
Poppy74 16.2
Hanna 19.2
Helmivenla 19.2
Prinsessa33 21.2
Kattokaa tätä listaa; miten lohduton näky =( Seuraava nega kirjataan sitten minun kohdalleni. Ajattelin testata lauantaina.
Tissit on edelleen arat ja niitä vihloo, mutta menkkamaisia alavatsajuiluja ei enää ole. Lämmöt on ollut siinä 36,9- 37,3C, olen mittaillut koska vähän kipeä olo ollut ja meillä räkätautia onkin. Itsellä ei tosin mitään nuhaa tms.
P. S jos me kaikki saadaan nega, menee kyllä usko tähänkin hommaan. Jostain luin, että tammikuun pinossakaan ei tullut yhtään plussaa?!
Pittiska pp 11
tullut tähän pinoon. Itse pinouduin myös siihen tammikuun pinoon ja sinne ei toisaan tullut yhtään plussaa,mutta tässäpinossa kun kuitenkin oli enemmän piinailijoita joten luulisi edes yhden plussan tulevan.
Mulla tuli viime kierrossa rinnat kipeiks lugeista, tai oikeastaan vain oikea rinta. Aikasemmin käytin 100mg lugeja joista ei tullut mitäänoireita, mutta nyt kahden kierron ajan olen laittanut niitä 200mg ja heti tuli vähän oireita. Eilen oli sitten molemmat rinnat kipeät tai lähinnä nännit tois arat, varmaankin johtuu vain lugeista mutta toiveet herää kuitenkin kun edellisessä kierrossa särki koko rintaa ja nyt molemmista vain nännejä joten vähän erilaista kipua.
Tosin en tiedä olisko vielä kerennyt edes kiinnittyä kun nyt dpo8 ja jos ovis oli vasta tiistaina niin siitä olis viikko, no olis ehkäkerennyt mut tulisko vieläoireita. Mitään muuta ei ole ilmaantunut joten taitaa johtua lugeista, mutta toivotaan parasta vielä kun ei tiedä.
Huomenna kun saan testit postista niin ajttelin testata jotta näen vaikuttaako pregnyl vielä,jos tuleeplussa niin johtuu pregnylistä mutta jos nega niin sit viikonloppuna voisi jo saada oikean plussan mikäli nyt olisi tärpännyt.
Ilmoittelen sitten miten käy.
Pahoittelut negan saanneille, mutta paljon onnea vielä piinassa eläville, josko saataisiin yksi plussa edes tähän pinoon (mieluiten tietenkin kaikille vielä piinalijoille).
Hanna, miten sen testailun kanssa kävi? Vieläkö Pregnyl " näkyi" vai oliko jo poistunut elimistöstä?
Oma olo on harvinaisen oireeton. Vielä alkuviikosta tuntui oireita olevan paljon enemmän. Nyt ei oikeastaan mitään muuta kuin lämmöt koholla. En ole kauhean optimistinen sen plussan suhteen vaikka tietysti toivon parasta. Jottei rysäys sitten olisi niin kova täytyy kuitenkin ottaa realismi mukaan. Onneksi maaliskuun inssipino oli jo perustettu!
Nehän ovat kuin omiani! Minullakaan ei ole enää mitään tuntemuksia ollut keskiviikon jälkeen. Tämä menee ihan samalla tavalla kuin edelliset kierrotkin, joten olen suunnannut jo ajatukseni maaliskuun inssiin. Lupaan, etten kauheasti pety lauantain negaan... =)
Ensi kierto huolestuttaa: itselläni alkaa kk aina 2 päivää lugejen lopettamisen jälkeen ja nyt jos kalenterista lasken, niin kp 11-12, jolloin olis seurantaultra, osuu just ennen viikonloppua. Jos silloin inssi menee vasta maanantaille, se lienee myöhäistä?
Pittinen; kovin kuulostaa samanlaiselta meidän oireet tai oikeammin oireettomuus! Itse en yleensä onnistu kovin tarkkaan mahdollista tulevaa inssipäivää määrittämään, kun minulla on ollut useammankin päivän vaihtelua oviksen kanssa vaikka olisi piikitys- kierto. Tässä kierrossa pelkäsin, että ovis voisi ajoittua viikonlopulle, mutta onneksi tulikin jo perjantaina. Olisi kyllä ikävä takaisku, jos inssi jäisi viikonlopun takia väliin. Täytyy siis plussata nyt, niin ei tarvitse murehtia ensi kierron inssin aloitusta! ;)
Nopeasti kerron kuulumisia. Testi näytti negaa eilen joten eipä ainakaan tuota pregnyliä ole elimistössä.
Mutta nyt sit tuntuu kokoajan siltäet menkat alkaa ja sit ne aina alkaakin. Huomenna ajattelin testatakun on kuitenkin dpo10 niin kyllä testin varmaan pitäisi näyttää edes haamua, jos mitää ei näy niin sit lopetan luget ja säästän seuraavaan kiertoon, ei nekään kuitenkaan ihan mitää ankaran halpoja ole.
Kerron sitten huomenna miten vaikka vastauksen tiedän jo.
Tulin pikaiseen keskellä yötä (työn lomassa) laittamaan teille lopuille helmikuun piinailijoille tsemppipostia. Toivon teille kaikille plussasäteitä, kun meille alkupään piinailijoille ei siunaantunut ainoatakaan plussaa!! Kaikkea hyvää tälle elämänsaralle ja muutenkin :o)
Poistun tästä pinosta ja siirryn maaliskuun inssiläisiin. Meille tehdään vielä se toinen ja viimeinen inssi ensi viikolla. Ultra on tiistaina.
T. Seri kp7
Ja parin päivän sisällä odotan tädin saapuvan, mitä muuta tähän nyt voi sanoa tiedätte varmaan mun tunteet tällä hetkellä.
Muutama sata euroa meni siis hukkaan näiden inssien takia vaikka vain kolme tehtiin enkä usko että enempää kannattaakaa tehdä kun ei se varmaan auta. Nyt syödään kaksi kiertoa clomeja, mutta siitä jatketaan ilman mitään syksyy melkein vois sanoa et ilman mahdollisuuksia syksyyn asti.
Miks tuo elämä potkii niin päähän, kyllä vituttaa sori en viissinyt tuota sanaa ruveta kaunistelemaan.
Toivottavasti jäljelle jääneet ovat parempionnisia.
Hyvää jatkoa kaikille, nyt yritän tosissani pitää tämän palstailun ihan minimissä, jotta saisi tuonne päähän muutakin mietittävää.
Hannalle ja halaus! Kaikki me tässä pinossa tiedämme pettymyksen, kun testi näyttää negaa. Tsemppiä toivotan kaikesta huolimatta ja onnea uuteen yritykseen.
Serille kiitos tsemppaamisesta. Minulla taas eilen toivo hieman heräsi, rinnat olivat aika arat ja vatsassa tuntui jotakin olevan meneillään. Huomennahan se sitten selviää.
No, nyt lopetan luget ja menkat alkaa sitten sunnuntaina. Ja ei muutakuin uutta kiertoa ja inssiä odottelemaan. Täällä on enää 3 kelle plussa voi tulla; toivon sitä heille sydämestäni!
Nähdään maaliskuun pinossa =)
Poppy74:
Mulla aina noussut peruslämpö lugejen käytön aikaan (mitattukin on); viluttaa, nenä vuotaa... lisäksi mahaa turvottaa, rinnat on arat ja niitä vihloo, menkkamaisia tuntemuksia, mielialan vaihteluja...
Enää en pety koska tiedän niiden johtuvan lugeista...