Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ Inssi Helmikuussa ~~

02.02.2007 |

Tuolla tammikuun pinossa tätä jo kaipailtiin, niin ajattelinpa sitten pistää pinon pystyyn. =)

Olen seuraillut tuota tammikuuun inssipinoa, kun itsellä inssi on yli vuoden hoitotauon jälkeen tässä helmikuussa.

No oletin kovasti että se olisi siis ensi viikon alussa, mutta yllätys yllätys se tehtiinkin jo tänään. Mulla oli varattuna kontrolliultra tälle päivälle, mutta kuitenkin kehoitettu jo eilisestä alkaen tekemään ovistestiä (hoito tehdään luonnolliseen kiertoon). Niinpä sitten tänään aamulla ovistesti olikin positiivinen ja soitin klinikalle ja aamupäivän ultra-aika siirrettiin iltapäivän inssiajaksi. =)

Ensi viikolla otetaan s-prog arvo, jotta varmistetaan että oon ovuloinut. Ultrassa kuitenkin näkyi että hyvänkokoinen (iso, ei mittaa tiedossa) rakkula juuri puhkeamassa oikealla ja limakalvokin kuulemma kaunis (lääkärin sanoin).

Tänään siis PP0 ja yritän kovasti pitää jalat maassa, mutta en voi kieltää etteikö hieman olisi perhosia vatsassa. =)

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se siis on. =)

Menkoista tai edes tuhrusta ei vielä mitään tietoa.

Vähän jännittää voisko se tosiaan olla mahollista!? No odotellaan odotellaan, eiköhän tämä parin päivän sisällä selviä. ;)

Vierailija
62/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kyllä ultralla enää mitään katsoneet, enkä älynnyt kysyäkään kun mielessä pyöri taas sen tuhat ja yksi asiaa. Miehen sperma sai kehuja, tilavuus 77milj/ ml ja suoraan nopeasti eteneviä siimahäntiä oli peräti 97%!!! Sperma- analyysissä vuosi sitten se oli 10%.

Toimenpide oli nopea ja kivuton. Sen jälkeen pötköttelin vielä joku 5 minuuttia. Nyt huomasin kun kävin vessassa, että pyyhkiessä tuli hieman sellaista verensekaista limaa, mutta kuulunee asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittinenkin on saanut simpat liikkeelle ja ei muuta ku odottelemaan! Hieno juttu, ja tosi loistavaa tavaraa miehelläs! ;)

SuviTuulia: Koskas aattelit testata? Mä en nyt muista, sori, oliko sulla luget tm. tukena loppukierrossa?

Täälläkään ei vielä tuhruista ole tietoa, mutta nuo luget taitavat sen estää... Menkkatuntemuksia on ollut enemmän ja vähemmän, ja taas sellaista ärsyttävää jomotusta ja paineen tunnetta tuolla alhaalla. Mistäköhän se oikein johtuu, inha tunne..? Nuo menkkaoireet tässä pelottaa, pahinta siis pelkään...

Ja tosiaan, nyt menossa pp14, pianhan tässä pitäisi testailla että voi ne luget lopettaa...

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!

Vierailija
64/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittiselle onnea hienosti menneestä inssistä! Kuulosti kyllä huikean hyvältä tuo siittiöiden laatu.

Toivottavasti Suvi-Tuulia saisit plussan testiin! Koska ajattelit testata?

Täällä on ihan semmoiset fiilikset jo, että täti tekee tuloaan. Pp9 vasta, mutta alaselkä on ainakin sen tuntuinen kuin aina ennen tätiä... huoooh.

Tsemppiä muille inssiläisille ja oikein mukavaa viikonloppua!

Jessica (kp25/28-32)

Vierailija
65/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hoito tehdään ihan luonnolliseen kiertoon, eli ei edes lugeja tukena. Kerran niitä kokeiltiin mutta ei ollut todettavaa hyötyä niin ei sen jälkeen ole määrätty.

Testaamisesta en oikeen tiedä, eka olin sitä mieltä että huomenna aamusta vois testata, mutta nyt jotenkin oon jänistänyt enkä haluis vielä tehä sitä... ei tarvii pelätä niinkauan kun ei oo varmaa tietoa.

Mutta kaverille (myös lapsettomuudesta kärsinyt) lupasin että teen testin ennekuin meen heille kylään tiistaina. =)

Nyt takas siivuospuuhiin.

Vierailija
66/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännittäviä hetkiä siis tiedossa lähipäivinä ja mukava että mukaan tuli myös uusia piinailijoita!

Täällä piinailu jatkuu, pp 7 taitaa olla menossa jos oikein laskin. Tämä minulle eka inssi ja se tehtiin luonnolliseen kiertoon, ei lugeja. Tämä viikko meni onneksi nopeasti kun olin työreissussa mutta nyt tuntuu vielä pitkältä piinalta odotella yli viikko...

oireita en uskalla ajatella, yritän sulkea ne kokonaan mielestäni, koska olemattomia oireita varmasti löytyisi ja toisaalta jos niitä taas olisi oikeasti, niihin ei uskoisi...

Ihanaa viikonloppua!

Simpukka

pp7, kp21/28-33

Vierailija
67/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Pittinen[/b] kylläpä teillä oli tosi hyvä tuo sperman laatu ja määräkin mainio! Toivotaan että se takaisi plussan.

[b]simpukka76[/b] kyllä se piina siitä etenee, mustakin tuntuu että vastahan inssi tehtiin ja nyt siis jo loppusuoralla. =)

[b]Naksu[/b] mitenkäs olotila näin illansuussa? Oletko jo päättänyt milloin testaat? Peukkuja hirmuisesti!

Lugethan tosiaan normaalisti pitää tuhrut poissa, koska usein tuhruttelu juuri johtuu siitä että keltarauhanen ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Tosin muitakin syitä tuhrutteluun voi olla ja kuten mulla ei lugetkaan poistaneet tuhrutusta.

[b]jessica[/b] älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, noi menkkamaiset tuntemukset on niin tavallisia myös monilla plussanneilla. Niinkauan on toivoa kun vuoto ei ala. bd bd bd

Olikohan sitten vielä jotain muuta, nyt alkaa jo muistikapasiteetti loppua. ;)

Tsemppiä kaikille vasta piinan aloittaneille, toivotaan että aika kuluu nopeesti ja meille kaikille löytyy sopiva paikka siitä plussajunasta.

Nyt kun piina alkaa olla loppusuoralla niin tuntuu että löydän itseni täältä palstalta kokoajan kurkkimasta. Kaverini kehoitti että testaan jos kerran jännittää, nyt kun sen oikeesti vois siis jo tehdä. Mutta en oikeen tiedä, jotenkin kuitenkin tämä olotila on niin paljon helpomipi, ajatellaa vaan että EHKÄ. =)

Apteekissa pitäisi varmaan käydä, että sen testin vois oikeesti tehdäkin. No meillä lähin apteekki on tossa kadun toisella puolella että pitkä matka sinne ei ainakaan oo.

Suvituulia jää pohtimaan testaamisen ajankohtaa.

Vierailija
68/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 97% siinä luki, käsitin että nopeasti suoraan liikkuvat, mutta vaikka siinä olisikin mukana ne " hitaasti kiemurtelevasti etenevät" , niin onhan tuo ällistyttävä prosenttimäärä. Aika omituista. Oli miten oli, mutta epäkelpoja vain 3%. Mikä voi tehdä noin suuren eron? (muu kuin tavaran vaihtuminen =D)??

Naureskelin miehelle, että nyt jos tärppää niin voin sanoa, että ei ollut mies paikalla kun se tapahtui (istuivat tytön kanssa aulassa).

On sellainen fiilinki, että nyt tai ei koskaan.

Mitenköhän POPPYn inssi meni? Ja NAKSU ja SUVITUULIA: nyt testaatte!!! Me ei kestetä enää =) Itselläkin luget käytössä ja kk ei normaalisti tule eli pakko testata 2 viikon päästä.

Vierailija
69/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin siis torstai- aamulla Pregnylin ja tänään inssissä lääkäri sanoi, että aloita Luget huomenna eli lauantaina.

Mitäs jos munis ei ole vielä irronutkaan? Pregnyl vaikuttaa 1-2 vrk: ssa eli lauantai voi olla liian aikaisin?

Ei kai haittaa jos aloitan vasta sunnuntaina...? on ainakin ehtinyt irrota??

Vierailija
70/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran kysyt niin vastaanpa heti! ;) Eli mun mielestä voit aivan hyvin lykätä lugejen aloittamista, niin mäkin tein! Eli mun käskettiin aloittaa luget sunnuntaina ja aloitin vasta tiistaina. Ekassa kierrossa tuli ne kystat ja olen aivan varma että lugeilla oli siinä sormensa pelissä... Eli sillon aloitin ne heti seuraavana päivänä inssistä.

Mun mielestä voit rohkeasti lykätä siis niiden aloittamista, uskon että niin päin parempi kuin liian aikaisin!

-naksu pp14 ja hermot aivan riekaleina- taas kerran! ;)

Vierailija
71/151 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega testattu jälleen, mutta jääräpää kun olen, en vielä luovuta. Eli lugeja jatkan vielä huomiseen ja testaan huomenna uudemman kerran. Mulla kun se oviksen ajankohta jäi epäselväksi, voi olla tapahtunut vaikka parikin päivää inssin jälkeen. Oireet on meinaan ollut sellaisia (vaikka en niistä oo uskaltanu kirjoitella) että en ihan hevillä usko, etten ois raskaana. Katotaan, voi olla että ihan vaan yritän itseltäni totuuden kieltää...

naksu pp15/kp25 - ei suostu uskomaan uutisia

Vierailija
72/151 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Naksulle negasta. peli ei kuitenkaan ole menetetty ennen kuin täti pyyhältää kylään.

Minulla oli inssi eilen ja ajoitus taisi osua nappiin. Ovistuntemukset tulivat muutama tunti ennen inssiä ja inssissä munarakkula näkyi vielä, mutta se oli jo painunut osittain kasaan ja vatsaontelossa näkyi nestettä, mikä kuulmma viittaa myös siihen, että ovis olisi just tapahtunut. Simapat oli myös ok, joten ainakin lähtötilanne näyttää lupaavalta.

Nyt sitten toivon parasta seuraavat 2 viikkoa!

Vierailija
73/151 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiä en siis oo tehnyt koska eilen illalla alkoi jo tuttu selkäsärky ja mahassakin tutun tuntuista vääntöä. Tänään on hieman tullut jo tuhrua ja aavistus punaisempaa vuotoakin. Joten testata ei edes tarvii. =(

Aamulla itkeskelin tilannetta, mutta nyt jo helpottaa.

Hieman on miehen kanssa tässä päivän mittaan suunniteltu että mitä jatkossa teemme. Sitä jään siis nyt pohtimaan... Koska heti seuraavaan kiertoon ainakaan hoitoa emme pääse tekemään.

Toivotaan että teille muille vielä piinaaileville helmikuisille tulisi monta plussaa!

Vierailija
74/151 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo tässä aikaisemmin ilmoittelemassa itsestäni, mutta olen nyt yrittänyt pitää taukoa tässä palstailussa jotta sais muita asioita mieleen. Huomenna sitten olis inssipäivä, ovistesti tänään plussa. Kp 15 nyt menossa.

Kuinka moni käyttää irrotuspiikkiä ja mistä syystä tai siiseikö munis irtoa ilman sitä vai voiko sen ottaa lisäksi vähän niinkuin tehostamaan tota irtoamista. Onko siitä mitään muuta hyötyä, oliskohan mun tapauksessa hyötyä siitä ovis kyllä tapahtuu clomeilla tai noin puoli vuotta sitten tehdyn verikokeen avulla selvis. Nyt edellisessä inssissä hyvän kokoinen munis mut mistäs sen tietää irtosiko se. Verikoetta ei voi tehdä koska käytän lugeja joten ne sotkii sen arvon. Määrätäänkö tuo irrotuspiikki yleensä kuin helpolla?

Käyn sitten ilmoittamassa lopputuloksesta. Plussaonnea kaikille :)

Vierailija
75/151 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittautuisin minäkin joukkoon, jos vielä sopii. Mulla siis tehdään huomenna toinen inssi. Viime yönä pistin pregnylin, ja nyt sitten vaan odotellaan huomista inssiä. To ultrassa oli 1kpl , 16mm ja 2kpl 14mm munarakkulaa, sen jälkeen pistelin vielä pari päivää puregonia, joten sää nähdä montako solua tulee.

Vierailija
76/151 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan meistä kukaan plussaa tässä kierrossa?!

HANNA: Tervetuloa mukaan! Kyllä sitä Pregnyliä voi käsittääkseni tehostusmielessäkin antaa. Tosin mulla ei munis irtoa luonnostaan (LH arvo follikelivaiheessa 2.4, kun pitäis olla 4-12, lisäksi luteaalivaihe jäi vajaaksi, vain noin 10 pv mittaiseksi)

Mä olen muutenkin ympätty täyteen hormonia; kierrossa on varmaan vaan 7 päivää, etten käytä mitään. Alkukierrossa Clomit, Pregnyl- irrotuspiikki ja luteaalivaiheeseeen Luget.

Vierailija
77/151 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuun inssit:

Vinkula: 31.1. -> nega

SuviTuulia: 2.2. -> nega

Naksu: 2.2. -> nega

Jessica2: 7.2.

SanniAnniina: 7.2.

Simpukka76: 9.2.

Muppelo: 13.2.

Pittinen 16.2

Poppy74 16.2

Hanna 19.2

Helmivenla 19.2

Tuliko kaikki?

Vierailija
78/151 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku vielä kertoa ton pregnylin hintaa ja saako sitä ostaa yhden kerralla?

Vierailija
79/151 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takana ensimmäinen inssi 12.2. Siihen ajauduttiin 1 ½v kakkoshaaveiden jälkeen. Esikoinen sai alkunsa luomusti vuoden yrittämisen jälkeen.

Mitään vikaa ei tutkimuksissa löydetty, ovuloin säännöllisesti ja kierto on päiväntarkka. Testatessa myös miehen sperma ok, rakenteellisesti normaaleja vain 4%, mutta määrä 342milj, tiheys 60milj ja liikkuvuus hyvä.

Lääkäri määräsi inssin tueksi clomit kp3-7 ja saatiin aikaiseksi hyvät 22mm, 18mm munarakkulat. Jopa hiljaiseloa jostain syystä aikaisemmin viettänyt vasen munasarja oli tuottanut yhden 16mm:sen. Inssihetkellä ovulaatio ei ollut vielä tapahtunut.

Kaikki näytti siis hyvältä, mutta kuinka ollakaan inssiä varten saatiin vain 16miljoonaa siimahäntää, joista pesun jälkeen jäi 0% suoraan eteneviä, kaartelevia vain 3,5milj. Yhtäkkinen surkea tulos sai mielen matalaksi. Enpä jaksa olla kovin toiveikas plussan suhteen, mutta pyöriihän tuo asia mielessä koko ajan. Enpä ihmettele miksi näitä piinaviikoiksi kutsutaan.

Plussaonnea kaikille muillekin piinailijoille!

t.

Pupukka pp6 (Menikö oikein? En ole varma kuinka lasketaan.)

Vierailija
80/151 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna, Pregnylin voi ostaa myös yhden kappaleen erissä, apteekissa irrotetaan silloin ampullit isommasta pakkauksesta. Pregnyl ei maksa paljoa, muistaakseni alle 5 euroa.