~~ Inssi Helmikuussa ~~
Tuolla tammikuun pinossa tätä jo kaipailtiin, niin ajattelinpa sitten pistää pinon pystyyn. =)
Olen seuraillut tuota tammikuuun inssipinoa, kun itsellä inssi on yli vuoden hoitotauon jälkeen tässä helmikuussa.
No oletin kovasti että se olisi siis ensi viikon alussa, mutta yllätys yllätys se tehtiinkin jo tänään. Mulla oli varattuna kontrolliultra tälle päivälle, mutta kuitenkin kehoitettu jo eilisestä alkaen tekemään ovistestiä (hoito tehdään luonnolliseen kiertoon). Niinpä sitten tänään aamulla ovistesti olikin positiivinen ja soitin klinikalle ja aamupäivän ultra-aika siirrettiin iltapäivän inssiajaksi. =)
Ensi viikolla otetaan s-prog arvo, jotta varmistetaan että oon ovuloinut. Ultrassa kuitenkin näkyi että hyvänkokoinen (iso, ei mittaa tiedossa) rakkula juuri puhkeamassa oikealla ja limakalvokin kuulemma kaunis (lääkärin sanoin).
Tänään siis PP0 ja yritän kovasti pitää jalat maassa, mutta en voi kieltää etteikö hieman olisi perhosia vatsassa. =)
Kommentit (151)
että naksu putosi taas joukosta, nega tuli tänäänkin. Nyt se on siis uskottava, ei auta. Katsotaan jos vaikka ensi kuun pinoon pääsisin eikä tyhmät kystat olisi taas aiheuttamassa välikiertoa...
Menkkoja jään odottelemaan, parempaa onnea toivon teille!!! bd bd
moi,
ensinnäkin syvimmät pahoittelut Naksulle ja SuviTuulialle, sitä välillä miettii miksi ja mitä varten sitä ihmiset joutuu tässä tilanteessa kärsimään. että onko sitä tällä kaikella joku syvempikin tarkoitus, vaikea uskoa. se on niin väärin! ymmärrys loppuu.
tervetuloa kaikille uusille, teitä olikin monta. Sinänsä ikävää että meitä on niin monta.
tässä päivitystä listaan.
Vinkula: 31.1. -> nega
SuviTuulia: 2.2. -> nega
Naksu: 2.2. -> nega
Seri 6.2.
Jessica2 7.2.
SanniAnniina 7.2.
Simpukka76 9.2.
Pupukka 12.2.
Muppelo 12.2.
Pittinen 16.2
Poppy74 16.2
Hanna 19.2
Helmivenla 19.2
unohtuiko joku?
Pupukalle vielä tervehdys, meillä on ollut näemmä inssi samana päivänä. meilläkin on pikkukakkonen yrityksessä. on ollut jo kohta kolme vuotta. eka ilman hoitoja, silloin ehdimme olemaan puolitoista vuotta ilman ehkäisyä ennen kuin hän sai alkunsa. inssi oli meille toinen, eka tehtiin omaan kiertoon ja tämä toinen clomeilla kuten teilläkin.
++++++++++++ ja tsempitystä kaikille!
muppelo pp7 (huuooh, ei mitään tuntemuksia, aika on piiiiitkä)
Kiitos Muppelo, kiva tulla tänne mukaan! Tai niin no ...kiva ja kiva... Kyllä sitä luonnollisin menetelmin varmasti ihan jokainen meistä haluaisi tulla raskaaksi, mutta tähän on nyt tultu. On otettava tämäkin vaihtoehto uhtenä mahdollisuutena. Ei voi muutakuin toivoa mahdollisimman monelle sitä plussaamisen riemua.
Huomasin tuosta Muppelon päivittämästä listasta, että minä taidan olla seuraava, jolta odotellaan kuulumisia (siis +/-). Keskiviikkona, eli ylihuomennna testaan, ellei se riivatun täti ennen tule. Kuten jo kirjoittelinkin aikaisemmin, niin olen melkoisen pessimistinen. Meillä vikaa molemmissa. Miehellä siittiöt vähän " heikossa hapessa" ja mulla itsellä fsh-hormoni lievästi koholla, mikä kertoo munasarjojen toiminnan hiipumisesta. Ikää taitaa olla valitettavasti liikaa tähän puuhan. En kylläkään tunne itseäni yhtään vanhaksi ja siksi vielä niin paljon sitä pikkukakkosta toivotaan. Elämä ei ole mennyt miesten suhteen käsikirjoitusten mukaan, mutta onneksi löysin tämän (nykyisen) ihanan miehen - vaikkakin varttuneemmalla iällä.
Omista oireistani: viikonlopun aikana rinnat on ollut turvonnut ja arat, mutta nyt ei enää niinkään... On tää vaikeeta ;o)
Kaikkea hyvää teille alkavalle viikolle!! Peukutellaan oikein kunnolla!
Seri
Huonoja kuulumisia lääkärireissulta...
Itsellä vähän kurjat fiilarit. Tulin just lääkäristä. Clomit ei ole oikeen toimineet ja toisella puolella oli vain 12 mm munis ja toisella puolella vielä pienempi 11mm. Limis vain 2 mm. Siis näyttää siltä, että ovulaatiota ei saada aikaiseksi ja inssikin jää haaveeksi. Testaan ovista torstaina ja jos se jostain ihmeessä olisikin plussaan niin sitten perjantaina eka inssi. Mutta kuten sanottu, huonolta näyttää.
Clomiannos tuplattiin ensi kiertoon ja sain terot tueksi.
Harmittaa, ei helpolla pääse tässä asiassa kyllä ikinä. Jos joskus vain osuisi kohdalleen asiat vähän pienemmällä kipuilulla :(
-Diina-
Heip vaan kaikki!
Vähiin on jäänyt kirjoitteluni, mutta olen teitä täältä taustalta seuraillut :)
Ihan ekaksi SuurHali joukostamme negan saaneille VINKULALLE; SUVITUULIALLE JA NAKSULLE! On ollut kiva seurata aktiivista jutusteluanne ja toivoin niin kovin, että heti tähän alkupäähän olis jo saatu plussia.. Toivonsäteitä etiäpäin teille!
PITTINEN: Kiitos inssilistasta! Siitä on aina helppo seurata miten meillä menee, kun ketju alkaa olla jo tosi pitkä.
NAKSU: Pittisen tavoin olen miettinyt tuota Lugejen aloituspäivää. Itse harmi kyllä luin näitä juttuja liian myöhään, mutta ihmettelen miksei ainakaan NKL sano niistä muuta kuin aloituspäivän, ei esim. että testaa ensin että ovis on ollu? Voiko aloituspäivällä olla jotenkin tosi suuri merkitys, kun ei siitä klinikallakaan mitään puhuta? Ärsyttävää, jos on sen takia " mokannut" jotain...
DIINA: Ikävää, ettei ultra tuonut kovin rohkaisevia terveisiä :( Toivottavasti munikset ehtisivät kasvaa vielä riittävästi.
SERI: Tervetuloa joukkoon, vielä näin H-hetken kynnykselläkin! Piipahdathan kertomaan kuinka kävi. Peukutukset!
Tervetulotoivotukset myös PUPUKALLE, HELMIVENLALLE JA HANNALLE!
JESSICA: Samoilla piinispäivillä etenet kanssani eli tänään pp 12. Mikäs on olotila tällä hetkellä? Toivottavasti täti ei ole tullut!
ON: pp 12 siis menossa eikä oikeastaan mitään tuntemuksia, niinku ei yleensäkään. Rinnat vähän aristelleet ilman rintsikoita, mutta niinhän ne on aina tässä vaiheessa kiertoa. En taida ihan äkkiä edes testata, kun täti tulee kuitenkin, jos on tullakseen. Kunpa ei vain tulisi! Toiveet on korkealla myös siksi, että pelkään kuollakseni sitä IVFää joka on sitten kesällä tiedossa, jos ei nyt(kään) tärppää...
Pidetään täti poissa ja Peukutukset koko pinolle +++++
SanniAnniina
pp12 (kp 24/24-28)
No nyt on sitten inssissä käyty, ja 2 munarakkulaa oli juuri puhkeamassa. Miehen tuotokset olivat myös todella hyvät, joten hyvältä näyttää tässä vaiheessa. Mun käskettiin aloittaa luget to aamuna.
Täällä olis sitten inssissä käyty. Päätin heti et tahdon lääkäriltä irrotuspiikin vaikka arvelin ettei anna mutta yllätykseksi sanoi että pistetään vain. Kaksi munarakkulaa hyvän kokoisia ja limiskin oli hyvän paksuinen. Toinen munis oli kyllä alkanut vähän surkastua.
Tämä oli sitten meidän viiminen inssi ennen kesää, jos ei ennen sitä tärpää niin neljättä yritetään kesällä mutta siihen ne sitten jää ja sit vain odotellaan syksyä ja IVF. Luget aloitan sitten perjantaina.
Olikos se tuo pregnyl semmonen et siinä on sitä raskaushormoonia tai vastaavaa et jos tekee testin liian aikasin niin voi näyttää väärän plussan? Vai sekoitanko johonkain toiseen?
Onpas ollut negatiivinen alku meidän pinossa. Toivottavasti joku plussa saatais tähänkin porukkaan!
Sanni-Anniina, eipä ole tätiä vielä näkynyt, enkä uskalla millään testata. Ihan sellainen olo että täti vaanii nurkan takana, ainakin alavatsaa juilii siihen malliin... Jos ei huomenna aamulla ole alkanut, niin testaan. Ehkä. Clomit ja Luget kuitenkin pidentää kiertoa, niin kävi mulla viime inssikierrossakin.
Tsemppiä muille piinistelijöille! Niin ja Lystiä Laskiaistiistaita!
Jessica (kp 29/28-32) pp13
Jessicalle ja Serille plussatuulia, toivottavasti saisitte huomenna plussan testiin! bd bd bd
Täällä eletään pp 4:sta ja aamulla aloitin luget. Olen ajatellut, että aikaisintaan viikonloppuna voisi alkaa kuulostelemaan mahdollisia oireita. Päätöksestäni huolimatta huomasin, että alavatsassa hieman juilii ja pistää, mitähän tämä nyt on? Voisiko vielä johtua Pregnylistä jonka tuikkasin torstaiaamuna? Tällä kertaa minulle tuli Pregnylistä hieman huono olo, sellainen heikotus ja oksetus. Aiemmin en ole huomannut mitään sen kummempaa, mutta kaipa se kuuluu asiaan. Onko kellään muulla ollut vastaavia vaikutuksia Pregnylistä?
Kiitokset plussatuulista! Hitto sentään, ehdin jo sepustamaan aikasten pitkän tekstin, kunnes se HUPPSS yht´äkkiä katosi jonnekin %¤#&=* avaruuteen. No, laitan tähän taas jotain sinnepäin olevaa uutta versiota.
Juu, se on meikäläisellä melkoisen jännittävät ajat meneillään. Nyt on siis pp 14, eikä tätiä vielä näy. Mutta näin pessimistinä en vielä hehkuttele, sillä mulla on ennenkin ollut Clomit ja Luget käytössä (ilman inssiä) ja ne ovat ehkä pikkasen pidentäneet mun omaa kiertoa. Se muutaman pvän tuhruvuoto ennen varsinaisia menkkoja on kans pysytellyt poissa. Ei siis vielä mitään vuotoa!!! HUOHHH, on tää rankkaa. Rinnat on pikkasen turvoksissa, mutta ihmekös tuo, kun on muija pumpattu täyteen hormoneja ;o).
Listan alkupään neganneille lohtuhalit ja toivotaan, että teille se plussa suotaisiin mahdollisimman pian. Seuraavat jännittäjät mun jälkeen ovatkin Jessica ja Sannianniina. Suuren suuret plussatuulet teille ja muille perässä tulijoille.
Tuun kurkkaamaan tänne puolelle vielä tän päivän aikaan ja kertomaan kuulumisia. En aio vielä tänään testata, aikaisintaan huomenna, ellei täti sitä ennen tule maisemiin.
Ihanaa ja kylmää laskiaistiistaita kaikille!
T. Seri
Heip vaan kaikki!
Huomaan käyväni täällä tämän tuosta kurkkimassa josko Seri tai Jessica2 olisivat rohjenneet testata.. :)
Alavatsa olla möllöttää mitään sanomatta, joskin jos sitä alkaa enempi ajatella, niin luulee tuntevansa vaikka ja mitä tapahtuvan. Tätiä ei siis vielä kuulu täälläkään ja hyvä niin!
Epäilen kyllä itsekin, että Luget pidentävät vähän kiertoa ja kokemukseni mukaan Clomitkin (joita en ole nyt itse käyttänyt). Katsoin viime vuoden kalenteria ja totesin, että kierrot on heittäny 23:n ja 31:n välillä riippuen siitä onko lääkitty vai ei.
Ihan vielä en rohkene testata, kun kiertopv on vasta 25 nyt, mutta ehkä perjantaina voisin harkita asiaa.
Plussatuulia kaikille piinistelysiskoille :)
SanniAnniina pp14
Pregnyl on hcg- hormonia eli testi voi näyttää väärin plussaa jos testaa liian aikaisin. 10 päivää olen kuullut suositeltavan varoajaksi. Käsittääkseni nuo nipistelyt voivat johtua piikistä ja miksei huono- olokin, onhan se raskaushormonia. Itselläni ei tosin ole tullut siitä yhtään mitään, tosin kuin Lugeista: maha on kuin potkupallo, täynnä ilmaa ja varmaan nestettäkin vähän kerääntynyt elimistöön. tosi turvonnut olo, alkoi heti kun aloitin Luget. Lisäksi nää hormonit vetää mielen kireäksi.
Aika erilaisia ohjeita ollaan saatu tuosta Lugejen aloittamisesta?! Mulla käsketään aina aloittamaan 2 päivää Pregnylin jälkeen, jotkut aloittaa vasta jopa 5 päivän kuluttua. No, se ei kait niin nopo nuukaa ole, pääasia kait ettei aloita ennenkuin munasolu on irronnut?
Mulla nyt sellaisia tuntemuksia että rintoja nipistelee ja vihloo, mutta tiedän sen johtuvan noista Lugeista. Ajattelin muutenkin olla tarkkailematta itseäni ja yrittänyt saada muuta ajateltavaa.
Pittiska pp 4
En sitten malttanutkaa pysyä poissa täältä netistä. Olen kans Sannianniinan tavoin käynyt kurkkimassa, joko jollain olisi jotain uutisoitavaa etenkin +/- linjalla (ja mielummin sillä + puolella). Itselläni ei ole edelleenkään mitään vuotoa, mutta jokaiselle vessareissulle menen pelonsekaisin tuntein, josko paperiin tulisi punaista. Mulla nyt siis kp27/25-27, eli täti kyllä kolkuttelee ovella. Mitään menkkamaisia tuntemuksia ei ole. Meinaan nyt illalla käydä ostamassa testin ja huomennna teen, mikäli täti on pysynyt poissa kuvioista. Hermoja tää kyllä raastaa aika mukavasti....
Jessica ja Sannianniina, joko teidän sormet syyhyää tehdä testi??
Kaikille kanssasisarille leppoisia piinapäiviä
t. Seri
Ylitöissäkin täytyy käydä kurkkimassa, josko joku rohkea olisi jo uskaltanut testailla : )
Seri; kyllä testi polttelee kaapissa - mulla on sekä työpaikan kaapissa, että koto-kaapissa testejä ihan vaan sen takia, kun ei ikinä tiedä koska on " aivan pakko" päästä testaamaan. Mulla on vähän sekava olo nyt näiden oireiden kanssa; hikoiluttaa, viluttaa, vaimeita menkkajuilintoja, huonoa oloa ja nälättää... tietysti kaikki voivat liittyä tulevaan tädin vierailuun, mutta taas vaan toivo alkaa vähän nostella päätään. Eikä tuhrun tuhrua ainakaan vielä ole näkynyt. Oireista riippuen testaan joko huomenna aamulla tai viimeistään ylihuomenna, jos syytä vielä on.
Serille bd bd bd - ilmoittelethan heti aamusella mitä tikku näytti!
Nyt vilkutukset kaikille, tää lähtee nyt töistä.
Jessica
Peukut pystyssä Serille ja Jessicalle!
Pittinen, kiitos Pregnyl selvityksestä. Enpä ollut tajunnut, että se sisältää raskaushormonia. Se kyllä selittäisi sen lievän pahanolon ja kuvotuksen. olen tosin muutoinkin aika herkkä hormoneille; clomeja en voi käyttää lainkaan kun yksi tabletti on minulle liian vahva kerta-annos. Kun kokeilin clomeja oksensin suht pian eka tabletin jälkeen. Ja muniksia kasvoi yhden tabletin annostuksella viisi ovisvalmiuteen. Clomien käyttö jäikin sitten siihen...
Ei edelleenkään mitään merkkejä tädin tulemisesta, ja menin sit pöljä tekemään testin tänä aamuna pikkasen toiveikkaana.... No negahan se tietenkin oli. Vitsit et harmittaa. Jotenkin se menkkojen alkaminen ois ollut helpompaa kestää, ku tehdä testi, joka paukauttaa sen negan. HUOHHHH!! Kyllähän mä tätä koko ajan pelkäsin, ettei tässä hyvin käy, mutta kuitenkin sitä vähän elää sellaisessa ruusunpunaisessa unessa tän suhteen. Nainen on tällainen, eiks vaan??? Kuten jossain aikaisemmin mainitsinkin, niin ne Clomit ja Luget saattaa pidentää sitä kiertoa (ainaskin mulla on ollut niin). Jos ei nyt täti pariin päivään vielä tule, niin teen uusiks sen testin....
Eipä tässä muuta ku häntä pystyyn ja ehkä se toinen inssi vielä tehdään. Sairaan kallistahan tää touhu on, mutta kun sitä pientä nyyttiä niin kovasti vaan haluaa.... Miten muuten teillä, joilla on takana enemmän kuin yksi inssi, niin onko teillä tehty se heti perään seuraavaan kiertoon? Mun gyne ainakin sanoi, että se voidaan hyvin tehdä niin. Katotaan, miten tää pää kans kestää...
Toivotaan teille muille niitä ihanan positiivisia plussautumisia :o). Listan alkupää on ollut valitettavan negatiivinen. Tulen tänne kurkkimaan, mite teillä muilla asiat etenevät. Kaikkea hyvää kanssasisarille!!!
Surullinen Seri
Olis nyt vaan ollut plussaa. Masentavaa =(
Inssi voidaan uusia heti seuraavaan kiertoon, ainakin mulle on niin aikomus. Eli nyt vaan odottelet ne japaninlippuviikot ja sitten taas uutta yritystä kehiin!
Yhtään plussaa ei siis vielä ole tähän ketjuun tullut. [color=blue][b]=([/color][/b]
Toivotaan että vielä piinailevista mahdollisimman moni sen plussan vielä nappaisi. [b][color=hotpink]bd bd bd[/b][/color]
[b]Seri[/b] inssejä voi haluttaessa tehdä peräkkäisiin kiertoihin. Mulla ekat kolme tehtiinkin kaikki putkeen ja 3. toi sen plussan, joka ei siis valitettavasti kestänyt. Nyt siis tämä tehty inssi oli neljäs ja saa nähdä josko tässä keväällä pääsisi vielä uudemman kerran yrittämään. Meillä kun tätä hoitoaikataulua sotkee tällähetkellä se että asumme ulkomailla ja hoidot tehdään Suomessa.
Käyn täällä viellä kurkistelemassa ja tsemppaamassa teitä piinailijoita, vaikka omalle kohdalle nega tulikin.
Täältä myös lämpimät pahoittelut Serille. On se vaan kumma miten se plussan saaminen voi olla niin vaikeaa.
SuviTuuli, onko lääkärisi ottanut mitään kantaa siihen, että jatkaisitte inssejä, kun kerran teillä on inssistä jo yksi tärppi saatu? Meillä on nimittäin vastaava tilanne; mulle tehtiin joulukuussa eka inssi ja siitä tuli plussa, mutta päättyi sitten alkuraskauden keskenmenoon. Nyt on siis tavallaan toinen inssi menossa.
Tulin uutena kurkistamaan tänne helmikuisten inssipinoon! Vielä mahtunee joukkoon ;o) ??? Olemme Väestöliitossa hoidossa ja ti 6.2. tehtiin elämäni ensimmäinen inssi. Nyt on siis menossa jo pp 12. Olen melkoisen pessimisti ollut nämä piinapäivät. Yritän siten säästää itseäni, etten putoaisi aivan liian korkealta. Toisaalta pieni toivon kipinä elää...
Käytössä olivat Clomit, Pregnyl sekä nyt tukena ällöttävät Luget. Yritystä on ollut jo 5/2004 lähtien ja onnistuttu surullisen yhden keskenmenon verran. Olemme sekundäärisiä, sillä meillä on ennestään jo yksi ihana lapsi. Tuska on kuitenkin ollut valtaisia tällä lapsettomuuden tiellä.
Eletään jännityksessä ja toivotaan meille kaikille hurjan paljon plussatuulia!
T. Seri