~~ Inssi Helmikuussa ~~
Tuolla tammikuun pinossa tätä jo kaipailtiin, niin ajattelinpa sitten pistää pinon pystyyn. =)
Olen seuraillut tuota tammikuuun inssipinoa, kun itsellä inssi on yli vuoden hoitotauon jälkeen tässä helmikuussa.
No oletin kovasti että se olisi siis ensi viikon alussa, mutta yllätys yllätys se tehtiinkin jo tänään. Mulla oli varattuna kontrolliultra tälle päivälle, mutta kuitenkin kehoitettu jo eilisestä alkaen tekemään ovistestiä (hoito tehdään luonnolliseen kiertoon). Niinpä sitten tänään aamulla ovistesti olikin positiivinen ja soitin klinikalle ja aamupäivän ultra-aika siirrettiin iltapäivän inssiajaksi. =)
Ensi viikolla otetaan s-prog arvo, jotta varmistetaan että oon ovuloinut. Ultrassa kuitenkin näkyi että hyvänkokoinen (iso, ei mittaa tiedossa) rakkula juuri puhkeamassa oikealla ja limakalvokin kuulemma kaunis (lääkärin sanoin).
Tänään siis PP0 ja yritän kovasti pitää jalat maassa, mutta en voi kieltää etteikö hieman olisi perhosia vatsassa. =)
Kommentit (151)
varoitus lukijalle: tiedossa masentunutta tilitystä...
Ensinnäkin syvimmät pahoittelut Serille negasta. se on niin VÄÄRIN. mä olen paljonkin miettinyt tässä viime päivinä ihmisluontoa, sitä kuinka se palautuvainen. ja kykeneväinen sietämään pettymyksiä toistensa perään. lapsettomuus ja lapsettomuushoidot ovat mun mielestä tästä ehkä se rankin esimerkki. te kanssasisaret olette todellisia sankareita, kun jaksatte tätä P***aa kuukaudesta toiseen, kun ne toiveet vedetään ihan konkreettisesti vessanpöntöstä alas, kerran kuussa, ehkä jopa vuodesta toiseen. ei siinä mitään jos tämä tapahtuisikin vain kerran tai pari. sietämätöntä. asia jonka kanssa tässä taistellaan on ihan mielettömän vaikea ja raskas, ja sen pettymyksen tullessa ei kukaan kestä sitä hymyssä suin. mutta kuinkas ollakkaan, jo tovin toivuttuaan sitä katsookin jo seuraavaan kiertoon uusin toivein. ja taas sitä jaksaa uskoa siihen plussaan, josko tässä kierrossa. vaikka kuinka yrittää toppuutella itseään, ettei liian korkealta ja kovaa sitten taas tippuisi. käsittämätöntä henkistä vuoristorataa. ja lapsettomuushoidot on vielä asiana sellainen, ettei niistä useinkaan tee mieli kertoa läheisillekään ihmisille. kun kuitenkin vaan kokee ettei sellainen, joka ei tätä ole läpi käynyt, voi tietää kuinka raskasta tää välillä on. siksi te, kanssasisaret joiden kanssa asian saa jakaa olette kullanarvoisia. hyvin usein tulee mieleen täällä juttuja lukiessa, että just noin mäkin ajattelen. se antaa kummasti voimia, ei ole asian kanssa yksin, vaan on vertaistukea olemassa. kiitos siis kaikille.
nää inssit on vielä onnistumisprosenteiltaan niin pieniä että sekin raastaa. mulla on vasta toinen inssi menossa. ekan inssin aikoihin pinoilin sen kuun inssipinossa, sinne ei tullut yhtään plussaa. meitä oli kuitenkin siellä melkein kymmenkunta. ja tää pino on saanut kanssa nega-alun. meinaa mennä usko koko inssihoitoihin. plaah.
pahoittelut vielä ylettömästä pessimismistäni. täältä sitä taas noustaan. kuin kumipallo konsanaan. pp9, eikä mitään oireita. grrrr.
Jessica ja SanniAnniina on seuraavana testivuorossa. jokos olette testanneet? nyt kyllä nappaatte ne plussat!
muppelo
koitetaan ajatella asiaa niin, että mitä pidempään on hoidot/ yritys kestänyt, sen lähempänä plussaa ollaan =)
Eiks niin!?
Täälläpä on kuhina käynyt! Ja minä vain viiletän töissä ja kaverilla kahvilla ja.. Vaan pakko oli tulla teitä myös kurkkaamaan :)
Eipä sitten ilouutisilla alkanut; voi itku Seri :( Hurjan pahoillani olen negasta! Olisiko kuitenkin vielä jotenkin mahdollista, että se muuttuisi plussaksi?
Sama pelko itselläni.. Toivo kasvaa joka päivä aika hurjasti, kun mitään menkkaoireita ei ole ollut :) mutta en vaan vieläkään uskalla itse testata! Kuten Serikin totesit, menkat jotenki tuntuis " normaalimmalta" kestää, ku toi nega. Enpä ole vissiin ku kerran eläissäni testin tehnytkään..
Mulla on edelleenkin menossa vasta kp26, vaikka pp 14 (etuajassa eilen siis) onkin eli kiertopäivät ainakin Jessicaa " jäljessä" . Vielä saatte odottaa mun testausta, kun joskus kierto ollut se 30 päivääkin Lugejen kans.. Mutta sormissa testi polttelee kyllä eri lailla kuin ennen :)
Olette täällä jutelleet noista inssisuosituksista. Jorvi ei ainakaan teetä perättäisiin kiertoihin inssejä; niiden mielestä kropan pitää levätä. Mulle ei myöskään enää anneta inssejä, vaikka kaksi(!) vasta takana. Epäreilua?! Perustelivat sitä nimenomaan sillä, etten ole koskaan raskautunut mistään näistä kevyemmistä hoidoista. Joten Suvituulia ja Poppy; vaikka keskenmeno on tavattoman rankka asia (voin vain kuvitella!) niin se antaa tosiaan edes toivon siitä, että hoito voi olla avuksi.
Ja kuten jo aiemmin sanoin, pelkään ihan tavattomasti jo valmiiksi sitä IVF:ää, jonka paperit jo käteeni sain, kun jonossakin jo " varmuuden vuoksi" olen. Veikkaan, että joutuvat minut nukuttamaan, koska olin pyörtyä siinä kammottavassa aukiolotutkimuksessakin, (vaikka se ei ollut edes erityisen kivulias)...
Äh, en tod. halua ajatella koko asiaa. Tämä onnistuu nyt :) , on pakko!
Jessica2; aloitapa nyt plussatuulet viimein koko pinoon!
SanniAnniina
Olen käynyt täällä välillä kurkkaamassa mitä tänne kuuluu. Erittäin pahoillani negoista, tuli eilen tippa silmään lukiessani :( Voimia ja positiivisia ajatuksia jatkoon Vinkula, SuviTuulia, Naksu ja Seri.
Seuraavaksi sitten SanniAnniina ja Jessica, toivotaan että kuultaisiin jo tähän pinoon positiivisia uutisia. Plussa tuulia!
Alkuviikosta tuskailin miten tän viikon saisi kulumaan ja ajatukset muualle. Iski sitten aamulla yllättäen uskomattoman pääsäryn ja poskiontelotulehdukseen lääkäri uskoi, ja antoi lääkekuurin. Arvatkaas vaas oliko ensin säätöä lääkärillä kun olen yliherkkä penisiliinille ja kerroin raskausmahdollisuudesta ja sen jälkeen vielä apteekissa kun hekin tutkailivat sopiiko ko.antibiootti mulle jos olisin raskaana. Tässä on nyt sitten päivä mennyt joka paikka niin kipeenä että tässä ei ainakaan voi yrittää miettiä olisko jotain oireita. Onneksi kuume taisi jo vähän laskea. Ajattelin että odotan sunnuntaihin ja silloin voisin testata jos ei ole mitään menkkaoireita (tiputtelua).
Tsemppiä ja jännitystä!
Simpukka kp 26, pp 12
Täällä kp1 :´( Pää hajoaa...
Tsemppiä muille vielä piinaileville!
J.
Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille tai negan testanneille. Toivottavasti saataisiin edes pari plussaa tähän pinoon ja totisesti toivoisin olevani yksi niistä onnellisista.
Olen ihan tarkoituksella nyt yrittänyt pysyä taka-alalla kun tuntuu ettei mitään muuta päässä pyörikkään kuin vauvajutut. Käyntoki lukemassa kuulumisia, mutta yritän olla innostumatta liikaa omasta navasta. Nyt siis dpo3 ja kp19. Ens viikonlopulla voisi sitten jo päästä testaamaan, jos se pregnyl voi sen kymmenen päivää näkyä niin viikon päästä voisi testi näyttää oikeaa plussaa. Ajattelin ihan huviksen tehdä joku päivä ovistesti jospa siinä näkyisi tummempi viiva mitä yleensä tässä vaiheessa kiertoa, siis ihan kokeilumielessä kun niin monesti oon lukenut että se voi myös näyttää raskauden ja kun tuossa piikissä on sitä raskaushormoonia...
Sanoinkin jo miehelle että tekisi mieli tehdä myös raskaustesti niin ainakin kerran elämässä voisi nähdä kaksi viiva jossain muussakin kuin vain ovistestissä. Mutta täytyy malttaa,sitäsitten nouee toiveet niin korkealle kun toivoo että se mahdollinen plussa ei johtuisikaan siitä piikistä mutta jos menkat taas alkaa niin tiputaan korkealta. Mulla kyllä on toiveet korkeammalla mitä yleensä kun toivon tosiaan että tuo piikki olis auttanut ja tämä inssi toisi plussan.
Mutta ilmoittelempa sitten tuloksesta ellei tule mitään kerrottavaa ennen sitä. Yritän kuitenkin varautua siihen pahimpaa mutta toivon parasta. Jos nyt ei tärppää niin sit kesällä ehkä yritetään neljättä inssiä, mutta muuten odotetaan syksyn IVF.
Plussaonnea kaikille jotka vielä piinailevat tai odottavat piinan alkua:)
Pahoittelut Jessicalle. Kieltämättä meidän pinoon on tullut negoja enemmän kuin olisi luvallista. =(
Katsoiko kukaan eilen 45 minuuttia -ohjelmaa, jossa oli aiheena kotiäitien nettichattailu? Vaikka ohjelma käsitteli nettipalstailua lähinnä vauvan näkökulmasta (!) niin tunnistin siitä kyllä hiukan itseänikin. Siinä nimittäin leimattiin äidit aika ärhäkästi nettiriippuvaisiksi ja kauhisteltiin, että kuinka nettiyhteisö on läsnä jopa kodin siivouspuuhissa! Täytyy kyllä tunnustaa, että netissä tulee käytyä lähes päivittäin, olen siis eilisen ohjelman kriteereillä auttamattomasti palsta-addikti!
Mutta hulluksihan tässä olisi tullut, jos ei voisi purkautua minnekään tai vaihtaa ajatuksia muiden kanssa. On nimittäin aika rankkaa seurata sivusta, kuinka ympärillä olevat ihmiset, jotka eivät vielä olleet valmiita lapsen tekoon siinä vaiheessa kun oma projekti alkoi, tulevat myös lapsenteko vaiheeseen, tulevat raskaaksi, saavat lapsen, jäävät äitiyslomalle, palaavat äitiyslomalta....ja itse vaan on yhä lähes lähtöpisteessä. Tämä " palstatuki" on kullanarvoista!
Kiitokset kaikille myötätunnosta ja Jessicalle pahoittelut sen riivatun tädin saapumisesta. Jaksuhalit! Kyllä tää naisen elämä on oikeesti rankkaa. Kamalia hormonimyllytyksiä kuukausittain, pettymisiä, hoitoja, pettymyksiä jne..... Niinku Muppelokin kirjoitti niin osuvasti tästä aiheesta, niin yhdyn täysin häneen. Kiitos myös minun puolestani teille kanssasisaret, että saan täällä olla purkamassa tunteitani. Tämä aihe ja elämäntilanne on vaan sellainen, ettei ihan jokaiselle vastaantulijalle viitsi kättelyssä mennä kaikkea kertomaan. Niin paljon välillä sattuu. Vaikka meillä on se yksi ihana lapsi josta ollaan tietenkin ikikiitollisia, se ei poista tätä (sekundäärisen) lapsettomuuden tuskaa. Ja uskokaa tai älkää, mutta ihmiset osaavat sitten olla tahdittomia ja ilkeitä ilkkuillessaan ja udellessaan, koska te sen kaverin oikein teette, kun esikoinenkin on jo sen ikäinen??? NIINPÄ. Koska TEETTE???? Naapurin muija kyseli tossa pariin kertaan puolen vuoden sisällä tosi nasevasti juuri tästä toisesta ja sitten menin ja paukautin, että kaikki ei valitettavasti oo menny ihan oppikirjojen mukaan. Olin just kokenut sen rankan keskenmenon (en tietenkään sitä hänelle sanonut). Oli tosi ymmällään, mutta on sen jälkeen tajunnut tukkia tästä aiheesta suunsa. GRRRRRR.... En tosiaan haluis sanoa pahasti, mutta joskus on pakko olla itsekäs ja antaa toiselle ymmärtää, ettei halua puhua aiheesta.... Taas oli vuodatusta, mutta sallinette tämän ja kyllä uskon, että te jos kuka ymmärtää nää asiat.
Ollaan kohta jo taas kuun lopulla ja miten ihanaa on, että alkaa olla illalla niin valoisaakin. Tosi kiva. Mä olen oikein kevät ihminen, että alan elää keväällä ja kun tulee valoisaa ja luonto alkaa herätä.
Oman navan vuodatusta vielä... Laitan edelleenkin menkkojen myöhästymisen Lugesteronin piikkiin. Mulla ei siis edelleenkään mitään vuotoa. Se eilinen nega testissä on voimassa. Ostin tänään uuden, jos ei vielä huomenna kuulu mitään, niin teen TAAS testin. En ymmärrä, mitä tää oikein on...
Ollaan taas kuulolla ja koko laajasta sydämestäni toivotan loppupään inssipiinailijoille plussaaaaaa. Kaikille teille muillekin hyvää loppuviikkoa!
Seri
... kurkkua kyllä kuristaa sun puolesta! :( Olisi ollut niin kiva jatkaa taivalta positiivisin merkein, erityisesti siksikin kun samasta päivästä aloitettiin. Voimia ja lohtuhalin sulle lähetän!
Mulla ei ole mitään oireita tädin tulosta, mutta eipä tuntoja mistään muustakaan kyllä. Testin tekoa mietin, mietin.. Teen huomenna jos uskallan, mutta viikonloppuna viimeistään, koska täytyy tietää millä mielin lähtee talviloman viettoon maanantaina!Ja tietysti haluan asian teillekin kertoa, koska lomalla lienen viikonpäivät nettipimennossa.
SanniAnniina pp15, kp 27
No ompas SanniAnniinalla jännät paikat. Kas kun oot pystynyt olemaan tekemättä sitä testiä??? Olis se niin ihana, jos edes joku sais tähän pinoon plussan aikaiseksi. Joku täällä kertoikin, ettei tammikuun pinoon tullut ensimmäistäkään plussaa. Tosi harmi. Vaikeeta on.
Soitin muuten äsken VL:ään ja kyselin tätä mun outoa vuodottomuutta. Sanoin, että testasin (aikaisintaan) keskiviikkona, niinku tohtori määräs ja se näytti negaa. Sieltä annettiin neuvoksi lopettaa ne Luget, sillä ne voi joskus viivästyttäää vuotoa (kuten oon itsekin huomannut niiden tekevän). Näin nyt teen ja odotan sitten vaan sitä ekaa vuotopäivää. Nyt kysyisinkin teiltä, että onko kaikilla muilla ollut nää luget inssin jälkeen käytössä??? Ja onko neganneilla vuoto siitä huolimatta tullut oikeaan aikaan?
Positiivisia perjantain pakkaspäivän plussatuulia!
Seri
mulla on luget käytössä myös, ollut jo pelkässä ovulaation induktiossa ja minulla ei tule kuukautisia niin kauan kun käytän lugeja, siis vaikka en olisikaan raskaana.
Arvaa, oliko kivaa, kun en ensimmäisellä kerralla tiennyt, että kk voi myöhästyä/ jäädä kokonaan pois! Tein testin kun kk oli 5 päivää myöhässä ja olin ihan varma että plussaa on (kun oireetkin oli mitä oli; rintojen vihlontaa, nipistelyä jo pidempään jne., mutta ne johtuikin vain lugeista.
Niinpä en enää viitsi oireisiini kiinnittää huomiota. Nyt on tavallista aikaisemmin alkaneet nämä oireet. Keskiviikosta lähtien rinnat ollut arat ja niitä on jomotellut. Samoin alavatsassa juilii oudosti, siis ihan niinkuin menkat olisi alkamassa.
Käyn täällä vielä tänään jännäämässä SanniAnniinan testituloksen, voi kun olis plussaa!!
Kiitti Pittinen vastauksesta! Tulin ihan pikaseen kurkkaamaan taas tänne. Hyvä, että myös muilla (ainakin siis sulla) samanlaisia fiiliksiä ton Lugen kanssa. Meinaa tässä pää olla jo ihan riekaleina näitten ajatusten kanssa. Vitsi ku harmittaa, et edes otin ne Luget käyttöön, kun lääkäri vähän oli siinä ja siinä, tartteeks niintä olleskaan. Oikeestaan ite halusin ne tueks. Hitto! Ajettelin, et se seuraava inssi ku tehdään, niin ei enää Lugeja!! Jos ei nyt ois niitä ollu, mul ois varmaan jo kp 4 tai 5 ja mentäis uusin tuulin kohti seuraavaa inssiä. Mut nyt tää aikataulu sit viivästyy... Grrrr.
Mä meen taas, ollaan kuulolla!
Heip vaan kanssapiinailijat ja kiitos, että jännititte kanssani.
Menkkoja ei näy eikä kuulu, mutta syy lienee sitten Lugejen, koska niistä viimeisimmän eilen vielä laitoin. Nega paukahti Advanced-testiin (kotitestit.com) ja lienee luotettava sekin jo tässä vaiheessa piinistelyä.
Nytkö pitäisi sitten luget lopettaa? Menkkojen alkamiseen asti käskettiin, mutta.. En jaksaisi soittaa klinikallekaan.
Talviloma alkanee siis menkkojen merkeissä ja hoitotauko pukkaa päälle samalla. Meillä on aika IVF-infoon toukokuussa. Tätä on vaan niiiiiiin vaikea ymmärtää, kun kummastakaan ei ole löydetty pienintäkään vikaa.
Ei itketä (ainakaan vielä), lähinnä kiroiluttaa #%¤" #¤&#(¤& . Säästän teidät siltä ja poistun takavasemmalle odotteleen menkkoja :(
SanniAnniina kp 28
SanniAnniinalle virtuaalihalaus ( ) ! Ja tsemppiä uuteen yritykseen sitten keväällä.
Minun piti kysäistä teiltä noista lugejen sivuvaikutuksia, mutta täältä löytyikin sitä koskevaa keskustelua ja etenkin Pittisen viesti vastasi omaan kysymykseeni. Olisin nimittäin vielä varmistanut, että tuleeko teille muillekin lugeista rinnat kipeiksi. Huoooh, sitä ei siis voi pitää raskautumisen merkkinä, ei ainakaan vielä tässä vaiheessa. Tosin joulukuussa kun sain plussan, niin osasin varautua siihen, koska silloin rinnat oli pari päivää ennen testiä kipeemmät kuin yleensä lugejenkaan kanssa.
Mulla on aina määrätty luget vaan (nega)testiin saakka. Eli jos testi ollut nega, olen lopettanut ne ja täti on sitten pyyhältänyt muutamassa päivässä paikalle. Lugethan nimittäin pitkittää tädin tuloa.
..lohtuhalista ja Luge-vinkistä!
Näin vähän arvelinkin, että lopettaa täytyy.
Ohjeistukset välillä vaan niin erilaisia, esim. ku ennen inssihommia mun piti käyttää lugeja aina kierron 14-26 pv.
SanniAnniina
Vinkula: 31.1. -> nega
SuviTuulia: 2.2. -> nega
Naksu: 2.2. -> nega
Seri 6.2. -> nega
Jessica2 7.2. -> nega
SanniAnniina 7.2. -> nega
Simpukka76 9.2.
Pupukka 12.2.
Muppelo 12.2.
Pittinen 16.2
Poppy74 16.2
Hanna 19.2
Helmivenla 19.2
Surulliset pahoittelut Sinullekin SanniAnniina negasta!! Jaksamista! On niin surullisen negatiivinen tuo Pittisen päivittämä lista. Ihan tässä hartiat menee kasaan ja sanat on vähissä (jopa meikäläisellä).
Toivotaan nyt kuitenkin edes yksi valopilkku ja mieluiten muutama meidän listaan. Jaksamista kaikille neganneille ja onnea vielä piinailijoille!
Heippa vaan kaikille! Tulenpas minäkin tänne jännittelemään, kun inssi tehtiin meille 21.2..Meillä siis vauvan yritystä takana yksi vuosi ja nyt ensimmäinen inssi takana. Mulla edellisestä liitosta yksi lapsi ja nyt yhteisestä haaveillaan! Valitettavasti tällä listalla on paljon negatiivisia testejä, mutta toivottavasti plussiakin löytyy! Onko kellekään muulle tehty inssiä tällä viikolla? Tsemppiä kaikille!!!
Nostaako luget lämpöä? Mulla on kohonnut lämmöt siitä mitä ne oli oviksen aikaan ja nyt ollaan puolisen astetta normaalia korkeammalla. Vuoroin kylmä, vuoroin kuuma, mutta flunssaa tämä ei tuntuisi olevan.
Suuret kiitokset Pittinen, SuviTuulia ja Poppy pahoitteluista - tuli heti parempi mieli :o) . Voi harmi, teilläkin SuviTuulia ja Poppy on ollut keskenmeno. Se on kyllä niin rankka kokemus niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Henkinen kantti oli mulla tosi lujilla. Se on vaan ajateltava, ettei se ihmisraukan alku ois ollut elinkelpoinen, eli jotain vikaa kun ei kyydissä pysy mukana. No mut tää on niin tätä.
Mulla ei edelleenkään mitään menkkaoireita. Kohta alapää ruvella, kun käyn vessassa kurkkimassa tätiä. Vaan ei näy. Heh, tyhmä minä, miks tarttee ravata siellä vessassa??? Kyllä sen tädin tulon sitten näkee vähemmälläkin ;o) .
Kait se seuraava inssi tarttee/kantsii tehdä heti seuraavaan kiertoon. Niinhän teille muillekin on tehty. Mitä sitä sitten odottelemaan turhaan. Ei muutaku eteenpäin, sano mummo lumihangessa.
Mitäs mahtaa Jessicalle ja Sannianniinalle kuulua?? ettekös tekin ole " tulilinjalla" ??
Aurinkoista päivää teille
Seri