Zeekr 007 sähköauto (ruotsalaista suunnittelua) nelivetoversio 0-100km/h 2.8 sekkaa... Ja hinta ehkä n. 50000e
Ei kovin paha..
Pystyy lataamaan 500km lisää toimintamatkaa 15 minuutissa, jos vain löytyy riiittävän tehokas laturi. Sellaisia ei valitettavasti toistaiseksi Suomessa ole.
Range n. 700km.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan automainoksissa ilmoitettiin vain kiihtyvyys ja huippunopeus. Sitten tuli Renaultin mainos Euro NCAP viisi tähteä eikä mitään muuta tietoa autosta. En ymmärrä miksi sähköautojen mainoksissa ilmoitetaan kiihtyvyys, mutta ei kolariturvallisuutta mikä olisi paljon tärkeämpi asia.
Kyllä tuo ilmoitetaan aika usein. Monissa Eurooppaan tuotavissa kiinalaisissa on nykyisin Euro NCAP 5 tähteä.
Zeekr on ruotsalaista suunnittelua (Volvo, Polestar insinöörejä), joten kolariturvallisuus lienee kohillaan.
Zeekrissä aukeaa ovatkin kokonaan sähköllä eli ei tarvitse itse lainkaan avata koko ovea vaan se menee kokonaan auki ja kiinni sähköllä. Noita on aiemmin ollut lähinnä jossain ihan ökyautoissa.
Enemmän kiinnostaa esim. peräloosterin tilavuus ja takapenkkiläisten jalkatila? Siihen perus kuudenkympin maantienopeuteen (kahdeksankympin alueella) ehtii kyllä ihan hyvin kiihdyttää, vaikka se 0-100km/h kestäis 5:kin sekuntia...
Zeekr 007 on sedan mallinen auto. Taitaa olla muuten maailman tehokkaimmat suoritinpiirit tuossa autossa, koska siinä käytetään ihan Snapdragonin tehokkaimpia piirejä. Softa demojen perusteella toimiikin kuin unelma kyllä. Ei minkäänlaista lagaamista.
Olen aina ihmetellytkin että miksi auton ovi pitää itse avata ja sulkea.
Ihan käsittämätön auto suhteessa hintaansa.
Vierailija kirjoitti:
Zeekr 007 on sedan mallinen auto. Taitaa olla muuten maailman tehokkaimmat suoritinpiirit tuossa autossa, koska siinä käytetään ihan Snapdragonin tehokkaimpia piirejä. Softa demojen perusteella toimiikin kuin unelma kyllä. Ei minkäänlaista lagaamista.
Blaah, sedan. Ei tuu kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellytkin että miksi auton ovi pitää itse avata ja sulkea.
No se onkin kova homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zeekr 007 on sedan mallinen auto. Taitaa olla muuten maailman tehokkaimmat suoritinpiirit tuossa autossa, koska siinä käytetään ihan Snapdragonin tehokkaimpia piirejä. Softa demojen perusteella toimiikin kuin unelma kyllä. Ei minkäänlaista lagaamista.
Blaah, sedan. Ei tuu kauppoja.
007 on Sedan mallinen. Merkillä toki on muitakin malleja ja lisää tulee varmasti. Varmaan vähän joka segmenttiin.
Sähkövatkainauto polttaa talon kun syttyy räjähtäen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kiinnostaa esim. peräloosterin tilavuus ja takapenkkiläisten jalkatila? Siihen perus kuudenkympin maantienopeuteen (kahdeksankympin alueella) ehtii kyllä ihan hyvin kiihdyttää, vaikka se 0-100km/h kestäis 5:kin sekuntia...
Takapenkkiläisille on mukavat tilat. Tavaratila ei mikään valtaisa koska kyseessä on sedan.
Kiinalainen vaikoilulaite jossa range putoaa pakkasella murto-osaan. Ajettavuudeltaan luultavasti ala-arvoinen ja laatu on china laatua eli takuuaikana auto seisoo saman vian takia jatkuvasti korjaamolla. Mutta karvalakki päässä on mukava vaihtaa paikkaa ripeästi, kunhan pakkasella akusta irtoaa 30 min lämmityksen jälkeen maksimikapasiteetti. Sen jälkeen revityksen jälkeen voidaankin soittaa hinausautoa paikalle kun "eväät on syöty" ja tien poskessa vilu puskee luihin ja ytimiin.
Vierailija kirjoitti:
Sähkövatkainauto polttaa talon kun syttyy räjähtäen tulee.
Zeekr 007 käyttää uudenlaista akkutekniikkaa, joka ei käytännössä voi oikein syttyä palamaan. Kyseistä akkutekniikkaa on altistettu testeissä suoraan tulelle mutta sitä ei ole saatu silloinkaan syttymään.
Kattellaan sitten kunhan kiinanpaska saadaan testiin
Edestä päin näyttää ihan Nissan Leafilta ja perästä ihan kammottavan ruma tekele.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalainen vaikoilulaite jossa range putoaa pakkasella murto-osaan. Ajettavuudeltaan luultavasti ala-arvoinen ja laatu on china laatua eli takuuaikana auto seisoo saman vian takia jatkuvasti korjaamolla. Mutta karvalakki päässä on mukava vaihtaa paikkaa ripeästi, kunhan pakkasella akusta irtoaa 30 min lämmityksen jälkeen maksimikapasiteetti. Sen jälkeen revityksen jälkeen voidaankin soittaa hinausautoa paikalle kun "eväät on syöty" ja tien poskessa vilu puskee luihin ja ytimiin.
Kiinalaisen uuden Byd Sealin nelivetoversion ajettavuutta jotkut testaajat ovat verranneet Porsche Taycaniin. Auto kuitenkin maksaa Suomessa n. 51000e.
Kiinalaiset autofirmathan ovat nykyisin täynnä euroopplaisia autosuunnittelijoita.
Rolls-Roycenkin entinen pääsuunnittelija on nykyisin kiinalaisessa firmassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalainen vaikoilulaite jossa range putoaa pakkasella murto-osaan. Ajettavuudeltaan luultavasti ala-arvoinen ja laatu on china laatua eli takuuaikana auto seisoo saman vian takia jatkuvasti korjaamolla. Mutta karvalakki päässä on mukava vaihtaa paikkaa ripeästi, kunhan pakkasella akusta irtoaa 30 min lämmityksen jälkeen maksimikapasiteetti. Sen jälkeen revityksen jälkeen voidaankin soittaa hinausautoa paikalle kun "eväät on syöty" ja tien poskessa vilu puskee luihin ja ytimiin.
Kiinalaisen uuden Byd Sealin nelivetoversion ajettavuutta jotkut testaajat ovat verranneet Porsche Taycaniin. Auto kuitenkin maksaa Suomessa n. 51000e.
Kiinalaiset autofirmathan ovat nykyisin täynnä euroopplaisia autosuunnittelijoita.
Rolls-Roycenkin entinen pääsuunnittelija on nykyisin kiinalaisessa firmassa töissä.
Ihan sama missä ne suunnitellaan, kattellaan sit kun sitä laatua tai laaduttomuutta saa testeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalainen vaikoilulaite jossa range putoaa pakkasella murto-osaan. Ajettavuudeltaan luultavasti ala-arvoinen ja laatu on china laatua eli takuuaikana auto seisoo saman vian takia jatkuvasti korjaamolla. Mutta karvalakki päässä on mukava vaihtaa paikkaa ripeästi, kunhan pakkasella akusta irtoaa 30 min lämmityksen jälkeen maksimikapasiteetti. Sen jälkeen revityksen jälkeen voidaankin soittaa hinausautoa paikalle kun "eväät on syöty" ja tien poskessa vilu puskee luihin ja ytimiin.
Kiinalaisen uuden Byd Sealin nelivetoversion ajettavuutta jotkut testaajat ovat verranneet Porsche Taycaniin. Auto kuitenkin maksaa Suomessa n. 51000e.
Kiinalaiset autofirmathan ovat nykyisin täynnä euroopplaisia autosuunnittelijoita.
Rolls-Roycenkin entinen pääsuunnittelija on nykyisin kiinalaisessa firmassa töissä.
Akselisto ei kestä valtavaa momenttia huonoista materiaaleista johtuen ja ovat solmussa. Taycanissa saattaa jopa kestää, BYDissä tuskin, koska BYD on halpuutettu. Ei kannata marketin hedelmäpussissa kantaa 12 päkkiä lonkeroa, koska joudut keräilemään niitä marketin lattialta ennen kuin olet edes ovesta ulkona.
Kovasti kiinalainen yrittää ottaa markkinaa haltuun milloin milläkin halvalla saat hyvää skeidalla. Älkää menkö naruun, tulee ainoastaan murheita.
Ennen vanhaan automainoksissa ilmoitettiin vain kiihtyvyys ja huippunopeus. Sitten tuli Renaultin mainos Euro NCAP viisi tähteä eikä mitään muuta tietoa autosta. En ymmärrä miksi sähköautojen mainoksissa ilmoitetaan kiihtyvyys, mutta ei kolariturvallisuutta mikä olisi paljon tärkeämpi asia.