Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ Inssi Helmikuussa ~~

02.02.2007 |

Tuolla tammikuun pinossa tätä jo kaipailtiin, niin ajattelinpa sitten pistää pinon pystyyn. =)

Olen seuraillut tuota tammikuuun inssipinoa, kun itsellä inssi on yli vuoden hoitotauon jälkeen tässä helmikuussa.

No oletin kovasti että se olisi siis ensi viikon alussa, mutta yllätys yllätys se tehtiinkin jo tänään. Mulla oli varattuna kontrolliultra tälle päivälle, mutta kuitenkin kehoitettu jo eilisestä alkaen tekemään ovistestiä (hoito tehdään luonnolliseen kiertoon). Niinpä sitten tänään aamulla ovistesti olikin positiivinen ja soitin klinikalle ja aamupäivän ultra-aika siirrettiin iltapäivän inssiajaksi. =)

Ensi viikolla otetaan s-prog arvo, jotta varmistetaan että oon ovuloinut. Ultrassa kuitenkin näkyi että hyvänkokoinen (iso, ei mittaa tiedossa) rakkula juuri puhkeamassa oikealla ja limakalvokin kuulemma kaunis (lääkärin sanoin).

Tänään siis PP0 ja yritän kovasti pitää jalat maassa, mutta en voi kieltää etteikö hieman olisi perhosia vatsassa. =)

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän täällä peukkuja Simpukalle ja kaikille muillekin, joilla inssi on jo takanapäin.

Muppelonkin tilanne vaikuttaa lupaavalta! Itse pääsen pistelemään Gonalia tänään ja inssi ajoittuu sitten ensi viikon loppuun tai seuraavan viikon alkuun.

Naksu, kiitos selvityksestä koskien onnistumisprosentteja! Onnistumisenprosentin pieneneminen sitä mukaa, mitä useammasta yrityksestä on kyse selittynee sillä, että jos inssi on sopiva hoitomuoto niin todennäköisesti tärppää viimeistään 3. tai 4. kerralla, minkä jälkeen onnistumiset selkeästi harvenevat. Näin olen ainakin yrittänyt itselleni selitellä, sillä en halua uskoa että miellä jo nyt 2. kierrossa olisi jotenkin huonommat mahikset kuin viime kerralla...

Neuvo, että ajatukset pitäisi yrittää saada johonkin muuhun kivaan kuulosti myös oivalta. Täytyy keksiä jotakin kivaa ja virkistävää tekemistä viikonlopuksi.

Vierailija
42/151 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta hyvä niin, ovistesti näytti nimittäin plussaa jo tänä iltana! Tunsinkin myöhään iltapäivästä pistoa vatsassa. Todella helpottavaa, eli tän aamun inssi meni sitten aika nappiin :)

Tsemppiä ja peukkuja kaikille tasapuolisesti!!!

Viikonlopputerveisin, Simpukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, täällä sitä edelleen ihmetellään tennispalloa:)

kuten kerroinkin, perjantaina kp 10 ultrassa suurin rakkula oli jo 17mm, toisella puolella kans yksi 15mm. no, lääkäri tästä päätteli että ovis olisi varsin lähellä. olin vahvasti samaa mieltä, sillä jo edellisestä iltapäivästä munasarjojen kohdalta oli juilinut siihen malliin. aloitin oviksen testaamisen (Clearbluen digi) eilen kp11, lauantaiaamuna siis. testi on kuitenkin näyttänyt negaa sekä eilen että tänään. limoista päätellen pe oli jo varsin otollinen. olisikohan mahdollista että ovis olisi kuitenkin ollut heti pe tai eilen la, ja ovistesti ei siihen enää reagoisi lauantaiaamuna? eli jos olisin testannut jo ultra-aamuna niin se olisi silloin ollut plussa? LH-huipun kestohan voi kai vaihdella yksilöllisesti? vai voiko 17mm edelleen kasvaa pyrkien keilapallon mittoihin :)

krääk. tää on niin ahdistavaa. no, varmuuden vuoksi olemme tässä viikonlopun peittoja pöllytelleet...

Ainakin Naksulla ja SuviTuulialla (oliko niitä muitakin) on jo jänskät paikat, joko olette testanneet? Ja Simpukka, hienoa että se ovisplussa tuli sieltä, nyt vaan sitten piinailua. Mites muut?

muppelo

Vierailija
44/151 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Olen ihan ensikertalainen näissä inssi-asioissa, ja siksi ajattelin hypätä mukaan teidän mukavaan seuraan. Sopiiko vielä mukaan?

Täällä menossa kp 5ja clomeja syön 3-7 kiertopäivinä. Ensimmäinen clomi-kierto menossa. Kierron kartoituksessa ei löytynyt ovista, toivottavasti clomien avulla se nyt tapahtuisi. Viikon kuluttua maanantaina on ultra, jossa totuus selviää... Sitten sovitaan aika inssiin, jos vain olosuhteet ovat oikeat.

Sellaista kysymystä voisin teiltä viisailta kysyä... Täti kaartelee paikalle vähän milloin sattuu, viimeinen kierto minulle poikkeuksellisen lyhyt 28 pv. Kuukautiset alkavat monta päivää kestävällä tuhrulla ja kunnon vuotoa tulee ainoastaan aamulla kun nousee sängystä. Sitten kun tulee eka vuotopäivä ja päättelen että se on kp 1, niin seuraavana päivänä menkat alkavat ollakin jo lopuilaan. Onko kellään muulla tällaista? Nyt pelottaa, että en osannut ottaa oikeana kp 3:na ensimmäistä clomia ja inssi jäisikin tästä syystä haaveeksi...

Toivottavasti pääsen inssiin tässä kuussa ja kanssanne jännittämään!

Toivotaan oikeaa plussahyökyaaltoa, suorastaan positiivista tsunamia tähän pinoon!

-Diina-

Vierailija
45/151 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa kun lähtiessä Suomessa oli reilusti pakkasta (vaikka ei ollut edes viikon kylmin päivä) ja täällä sitten +11 niin tuntuu lähes

" hellekeliltä"

. =)

Ihana olla kotona taas, vaikka kyllähän sitä oli ihana käydä kavereita ja perhettä moikkaamassa. Niin on se koti vaan koti ja kullan kainalo paras paikka.

Joku kyseli testaamisesta ja sitä en oo edes vielä harkinnu, tänään kuitenkin vasta pp11 ja kp23/28-30. Lääkärin mukaan kuitenkin nyt lyhyempi kierto ja saisin testata jo torstaina, itse kuitenkin ajattelin että aikasintaan perjantaina testaan jos siis tarvetta. Testikin pitää sitten vielä hankkia, no ehtiihän sen. =)

Diina, kannattaa kertoa lääkärille tuosta tuhruttelusta niin saat varmaan lugestronia loppukiertoon, vaikka kierronkartoituksessa oiskin ollu hyvin keltarauhashormoonia loppukierrossa niin omaa toimintaa kannattaa aina tukea jos tuhruttelua on. Siitä kun ei kuitenkaan ole mitään haittaakaan, mullekin sitä yhteen kiertoon kokeiltiin mutta ei muuttanut tilannetta. Mulla siis menkat alkaa kans aina 1-2 pv tuhruilla ja sitten vasta kunnonvuodolla joka kestää n.3-4pv. Tsemppiä, toivottavasti clomeista on apua.

Vierailija
46/151 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

eilen oli sitten kaikesta säädöstä huolimatta inssi. ovisplussan sain vihdoin eilen aamulla. tänään töitten takia inssi ei olis onnistunut, joten se tehtiin sitten eilen ip. kaikki näytti hyvältä. toiselta puolelta oli munasolu jo irronnut, toinselta puolelta se pienempi ei vielä.

tervetuloa Diina mukaan. mullakin oli clomit ekaa kertaa tässä kierrossa ja kyllä ne mulla tuntui toimineen; munarakkulat olivat isompia ja molemmin puolin kypsyi yksi. ja ovulaation kieppeillä oli tosi selkeitä alavatsatuntemuksia, joita mulla ei ennen ole ollut. mulla vuoto alkaa aina kerralla kunnolla, joten tuohon tuhrutteluun en osaa sanoa mitään.

piinistelyä,

muppelo pp1

Vierailija
47/151 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi sit yöllä.Surkeeta on... Taas on jotenkin vaan noustava. Kierto on säännöllinen et ei tartte testailla.Mulle tehtiin inssi 31.1.Lohtua mulle tuo meidän luomulapsi, mikä on aivan ihana!! Nyt taas odotellaan sitä viimeistä inssiä ja sit päästään ivf-jonoon!

Vierailija
48/151 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muppelo: No löytyihän se ovis sielläkin! Hienoa, kasvattelit vaan jonkun superison rakkulan niin löytävät siimahännät sitten varmasti perille!! ;)

Simpukka: Sinnekin nyt vaan mukavaa piinailua (hih, miltä kuulostaa)!!!!

Diina: Tervetuloa porukkaan! Tuttujahan tässä jo ollaan! ;) Noi kierrot on kyllä mullakin ollu aina kinkkisiä, mutta perussääntöhän on, että kunnon vuodosta vasta lasketaan, ei tuhrusta. Se sitten onkin eri asia mikä on kunnon vuoto... Mutta eiköhän se ihan hyvin mene, usko pois!!

SuviTuulia: Voi kateus kun saat olla lämpösessä! Hrrr, tää talvi vois jo mun puolesta olla ohi!! En oo minäkään miettinytkään testaamista, tuntuu ihan kaukaiselta koko ajatus - usko onnistumiseen ei siis ole kovin suuri täällä!

Vinkula: Voi ei, pahoittelut! Aina se pettymys on kova, tiedän sen! Voimia sinne ja älä luovuta!!!

Täällä menossa pp12 ja yritän olla bongailematta oireita... Toivon vaan, että pysyisin maan pinnalla loppuun asti, jotta en ihan romahtaisi taas... Selkää särkee kyllä pahaa enteilevästi, viimeksi tällaisen kivun aikaan siellä kasvoi vaan ne kystat. Ja normaaleja menkkaoireita alkaa ilmenemään, joten eiköhän tässä ole paras valmistautua pettymykseen taas. Katsotaan, sitten sen näkee!

Vierailija
49/151 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuun inssit:

Vinkula: 31.1. -> nega

SuviTuulia: 2.2.

Naksu: 2.2.

Jessica2: 7.2.

SanniAnniina: 7.2.

Simpukka76: 9.2.

Muppelo: 13.2.

Vierailija
50/151 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa näkyi myös yksi iso rakkula 29mm, mutta lääkäri epäili sen olevan jäänne edellisestä clomikierrosta. Eli ei onneksi ole oikea munasolu.

Huomenna pistän Pregnylin ja inssi sitten pe 16.2 =D

Eli näytän olevan näitä viimeisiä piinailijoita tässä kuussa.

Peukkuja nyt meille kaikille!!

Vierailija
51/151 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei, Vinkulalle pahoittelut. se on niin kurjaa. just sillä hetkellä kun menkat alkaa niin on kyllä niissä elämän syvimmissä syöväreissä. mutta ei auta kuin katsoa eteenpäin. häntä pystyyn!

näissä inssipinoissa pettymyksiä riittää, liiankin kanssa. välilä menee usko koko inssihoitoihin. prosentit ovat niin pienet.

SuviTuulialle terkkuja sinne lämpimämpiin ilman aloihin. jokos olet testaillut?

Entä Naksu, joko testasit?

Diina sai syötyä clomit? tuliko sulle niistä mitään oireita?

Pittiselle WOW. sulla oli rakkuloita kehittynyt melkoinen määrä. tuli tuosta mieleen että klinikoitten välillä on ilmeisesti eroja siinä suhteessa kuinka monta rakkulaa sallitaan ennen kuin hoito kyseisessä kierrossa keskeytetään. mulle kerrottiin että jos on enemmän kuin kolme niin sitten ei sais edes peittoja pöllytellä oviksen aikoihin. Sanottiinko sulle Pittinen tästä mitään?

mites muut? tsemppiä kaikille tasapuolisesti.

mulla piinat vasta ihan alussa. pp3 vasta menossa. yritän unohtaa koko asian. mutta vaikeata se on.

plussaa ++++++++

muppelo

Vierailija
52/151 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Pettymyksiä ja toivoa tässäkin pinossa. Toivottavasti saisimme niitä onnellisia piinailujen loppuja oikein monta tähän pinoon. Jos olen

oikein ymmästänyt, meidän onnistumisprosentit inssissä on jotain 20 prossan luokkaa, vai miten? Kyllähän jo ihan todennaäköisyyslaskennalla meidän pinoon pitää plussia tulla!

NAKSU: Moi, tuttuja ollaankin! Sullahan on siellä jännät paikat. On varmasti tuossa tilanteessa vaikeaa olla nostamatta toiveita taivaisiin. Voi mä pidän sulle niin paljon peukkuja ja varpaita pystyssä, että sen plussan on ihan pakko tulla! Kerrohan miten piinasi etenee!

PITTINEN: Tsemppiä inssiin, sehän on jo huomenna! Tulethan kertomaan miten meni?

MUPPELO: Toivottavasti saat puskettua sen piinan jonnekin taka-alalle, kaksi viikkoa on kyllä tosi pitkä aika odottaa tulosta! Sullekin peukut pystyssä!

ON: Tänään viimeinen Clomi. Muppelo kyselikin, että onko ilmaantunut oireita. Päätä särkee ja alavatsaa pakottaa, luulen johtuvan clomeista. Tosin on vähän stressivaihe töissäkin, joka ei ainakaan helpota tilannetta. Oudointa on, että vuoto jatkuu vieläkin! Tänään siis kp 7. Yleensä menkat kestää 3-4 päivää. Ne oli jo yhden päivän poissa ja nyt on taas hanat auki. Mistähän tämä voi johtua? Huolestuttaa, koska itsekin tietää että tämä homma mun kuukautisten kanssa ei voi olla normaalia. Onneksi maanantaina on lääkäri, jossa ultrataan, samalla voin kysellä menkoistakin.

Kaikille pinolaisille HIRMUISESTI tsemppia ja jaksamista!

-Diina-

Vierailija
53/151 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää vaan kaikilla. =)

Tänään siis pp14 mutta kun kp vasta 26/28-30 niin en ole viitsinyt sen testin kanssa hötkyillä. Lääkäri tosin antoi luvan tehdä sen pp14 mutta eihän tässä mikään kiire ole.

Oireista tai oireettomuudesta en tiedä. Palelua on ollut edelleen ja rinnat aivan hivenen arat aamuisin ja kun ottaa rintsikat pois niin huomaa. Tosin edellisen plussan kanssakaan mulla ei ollu mitään oireita oikeestaan koko aikana. Kuten Naksukin sanoi... sitten sen näkee. =)

Pahoittelut vinkulalle menkkojen alkamisesta, kyllä se aina masentaa vaikka yrittäisikin ajatella asiaa realistisesti. Ei muuta kuin eteenpäin, niinkuin mummot lumessa. ;)

Aurinkoisin tervehdyksin, vielä piinaa jatkaen SuviTuulia.

Vierailija
54/151 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just ultrasta ja sieltä tuli loistavia uutisia: vasemmalla oli kasvanut yksi kauniin pyöreä munis, kooltaan 19 mm eli ovulaatiomitoissa. Limis oli myös kehittynyt hyvin. Inssi on huomenna ja Pregnyl on jo pistetty. Olen todella tyytyväinen, sillä pelkäsin, että munis ei olisi vielä kypsä perjantaina ja että siinä tapauksessa ovis olisi mennyt sivu suun, jos se olisi sattunut viikonloppuna. Onneksi päästään inssiin jo huomenna.

Meillä on sitten Pittulaisen kanssa ihan samat piinispäivät.

Vierailija
55/151 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pittinen: Wautsi wau, olipa mahtava saldo muniksia!! Hienoa! Kumman myöhään vasta käskettiin sun tuo pregnyl pistämään, mulla kun oli munis n. 18mm niin piti heti pistää kun kotiin pääsin ja sitten seuraavana päivänä oli jo inssi... Mutta kaitpa ne tohtorit tietää, ainahan me ollaan yksilöitä munistemme kanssa! ;) Tuo on tosiaan usein raja tuo 3 munista, mutta mulla ei ainakaan sanottu mitään sillon ekassa inssissä kun oli se 3 ja sitten vielä muutama vähän pienempi.. Eli inssi tehtiin ihan normaalisti meille. Ainahan se plussaamismahku nousee, mitä enemmän niitä siellä möllöttelee!

Muppelo: En oo testannu... Nyt menossa pp13 ja lääkäri sanoi, että testauspäivä olisi lauantaina. Katotaan nyt, uskallanko! :D

Diina: Noista onnistumisprosenteista olikin puhetta tuolla pinon alussa, käypä sieltä vilkaisemassa. Kummat menkat sulla! Onko sulla suora numero hoitajalle, josta voisit kysyä mistä mahdollisesti johtuu? Meillä on ainakin sen verran onnellinen tilanne, että lääkäri (yleensä) ja hoitaja ovat joka kerralla samat. Ei tarvii siis joka kerta selittää tilannettaan... Nuo oireet voi muuten hyvinkin olla clomeista, ekassa clomikierrossa koin koko mahtavan clomioirerykelmän! =)

SuviTuulia: Mitenkäs meillä on nuo peepeet mennyt nyt ristiin..? Eikös me menty samoissa? Tsemppiä piinaan, kyllä se sieltä tulee!!! bd bd

Poppy: Hienoa, loistavia uutisia!!! Kyllä tollasella muniksella on hyvä lähteä liikkeelle, eikös niin? Tsemppiä huomiseen inssiin!!

ON: Tosiaan, täällä pp13 ja aika on mennyt ihmeen vauhdilla... Enkä kyllä usko että se tarkoittaa mitään hyvää! =/ Nyt on alkanu pelottamaan jo, kun tietää että lähipäivinä se romahdus todennäköisesti taas on tulossa... Toisaalta vähän on sellanen fiilis, että ei ihan mahdotonta se onnistuminen oiskaan, mutta enpä uskalla tuon tunteen tulla yhtään enempää pintaan... Joten odotellaan vaan vielä! =)

Vierailija
56/151 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis tosiaan pp13, yritin näköjään kiriä piinaa päivällä nopeammin. ;)

Vierailija
57/151 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DIINAlle sen verran, että tuli mieleen voisko tuo vuotelu johtua ihan Clomeista? Ainakin tuoteselosteessa sanotaan, että haittavaikutuksina mm. epänormaaleja kohtuverenvuotoja.

Niin niistä munasoluista. Syön Clomeja kp 3-7 100mg eli 2tbl kerralla. Tämä siksi, että aiemmin 50mg ei riittänyt mihinkään. Nyt sitten liiankin kanssa. Mulla on tällä 100mg annoksella kehittynyt aina 2-3 munasolua, mutta tämä 4 on jo ennätys =D

Ei meidänkään klinikalla normaalisti tehdä inssiä, jos yli 3 munasolua. Liekö asiaa lieventänyt se, että ovat eri munasarjoissa eikä kaikki samassa (ei ole kuulemma niin suurta riskiä kuin jos olisivat kaikki samassa johtimessa?) Lisäksi vissiin laskivat, että pienimmät (2kpl 15mm) ei ehkä ehtisikään kasvaa isoiksi ennen irrotuspiikkiä ja näin ollen olisivat poissa pelistä.

Mutta täytyy myöntää, että sanoin lääkärille haluavani ottaa riskin, sillä totta puhuen pidän melkoisena mahdottomuutena sitä että kaikki munikset hedelmöittyis ja kiinnittyis. Kaksosraskaus ei olisi katastrofi.

Vierailija
58/151 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla munikset tuntuu kehittyvän isoiksi, jopa 23mm on bongattu kp 10-11, joten en usko että tässä myöhästytään kun solut ei ole kai koskaan puhjennut spontaanisti alle 20mm.

Muuten: tehdäänkö ennen inssiä paikan päällä vielä ultralla tarkistus että munasolut on kuopissaan?

Vierailija
59/151 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin katottu ennen inssiä ultralla, mikä on tilanne. Muutenkin on kyllä tosi pätevä ja perusteellinen mun lääkärini, oon kyllä ollu tyytyväinen hänen toimintaansa. Se toinen lääkäri, joka aina välillä valitettavasti on osunu kohdalle (kai oman lääkärin vapaina tai jotain...) on taas asia ihan toinen...

Toisilla tiedän, että ei ole ultrattu, eli erilaisia käytäntöjä tässäkin. Mutta luulis kyllä että sulla ultrataan kun kerta et ihan peräkkäisinä päivinä kuitenkaan lääkärillä käy...

Huh mitä selitystä taas, olikohan yhtään apua..? :)

Vierailija
60/151 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on inssissä ultrattu toimenpiteen jälkeen. siinä on sitten nähty samalla miten tavara on lähtenyt uimaan oikeeseen suuntaan, toivottavasti. ja tietty se ovulointi. sinänsä hassua, koska jo se sitten osoittautuisikin jostain syystä aivan vääräksi ajankohdaksi, niin mitäs sitten? no, se on epätodennäköistä follikkeliultran ja ovisplussan jälkeen, mutta kuiteskin.

tsemppiä eritoten SuviTuulialle ja Naksulle, voi kun ne +++ sieltä tulisi molemmille! kertokaahan sitten heti uutisia!

muppelo