Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ Inssi Helmikuussa ~~

02.02.2007 |

Tuolla tammikuun pinossa tätä jo kaipailtiin, niin ajattelinpa sitten pistää pinon pystyyn. =)

Olen seuraillut tuota tammikuuun inssipinoa, kun itsellä inssi on yli vuoden hoitotauon jälkeen tässä helmikuussa.

No oletin kovasti että se olisi siis ensi viikon alussa, mutta yllätys yllätys se tehtiinkin jo tänään. Mulla oli varattuna kontrolliultra tälle päivälle, mutta kuitenkin kehoitettu jo eilisestä alkaen tekemään ovistestiä (hoito tehdään luonnolliseen kiertoon). Niinpä sitten tänään aamulla ovistesti olikin positiivinen ja soitin klinikalle ja aamupäivän ultra-aika siirrettiin iltapäivän inssiajaksi. =)

Ensi viikolla otetaan s-prog arvo, jotta varmistetaan että oon ovuloinut. Ultrassa kuitenkin näkyi että hyvänkokoinen (iso, ei mittaa tiedossa) rakkula juuri puhkeamassa oikealla ja limakalvokin kuulemma kaunis (lääkärin sanoin).

Tänään siis PP0 ja yritän kovasti pitää jalat maassa, mutta en voi kieltää etteikö hieman olisi perhosia vatsassa. =)

Kommentit (151)

Vierailija
21/151 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppy: Joko ultra oli? Tulehan kertomaan kuulumiset!

Tuosta onnistumisprosentista oli puhetta... Mun käsityksen mukaan tuo 20% on melko korkea, silloin tarvitsee kyllä kaiken olla aivan kohdallaan jotta noihin lukemiin pästään. Olen kanssa ymmärtänyt, että yleensä se on jotain 12% tienoilla, riippuen paljolti " olosuhteista" . Tuohon onnistumisprosenttiinhan vaikuttaa moni asia, esimerkiksi naisen ikä ja munasolujen määrä. Kolmella munasolulla onnistumisprosentti lähes kolminkertaistuu - ja tämän vuoksi olinkin todella rikki ensimmäisen inssin jälkeen, kun niitä muniksia oli tosiaan tuo kolme. Myös hoitokerrat vaikuttavat, ensimmäisessä inssissä onnistumisprosentti on korkein ja siitä se sitten ikävä kyllä laskee kerta kerran jälkeen... Ymmärtääkseni tämän vuoksi yleensä inssejä ei tehdäkään kuin se 3-4 - tietysti tapauksesta riippuen. Ikävää fakta, mutta minkäs teet!

Täällä on siis menossa pp5 eikä sitten niin minkäänlaisia tuntemuksia, ei edes lugeista johtuvia. Aiemmin niistä turposi vatsa aivan kamalan kokoiseksi, nyt ei sitäkään. Toivon vaan, etten sitten kuitenkin aloittanut lugeja liian myöhään, kun uhmasin sitä lääkäriä ja aloitin vasta 2 päivää myöhemmin...

Tulkaahan nyt kertomaan kuulumisia, niin pääsen taas illalla töitten jälkeen lueskelemaan! =)

Vierailija
22/151 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset vaan tänne inssipinoonkin, ohi on taas tältä erää! Eikä taaskaan tuntunut missään. Oli oikein mukava/asiantunteva mieslääkäri ja kohdunkaulan limojen perusteella intoili, että nyt on aivan paras hetki inssille... Nyt on kyllä toiveet korkealla! Miehen materiaali oli oikein hyvää - nyt en kyllä millään muista siimahäntien lukumääriä.

Tsemppiä kaikille piinistelijöille!

t. Jessica pp0 (kp16/28-32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/151 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nähtävästi eka inssi perjantaina. Ultrassa kävin tänään, munarakkula oli vasta 13 millinen ja lääkäri vähän mietti että tehdäänkö perjantaina vaiko pitäisikö katsoa sitten jos tehtäis vasta maanantaina. Kuitenkin sit kun kuuli että maanantai ei onnistu kun mun mies ei oo maisemissa niin päätti että tehdään inssi perjantaina joka tapauksessa. Seuraava mahdollisuus olis vasta tiistai joka enkä olis sitten jo liian myöhäistä (tai sitten uusitaan...).

Tänään siis kp 12, mulla on ovis testi näyttäny plussaa viime aikoina 13-14.päivinä ja sitä ennen 16.päivän paikkeilla, mutta on ollut joskus puoli vuotta sitten pari kertaa 19.päiväkin. Hitsi mua jännittää nyt miten käy!!! Uskoisin itse että ovitesti näyttäisi plussaa välillä pe-su.

Ajatukset lekurilla aina ihan sekaisin että kysymykset iskee tajuntaan vasta käynnin jälkeen...kuinkahan nopeesti munarakkula kasvaa yleensä? Edellisessä kuussa (jolloin mulle tehtiin kartoitus) kierron 12 päivä tehtiin ultra ja sillon rakkula oli 15millinen ja ovis testi näytti plussaa heti seuraavana päivänä. Hyvällä lykyllä siten ovis saattaisi siis tulla ihan hyvään aikaan perjantain inssiä ajatellen.

Tää odotus ja epätietoisuus ja jännitys on raastavaa...piti saada purkaa huolia tänne näin kesken työpäivän...jos jollakulla on ajatuksia tai kokemuksia niin mielellään niitä kuuntelen. Mulle tää kaikki on viel ihan uutta...

Vierailija
24/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro taas kaikki!

Jessica2:n tavoin inssi pulkassa tämän päivän tai siis tähän kellonaikaan jo eilisen nimissä :) Jessican teksti oli kuin omaani lukisin (paitsi et mulla oli naislekuri), toiveet siis korkealla täälläkin!

Tämä jää toiseksi ja viimeiseksi inssiksi, IVF-jonoon meidät jo varmuuden vuoksi laitettiin. Mikäs ois sen mukavampaa kuin päästä ilmoittamaan, että meidät voi poistaa jonosta.. :)

Näin lyhyesti tällä kertaa, paras kai jo vääntäytyä nukkumaan..

Plussatuulia ja hyvää mieltä muuteski kaikille piinistelijöille!

t. Viimein piinistelykielestä jotain ymmärtävä

SanniAnniina pp1 (kp 13/23-27)

Vierailija
25/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro taas kaikki!

Jessica2:n tavoin inssi pulkassa tämän päivän tai siis tähän kellonaikaan jo eilisen nimissä :) Jessican teksti oli kuin omaani lukisin (paitsi et mulla oli naislekuri), toiveet siis korkealla täälläkin!

Tämä jää toiseksi ja viimeiseksi inssiksi, IVF-jonoon meidät jo varmuuden vuoksi laitettiin. Mikäs ois sen mukavampaa kuin päästä ilmoittamaan, että meidät voi poistaa jonosta.. :)

Vierailija
26/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro taas kaikki!

Vierailija
27/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro taas kaikki!

Vierailija
28/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone huijas, ettei se tallentanu tekstiä, joten yritin sitten vähän monesti.. SORRY!

Vierailija
29/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jo/vasta pp6 eilen illalla tuli ihan älytön palelu kohtaus ja suunnilleen tärisin kun oli niin kylmä, onneksi kuitenkin helpotti. Olin kaverilla ja siellä muut istui t-paidassa ja meikä villapaidassa siitä huolimatta palellen. =) Vatsa on myös hieman turvottanut, mutta johtuu varmaan siitä että oon syönyt nyt kuitenkin jonkin verran erilaista ruokaa kuin yleensä kotona ja varsinkin ruisleipää on pitänyt syödä oikeen kaksin käsin. ;)

(Olen siis ulkosuomalainen ja meillä ei ruisleipää kaupasta löydy, sekä ruokailutavat ja kultturi muutenkin ihan eri kuin täällä koto Suomessa.)

Simpukka toivotaan että ovis ois niin hyvin että perjantaina ajankohta inssille olis oikea. bd

Poppy jokos sulla oli se ultra, mitä selvisi?

G: Tutkimuksissa ja muissa käytiin miehen kanssa aina yhdessä. Sekä aikasemin tehdyissä insseissä (2 ekaa) mieskin oli mukana(3. olin yksin). Mutta nyt mies on kotona tuhansien kilometrien päässä ja minä ihan yksikseen kävin hoidossa. Muutimme 11/05 ja silloin tehtiin yks inssi (mistä + ja myöhemmin km) ja nyt siis neljäs inssi.

Jatkan tähän viellä selventävää meidän taustasta...

Meille tod.näk. tehdään ainakin 6 inssiä, kun mussa ei mitään vikaa oo todettu. Vaan ongemana on ollu miehen siittiöiden puute. Nämä tehdyt inssit on tehty luovutetuilla siittiöillä ja siksi niitä tehdään normaalia enemmän. Sekä lääkäri on sanonut että meillä/mulla onnitumisprosentti on hieman korkeampi kuin normaali tapauksissa (en sitten tiedä miksi ja mikä on se % luku)

Vierailija
30/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa oli kaikki hyvin, eilen oli vasta kp 3 joten ultrassa vaan tsekattiin lähtötilanne. Hyvältä näytti ja perjantaina aloitan Gonalin pistelyn mini annoksin, ettei munasarjat innostuisi liikaa.

Viime kierrossa, mikä siis oli luomukierto mulla näkyi ultrassa kaksi munista, joista toinen oli selvästi pienempi ja kaiken järjen mukaan se isompi olisi lähtenyt kehittymään. Ovistestiin tuli viivat kuitenkin niin myöhään, että gyne epäili että ovis olisi sittenkin tullut siitä pienemmästä muniksesta! En tiedä mitä sille isommalle sitten tapahtui, onneksi siitä ei ollut tullut ainakaan kystaa. Mietin vain, että mihin se sitten katosi...

Naksu, tiedätkö mihin se, että ekassa inssissä olisi parhaimmat mahikset ja että mahikset siitä koko ajan heikkenisivät, perustuu? Itse olen nimittäin aina ajatellut, että joka inssissä mahikset olisivat olosuhteista riippuen jossakin 10-20 % välillä ja jos siitä huolimatta ei neljännelläkään kerralla tärppää, niin silloin inssi ei tod. näk ole se oikea hoitomenetelmä.

Vierailija
31/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hoitoalan ihmisiä ja näistä asioista paljon lukeneena tiedän et aina on sama onnistumismahdollisuus eli10-20% jokaista hoitokertaa kohden, koskien inssiä. Vaikka kaikki olisikin molemmilla osapuolilla hyvin, ei se riitä lapsen saamiseen.Pitäisi vaan unohtaa lapsen tekeminen ja saada aivolisäkkeestä se hormooni liikkeelle mikä saa lapsen alulle.Meillä ainaskin on se vikana kun tästä lapsen saamisesta on tullut niin tietosta.Mut halu onnistua on niin suuri.Meillähän on yksi luomu lapsi ja sai alkunsa toisesta kierrosta heti pillereitten lopettamisesta.Ja silloin se tilanne oli niin hyvä..mies kesälomalla, itse juuri valmistumassa oli niin onnellinen olo muutenkin.Tunsin heti et jotain nyt tapahtuu ja olin raskaana!! Mulle lääkäri ja hoitaja sanoivat viime inssissä et inssejä tehdään paljon, mutta se onnistuminen niillä on ollut aika heikkoa.Aina joskus kuulema joku valopilkku löytyy.Ja jos on hormonilääkitykset mukana, onnistumismahdollisuus on parempi.Mutta toivotaan että meistä edes joku onnistuu saamaan +++! Mulla oli inssi 31.1 ja nyt menossa kp21.Valkovuotoa on ollut ja selkää välillä pakottanut.Ohimeneviä menkka kipuja on.Mut toivoa en menetä ennen veristä vuotoa.

Vierailija
32/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli clomeista vielä kysymys mieleen, söin niitä tässä kierrossa ekaa kertaa. onkos teillä muilla niistä kokemuksia? lähinnä siis sivuoireista mitä ne saattaa aiheuttaa. pakkausselosteessa on varsin vaikuttava lista eri mahdollisuuksia. mulla ne ei aiheuttanut ei sitten yhtikäs mitään. onkohan lääkkeen teholla ja sivuvaikutuksilla mitään yhteyttä? eli siis jos ei mitään huomaa edes popsineensa niin ei sitten munasarjoissakaan hirveästi tapahdu?

no tällasta tuli mieleen. kas kun ajatukset pyöriikin taas niin tiiviisti TIETYSSÄ asiassa. ja työt edistyy " huimaa" vauhtia. huomenna olisi sitten ultra, jossa tsekataan miten rakkuloita on kasvanut.

aika monella tässä pinossa on jo inssi tehty ja piinat meneillään. jaksamista heille ja hyviä hermoja, perässä tullaan. toivottavasti viuhuu oikein paljon plussia tähän pinoon, tuo tammikuun inssipino kun ei niitä saanut yhtään:(

pakkanen paukkuu nurkissa,

muppelo

Vierailija
33/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....et toisille tehdään niin monia inssejä, koska se IVF toimenpiteenä kuulostaa niin hurjalta! Kaksi meille saatiin siis tehtyä, kolme piti, mutta vkl sotki sen keskimmäisen. Puregonit ja Pregnylin käytin tietysti silloinkin. Toivoisin niiiiiiiin, että mun kroppa nyt reagois tähän inssiin positiivisesti!

Minustakaan ei SuviTuulian tavoin ole löytynyt mitään vikaa, eikä meillä myöskään miehestä, mutta inssien vähäisyyttä perusteltiin sillä, etten ole (huom. ainakaan vielä..) plussannut kertaakaan minkään kevyen hoidon aikana.

Vinkula: samaa mieltä kanssasi, että jotenkin pitäisi pystyä tunkemaan toive taka-alalle. Tosiasiahan on, ettei yliyrittäminen tee hyvää missään muussakaan lajissa, niin on sillä varmaan vaikutusta tähänkin. Helpommin sanottu vaan kun tehty, etenkin näin hoitojen keskellä..

Muppelo: clomi-kokemusta on, joskaan ei inssin yhteydessä. Mullakaan ei clomit aiheuttanu mitään oireita, mutta ultran mukaan toimi silti ihan mukavasti :)

Piinistelyiloa kera muiden mukavien ajatusten!

SanniAnniina pp1

Vierailija
34/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moppelo:Clomit on tehty saamaan ihmisillä ovulaatio aikaan.Mulla itellä on kokemusta niistä paljon.Toisille kyseinen lääke ei käy ollenkaan ja toisille ei tule mitään sivuvaikutuksia ja toisille taas jotakin.Jos luomusti ei ovuloi ollenkaan niin clomeilla se saadaan akaan.Mä söin joskus reilu vuos sitten clomeja 4kk, et oltais saatu raskaus niillä lähtemään.Mulla tapahtuu luomusti ovulaatio keskimäärin kp13.Ja tunnenkin sen pistävänä kipuna.Kuitenkin silloin söin clomeja tukena omaan ovulaatioon.Nyt aina inssi hoitojen aikana syön clomeja kp3-7.Ja lisänä on menopur pistos 8-9kp.Näillä lääkkeillä ollaan saatu kolme kypsää munarakkulaa molempiin inssiin.Munarakkulan täytyy olla vähintään 18mm että se on hedelmöityskykyinen.Mulla ei oo tullu lääkkeistä sen kummemmin mitään sivuvaikutuksia.Mut itse inssi on sattunut jonkun verran ja sit nippaillu mahaa toimenpiteen jälkeen.

Vierailija
35/151 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän se on ettei lääkkeen teholla ja sen sivuvaikutuksilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. sanoohan sen järkikin, mut kyllä sitä vaan kaikennäköistä pyörittelee päässään. sitä on kehittynyt varsinaiseksi kyttääjäksi oman kehonsa suhteen. eri oireita ja tuntemuksia ja niiden kyttäilyä riittää jokaiseen kierron vaiheeseen. ja sitten pitäisi pystyä asia unohtamaan, jotta mahkut kasvaisi. huuh, mikä yhtälö.

Vinkula, mullakin ovulaatio luomusti varsin säänöllinen, kp 14. joten mulla clomit ei ole varsinaisesti ovulaation aikaansaamiseksi, vaan munasarjojen toimintaa muuten vaan stimuloimaan, kuten sullakin.

muppelo

Vierailija
36/151 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukka: Tänään taitaa sulla olla inssipäivä, onnea vaan!!! Niin meilläkin oli, että inssi tehtiin, vaikka ovulaatio sattoi hyvin olla vasta viikonloppuna, mutta lääkäri totesi että kotikonstit sitten vaan inssin lisäksi! ;) Muistaakseni munarakkula kasvaa suurinpiirtein 1-2mm/vrk, vai oon väärässä? Mitäs muuta sanoo? Eli jos sulla menis tuon 2mm:n vauhdilla niin hyvinkin oikea ajankohta ois inssille!! bd bd

SuviTuulia: oon ihan kade sun paleluille ym., täällä ei nimittäin ole mitään oireita!!

Muppelo: Clomit voi tosiaan aiheuttaa vaikka mitä oireita, se todistettiin mun ensimmäisessä clomikerrossa! ;) Mutta sitten taas tässä kierrossa ei tullut oikein mitään oireita, kuumia aaltoja jonkin verran mutta ei sen kummempaa, ainakaan mainittavaa...

Niin, siis enhän minä tuota onnistumisprosenttijuttua päästäni repinyt! ;)

Syklien määrä ja inseminaatio: " Useissa tutkimuksissa todetaan parhaat raskausluvut 1. syklin jälkeen ja tulokset laskevat joka syklin kohdalla ja selvimmin 3-4 syklin jälkeen."

Raskautta ennustavia tekijöitä inseminaatiossa taas ovat naisen ikä, infertiliteetin kesto, infertiliteetin syy, SYKLIEN MÄÄRÄ, ovulaation induktio, follikkelien määrä, liikkuvien siittiöiden määrä sperman pesun jälkeen. Onnistumisprosentithan jaetaan satojen tai peräti tuhansien potilaiden kesken, esim. Taysissa onnistumisprosentti oli vuosina 1996-2003 16/sykli ja syklejä eli toisinsanoen insseja oli yhteensä 1240. Vuonna 2005 sama luku oli 19%/sykli ja syklejä oli 383. Eli siis muo onnistumisprosentit lasketaan kaikista noista " kokelaista" ja siitä se sitten jakaantuu tasaluvuksi - todellisuudessa onnistumisprosennti siis vaihtelee tilanteen mukaan. Tokihan onnistumisprosentti inseminatiossa, jossa ei ole niin suotuisat olosuhteet (siittiöiden määrä tai ovulaation ajankohta) on pienempi, kuin sellaisessa jossa nuo asiat ovat kohdallaan. Mutta siis tällaisia faktatietoja, tietysti eri tutkimukset tuottavat eri tuloksia ja eri ihmisillä on eri näkemykset...

Täällä siis olo on täysin oireeton, mitä nyt flunssapöpö on vallannut myös minut! Nyt menossa jo pp7, reilu viikko vielä aikaa... Nyt hommiin, hauskaa viikonloppua kaikille!!!

Vierailija
37/151 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mulla on yleensä ennen menkkojakin palelua, tosin se alkaa yleensä vasta pari päivää ennen vuodon alkua. Toiseksi meillä kotona ei tällästä kylmyyttä ole ollut lähimainkaan, joten en ole tottunut ollenkaan pakkasiin. (vaikka eihän täällä Suomessakaan nyt niin kylmä talvi ole ollut) Kolmanneksi oon yleensä ollut tuolloin illalla jo melko väsyksissä että sekin voi olla palelun syynä ja [u]EHKÄ[/u] myös on mahdollista että jo jotain tuolla olisi tapahtunut niin sekin [u]VOISI[/u] kyseiset

" kohtaukset"

aiheuttaa.

Nimittäin eilen illalla oli myös samanlainen olotila, mutta menin sitten käymään suihkussa niin helpotti myös palelua. [color=hotpink]=)[/color]

Mulla noista onnistumis% ym. asioista ei oo oikeen mitään hajuu, sillon kuin ekat inssit tehtiin otin enemmänkin kaikesta selvää. Mutta nyt kun siitä on jo yli vuosi aikaa niin oon kyllä onnellisesti unohtanut kaikki. Olen kuitenkin päättänyt että tämä asia ei saa enää viedä minua totaalisesti mukanaan vaan keskityn enemmän muuhun elämään. [color=hotpink]=)[/color]

Onnea kaikille vielä inssiä odotteleville ja tsemppiä meille piinistelijöille!

Todennäköisesti seuraavaksi sitten kirjoittelenkin vasta kotoa ensi viikolla.

SuviTuulia pp7

Vierailija
38/151 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SuviTuulia: Niinhän se tosiaan on, että tuo palelu voi johtua mistä vaan, mutta onhan se aina kiva leikkiä ajatuksella! :) Joo, enpä mäkään enää jaksa stressata onnistumisesta, laitoin tuon pätkän ihan vaan kun se oli tiedossa... Meillä tuo remontin tekeminen on ainakin toiminu loistavana blokkina noille vauva-ajatuksille, ei ihan yksinkertaisesti ehdi kauheesti stressaamaan onnistumista... Ensimmäistä kertaa koko yrityksen aikana on näin rauhallinen olo tän asian suhteen... Kai sitä vaan odottelee jo mielessään syksyä ja ivf:ää...

Nyt lähden kämpille, pari seinää kaipaa vielä väriä, sitten päästään lattian kimppuun!

Vierailija
39/151 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, clomit olivat sitten piiskanneet munasarjat hurjaan syöksyyn. kp 10 ja suurin rakkula jo 17mm. ja toinen 15mm. joten jotain eroa viime kiertoon, silloin siis 12mm kp9. mutta tää kiri aiheuttaa sen että ovis on hyvinkin mahdollisesti jo viikonloppuna jolloin inssiin ei tässä kierrossa päästä. pupuiluviikonloppu tiedossa siis. sekin hyvä uutinen:)

mä itse asiassa vähän tätä epäilinkin, sillä eilen alkoi iltapäivällä juilimaan alavatsaa oikealta puolelta siihen malliin että siellä olisi tennispallon kokoinen rakkula, ainaskii. ja juilii edelleen. huomenna aloitan taas oviksen bongaamisen.

Naksulle ja SuviTuulialla piinistelytsemppiä. palelu kuulostaa kieltämättä varsin lupaavalta ++++++

Oikein hyvää viikonloppua muillekin pinolaisille!

muppelo

Vierailija
40/151 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi oli tänä aamuna ja oli helpottavaa että se ei tuntunut miltään, siis normaalia gynetutkimusta kummemmalta (jännäsin sitä vähän koska aukiolotutkimus oli todella kivulias).

Rakkula oli nyt 16 millinen, eli aika positiivisin mielin voidaan nyt kuitenkin alkaa piinailemaan. (viime kierrossa tosiaan näytti plussaa sillon seuraavana päivänä siitä kun oli ultrattu 15millinen). Limakalvo vaikutti lääkärin mielestä ainakin erittäin lupaavalle, eli ei muuta kuin peukut pystyyn :)

Joo ja jos nyt menee pitkäksi niin tarkoitus olisi että tää uusitaan tarpeen mukaan tiistaina. Eli tikuttelen nyt ja vaikka plussa tulis niin tikuttelen vielä niin kauan että tulee nega. Jos plussa on vielä maanantai aamuna niin sit varaan ajan tiistai aamuksi, jolloin mies olis taas paikalla kallisarvoisine simppoineen ;)

Rentouttavaan ja ihanaa viikonloppua kaikille, minä ajattelin ainakin hyvällä omalla tunnolla levätä ja helliä itseä hyvällä ruualla, lukemisella ja koiralenkeillä. Yritän pitää ajatukset muualla kuin lapsenteossa :)