Mitä järkeä parisuhteessa?
Kaikki eroavat lopulta. Ja suurin osa pettää. En tiedä yhtäkään, jolla olisi vain yksi suhde ja jota ei olisi petetty. Mitä järkeä parisuhteissa ylipäätään. Turhaa stressiä elämään.
Erosin päälle vuosi sitten enkä ole koskaan voinut näin hyvin. Ihana rauha, rahaa jää säästöön, viikossa on tunteja enemmän itselleni, koko ajan on siistiä, voin tehdä ihan mitä huvittaa, vaikka löhötä koko illan.
Kertokaa, miksi haluatte parisuhteeseen tai miksi ette halua parisuhdetta.
Kommentit (212)
Olen ollut välillä onnellinen sinkkuna. Eronnut huonoista parisuhteista ja löytänyt uutta. Nyt olen onnellinen ja ensimmäinen tasapainoinen ihmissuhde ja myös ensimmäinen hyvin pitkä suhde. Oman kokemukseni vaikkapa rahasta että ei parisuhteessa enempää rahaa mene kuin sinkkuna vaan vähemmän. Toki nämä on aina valinnoista kiinni.
Itse en koskaan ole lähtenyt parisuhteeseen ilman että olisin rakastunut toista osapuolta. Omaa aikaa on vaikka nyt kun vaimoni lähti käymään kaupassa ja minä laitan tässä samalla ruokaa. Sinkkuna kun sitä omaa aikaa vain on ja on niin en juurikaan ollut kotona. Ystävien kanssa tai sitten jonkun naisen seurassa. Hätätapauksessa myös ylitöissä.
Luojan kiitos minulle ei koskaan kotona opetettu mitään kiltin tytön mallia saati alistumista. Toisaalta hukkaan se olisi mennytkin koska miehen kanssa parisuhdetta ei tule
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronneen katkeruutta.
En koe katkeruutta. Olen viimein löytänyt oman tavan elää ja repinyt itseni irti sosiaalisesta paineesta muodostaa parisuhde. En näe parisuhteessa mitään mieltä.
Ja siitä voimaatuneena kritisoit parisuhdetta ja käyt alapeukuttamassa kaikkia kirjoituksia, joissa kirjoittaja kertoo olevansa onnellisessa parisuhteessa. Onnellisen ihmisen toimintaa.
Kritisointi ja keskustelu aiheesta kuin aiheesta sekä omien mielipiteiden esiin tuominen kuuluu kaikille. En itse näe tätä onnettoman ihmisen toimtana.
Ei ole keskustelua se, että käydään vaan alapeukuttamassa kirjoitukset. Silloin kun alapeukuttaa, siihen on jokin syy. Miksei
Olen keskustellut aktiivisesti aloittamassani ketjussa. Puolestani ala- ja yläpeukut voisi kokonaan poistaa palstalta. Mielestäni tuo toiminto laiskistaa keskustelua.
Muiden parisuhteet eivät minua häiritse, vaikka parisuhde ei tuo omaan elämääni lisäarvoa, enkä näe siinä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut välillä onnellinen sinkkuna. Eronnut huonoista parisuhteista ja löytänyt uutta. Nyt olen onnellinen ja ensimmäinen tasapainoinen ihmissuhde ja myös ensimmäinen hyvin pitkä suhde. Oman kokemukseni vaikkapa rahasta että ei parisuhteessa enempää rahaa mene kuin sinkkuna vaan vähemmän. Toki nämä on aina valinnoista kiinni.
Itse en koskaan ole lähtenyt parisuhteeseen ilman että olisin rakastunut toista osapuolta. Omaa aikaa on vaikka nyt kun vaimoni lähti käymään kaupassa ja minä laitan tässä samalla ruokaa. Sinkkuna kun sitä omaa aikaa vain on ja on niin en juurikaan ollut kotona. Ystävien kanssa tai sitten jonkun naisen seurassa. Hätätapauksessa myös ylitöissä.
Luojan kiitos minulle ei koskaan kotona opetettu mitään kiltin tytön mallia saati alistumista. Toisaalta hukkaan se olisi mennytkin koska miehen kanssa parisuhdetta ei tule
Onnittelut. Kuulostaa mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
Sen olen itse tajunnut oman kokemukseni perusteella ettei parisuhteessa olekaan välttämättä järkeä ilman rakkautta/suuria tunteita. Olen ollut monessa eri suhteessa vuosien aikana, ja kestävimmät parisuhteeni ovat olleet sellaiselta lähtöpohjalta, että molemmat ovat olleet toisiinsa yhtä rakastuneita. Mitä vähemmän rakkautta, sitä vähemmän aikaa suhde myös kestää. Jos aloittaa suhteen jonkun kanssa siltä pohjalta, että toinen on vain hyvänäköinen tai ihan kiva, suhde ei tule kestämään. Myös seksi on parempaa jos on rakastunut.
Tällä hetkellä päätin pysytellä sinkkuna siihen asti, kunnes rakastun taas ja saan vastarakkautta. Moni on pyytänyt treffeille ja jos olisin ollut nuorempi, olisin mennyt (vaikka vaan siksi, että kysyjä on hyvännäköinen mutta en tuntenut mitään) koska en silloin vielä ymmärtänyt kuinka tärkeää on olla rakastunut suhteessa. Myöskään se toinen osapuoli ei jaksa kauaa katsella jos ei anna itsensä rak
Hyvää pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, mun mielestä on just parasta olla parisuhteessa <3 Mies tuossa vieressä vielä nukkuu, kohta keitellään aamukahvit ja tänään tehdään yhdessä klapihommia. Illalla saunaan ja rakastellaan. En vaihtaisi tätä elämää yhtään :)
Tulin katsomaan, niin tämä mun kirjoitus on saanut 7 alapeukkua😂 Voi luoja, että olette katkeria ihmisiä. Mun onnellisuuteni parisuhteessa ei ole teiltä pois, olitte sitten sinkkuja omasta tahdostanne tai ette.
Sinkkuna yläpeukutin tuota ensimmäistä kommenttiasi, mutta tämä jälkimmäinen jotenkin vie siitä fiilikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin parisuhteen, koska haluan jakaa kokemuksia, suunnitella tulevaisuutta ja hankkia muistoja minulle rakkaan ihmisen kanssa.
Sellaiseen suhteeseen en enää lähde, missä kaikki on kumppanille hälläväliä, ei kiinnosta, ihan sama...
Hyviä pointteja. Toisaalta, voit kerätä elämyksiä ja rakkaita muistoja myös itseksesi, ja näin sinun tulisikin tehdä. Sinun tulisi olla elämäsi rakkain ihminen. Ei kannata odotella ketään joka nämä asiat elämässäsi mahdollistaisi. Elämä on lyhyt, älä elä sitten kun elämää, elä nyt.
Kyllä, mutta ei se ole silti sama asia, eikä sekään että tekee niitä asioita kaverin kanssa. Tuo kokemusten puuttuminen parisuhteessa on oikeastaan sama kuin jos puoliso haluaa seksiä ja toteaisin vaan kylmästi että "ei mua kiinnosta, kysy äidiltäs".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, mun mielestä on just parasta olla parisuhteessa <3 Mies tuossa vieressä vielä nukkuu, kohta keitellään aamukahvit ja tänään tehdään yhdessä klapihommia. Illalla saunaan ja rakastellaan. En vaihtaisi tätä elämää yhtään :)
Tulin katsomaan, niin tämä mun kirjoitus on saanut 7 alapeukkua😂 Voi luoja, että olette katkeria ihmisiä. Mun onnellisuuteni parisuhteessa ei ole teiltä pois, olitte sitten sinkkuja omasta tahdostanne tai ette.
Sinkkuna yläpeukutin tuota ensimmäistä kommenttiasi, mutta tämä jälkimmäinen jotenkin vie siitä fiilikset.
Kyllä. Välillä tuntuu onnettomilta nämä pariutuneet vaikka sinkkuja onnettomiksi väittävätkin. Hyökkääviltä ainakin.
Kiitos kaikille ketjuun osallistuneille!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronneen katkeruutta.
En koe katkeruutta. Olen viimein löytänyt oman tavan elää ja repinyt itseni irti sosiaalisesta paineesta muodostaa parisuhde. En näe parisuhteessa mitään mieltä.
Ja siitä voimaatuneena kritisoit parisuhdetta ja käyt alapeukuttamassa kaikkia kirjoituksia, joissa kirjoittaja kertoo olevansa onnellisessa parisuhteessa. Onnellisen ihmisen toimintaa.
Kritisointi ja keskustelu aiheesta kuin aiheesta sekä omien mielipiteiden esiin tuominen kuuluu kaikille. En itse näe tätä onnettoman ihmisen toimtana.
Ei ole keskustelua se, että käydään vaan alapeukuttamassa kirjoitukset. S
Näillä sua (APta) mustamaalaavilla on ilmeisesti niin huono sisälukutaito, etteivät tunnista sun tekstejä kun et laita AP nimimerkkiä. Sen lisäksi viljelevät outoja oletuksia alapeukuttamisesta, vaikka yhteyttä niihin on mahdoton tietää. Taitaa olla joku trolli joka koittaa provosoida sua ja pilata lankaa. Neuvoni on, älä reagoi.
M30
Vierailija kirjoitti:
Kun ajatellaan parisuhteita ja kuinka moni elämänsä aikana vaihtaa suhteesta toiseen, on hyvinkin näin, että kaikki eroavat jossain vaiheessa ja useinhan on jo toinen potentiaalinen kumppani katsottuna.
Olen ollut kihloissa muutaman kerran ja nähnyt suhteita tarpeeksi. En enää jaksa aloittaa alusta.
"...kaikki eroavat jossain vaiheessa..."
En voi tietysti sanoa etten tulisi koskaan eroamaan, mutta olemme eläkeikäinen pariskunta, aikoinaan olimme toisillemme ensimmäiset suhteet, en ole pettänyt miestäni koskaan, ja olen varma ettei miehenikään ole (syistä, joita en tässä erittele). Me rakastamme edelleen toisiamme, olemme eläneet monet myrskyt läpi yhdessä. Ainoa syy mitä voisin kuvitella eroon, on jonkinlainen aivosairaus tai sekoaminen, joka tekisi toisesta vaarallisen. Tunnen myös muita samanlaisia pareja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronneen katkeruutta.
Ei ole keskustelua se, et
Älä poika lässytä
AP
Olen nainen ja oma mies on kätevä moneen tarpeeseen. En nyt ala luetella niitä tarpeita mutta omani täyttää kaikki. Siinä mielessä on järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronneen katkeruutta.
Ei ole keskustelua se, että käydään vaan alapeukuttamassa kirjoitukset. S
Se olisikin omituista jos jotakin häiritsisi muiden parisuhteet. Ja vaikka häiritsikin, niin se olisi silloin ikioma ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Haluan parisuhteen, koska kaipaan fyysistä läheisyyttä, halailua ja suukottelua sekä hyvää seksiä. Kumppanista on seuraa ja hänen kanssa voi jakaa niin ikävät kuin hauskatkin sattumukset, nauraa yhdessä sekä antaa ja saada tukea. Rentoa ja helppoa yhdessäoloa.
Jos haluaa kepeyttä, kertokaa se toiselle osapuolelle suhdetta aloittaessanne. Tehkää selväksi, että kyseessä on vain kepeä tapailusuhde ja jos toiselle iskee syöpä tai dementia, te ette aio olla paikalla. Tulisi huomattavasti vähemmän eroja, jos ihmiset miettisivät parisuhteeseen ruvetessaan jo valmiiksi, mikä on parisuhteen laatu ja kuinka suureen sitoutumiseen on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan rakkautta ja pillua. Haluan myös edes joskus olla se pikkulusikka. Telttaretket on myös mukavampia kun on joku muukin telttaa lämmittämässä ja voi vuorotellen keittää toiselle aamukahvit.
Lapsia ois ehkä kiva saada myös joskus... Vaikka aika paska maailma onkin.
Rehellistä. Tykkään vastauksesta.
Minäkin muuten, mutta pillu vei pisteet. Voin kuvitella kirjoittajan ruinaavan vaimoltaan pillua. "Nyt akka pylly tänne, haluan pillua."
Hehehehejejhej! En olisi voinut uskoa tätä. Tää roska taitaa olla koko ketjun alapeukutetuin ja vieläpä ilman yhtään yliäpeukkua.
Jokseenkin nyt palasi ainakin palanen uskoa sukupuolten väliseen taas-arvoon ja yhteisymmärrykseen. Misogyynikot ja misandristit joutaapi roskiin!! Viva la harmonia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan rakkautta ja pillua. Haluan myös edes joskus olla se pikkulusikka. Telttaretket on myös mukavampia kun on joku muukin telttaa lämmittämässä ja voi vuorotellen keittää toiselle aamukahvit.
Lapsia ois ehkä kiva saada myös joskus... Vaikka aika paska maailma onkin.
Rehellistä. Tykkään vastauksesta.
Minäkin muuten, mutta pillu vei pisteet. Voin kuvitella kirjoittajan ruinaavan vaimoltaan pillua. "Nyt akka pylly tänne, haluan pillua."
Hehehehejejhej! En olisi voinut uskoa tätä. Tää roska taitaa olla koko ketjun alapeukutetuin ja vieläpä ilman yhtään yliäpeukkua.
Jokseenkin nyt palasi ainakin palanen uskoa sukupuolten väliseen taas-arvoon ja yhteisymmärrykseen. Misogyynikot ja misandristit joutaapi
Anteeksi kirjoitusvirheet ja ja korjaamattomat autokorrektit. Olen tietenkin päissäni.
Muistakaa rakastaa toisianne kyrväkkeet ja pillukat! <3
Vierailija kirjoitti:
Koska haluaisin kokea rakkautta.
Rakkautta vai taattua seksiä?
Rakkaus ja seksi ovat eri asioita, ja rakkautta voi saada ja antaa monin eri tavoin. Varsinkin miehille rakkaus on seksin synonyymi, ja sellaista "rakkautta" en minä arvosta miksikään. Rakkaus tulee ihmisen sisältä eikä se katso ulkonäköä tai varakkuutta tai muuta pintapuolista. Se on aito tunne ja kaikki eivät siihen kykene koskaan.
Sellaista "rakkaus on ikuista kohteet vaihtuu"-rakkautta.
Itse en halua parisuhdetta. En ole ihminen joka pystyy elämään toisen kanssa. Haluan olla vain minä omassa kodissani ja päättää yksin omista asioistani. Sanokaa että olen itsekäs. Miksi en saisi olla? Ketä loukkaan jos haluan elää yksin?
Hyvin monet haluaa parisuhteen koska eivät pysty olla yksin. Moni jää suhteeseen joka ahdistaa ja jossa on väkivaltaa ja pelkoa koska yksin jääminen on veilä pelottavampaa.
Kyllähän parisuhteessa on järkeä hänelle joka ilman ei pysty elämään. Me ihmiset olemme erialisia siinäkin suhteessa. Parisuhteessa jossa on paha olla ei taas ole mitään järkeä.
Varmasti vastentahtoinen yksinäisyys on raskasta,
No onhan parisuhteessa järkeä ainakin miehille jotka siten saavat taatun seksin, valmiin ruoan, puhtaat vaatteet, täyden palvelun hotellin.
Miä järkeä siinä on naisille, sitä en tiedä. Nainen kun hyvin suurelta osin on häviävä osapuoli siinä pelissä. Miestä jolla olisi terve tunne-elämä ja jonka kanssa voisi elää arvostettuna ja rakastettuna toisena osapuolena kahden liitossa on erittäin vaikea löytää koska heitä on todella häviävän vähän.
Itse en usko utopioihin ja vaaleanpunaisiin pilviin. Pysyn yksin ja taputan itseäni olalle; olet todella fiksu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluaisin kokea rakkautta.
Rakkautta vai taattua seksiä?
Rakkaus ja seksi ovat eri asioita, ja rakkautta voi saada ja antaa monin eri tavoin. Varsinkin miehille rakkaus on seksin synonyymi, ja sellaista "rakkautta" en minä arvosta miksikään. Rakkaus tulee ihmisen sisältä eikä se katso ulkonäköä tai varakkuutta tai muuta pintapuolista. Se on aito tunne ja kaikki eivät siihen kykene koskaan.
Sellaista "rakkaus on ikuista kohteet vaihtuu"-rakkautta.
Itse en halua parisuhdetta. En ole ihminen joka pystyy elämään toisen kanssa. Haluan olla vain minä omassa kodissani ja päättää yksin omista asioistani. Sanokaa että olen itsekäs. Miksi en saisi olla? Ketä loukkaan jos haluan elää yksin?
Hyvin monet haluaa parisuhteen koska eivät pysty olla yksin. Moni jää suhteeseen joka ahdistaa ja jossa o
Olet siis seksistinen misandrikko ja henkisesti väkivaltainen ihmissielun riekale. Toivottavasti pysyt sinkkuna, sillä oman kokemukseni mukaan tuollaisia puheita tulee vastuuntunnottomilta pettäjiltä. Oliko isäsi alkoholisti? Sairas kuva miehistä sulla vähintäänkin on. Mee terapiaan.
Mielenkiintoista. Onkohan heterosuhteiden orgasmikuilulla naisen häviöksi osansa tässä? Rajuilla unelmilla "paikataan" tyydyttämätöntä seksuaalisuutta?