Mitä järkeä parisuhteessa?
Kaikki eroavat lopulta. Ja suurin osa pettää. En tiedä yhtäkään, jolla olisi vain yksi suhde ja jota ei olisi petetty. Mitä järkeä parisuhteissa ylipäätään. Turhaa stressiä elämään.
Erosin päälle vuosi sitten enkä ole koskaan voinut näin hyvin. Ihana rauha, rahaa jää säästöön, viikossa on tunteja enemmän itselleni, koko ajan on siistiä, voin tehdä ihan mitä huvittaa, vaikka löhötä koko illan.
Kertokaa, miksi haluatte parisuhteeseen tai miksi ette halua parisuhdetta.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu että ne vanhemmat naiset varsinkin jotka ovat pitkässä onnellisessa liitossa ovat tyytyväisempiä elämään. Sama juttu kai miehissä. Olen huomannut tämän
kun jutellut töissä paljon päälle 70v naisien kanssa.
MISSÄ TYÖSSÄ OLET?
Yli 70-VUOTIAITA NAISIA.
Oma äitini on todella negatiivinen kaikesta ja haukkuu jatkuvasti miehiä ja ihmisiä. En nyt yleistä mutta ehkä rakastava parisuhde olisi voinut rauhoittaa häntä jotenkin. Mutta ei kai hän vissiin edes koskaan halunnut sellaiseen....
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaisi parisuhteen epäluotettavan, epärehellisen ja valheellisen mieslapsen kanssa jonka motiivi olla parisuhteessa on oman lapsuuden vaillejäämisten paikkaaminen?
Ynnä naisviha ja kostaminen 😁
Vierailija kirjoitti:
Haluan rakastaa ja tulla rakastetuksi. Elämäni onnellisimmat vuodet ovat juuri nämä mitä nyt elän, koska olen rakastavassa parisuhteessa.
N43
Mutta tuleeko parisuhteessa edes oikeasti rakastetuksi, vai onko vain alussa alkuhuumaa, ja sitten jatkuu tottumuksena, jottei tarvitse lähteä ketään uutta etsimään.
Mulle parisuhteet on mahdollistaneet oman kasvun ihmisenä. Kehitän itseäni muutenkin, mutta jotkut asiat nousee esiin vasta läheisissä ihmissuhteissa.
Oon saanut kokea rakkautta, oon saanut tukea kumppania ja tukea kumppanilta. On ollut olo, että rinnalla kulkee oma rakas ja on saanut olla toiselle se tuki ja turva.
Tämä kokemus on ollut mulle merkityksellinen. Sen vuoksi seurustelen ja seurustelisin vaikka nykyinen suhde loppuisi. Mulle on kotona näytetty, että rakkautta on ja sitä kannattaa tavoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ajatellaan parisuhteita ja kuinka moni elämänsä aikana vaihtaa suhteesta toiseen, on hyvinkin näin, että kaikki eroavat jossain vaiheessa ja useinhan on jo toinen potentiaalinen kumppani katsottuna.
Olen ollut kihloissa muutaman kerran ja nähnyt suhteita tarpeeksi. En enää jaksa aloittaa alusta.
"...kaikki eroavat jossain vaiheessa..."
En voi tietysti sanoa etten tulisi koskaan eroamaan, mutta olemme eläkeikäinen pariskunta, aikoinaan olimme toisillemme ensimmäiset suhteet, en ole pettänyt miestäni koskaan, ja olen varma ettei miehenikään ole (syistä, joita en tässä erittele). Me rakastamme edelleen toisiamme, olemme eläneet monet myrskyt läpi yhdessä. Ainoa syy mitä voisin kuvitella eroon, on jonkinlainen aivosairaus tai sekoaminen, joka tekisi toisesta vaarallisen. Tunnen myös muita samanlaisia pareja.
Sama juttu vaikka meillä yhteisiä vuosia "vain" 30. Kummallakaan ei ollut yhtään varsinaista parisuhdetta takana ennen kuin tapasimme. Vain jotain pientä "tapailua" josta ei varsinaiseti erottu vaan ne vain loppuivat molemminpuolisen kiinnostuksen puutteeseen tai hiipuivat itsestään.
Kun tavattiin niin oli melkein heti selvää että se on nyt tässä, se suhde jossa kumpikin haluaa olla. Yhteiseen elämään sujahdettiin hyvin kivuttomasti eikä isoja vaikeuksia ole senkään jälkeen yhteiselossa ollut. Eikä ole tarvinnut huomiota muualta hakea kun sitä on kotoa aina saanut kun on tarve ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan rakastaa ja tulla rakastetuksi. Elämäni onnellisimmat vuodet ovat juuri nämä mitä nyt elän, koska olen rakastavassa parisuhteessa.
N43
Mutta tuleeko parisuhteessa edes oikeasti rakastetuksi, vai onko vain alussa alkuhuumaa, ja sitten jatkuu tottumuksena, jottei tarvitse lähteä ketään uutta etsimään.
No osa tulee ja osa ei. Itse olen kyllä tuntenut tulevani rakastetuksi ja rakastanut myös itse jo yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun avaat silmät, näet ympärilläsi pareja jotka kävelevät käsi kädessä. Ikähaarukkaa 20 - 80 v. He ovat onnellisia.
Ovatko? Harva näkee suljettujen ovien taakse. Aika moni pitää yllä kulisseja.
Kuinka negatiivinen olet? Syötkö pöntöstä p.skaa 💩 ?
"Mulle on kotona näytetty, että rakkautta on ja sitä kannattaa tavoitella."
On muuten jännä miten usein lapsuudenkodin malli vaikuttaa siihen miten ne omat parisuhteet menevät. Jos kotona on ollut turvallinen ja rakastava parisuhde vanhemmilla, lapsikin luottaa itse aikuisena helpommin siihen että näin on myös itsellä. Ja silloin alitajuisesti etsii kumppanin joka toteuttaa tuota ennustusta. Silloin ei niin helposti ihastu epävakaisiin tai epävarmuutta aiheuttaviin kumppaneihin koska niitä ei yhdistä emotionaalisesti parisuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
Tapauskohtaista. On suhteita joissa rakkaus kestää vuosikymmenestä toiseen, ja sitten on suhteita joissa se ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti jaksaa harrastaa seksiä saman miehen kanssa vuodesta toiseen.
2-3 min
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa olet! Kulahtaneita liittoja. Vapaus valttia! Eivät ne toisissaan riippujat pystyisikään tällaiseen elämään.
Samaa mieltä, huuma laantuu parissa vuodessa, tämä ihan perusbiologiaa. Loput yhteisistä vuosista tuntuu liian usein menemään toista piikitellen ja muille haukkuen. Sitten lopulta erotaan.
Pahimpia on nämä yltiösöpöt somelovettajat. Kuvissa kuorrutettu elämä voi olla todellinen parisuhdehelvetti ja puoliso kaikkea muuta kuin mitä on hehkutettu.
Älkää turhaan ikävöikö rakkautta ja kestävää parisuhdetta, ne ovat hyvin harvinaisia. Pysyvin suhde tässä elämässä on suhde itseesi, vaali sitä ja tee itsesi onnelliseksi elämällä itsellesi ja tekemällä juuri niitä asioita mitä itse haluat.
Näin on. Eräs työkaveri, joka päivittää faceensa joka päivä jotain täydellisestä perhe-elämästään, olikin kaikkea muuta. Tutustuin häneen enemmän ja rupes pikkuhiljaa roolit tippuileen. Valitti joka päivä miehestään, milloin pelkäsi että pettääkö ja milloin valitti jos ei ollut tehnyt hänen puolestaan jotain ja aina kamala marmatus joko miehestä tai lapsista. Siinä itekseni hiljaa mietin että huh, onneksi oon vaan yksikseni. Silti sinne someen täytyy väen väkisin tuutata kuvia ja tarinoita ja väittää ihmisille että helvetin hyvin menee :D ei taida se elämä niin auvoista olla. Somessa ei todellakaan kantsi uskoa mitään näkemäänsä eikä vetää johtopäätöksiä kenenkään elämästä.
N43