Mitä järkeä parisuhteessa?
Kaikki eroavat lopulta. Ja suurin osa pettää. En tiedä yhtäkään, jolla olisi vain yksi suhde ja jota ei olisi petetty. Mitä järkeä parisuhteissa ylipäätään. Turhaa stressiä elämään.
Erosin päälle vuosi sitten enkä ole koskaan voinut näin hyvin. Ihana rauha, rahaa jää säästöön, viikossa on tunteja enemmän itselleni, koko ajan on siistiä, voin tehdä ihan mitä huvittaa, vaikka löhötä koko illan.
Kertokaa, miksi haluatte parisuhteeseen tai miksi ette halua parisuhdetta.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, mun mielestä on just parasta olla parisuhteessa <3 Mies tuossa vieressä vielä nukkuu, kohta keitellään aamukahvit ja tänään tehdään yhdessä klapihommia. Illalla saunaan ja rakastellaan. En vaihtaisi tätä elämää yhtään :)
Tulin katsomaan, niin tämä mun kirjoitus on saanut 7 alapeukkua😂 Voi luoja, että olette katkeria ihmisiä. Mun onnellisuuteni parisuhteessa ei ole teiltä pois, olitte sitten sinkkuja omasta tahdostanne tai ette.
Siis ihan hyvä vaan, jos olet löytänyt sen oikean, parisuhde toimii ja kaikki hyvin. Siksi voitkin sanoa, että on parasta olla parisuhteessa. Osaan olla onnellinen kyllä toisten puolesta :)
Terveisin: Ikisinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan rakkautta ja pillua. Haluan myös edes joskus olla se pikkulusikka. Telttaretket on myös mukavampia kun on joku muukin telttaa lämmittämässä ja voi vuorotellen keittää toiselle aamukahvit.
Lapsia ois ehkä kiva saada myös joskus... Vaikka aika paska maailma onkin.
Rehellistä. Tykkään vastauksesta.
Minäkin muuten, mutta pillu vei pisteet. Voin kuvitella kirjoittajan ruinaavan vaimoltaan pillua. "Nyt akka pylly tänne, haluan pillua."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu kannattaa koska niin kokee elämässä kaikkea sen kumppanin kanssa. Haluan tehdä kaikkea mistä tykkään kumppanin kanssa ja seksiäkin haluan.
Miksi asioita ei voisi kokea yksin? Seksiäkin voi yksin harrastaa ja usein se on jopa parempaa ja vaivattomampaa tuolloin.
Ei sua mikään estä ja jos koet, että näin on hyvä niin kaikki silloinhan kaikki on hyvin. Mutta, älä kuitenkaan luule, että se on optimi tilanne muille.
Tämä on keskustelupalsta jossa vaihdetaan ajatuksia ja mielipiteitä. Asioita on hyvä välillä kyseenalaistaa. Meidät on kuitenkin sosiaalistettu tähän yhteiskuntaan ja siinä vallitseviin normeihin.
Kyseenalaistaa itselle tuntemattomien pariskuntien parisuhteen onnellisuus? Ja tehdä työssä kuulemien tarinoiden pohjalta yleistyksiä kaikkia miehiä/naisia kohtaan?
Ikisinkkujen kannattaisi hankkia ihan omakohtaisia kokemuksia aiheesta. Siinä saattaa käydä jopa niin, että tulisi onnelliseksi.
Tai masentuneeksi. Eikä se hyvältä kuulosta, jos onnellisuus vaatii miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu kannattaa koska niin kokee elämässä kaikkea sen kumppanin kanssa. Haluan tehdä kaikkea mistä tykkään kumppanin kanssa ja seksiäkin haluan.
Miksi asioita ei voisi kokea yksin? Seksiäkin voi yksin harrastaa ja usein se on jopa parempaa ja vaivattomampaa tuolloin.
Ei sua mikään estä ja jos koet, että näin on hyvä niin kaikki silloinhan kaikki on hyvin. Mutta, älä kuitenkaan luule, että se on optimi tilanne muille.
Tämä on keskustelupalsta jossa vaihdetaan ajatuksia ja mielipiteitä. Asioita on hyvä välillä kyseenalaistaa. Meidät on kuitenkin sosiaalistettu tähän yhteiskuntaan ja siinä vallitseviin normeihin.
Kyseenalaistaa itsel
En ole ikisinkkumutta kyseenalaistan meihin sosiaalistettua parisuhdetta ja parisuhteiden onnellisuutta. Toiset ovat tyytyväisiä vähempään eivätkä vaadi suhteissaankaan niin paljon ollakseen tyytyväisiä tilanteeseensa. Ja tämä on ihan ok. Silti asioista saa ja pitää keskustella, myös pyhästä, hetetonormatiivisesta parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on pääasiassa laumaeläimiä ja monien hyvässä parisuhteessa on hyvä ja onnellinen olla. Itse en vaihtaisi parisuhdettani mihinkään, mutta jokainen tekee tietysti niin kuin itse parhaaksi näkee ja kokee. Mutta sen vaan sanon, että tallaisissä keskusteluissa ei ole sinänsä mitään järkeä, koska parisuhde syntyy kahden ihmisen vuorovaikutuksesta eikä yksilökemioita voi yleistää. Kaikki miehet ei ole sitä eikä kakki naiset tätä.
Mutta, kaikkea hyvää parisuhteessa oleville, ikisinkuille ja eronneille. Jokainen valitsee oman polkunsa ja toivottavasti olette valinneet sen oikean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, mun mielestä on just parasta olla parisuhteessa <3 Mies tuossa vieressä vielä nukkuu, kohta keitellään aamukahvit ja tänään tehdään yhdessä klapihommia. Illalla saunaan ja rakastellaan. En vaihtaisi tätä elämää yhtään :)
Tulin katsomaan, niin tämä mun kirjoitus on saanut 7 alapeukkua😂 Voi luoja, että olette katkeria ihmisiä. Mun onnellisuuteni parisuhteessa ei ole teiltä pois, olitte sitten sinkkuja omasta tahdostanne tai ette.
Mä olen huomannut saman ilmiön. Se on ilmeisesti ikisinkuilta ja petetyiltä pois jos muilla menee hyvin parisuhteessa.
Hauskinta tässä on se, että omasta ikisinkkuuden ihanuudesta ei olla edes varmoja, vaan siihen tarvitaan vielä muiden validointia :D
Eiköhän hiukan ole myös nähtävissä se, kun on tyytyväinen sinkkuna, niin hiukan nälvitään. Ihan pikkuisen vaan. Niin anonyymisti kuin irl. Kun siinkku on järjissään, eikä pelkästään tunteikas, ymmärtäen, että toinen voi pettää ja jättää ihan milloin vain, ketään ei voi omistaa eikä väkisin pitää, se on suhteeseen ryhdyttäessä vaan hyväksyttävä.
En itse teidän parisuhdeonneanne halua haalistaa, eikä se ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä tuosta, että jos onnellisuus vaatii parisuhteen, ei onnellisuus ole kovin vahvalla pohjalla eikä enää tervettäkään. Ei voi laittaa kumppanin harteille niin suurta taakkaa kuin vastuuta omasta onnellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellisuus ja tyytyväisyys on jotain, jonka jokainen määrittelee ihan itse eikä suinkaan mikään chattipalstan kollektiivinen tiimi. Vaikka susta sivullisena tuntuu, että ne tyytyvät vähään, niin ne voi olla hyvinkin onnellisia. Yksi syy nykyisiin erotilastoihin saattaa olla juurikin siinä, että toiveet ja elämän realismi ei kohtaa. Kaikki ei ole missään suhteessa aina ihanaa ja täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut saman ilmiön. Se on ilmeisesti ikisinkuilta ja petetyiltä pois jos muilla menee hyvin parisuhteessa.
Hauskinta tässä on se, että omasta ikisinkkuuden ihanuudesta ei olla edes varmoja, vaan siihen tarvitaan vielä muiden
En ole kokenut sellaista. Mun mielestä jokainen saa ja pitää elää niin kuin itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan onneton ikisinkku ihminen tekisi tälläisen keskustelun perjantai iltana :DDD
Oletko vähän hassu?. Kuinkakohan moni onneton kärvistelee esim. seksisuhteessa tai huonossa parisuhteessa juurikin onnettomana tilanteeseensa, jossa saa vain pettyä kerta toisensa jälkeen. Itse jo teininä totesin, että onneksi olen sinkku. Eipä nuo pelleilyt sekä draamat lopu aikuisenakaan, mitä sivusta seurannut ja täältä lukenut, jättämisetki tapahtuvat vain kylmiltään, vaikka olisi pitkäaikainenkin parisuhde ja sit huomioiden mm. vielä AP:n perustelut. Onhan näitä kaikenlaista.
T: Ikisinkku, ei koskaan seurustellut (näemmä siis vain onneton yksilö)
Ja ikisinkkuus tekee susta mielestäsi kokemusasiantuntijan aiheeseen? Sä olet vähän niin kuin
Hyvä pointti. Kumma kuinka parisuhde on vaaroistaan (tutkitusti suhteissa esiintyy paljon lähisuhdeväkivaltaa) huolimatta nostettu jalustalle, asiaksi jota tulee tavoitella, mutta on ihan ok ja jopa suotavaa vältellä muita elämässä esiintyviä vaaroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan rakkautta ja pillua. Haluan myös edes joskus olla se pikkulusikka. Telttaretket on myös mukavampia kun on joku muukin telttaa lämmittämässä ja voi vuorotellen keittää toiselle aamukahvit.
Lapsia ois ehkä kiva saada myös joskus... Vaikka aika paska maailma onkin.
Rehellistä. Tykkään vastauksesta.
Minäkin muuten, mutta pillu vei pisteet. Voin kuvitella kirjoittajan ruinaavan vaimoltaan pillua. "Nyt akka pylly tänne, haluan pillua."
No mitä helvettiä. En ole koskaan tuollainen mies ollut. Ilmeisesti mies ei saa puhua haluistaan normaalille seksielämälle muuten kuin runollisella kirjakielellä, mutta naiset saavat puhua seksinhimoistaan vaikka kuinka irstaasti. =D
Jos jokin pikkutuhma sana kuin pillu triggeröi noin pahasti, niin olette Jeesuksen tarpeessa. Vitsi vitsi... Mutta kyllä tuollainen metatason analyysi ja psykopatologia on suoraan sanottuna naurettavaa.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta jossa vaihdetaan ajatuksia ja mielipiteitä. Asioita on hyvä välillä kyseenalaistaa. Meidät on kuitenkin sosiaalistettu tä
Palstalla voidaan silti keskustella aiheesta, ei pariushteen onnellisuuden pidä olla mikään tabu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta jossa vaihdetaan ajatuksia ja mielipiteitä. Asioita on hyvä välillä kys
Ei mutta parisuhteen onnellisuus ei ole mitään termi, jonka voi yleistää. Onnellisuus tai sen puute on kahden ihmisen aikaansaama asia eikä naapurin Aunen ja Jorman parisuhteesta voi vetää johtopäätöksiä muiden suhteen onnellisuudesta, kuten täällä yritetään tehdä.
Olen elämäni viimeisessä parisuhteessa.
Kumppanini kertoi lähes vuosikymmen sitten, mitä haluaa. Viisi vuotta otin asiat kerran vuodessa esiin saaden osakseni vain välttelyä ja valehtelua, joten lopetin, koska on selvää, että joko valehteli saadakseen, mitä halusi, tai on muuttanut mielensä.
Olen kuitenkin jäänyt kahdesta syystä. Jos kumppanini olisi ollut rehellinen haluistaan tai mielensä muuttumisesta, se ei olisi muuttanut mitään minun osaltani. Olisin yhä lähtenyt suhteeseen ja olisin jatkanut suhdetta. En myöskään näe viimeisessä lähes viidessä vuodessa juuri mitään huonoa.
Sen kuitenkin tiedän, että jos tämä päättyy, minulle riittää. En jaksa valehtelua ja pelejä enkä aio enää kokeilla, tulisiko muuta vastaan. Olen pettynyt, ja vaikka se aina välillä unohtuu pitemmäksikin aikaa, kun näen toisen iloisena ja onnellisena siitä, että hänellä on minut, ei se poistu.
Vierailija kirjoitti:
Koska haluaisin kokea rakkautta.
Älä valehtele, sinä ja muutkaan naiset ette halua rakastaa vaan haluaa olla rakastettu. Sen takia miehen rakastaminen on naisille aina ehdollista kun naiset ei kykene rakastamaan miestä ihmisenä vaan miehen rakastamiseen pitää ehtojen täyttyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta jossa vaihdetaan ajatuk
Meihin sosiaalidtetusta Parisuhdenormista voi tehdä kohta päätpäätöksiä. Ihmiset käyttäytyvät kuten heidät on sosiaalistettu. Normista poikkeaminen saattaa aiheuttaa seurauksia. Hyvä että kaikesta voi keskustella.
Vaikea kirjoittaa vastauksia näihin pitkiin lainauksiin. Tulee kirjoitusvirheitä.
Parisuhteen perimmäinen tarkoitus on pitkät syvälliset keskustelut ja prinsessakanto aamuöisellä rannalla. Mutta sen lisäksi pitäisi olla kohtalaisen harmonista ja omaa aikaa jättävää yhteiselämää verrattuna yksinolemiseen.
Hauskinta tässä on se, että omasta ikisinkkuuden ihanuudesta ei olla edes varmoja, vaan siihen tarvitaan vielä muiden validointia :D