Mitä järkeä parisuhteessa?
Kaikki eroavat lopulta. Ja suurin osa pettää. En tiedä yhtäkään, jolla olisi vain yksi suhde ja jota ei olisi petetty. Mitä järkeä parisuhteissa ylipäätään. Turhaa stressiä elämään.
Erosin päälle vuosi sitten enkä ole koskaan voinut näin hyvin. Ihana rauha, rahaa jää säästöön, viikossa on tunteja enemmän itselleni, koko ajan on siistiä, voin tehdä ihan mitä huvittaa, vaikka löhötä koko illan.
Kertokaa, miksi haluatte parisuhteeseen tai miksi ette halua parisuhdetta.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää aina ajatella järjellä? Joskus tekee hyvää mennä tunteiden mukaan.
Eivät vakaalla normaalin mielenterveyden omaavalla poissulje toisiaan. Epävakaat tms on sitten ihan addikteja kosketukselle ja tunnehormoneille.
Haluan parisuhteen, koska kaipaan fyysistä läheisyyttä, halailua ja suukottelua sekä hyvää seksiä. Kumppanista on seuraa ja hänen kanssa voi jakaa niin ikävät kuin hauskatkin sattumukset, nauraa yhdessä sekä antaa ja saada tukea. Rentoa ja helppoa yhdessäoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan onneton ikisinkku ihminen tekisi tälläisen keskustelun perjantai iltana :DDD
Oletko vähän hassu?. Kuinkakohan moni onneton kärvistelee esim. seksisuhteessa tai huonossa parisuhteessa juurikin onnettomana tilanteeseensa, jossa saa vain pettyä kerta toisensa jälkeen. Itse jo teininä totesin, että onneksi olen sinkku. Eipä nuo pelleilyt sekä draamat lopu aikuisenakaan, mitä sivusta seurannut ja täältä lukenut, jättämisetki tapahtuvat vain kylmiltään, vaikka olisi pitkäaikainenkin parisuhde ja sit huomioiden mm. vielä AP:n perustelut. Onhan näitä kaikenlaista.
T: Ikisinkku, ei koskaan seurustellut (näemmä siis vain onneton yksilö)
Ja ikisinkkuus tekee susta mielestäsi kokemusasiantuntijan aiheeseen? Sä olet vähän niin kuin se entinen insinööri, joka tiesi 100 asentoa, mutta ei yhtään naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan onneton ikisinkku ihminen tekisi tälläisen keskustelun perjantai iltana :DDD
Oletko vähän hassu?. Kuinkakohan moni onneton kärvistelee esim. seksisuhteessa tai huonossa parisuhteessa juurikin onnettomana tilanteeseensa, jossa saa vain pettyä kerta toisensa jälkeen. Itse jo teininä totesin, että onneksi olen sinkku. Eipä nuo pelleilyt sekä draamat lopu aikuisenakaan, mitä sivusta seurannut ja täältä lukenut, jättämisetki tapahtuvat vain kylmiltään, vaikka olisi pitkäaikainenkin parisuhde ja sit huomioiden mm. vielä AP:n perustelut. Onhan näitä kaikenlaista.
Hyvä kommentti. Saman havainnut, eniten partneriinsa pettyneet ja turhautuneet valittelevat kohtaloaan.
Pidä tuo sinkkustatuksesi. Et ole seurustelematta menettänyt mitään. Enkä usko, että olet niin onneton ollut sinkkuna kuin toimimattomassa suhteessa voi olla (kaksin koettu yksinäisyys on aina yksinäisempää kuin yksin ollessa).
Vierailija kirjoitti:
Kun avaat silmät, näet ympärilläsi pareja jotka kävelevät käsi kädessä. Ikähaarukkaa 20 - 80 v. He ovat onnellisia.
Tämän 70-80v tyyppisen parisuhteen haluan missä käpötellään käsi kädessä jossa välittäminen ja arvostus toisiaan kohtaan huokuu.
Olen 50v, eronnut pitkästä parisuhteesta jossa olin vain asioiden mahdollistaja. Minä rakastin, yksipuolinen rakkaus ei riitä kun puolisoa ei kiinnostanut. Erosin. Olen nainen.
Muutamia pitkähköja suhteita samalla moodilla ollut. Nyt en enää viitsi nähdä vaivaa. Ensimmäinen puolivuotta on ihanaa ja sitten todellisuus tulee eli pettäminen. Kuten ap sanoi.
Hyvä näin. En koe olevani yksinäinen tms mitä yleensä sinkkuihin liitetään.
Vierailija kirjoitti:
Haluan parisuhteen, koska kaipaan fyysistä läheisyyttä, halailua ja suukottelua sekä hyvää seksiä. Kumppanista on seuraa ja hänen kanssa voi jakaa niin ikävät kuin hauskatkin sattumukset, nauraa yhdessä sekä antaa ja saada tukea. Rentoa ja helppoa yhdessäoloa.
Toivon että saat parisuhteesta hakemiasi asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Varatutkin 🤮
T32
Poika tekee tarpeena 32v naiseen!?!?
Hyi...
Joo, mitä täs yritetään selittää? Ehkä nyt vanhempana kokee 25v miehet poikina ja itsensä tyttönä. En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikisinkkuus tekee susta mielestäsi kokemusasiantuntijan aiheeseen? Sä olet vähän niin kuin se entinen insinööri, joka tiesi 100 asentoa, mut
Eiköhän sinkuilla ole silmät ja korvat päässä ja yleensähän sinkkukavereille ja jopa työpaikalle vuodatetaan kaikki suhdeongelmat ja draamat, vaikkei muut niitä aina edes haluaisi kuulla.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kommentti. Saman havainnut, eniten partneriinsa pettyneet ja turhautuneet valittelevat kohtaloaan.
Pidä tuo sinkkustatuksesi.
Ja mistä sinä sen tiedät mitä se on menettänyt ja mitä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikisinkkuus tekee susta mielestäsi kokemusasiantuntijan aiheeseen? Sä olet vähän niin kuin
Eli tietää sata asentoa, mutta ei yhtään naista/miestä.
Seurustelu kannattaa koska niin kokee elämässä kaikkea sen kumppanin kanssa. Haluan tehdä kaikkea mistä tykkään kumppanin kanssa ja seksiäkin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi. Varatutkin 🤮
T32
Hyi...
Joo, mitä täs yritetään selittää? Ehkä nyt vanhempana kokee 25v miehet poikina ja itsensä tyttönä tuolloin. En tiedä.
Siis esim. joku 60v voisi ajatella, että 40v on nuori tyttö vielä. En mä tiedä ja ihan hyvä vaan, jos pojat pysyy erossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ajatellaan parisuhteita ja kuinka moni elämänsä aikana vaihtaa suhteesta toiseen, on hyvinkin näin, että kaikki eroavat jossain vaiheessa ja useinhan on jo toinen potentiaalinen kumppani katsottuna.
Olen ollut kihloissa muutaman kerran ja nähnyt suhteita tarpeeksi. En enää jaksa aloittaa alusta.
Se on sinun tarinasi, itse olen ollut vain yhdessä suhteessa ja se on kestänyt liki 30 vuotta, edelleen on kivaa. Pessimistit toki heti tulevat märisemään tähän jotain mutta se on heidän ongelmansa.
Mukavahan se on kuulla hyviäkin kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu kannattaa koska niin kokee elämässä kaikkea sen kumppanin kanssa. Haluan tehdä kaikkea mistä tykkään kumppanin kanssa ja seksiäkin haluan.
Miksi asioita ei voisi kokea yksin? Seksiäkin voi yksin harrastaa ja usein se on jopa parempaa ja vaivattomampaa tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asioita ei voisi kokea yksin? Seksiäkin voi yksin harrastaa ja usein se on jopa parempaa ja vaivattomampaa tuolloin.
Seksi parempaa ilman miestä? Ei ole. Munaa pitää saada.
Miksi asioita ei voi kokea puolison kanssa? Mä voin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on 100% sama mihin olen tähdännyt aloittaessani tutustumisen kiinnostavaan henkilöön. Olen aiemmin kirjoittanut 50v nainen.
Tuota sen olla pitää, vähempi ei kiinnosta. Ja koska näin ei ole, en ole löytänyt, elämässä on muita asioita joihin panostan uusien pettymyksien sijaan.
Olkaa rohkeita ja tutustukaa. Paljon näkee oikeasti toimivia suhteita. He tuskin päivittelevät kuulumisiaan tänne vauvalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun avaat silmät, näet ympärilläsi pareja jotka kävelevät käsi kädessä. Ikähaarukkaa 20 - 80 v. He ovat onnellisia.
Tämän 70-80v tyyppisen parisuhteen haluan missä käpötellään käsi kädessä jossa välittäminen ja arvostus toisiaan kohtaan huokuu.
Olen 50v, eronnut pitkästä parisuhteesta jossa olin vain asioiden mahdollistaja. Minä rakastin, yksipuolinen rakkaus ei riitä kun puolisoa ei kiinnostanut. Erosin. Olen nainen.
Muutamia pitkähköja suhteita samalla moodilla ollut. Nyt en enää viitsi nähdä vaivaa. Ensimmäinen puolivuotta on ihanaa ja sitten todellisuus tulee eli pettäminen. Kuten ap sanoi.
Hyvä näin. En koe olevani yksinäinen tms mitä yleensä sinkkuihin liitetään.
Täytyy kuitenkin muistaa, että tuo ikäisillä naisilla ei ollut vaihtoehtoa, heidän oli pakko pariutua. Kai heistä osa tottui tilanteeseen. Varmasti heissä oli onnellisiakin. Vanhoilta naisilta kun kysytään nuoremmille naisille neuvoa, miltei aina ohjeena on "älä ota miestä".
Toivon silti, että 90-vuotiaana käpöttelet käsi kädessä unelmiesi kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sua mikään estä ja jos koet, että näin on hyvä niin kaikki silloinhan kaikki on hyvin. Mutta, älä kuitenkaan luule, että se on optimi tilanne muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa menettää mielenterveytensä sekä terveytensä kannattaa ryhtyä parisuhteeseen.
Tämä. Ja usein parisuhteessa hukkaa itsensä ja pikkuhiljaa muuttuu toisen kaltaiseksi. Pahimmillaan opettelee olemman vähemmän ja tukahduttaa persoonaansa. Liian useinhan naisilla on puhuttavaa vain puolisostaan ja lapsistaan. Mitä puolison kanssa tehtiin, mitä hän ajattelee asioista jne. Olenkin joskus kysynyt mitä itse olet mieltä asiasta ja saanut pienen hiljaisuuden jälkeen änkyttävän vastauksen puolison perehtyneisyydestä asiaan. Minusta se on surullista, kuihtua suhteessa olemattomiin.
Tai sitten voi olla suhteessa, jossa kumpikin kunnioittaa ja kannustaa toistaa tavoittelemaan omia unelmiaan. Itse olen ollut tälläisessä suhteessa jo yli 15 vuotta enkä vaiht
Aika suuria termejä tuossa yhteydessä nuo normaali ja vakaa.
Hyi...