Tykkäätkö jos menet liikkeeseen että myyjä kysyy heti "voisinko olla avuksi?"
Olen itse myyjä pienessä putiikissa niin mietin tykkääkö asiakkaat tuosta vai haluavatko mieluummin että myyjä vain tervehtii
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kuulokkeet päässä oleva ihminen tahtoisi kontaktin sinuun? Ymmärrän vaivaamisen jos muita ihmisiä ei ole, muuten en.
---
Jos olen eksyksissä, minua ei kiinnosta pätkääkään tahdotko sinä kontaktia vai et. Minua kiinnostaa vain tietää se reitti ja kysyn sitä ensimmäiseltä kohdalle osuvalta oli hänellä kuulokkeet tai ei. Oletan, että jopa sinulla on sen verran kapasiteettia aivoissasi, että osaat poistua paikalta tai leikkiä kuuroa, jos et halua kontaktia minuun. Koskaan ei vielä kukaan kuulokkeet päässä ollut ole toiminut niin, vaan ovat kohteliaasti neuvoneet.
No juu. Tietenkin yleensä vastaa jo kohteliaisuudesta, mutta samalla ärtyy tilanteenlukutaidottomuudesta ellei pysty parin sekunnin ajan tarkastelemaan kuka lähellä olijoista on vastaanottavainen reitinkysymiselle.
Heikosti menee, jos noin pienestä ärtyy. Tai sitten sinulla on niin helppo elämä, että oikeita oneglmia ei ole ja ehdit ärsyyntyä pikkuasioista, joissa suurimmalle osalle ei ole mitään ihmeellistä. Ihan mielenkiinnosta: Miksi menet ylipäätään ihmisten ilmoille, jos et kestä sitä, että sinulle puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta teille, jotka ette halua kysymystä heti: Ajatteletteko kahvilassa tai ravintolassakin, että työntekijän pitää vain tervehtiä ja olla sen jälkeen hiljaa, koska osaattehan te itsekin kertoa, mitä tilaatte?
Outo kysymys. Kyllähän nyt jokainen normaali ihminen todellakin osaa itse kertoa mitä tilaa. En nyt ymmärrä mihin tuolla pyrit.
Eli sinun mielestäsi tarjoilijan kuuluu tulla seisomaan pöydän viereen sanomatta sanaakaan tai kysymättä haluaako asiakas mahdollisesti jotain juotavaa miettiessään ruokatilausta? Arvaapa kuinka pitkään tuollaista tarjoilijaa pidettäisiin töissä?
Vierailija kirjoitti:
Ne mitä olen TEKEMÄSSÄ, en tehnyt. Niin tuossa sanottiin, opettele lukemaan. Ja sen myyjän monologin voi aina keskeyttää 😉.
Olet seisomassa ja juttelemassa myyjän kanssa. Ei se ole ostosten tekemistä. Voithan sinä yrittää keskeyttää, mutta kouliintunut monologin pitäjä ei siitä häiriinnyt vaan jatkaa papatustaan sinusta piittaamatta. Puhelinmyyjissä on eritysen paljon näitä kavereita, mutta löytyy heitä myös kivijalkaliikeistä. Puhuvat asiakkaat pyörryksiin, jos muu ei auta kaupanteossa. Viimeksi tapasin tällaisen myyjän Powerissa. Ei sentään perään lähtenyt, kun poistuin paikalta :D
Voi luoja... Sinä todellakin olet tyhmä 😂.
Ja olet muuten harvinaisen huono asiakaspalvelijakin, kun tuuttaat monologiasi nauhalta välittämättä yhtään siitä asiakkaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta teille, jotka ette halua kysymystä heti: Ajatteletteko kahvilassa tai ravintolassakin, että työntekijän pitää vain tervehtiä ja olla sen jälkeen hiljaa, koska osaattehan te itsekin kertoa, mitä tilaatte?
Outo kysymys. Kyllähän nyt jokainen normaali ihminen todellakin osaa itse kertoa mitä tilaa. En nyt ymmärrä mihin tuolla pyrit.
Outo kommentti. Totta kai osaa kertoa. Mutta tarjoilijan työ on selvittää, haluaako asiakas tilata heti vai miettiä vielä. Noin ylipäätään tarjoilijan tehtävä on huolehtia asiakkaiden viihtyvyydestä ja normaaliälyinen ihminen ei pidä hyvänä asiakaspalveluna, jos asiakkaille ei puhuta mitään eikä kysytä, ottaako asiakas juomista ennen tilausta tai haluaako hän jälkiruokaa jne. Jos haluaa puheetonta palvelua, kannattaa pitäytyä Wolttaamisessa.
TYKKÄÄN!!! Jätän jopa ostamatta, jos ei tarpeeksi nopeasti tulla avuksi. Jos haluan itsepalvelua, ostan netistä.
Ymmärrän kyllä, että ei ole välttämättä laiskuutta, jos ei kysytä, kun Suomessa on paljon ihmisiä jotka ahdistuvat kysymyksestä, vaikka siihen voi nätisti vastata "ei kiitos". Mutta en rupea juoksemaan myyjien perässä, etenkään jos iso rahallinen ostos kyseessä.
Ostan sieltä mistä saan palvelua.
T. Kolmikymppinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kuulokkeet päässä oleva ihminen tahtoisi kontaktin sinuun? Ymmärrän vaivaamisen jos muita ihmisiä ei ole, muuten en.
---
Jos olen eksyksissä, minua ei kiinnosta pätkääkään tahdotko sinä kontaktia vai et. Minua kiinnostaa vain tietää se reitti ja kysyn sitä ensimmäiseltä kohdalle osuvalta oli hänellä kuulokkeet tai ei. Oletan, että jopa sinulla on sen verran kapasiteettia aivoissasi, että osaat poistua paikalta tai leikkiä kuuroa, jos et halua kontaktia minuun. Koskaan ei vielä kukaan kuulokkeet päässä ollut ole toiminut niin, vaan ovat kohteliaasti neuvoneet.
No juu. Tietenkin yleensä vastaa jo kohteliaisuudesta, mutta samalla ärtyy tilanteenlukutaidottomuudesta ellei pysty parin sekunnin ajan tarkastelemaan kuka lähellä olijoista on vastaanottavainen reitinkysymiselle.
Heikosti menee, jos noin pienestä ärtyy. Tai sitten sinulla on niin helppo elämä, että oikeita oneglmia ei ole ja ehdit ärsyyntyä pikkuasioista, joissa suurimmalle osalle ei ole mitään ihmeellistä. Ihan mielenkiinnosta: Miksi menet ylipäätään ihmisten ilmoille, jos et kestä sitä, että sinulle puhutaan?
Etpä voisi osua kauemmaksi totuudesta arvailujesi kanssa.
Ärsyynnyn siksi, että minulta ollaan aina pyytämässä, kysymässä ja ruinaamassa, pintapuolisissa kohtaamisissa ventovieraiden taholta.
Ymmärrystä, empatiaa, vapaaehtoistyötä ja ties mitä. Auta armias, jos minäkin tahtoisin jotakin. Yhtäkkiä ei kiinnostakaan ja olen kamala itsekäs ihminen, kun toisinaan ajattelen omaakin parastani enkä sitä kuinka voisin olla avuksi tai palvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun mielestäsi tarjoilijan kuuluu tulla seisomaan pöydän viereen sanomatta sanaakaan tai kysymättä haluaako asiakas mahdollisesti jotain juotavaa miettiessään ruokatilausta? Arvaapa kuinka pitkään tuollaista tarjoilijaa pidettäisiin töissä?
Sinä nälökään käyt vain yhdenlaisissa ravintoloissa. Kannattaisi vähän laajentaa kokemuspiiriä. En ole KOSKAAN ollut ravintolassa, jossa tarjoilija tulisi viereen seisomaan ja kysyisi: "voinko auttaa". Kyllä sellainen saisi aika pian lähdöt puljusta.
Sitä paitsi esittämäsi tilanne on aivan eri kuin esim vaatekaupassa tms. Taidat olla jonkin sortin autisti, kun et ymmärrä tilannesidonnaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
MItä ihmettä te, joille parin lauseen vaihtaminen "syö sosiaalista" energiaa ja on muutenkin niin vaikeaa, teette oikein työksenne? Ajatte yksin jotain pitkän matkan rekkaa vai poraatte kaivoksessa jotain tunnellia, jossa ei tarvitse kohdata toisia ihmisiä? Kyllä elämä olisi hankalaa, jos jokainen kohtaaminen olisi "melua" ja "veisi sosiaalista energiaa".
Ei ne ole töissä. Ovat mt-ongelmien takia työkyvyttyömyyseläkkeellä jo parikymppisinä. Edes rekkakuskin työssä ei pärjää, jos ei pysty kommunikoimaan ihmisten kanssa. Ihmetyttää kyllä, miksi pitää liikkua julkisilla paikoilla, jos ei kestä sitä, että joku saattaa puhutella.
No minä en ainakaan mene kiertämään kauppoja seurustellakseni vaan nimenomaan katselemaan, ei välttämättä edes ostamaan. Siksi olen yksin liikkeelläkin, kaverin höpinä vieressä häiritsisi.
Ilmeisesti sinä olet sitten niitä tyyppejä, jotka vuodattavat elämäntarinansa sille myyjälle just samalla hetkellä kun tarvitsisin sitä myyjää? Sekin on todella ärsyttävää että joudun menemään keskeyttämään jonkin juttelusession, jos tarvitsen apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitä olen TEKEMÄSSÄ, en tehnyt. Niin tuossa sanottiin, opettele lukemaan. Ja sen myyjän monologin voi aina keskeyttää 😉.
Olet seisomassa ja juttelemassa myyjän kanssa. Ei se ole ostosten tekemistä. Voithan sinä yrittää keskeyttää, mutta kouliintunut monologin pitäjä ei siitä häiriinnyt vaan jatkaa papatustaan sinusta piittaamatta. Puhelinmyyjissä on eritysen paljon näitä kavereita, mutta löytyy heitä myös kivijalkaliikeistä. Puhuvat asiakkaat pyörryksiin, jos muu ei auta kaupanteossa. Viimeksi tapasin tällaisen myyjän Powerissa. Ei sentään perään lähtenyt, kun poistuin paikalta :D
Voi luoja... Sinä todellakin olet tyhmä 😂.
Ja olet muuten harvinaisen huono asiakaspalvelijakin, kun tuuttaat monologiasi nauhalta välittämättä yhtään siitä asiakkaasta.
Ei kun sinä et vain tajua, että sinulle piruillaan Sinä lähdit nussimaan pilkkua ja siihen vastattiin samalla mitalla. Ei mitään sen kummempaa. Aspahommiin en menisi mistään hinnasta. Yksi merkittävä syy on tuollaisen mukahauskat asiakkat, jotka kuvittelevat olevansa kovinkin älykkäitä näillä "maksamalla ostokset" tyyppisillä kommenteilla. Toki tuo kuvilla kommunkointikaan ei kovin älykästä kuvaa anna. Lähinnä vaikutat teiniltä.
P.S. En puhunut itsestäsi, vaan Powerin myyjästä. Kannattaa opetella lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
---
Tällaiset vastaukset selittänevät miksi kuulokkeet päässä olevat ihmiset pitävät sinua epäkohteliaana. Et siis ajattele muita ihmisiä lainkaan, kunhan itse saat haluamasi. Kyllä minäkin neuvon, mutten todellakaan ajattele hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kommentti. Totta kai osaa kertoa. Mutta tarjoilijan työ on selvittää, haluaako asiakas tilata heti vai miettiä vielä. Noin ylipäätään tarjoilijan tehtävä on huolehtia asiakkaiden viihtyvyydestä ja normaaliälyinen ihminen ei pidä hyvänä asiakaspalveluna, jos asiakkaille ei puhuta mitään eikä kysytä, ottaako asiakas juomista ennen tilausta tai haluaako hän jälkiruokaa jne. Jos haluaa puheetonta palvelua, kannattaa pitäytyä Wolttaamisessa. <
Ei tarjoilijan työtä voi verrata sellaiseen asiakaspalvelijaan kuin mistä tässä ketjussa nyt puhutaan. Turha sekoittaa aitaa seipäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Sinua taitaa kovasti vaivata se, etteivät muut ihmiset aina halua olla olemassa sinua varten. Toki se voi olla karu totuus kohdata.
Menen liikkeeseen tietysti, koska haluan palvelua. Pahinta on myyjät, jotka juoruavat keskenään eivätkä edes tervehdi. Liikeessä saattaa olla kolme myyjää ja yksi asiakas, ja myyjille asiakkaan palveleminen on vastenmielistä, piileskelevät hyllyjen takana.
Riippuu. Jos tiedän, mitä olen ostamassa, niin yleensä kysyn myyjältä ennen kuin tämä saa suutansa auki. Jos taas olen katselemassa ja tekemässä heräteostoksia, haluan olla rauhassa ja kysyn neuvoa tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän myyjät ei ikinä ruokakaupassa kysele tarviiko asiakas apua? 🤔
Ei ne kerkee kun heille on työnantaja antanut paljon töitä,mitkä pitää tehdä ennen kotia lähtöä.
Kyllä, jos menen pikkuliikkeeseen odotan saavani palvelua. Aina toki tälle ei ole tarvetta, mutta avun tarjoaminen kuuluu asiakaspalveluun erikoisliikkeissä.
Kävin kerran byPias-liikkeessä enkä mene toiste. Siellä oli tupa täynnä sisäänpäinlämpiäviä asiakkaita, jotka tiesivät mitä malleja halusivat ja keuhkosivat myyjän kanssa tiesmistä kanta-asiakasjutuista. Myyjä katsoi minua päästä varpaisiin arvioivasti ja kysyi, mitä saisi olla. Tuli ihan sellainen fiilis, että en ole tervetullut, en ole kohderyhmää enkä kuulu sisäpiiriin. Kohteliaisuudesta katselin hetken aikaa ja poistuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän myyjät ei ikinä ruokakaupassa kysele tarviiko asiakas apua? 🤔
Ei ne kerkee kun heille on työnantaja antanut paljon töitä,mitkä pitää tehdä ennen kotia lähtöä.
Mulle on kyllä Prismassakin myyjä tarjonnut apua, kun emmin parin tuotteen välillä. Teki positiivisen vaikutuksen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä nälökään käyt vain yhdenlaisissa ravintoloissa. Kannattaisi vähän laajentaa kokemuspiiriä. En ole KOSKAAN ollut ravintola
Missä kohtaa sanoin, että tarjoilija kysyy "voinko auttaa"?