Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette tehneet, jos toinen (esim. sinä) on halunnut lemmikin mutta puoliso ei?

Vierailija
11.07.2024 |

Oletteko ottaneet lemmikin ja se joka on sen halunnutkin on hoitanut sen?

Vai oletteko olleet kokonaan ottamatta lemmikkiä?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi niin että nuorena tutustuin mieheeni, ja tein jo alussa selväksi että pidän lemmikeistä. Minulla oli tuolloin kissa, mutta ei vielä koiraa koska opiskelut vielä kesken. Mies lupasi minulle ostaa myöhemmin sen koiran. 

Vuosien kuluttua saimme 2 lasta ja miehen mielestä ei vielä kannattaisi sitä koiraa hommata kun lapset vielä pieniä. Aikaa kului ja selitys oli että asumme liian ahtaasti. 

Nyt asumme isossa omakotitalossa ja lapsetkin jo kasvaneet. Molemmat lapsetkin toivovat lemmikkiä, mutta mies ei halua. Tämä nyt tietenkin aiheuttaa riitaa meidän perheessä, sillä koen itseni jollain tavalla petetyksi. Mies taas sanoo että mieli on muuttunut 17 vuodessa (mikä voi tietenkin pitää paikkansa). 

En kuitenkaan haluaisi perhettä rikkoa tämän takia. Vinkkejä?

Vierailija
102/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi niin että nuorena tutustuin mieheeni, ja tein jo alussa selväksi että pidän lemmikeistä. Minulla oli tuolloin kissa, mutta ei vielä koiraa koska opiskelut vielä kesken. Mies lupasi minulle ostaa myöhemmin sen koiran. 

Vuosien kuluttua saimme 2 lasta ja miehen mielestä ei vielä kannattaisi sitä koiraa hommata kun lapset vielä pieniä. Aikaa kului ja selitys oli että asumme liian ahtaasti. 

Nyt asumme isossa omakotitalossa ja lapsetkin jo kasvaneet. Molemmat lapsetkin toivovat lemmikkiä, mutta mies ei halua. Tämä nyt tietenkin aiheuttaa riitaa meidän perheessä, sillä koen itseni jollain tavalla petetyksi. Mies taas sanoo että mieli on muuttunut 17 vuodessa (mikä voi tietenkin pitää paikkansa). 

Kysyisin mieheltä, haluaako hän mieluummin eron, kuin koiran. Jos haluaa, niin kyllähän se kertoo hänestä ja hänen "rakkaudestaan" paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos mies ei allerginen ole niin kyllä sen koiran hankkisin

Vierailija
104/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ja hoidan, en yksin hoida koska hurmasi miehenkin.

Vierailija
105/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies haluaisi mieluiten elää ilman ainuttakaan lemmikkiä. Ja helpottaisihan se matkustelua ja muuta vapaa-aikaa joskus, kun ei tarvitsisi miettiä että pitää palata kotiin ettei koirat ole liian kauaa yksin, tai ettei voida lähteä, koska koirille ei ole hoitopaikkaa. Vaikka ollaankin järkätty asioita niin että paljon reissataan koirien kanssa. Kun ei onneksi olla mitään kaukomatkailijoita.

Mutta vaikka mies ei niitä lemmikkejä periaatteessa halua, niin tietää hyvin miten tärkeitä ne on mulle, ihan jo oman mielenterveyteni takia. Mies on osan viikosta pois työnsä takia, ja tulisin hulluksi kotona yksin. Koirat pelastaa mut siltä.

Eli, saan ottaa koiria, hän ei ole sitä estämässä. Ja hän yhtä lailla hoitaa niitä kotona ollessaan, maksaa ruokia, käyttää lääkärissä. Yhteinen juttu.

Vierailija
106/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies haluaisi mieluiten elää ilman ainuttakaan lemmikkiä. Ja helpottaisihan se matkustelua ja muuta vapaa-aikaa joskus, kun ei tarvitsisi miettiä että pitää palata kotiin ettei koirat ole liian kauaa yksin, tai ettei voida lähteä, koska koirille ei ole hoitopaikkaa. Vaikka ollaankin järkätty asioita niin että paljon reissataan koirien kanssa. Kun ei onneksi olla mitään kaukomatkailijoita.

Mutta vaikka mies ei niitä lemmikkejä periaatteessa halua, niin tietää hyvin miten tärkeitä ne on mulle, ihan jo oman mielenterveyteni takia. Mies on osan viikosta pois työnsä takia, ja tulisin hulluksi kotona yksin. Koirat pelastaa mut siltä.

Eli, saan ottaa koiria, hän ei ole sitä estämässä. Ja hän yhtä lailla hoitaa niitä kotona ollessaan, maksaa ruokia, käyttää lääkärissä. Yhteinen juttu.

Hyvä mies.

Vierailija
107/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei varsinaisesti ole koskaan halunnut meille koiria tai kissoja. Niitä on kuitenkin aina ollut, koiria kolmekin kerrallaan, kissoja parhaimmillaan viisi. Ihan yhdessä  on hoidettu.

Nyt meille tuli uusi koira muutama viikko sitten. Sen tein niin että sovin tapaamisesta ja käytiin sitä katsomassa. Mies ei vakuuttunut mutta ylipuhuin sen myöhemmin. Ja nyt koira on meillä. Ainahan se mies noista silti tosi paljon tykkää, vaikka ei niitä alkuun olisi halunnutkaan 😊

Miten olette kustannukset jakaneet? Viiden kissan lääkärikulut ovat hurjia. Entä koiran ulkoilutus? On ihan eri asia tykätä lemmikeistä tai myöntyä hiljaisesti puolison tahtoon kuin oikeasti joutua hoitamaan niitä lemmikkejä ja kustantamaan niiden hoitoa ja ylläpitoa.

Meilläkin on ollut 4 kissaa ja 2 koiraa samaan aikaan. Ei ne eläinlääkärikulut nyt niin hurjat ole. Joskus tulee  jotain isompaa, mutta ei edes joka vuosi. Rokotukset hoidetaan kaikille kerralla, tulee halvemmaksi. Ylipäätään kun kaikki ostetaan isoissa erissä, niin ruoka kuin hiekatkin, säästää pitkän pennin.

Vierailija
108/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ulos. Samoin lastensaannin kanssa. Eikun reikä kortonkiin ja ukko ulos, jos alkaa marina raskausuutisen jälkeen.

Vierailija
109/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ulos. Samoin lastensaannin kanssa. Eikun reikä kortonkiin ja ukko ulos, jos alkaa marina raskausuutisen jälkeen.

Jos marisee, niin tapaamiskielto lapsen kanssa. Elarit kehiin. 

Vierailija
110/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut yhtään elukkaa meille. Niitä on  kuitenkin jo ollut 7. Yhtään niistä en ole hoitanut, paitsi muutaman päivän kerrallaan, jos muu perhe ollut poissa kotoa. Ja muu perhe vinkuu lisää...

Vierailija
111/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin koiran, vaimo ei.

Otettiin koira mutta hoidan sen yksin (kuten edellisetkin koirat, meen mielelläni lenkille). Mikäli olen estynyt sairauden tai menon takia vaimo kyllä hoitaa. 

Vierailija
112/117 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei varsinaisesti ole koskaan halunnut meille koiria tai kissoja. Niitä on kuitenkin aina ollut, koiria kolmekin kerrallaan, kissoja parhaimmillaan viisi. Ihan yhdessä  on hoidettu.

Nyt meille tuli uusi koira muutama viikko sitten. Sen tein niin että sovin tapaamisesta ja käytiin sitä katsomassa. Mies ei vakuuttunut mutta ylipuhuin sen myöhemmin. Ja nyt koira on meillä. Ainahan se mies noista silti tosi paljon tykkää, vaikka ei niitä alkuun olisi halunnutkaan 😊

Miten olette kustannukset jakaneet? Viiden kissan lääkärikulut ovat hurjia. Entä koiran ulkoilutus? On ihan eri asia tykätä lemmikeistä tai myöntyä hiljaisesti puolison tahtoon kuin oikeasti joutua hoitamaan niitä lemmikkejä ja kustantamaan niiden hoitoa ja ylläpitoa.

Meilläkin on ollut 4 kissaa ja 2 koiraa samaan aikaan. Ei ne eläinlääkärikulut nyt niin hurjat ole. Joskus tulee jotain isompaa, mutta ei edes joka vuosi. Rokotukset hoidetaan kaikille kerralla, tulee halvemmaksi. Ylipäätään kun kaikki ostetaan isoissa erissä, niin ruoka kuin hiekatkin, säästää pitkän pennin.

Minäkin ihmettelen, miten joku kuvittelee että lääkärikulut olisivat jotenkin hurjia? Esimerkiksi meidän 14v kissalla on ollut eläissään yksi patti, yksi haava jonka vuoksi käyty lääkärissä. Kastraatio maksoi viisi kymppiä. Sitten vaan rokotukset. Ei tuosta hurjaa saa millään.

Vierailija
113/117 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Vierailija
114/117 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
115/117 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies halusi koiran, minä en - pidän koirista, mutta en siitä vaivasta, joka niistä seuraa. Mies otti koiran ja kaksi viikkoa myöhemmin alkoi kysely, että voisinko minä huolehtia siitä aamuisin, kun hän joutuu heräämään aivain liian aikaisian ehtiäkseen töihin klo 7 ja sitä ennen olisi koiranpissitys jne. Vastasin, että en, minä en aio huolehtia eläimestä, jonka sinä taloon halusit. Sitten mies alkoi laistaa koiranhoidosta ja minun oli pakko se käyttää ulkona ja ruokkia, koska eihän eläintä voi hoidotta jättää.

Seuraavana viikonloppuna muutin pois. Mies myi koiran muutaman kuukauden kuluttua pitovaikeuksien takia.

Kaikki voittivat

Vierailija
116/117 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ottaneet lemmikin. Mieheni kun uskoo, että happy wife, happy life.

Vierailija
117/117 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos mies ei allerginen ole niin kyllä sen koiran hankkisin

Se tuppaa ne aamulenkitykset siirtyvän miehelle ja iltapissitykset,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi