Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Kotiäiti-ilmiö kasvattaa suosiotaan - "kun odotat miestäsi kotiin"

Vierailija
11.07.2024 |

Tradwife ilmiön suosio sen kun kasvaa, kyllästytään työelämän tiukkiin vaatimuksiin ja jäädää mielummin kotiäidiksi. Moni nainen voi tällä tavalla henkisestikin paremmin.

Myös somessa yhä useampi somevaikuttaja tuo trendiä esiin ja suosio vain kasvaa.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e7738b09-7cdb-4268-bdd5-10ebb4100496

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo netin "tradwife"-ilmiö on jollain lailla pelottava. Kotiäitiyttä vastaan minulla ei ole mitään mutta tuo someilmiö on pelkkää estetiikkaa. Siinä esitellään kotirouvana olo aivan liian ruusuisena ja vähätellään elämäntyylin riskejä.

Hyvin harvoin usean lapsen kotirouvan elämä on sellaista kuin videoissa esitetään. Tai en ainakaan ole itse nähnyt videoita joissa nämä vaikuttajat tekevät tavallisia kotitöitä kuten imuroisivat ja pesivät pyykkiä. Usein kyseessä on joku kakun leipominen tms. "kiva" harrastuksen omainen homma. Eli enemmän "symbolista työtä", joka oikeastaan korostaa varallisuutta. Sitten laittaudutaan viimeisen päälle ja pidetään nättejä kukkamekkoja. Ja toki pidetään saarnoja siitä miten naisen paikka on kotona (eivät kaikki mutta osa). Oikeastaan tuo on jonkinasteista larppaamista.

Vierailija
162/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastakohta on tämä nykyajan muoti, että lapsi laitetaan tarhaan hädin tuskin vuoden ikäisenä. Entä jos olisikin vaikka sen kolme vuotta kotona ja menisi sitten töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo nyt on huutava pula sairaanhoitajista ja päiväkotityöntekijöistä ja nyt naiset jää sitten kotiin? Kukas ne työt sitten tekee? Miehet tarvitaan puolustusvoimiin, rakennuksille, kaivoksiin ja tietöihin. Yhteiskunnalta jää näiden naisten verorahat saamatta, joten eivät palauta lähellekään kaikkia rahoja, jotka yhteiskunta on heidän neuvoloihin ja peruskoulutukseen satsannut. He eivät osallistu myöskään maanpuolustuskustannuksiin, koska eivät maksa veroa.

Naiset tekevät ja kasvattavat ne maanpuolustajat ja koko yhteiskunnan.

Vierailija
164/185 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sopisi minulle tuollainen malli. Olen aina vapaasti tullut, ja mennyt keneltäkään liikoja kyselemättä. Vapaus on kaikkein tärkeintä. Onneksi olen syntynyt länsimaihin. 

Jos valitsee lisääntyä niin ei kai silloin varsinaisesti ole vapaa tulemaan ja menemään muutenkaan, oli kotiäiti tai ei. 

Itse oon kotirouva, ei lapsia siis, ja olen todellakin vapaa menemään ja tekemään omilla rahoillani mitä ikinä keksin. 

Vierailija
165/185 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtäkään kotirouvaa Suomessa. Ulkomailta jonkin verran. Nämä tradwifet taitavat olla jotain muuta, kuten ketjussa on jo todettu. He ovat kaupallistaneet influensserielämänsä nyt tällä tavalla ja myyvät  lähinnä papiljottiestetiikkaa. Ei se sen syvällisempää konservatiivisuutta ole. Pankin kautta kotiin, ei miehen lompakolle. Ja fiksua niin.

Niin no, et tunne esimerkiksi minua. Hassuinta on, ettei edes läheiseni usko minun olevan "vain" kotirouva. Kerta toisensa jälkeen joudun kertomaan, että ei, en ole työtön enkä tiedä mitään aktiivimalleista. Enkä ole sairaslomalla enkä suunnittele lisäopintoja enkä lisää lapsia. Hoidan kotia, teen ruokaa, harrastan ja autan vanhempiani.

En kertakaikkiaan voi ymmärtää, että miten läheiseni kuvittelevat meidän pystyvän asumaan vuodesta ja nyt jo kohta vuosikymmenestä toiseen is

Joillakin tosiaan tuntuu olevan muakin kohtaan asenne "ai sä vaan makaat tuilla kotona", mulla tilanne on että olen perinyt. Olen aikoinaan muuttanut miehen jo maksamaan taloon eli ei ole ollut lainojakaan maksettavana, hyvin tullaan toimeen. Mies käy osa-aikaisesti töissä vielä pari vuotta. 

Vierailija
166/185 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää valita joko tai? Minä olen kotiäiti ja teen osa-aikaista työtä. On rahaa, on vapaa-aikaa, on aikaa olla lasten kanssa, mies pääsee töistä suoraan ruokapöytään. 

No jos olet töissä niin et ole kotiäiti. 

Vierailija
167/185 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ovat katuojassa kun mies ei enää halua elättää. Ihan liian iso riski kenelle tahansa

Asunnottomien asuntolat on täynnä miljonäärien ex-vaimoja? 

Tunnen yhden varakkaan miehen, joka jätti exälleen talon, jotta lapset saavat kasvaa siellä. Ei horjuttanut taloutta. Useimmat kai erossa riitelee eniten rahasta. Näennäisesti myös lapsista, mutta niissäkin riidoissa sivutaan rahaa. Kun rahaa on, riitoja on helppo ratkoa.

Vierailija
168/185 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradwifet obtavat äärimmäisen huonon esimerkin jälkikasvulleen elämäntavallaan.

Sitten ihmettelevät kun tytöt pikkuprinsessoina Gold.Diggereitä ja pojat valitsevat ennemmin kumppanikseen samaa sukupuolta olevan tai ikisinkkuuden

Vierailija
169/185 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset täällä arvostelee. Jokainen eläköön kuten haluaa.

Vierailija
170/185 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ovat katuojassa kun mies ei enää halua elättää. Ihan liian iso riski kenelle tahansa

Tunnen yhden varakkaan miehen, joka jätti exälleen talon, jotta lapset saavat kasvaa siellä. Ei horjuttanut taloutta. Useimmat kai erossa riitelee eniten rahasta. Näennäisesti myös lapsista, mutta niissäkin riidoissa sivutaan rahaa. Kun rahaa on, riitoja on helppo ratkoa.

Tähän olis kiva saada jonkun sossun vastaus, että onko paljonkin miljonäärien lemppaamia naisia siellä asiakkaina?

Vierailija
171/185 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän itkevät sitten, kun ei ole rahaa ottaa avioeroa ilkeästä ukosta.

Vierailija
172/185 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän itkevät sitten, kun ei ole rahaa ottaa avioeroa ilkeästä ukosta.

Minulla ainakin on omaa rahaa ja omaisuutta. Sijoituksilla teen koko ajan lisää. Elämisen kulut maksaa puoliso, joten minulla jää kaikki säästöön. Että itke sinä vaan katkeruuttasi, kun joillain on helppo ja mukava elämä.

Vierailija
173/185 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voin ottaa kotiorjan!

Vierailija
174/185 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo nyt on huutava pula sairaanhoitajista ja päiväkotityöntekijöistä ja nyt naiset jää sitten kotiin? Kukas ne työt sitten tekee? Miehet tarvitaan puolustusvoimiin, rakennuksille, kaivoksiin ja tietöihin. Yhteiskunnalta jää näiden naisten verorahat saamatta, joten eivät palauta lähellekään kaikkia rahoja, jotka yhteiskunta on heidän neuvoloihin ja peruskoulutukseen satsannut. He eivät osallistu myöskään maanpuolustuskustannuksiin, koska eivät maksa veroa.

Naiset tekevät ja kasvattavat ne maanpuolustajat ja koko yhteiskunnan.

Voisitteko stna alkaa kasvattaa sen yhteiskunnan vähän paremmaksi ja lopettaa tän saastan pukkaamisen mitä täällä palllolla vallankahvassa pyörii tälläkin hetkellä? Kiitos!

Vierailija
175/185 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että perinteiset arvot alkaneet kiinnostaa naisia enemmän

Vierailija
176/185 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän olis kiva saada jonkun sossun vastaus, että onko paljonkin miljonäärien lemppaamia naisia siellä asiakkaina?

Ei oo ainakaan mulla tullu vastaan. 

T. Sossu

Vierailija
177/185 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukematta ihmettelen tätä otsikointia: puhutaanko nyt kotiäideistä vai kotirouvista? Olen itse ollut kotiäiti nimenomaan lasten takia, en todellakaan "odotellut miestä kotiin". Minusta se oli jälkikäteenkin ajatellen hyvä ratkaisu ja tuskin mieskään on eri mieltä. Oma pähkinänsä on sitten töiden saaminen sen jälkeen, kun lapset ovat jo isoja; ei se mahdotonta ole, mutta asian pohtimiseen kannattaa käyttää tovi jos toinenkin jo ennen kotiin jäämistä. Mutta on se nyt hemmetti että jos haluaa hoitaa ja kasvattaa omia lapsiaan, mikä on tosi luonnollista, se on joku helkutin "tradwife-ilmiö".

Vierailija
178/185 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on sekaisin ja pilalla, kun kaikesta tavallisesta pitää vouhkata somessa ns. ilmiönä.

Vierailija
179/185 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa että perinteiset arvot alkaneet kiinnostaa naisia enemmän

Heidän puolestaan harmi, että he eivät löydä samoin ajattelevia miehiä.

Vierailija
180/185 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on trendikästä olla uranainen, milloin tradwife. Mikä naisia vaivaa, kun ette vaan voi elää ilman kaiken maailman hullutuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän