IL: Kotiäiti-ilmiö kasvattaa suosiotaan - "kun odotat miestäsi kotiin"
Tradwife ilmiön suosio sen kun kasvaa, kyllästytään työelämän tiukkiin vaatimuksiin ja jäädää mielummin kotiäidiksi. Moni nainen voi tällä tavalla henkisestikin paremmin.
Myös somessa yhä useampi somevaikuttaja tuo trendiä esiin ja suosio vain kasvaa.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e7738b09-7cdb-4268-bdd5-10ebb4100496
Kommentit (185)
Eikö se ole hyvä että jokainen voisi olla siten kun itselleen ja perheelleen sopii. Kunhan kukaan ei patista kaikkia samaan muottiin.
"kun odotat miestäsi kotiin"
Ystävä lähti tälle linjalle. Syynä oli läheisriippuvuus. Pääsi onneksi alkoholistista eroon ja saa vapaan loppuelämän. Koirat odottaa omistajia kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan kotirouva katuojaan sievine kiharoineen kun mies löytää nuoremman.
Sitten vaan pitää pyyhkiä veret siihen sievään essuun kun mies antaa nyrkistä eikä saa valittaa.Tradwife-kulttihan on unelma alistaville miehille.
Surullista että kokemuksesi miehistä ovat tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää valita joko tai? Minä olen kotiäiti ja teen osa-aikaista työtä. On rahaa, on vapaa-aikaa, on aikaa olla lasten kanssa, mies pääsee töistä suoraan ruokapöytään.
Toivottavasti teillä ei ole yhteistä tiliä kun lesoatvsillä että on rahaa. Taloudellinen väkivalta on hyväksikäyttöä pahimmillaan
Ei sopisi minulle tuollainen malli. Olen aina vapaasti tullut, ja mennyt keneltäkään liikoja kyselemättä. Vapaus on kaikkein tärkeintä. Onneksi olen syntynyt länsimaihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sopisi minulle tuollainen malli. Olen aina vapaasti tullut, ja mennyt keneltäkään liikoja kyselemättä. Vapaus on kaikkein tärkeintä. Onneksi olen syntynyt länsimaihin.
Miten se liittyy työn tekemiseen saako liikkua vapaasti?
Ilmankos is la.mista tullut suositumpaa kun kansoitetaan miesten luvatessa naisille trafwife-elämäntyyliä
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos is la.mista tullut suositumpaa kun kansoitetaan miesten luvatessa naisille trafwife-elämäntyyliä
Tradwife*
Moni unohtaa että ydinperhe on yhä harvinaistuvampaa ja uusioperheisiin ei tuo elämäntyyli sovi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleekohan joku persnöyhtä tosissaan, että tuossa on kyse muka isostakin määrästä ämmiä, jotka haluavat kotilehmäksi saati siitä, että suurikin joukko miehiä haluaa lehmän elätettäväkseen?
Suomessa iso kynnys myös se, että harva mies voi elättää yksinään lapset ja puolison. Toki jos elää jossain maaseudulla, rouva kasvattaa vuoden perunat ja lapset ei harrasta muuta kuin siivoamista.
Helppoahan se on kun ei tuhlaa rahaa. Ja miksi harrastuksiin pitäisi laittaa rahaa? Liikkuminen on ilmaista :-)
Sorry tämä juna meni jo. Ei vaan löydy tarpeeksi miehiä joilla on rahaa elättää yksin koko perhe. Hyvä homma jos tälläistä haluavat parit löytävät toisensa mutta mitään massailmiötä tästä ei tule. Suomen tulotaso ei vaan riitä. Lisäksi lähitulevaisuudessa naisten koulutustaso vaan nousee ja miesten pysyy paikallaan. Seuraava trendi onkin sitten koti-isä- trendi?
Vierailija kirjoitti:
Sorry tämä juna meni jo. Ei vaan löydy tarpeeksi miehiä joilla on rahaa elättää yksin koko perhe. Hyvä homma jos tälläistä haluavat parit löytävät toisensa mutta mitään massailmiötä tästä ei tule. Suomen tulotaso ei vaan riitä. Lisäksi lähitulevaisuudessa naisten koulutustaso vaan nousee ja miesten pysyy paikallaan. Seuraava trendi onkin sitten koti-isä- trendi?
Homoparit
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ovat katuojassa kun mies ei enää halua elättää. Ihan liian iso riski kenelle tahansa
Miksi aina oletaan kotirouvan olevan täysin varaton? Kunnollinen, perheestään huoltapitävä mies säästää vaimolleen yksityistä eläkettä. Vaimolla saattaa olla myös joku kiinteistö nimissään. Ylipäätään vaimolla voi olla rahaa myös omasta takaa.
Jo nyt on huutava pula sairaanhoitajista ja päiväkotityöntekijöistä ja nyt naiset jää sitten kotiin? Kukas ne työt sitten tekee? Miehet tarvitaan puolustusvoimiin, rakennuksille, kaivoksiin ja tietöihin. Yhteiskunnalta jää näiden naisten verorahat saamatta, joten eivät palauta lähellekään kaikkia rahoja, jotka yhteiskunta on heidän neuvoloihin ja peruskoulutukseen satsannut. He eivät osallistu myöskään maanpuolustuskustannuksiin, koska eivät maksa veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että liikkuminen maksaa. Julkisiin pitää ostaa lippu ja jos liikkuu jollain kulkuvälineellä niin se vasta kallista onkin. Ja mistä sitä rahaa saa, jos on vain kotona ilman työtä?
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään kotirouvaa Suomessa. Ulkomailta jonkin verran. Nämä tradwifet taitavat olla jotain muuta, kuten ketjussa on jo todettu. He ovat kaupallistaneet influensserielämänsä nyt tällä tavalla ja myyvät lähinnä papiljottiestetiikkaa. Ei se sen syvällisempää konservatiivisuutta ole. Pankin kautta kotiin, ei miehen lompakolle. Ja fiksua niin.
Niin no, et tunne esimerkiksi minua. Hassuinta on, ettei edes läheiseni usko minun olevan "vain" kotirouva. Kerta toisensa jälkeen joudun kertomaan, että ei, en ole työtön enkä tiedä mitään aktiivimalleista. Enkä ole sairaslomalla enkä suunnittele lisäopintoja enkä lisää lapsia. Hoidan kotia, teen ruokaa, harrastan ja autan vanhempiani.
En kertakaikkiaan voi ymmärtää, että miten läheiseni kuvittelevat meidän pystyvän asumaan vuodesta ja nyt jo kohta vuosikymmenestä toiseen isossa asunnossa, kalliilla paikalla, matkustelemaan ja muutenkin elämään varsin mukavaa elämää. Kyllä se on täysin mieheni ansiota.
Vierailija kirjoitti:
Olin kotiäiti 10 vuotta. Pätkääkään en kadu. Minua haukuttiin asiasta, mutta omapa on elämäni.
Minä olin peräti 20 vuotta, samat kokemukset kuin sinulla. Mutta pääasia on mielestäni se että se todella kannatti. Koko perheeni samaa mieltä.
Aina ajatellaan vaan rahaa ja eläkettä. Minusta lasten ja perheen hyvinvointi on se tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että liikkuminen maksaa. Julkisiin pitää ostaa lippu ja jos liikkuu jollain kulkuvälineellä niin se vasta kallista onkin. Ja mistä sitä rahaa saa, jos on vain kotona ilman työtä?
Esim. Sijoituksista osinkotulona. Kyllä on kapea maailmankuva, toisten ei tarvi herätä anivarhain rahaa saadakseen.
Kotiäitejä nähtävästi koko palsta täynnä.. teillä se on helppo elämä ja päsmäröidä ja päteä täällä aina niin näsäviisaina.
Miksi pitää valita joko tai? Minä olen kotiäiti ja teen osa-aikaista työtä. On rahaa, on vapaa-aikaa, on aikaa olla lasten kanssa, mies pääsee töistä suoraan ruokapöytään.