Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Kotiäiti-ilmiö kasvattaa suosiotaan - "kun odotat miestäsi kotiin"

Vierailija
11.07.2024 |

Tradwife ilmiön suosio sen kun kasvaa, kyllästytään työelämän tiukkiin vaatimuksiin ja jäädää mielummin kotiäidiksi. Moni nainen voi tällä tavalla henkisestikin paremmin.

Myös somessa yhä useampi somevaikuttaja tuo trendiä esiin ja suosio vain kasvaa.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/e7738b09-7cdb-4268-bdd5-10ebb4100496

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nämä miehet sitten maksaa kunnon elarit, kun ero tulee?

Elatus on mahdollisille yhteisille lapsille. Eron tullessa omaisuus on jaettava tasan. Vaimon työpanos on hyvitettävä rahallisesti. 

Kyllähän esim. USAssa ja Saksassa elatusta maksetaan usein eron jälkeen sille ex-vaimollekin. Jos kotirouvuudesta sovitaan, niin minusta tulisi sopia myös tuosta.

Jos sovitaan kotirouvuudesta ja sen korvauksesta niin tulee sopia myös työtehtävät ja niiden taajuus selvästi ja kirjallisesti.

Muutenhan ei ole mitään takeita että kotona tapahtuisi pääosin muuta kuin somea ja löysäilyä. Eli tulisi maksettua korvausta tekemättömästä työsuorituksesta.

Vierailija
122/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, naiset pyrkineet jo 10v määrittämään miehille, mitä on olla mies ja mitä on maskuliinisuus. Ei, feminiinillä naisella ei ole asiasta muuta käsitystä kuin My little pony unelmia, ja telaketjulla ei sitäkään.

Olen kyllä ihan sujut mitä noihin vaatimuksiin tulee kun niitä esitetään, ja aina löytyy asia jonka voi nostaa rinnalle. Esimerkiksi, "olethan rikas ja jos eroamme joskus, olet kerryttänyt eläkettäni sijoittamalla minun osakesäästöihini?" ->  "olen rikas, hyvätuloinen ja alan säästää sinulle heti kun synnytät ensimmäisen lapsesi minulle. Häneltä otetaan DNA testi, ja eron tullessa saat siihen astiset eläkesijoitukset omiin nimiisi jos et ole pettänyt ja se tärkein; olethan vielä neitsyt (ei horoskooppimerkiltäsi).'

Tämä oli loistava. Jos mieheltä vaaditaan paljon, niin saman verran voi myös vaatia naiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin varakas ex-avomies olisi aikoinaan halunnut että olisin jäänyt kotiin, koska hänen äitinsäkään ei ollut käynyt töissä. En halunnut ja hyvä niin, eron tullen olisi ollut vaikeaa työttömänä lähteä rakentamaan uudenlaista elämää.

Vierailija
124/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan naiset tajuaa säästää itselleen varmuuden vuoksi. Puolet liitoista kuitenkin särkyy. Puhun kokemuksesta. Olin kotona aika pitkään lasten kanssa, kun sitten tuli avioero oli vähän hätä kädessä, miten löydän yhtäkkiä työn ja miten saan asunnon. Onneksi oli edes jotain säästöjä ja työkokemusta ennen lapsia.

Avioeroja ei sitten tule enää niin paljon. Naiset eivät pysty eroa ottamaan kun ei ole tuloja eikä ilmeisesti jatkossa niin koulutustakaan . Ja vaikka olisi koulutus , niin 10-20 v kotona takaa sen ettei töitä saa . Toisaalta eivät miehetkään voi enää eroa yhtä helposti ottaa , kun kyllähän sitä palataan entisiin aikoihin muissakin asioissa eli mies maksaa lapsille JA entiselle vaimolleen elatusta , jos kotirouva- aikaan palataan. Ja eläkettä täytyy miehen maksaa liiton aikana vaimolleen ettei tarvi kerjäämään lähteä vanhana.  Kyllä minä kuitenkin suosittelen että naiset pitäisivät vaan ammateistaan ja työpaikoistaan kynsin hampain kiinni.  Vaikka se onkin raskasta. Hankkii mieluummin muuta apua ruuhka vuosiin .

Vierailija
125/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kotiäiti 10 vuotta. Pätkääkään en kadu. Minua haukuttiin asiasta, mutta omapa on elämäni.

Se on jokaisen oma valinta ja usein se ei ole valinta lainkaan, koska monelle tuo ei ole mahdollista. Haukkumista en ymmärrä. Kotona tehtävä työ on työtä kuitenkin, vaikka moni ei sitä työksi suostu nimittämäänkään, koska siitä ei saa palkkaa. 

En minäkään haukkumista ymmärrä, mutta toivottavasti sinä ja kaikki muutkin kotiäidin pidätte huolta , että saatte yksityisen eläkevakuutuksen kotonaolo vuosille tai jotenkin muuten huolehditte , että pärjäätte eläke vuosina tai eron tullen tai jos puoliso kuolee yllättäen.

Vierailija
126/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ovat katuojassa kun mies ei enää halua elättää. Ihan liian iso riski kenelle tahansa

Tämä. Sitä niin kuvitellaan että on yhteinen koti kun yhdessähän se on laitettu, mutta sitten todellisuus iskee silmille kun mies löytää uuden. Sinne "yhteiseen kotiin" muuttaakin miehen uusi nuorempi työkaveri, ja kotirouva miettii sossun kanssa mistä kaivaisi rahat vuokravakuuteen.

Vierailija
127/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs nainen luonnolleen mahtaa. Miehen siivellä tykkää nainen elellä.

Vierailija
128/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kotiäiti 10 vuotta. Pätkääkään en kadu. Minua haukuttiin asiasta, mutta omapa on elämäni.

Se on jokaisen oma valinta ja usein se ei ole valinta lainkaan, koska monelle tuo ei ole mahdollista. Haukkumista en ymmärrä. Kotona tehtävä työ on työtä kuitenkin, vaikka moni ei sitä työksi suostu nimittämäänkään, koska siitä ei saa palkkaa. 

Omassa kodissa tehtävät askareet tai omien lasten kaitseminen eivät ole työtä, ne ovat ihan itsestäänselviä perusjuttuja kaikille joilla on koti tai lapsia. Ihan riippumatta siitä käykö töissä vai ei.

Vierailija
129/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni naisen paikka on kotona tekemässä kotitöitä, hoitamassa lapsia, palvelemassa miestään ja olemassa tämän nyrkkeilysäkki.

Mies ei voi imettää, siksi naisen paikka on kotona. 

Työmarkkinat kehittyvät niin, että työttömyys tulee kasvamaan rajusti tekoälyn, automaation ja digitaalisation takia. Emme tarvitse maah an muut ttajia tai naisia työmarkkinoilla.

Imettääkö äitisi todellakin sinua eikä pääse siksi töihin? Muut äidit pääsääntöisesti imettävät vauvoja ja ovat silloin vanhempainvapaalla työstään, jonne palaavat kun perhevapaa on ohi.

Entä jos ei ole työpaikkaa mihin palata. Työmarkkinat kehittyvät niin että työpaikat ovat vähentyneet eikä kaikkien työpanosta tarvita.

Jos ei ole työpaikkaa mihin palata vanhempainvapaalta, niin silloin ei todellakaan jäädä lepäämään laakereillaan vaan yritetään kaikin keinoin korjata tilanne. Jos mitään työtä ei kertakaikkiaan saa niin aina voi hakea kouluun.

Vierailija
130/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, nuo naiset oikeasti tekevät kovaa sometyötä ja vain esittävät olevansa kotirouvia.

Vierailija
131/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, nuo naiset oikeasti tekevät kovaa sometyötä ja vain esittävät olevansa kotirouvia.

Juuri näin, mekot lentävät takaisin kaappiin, kun päivän kuvaukset on saatu tehtyä.

Vierailija
132/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamies lehdet lukeneena ja hyvin levänneenä saapuu kotiin jossa odottaa virkeä kotirouva. A vot!

Vierailija
133/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kyse ole vain somesta, tuovat esiin kaikkien keskuudessa yleistyvää ilmiötä

Vierailija
134/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällä hetkellä kotiäiti 6v ja 3v kanssa. Olen kyllä huomannut että tämä asia tuntuu triggeröivän monia. Viihdyn oikein hyvin ja lasten vanhetessa ehkä kokeilen perustaa pientä yritystoimintaa.

Vierailija
135/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradwife tunnetaan Helsingissä toisella nimellä kouluttamaton suurperheellinen maa.han.muutta.jaäiti

Vierailija
136/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällä hetkellä kotiäiti 6v ja 3v kanssa. Olen kyllä huomannut että tämä asia tuntuu triggeröivän monia. Viihdyn oikein hyvin ja lasten vanhetessa ehkä kokeilen perustaa pientä yritystoimintaa.

Lapsen täyttäessä 3v tulisi mennä joko töihin tai opintojen pariin. Se on häpeä lapsillekin kun koulussa kysytään vanhemmista ja perhetaustasta

Vierailija
137/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiat nyt niin mustavalkoisia ole. Minä olen ollut kotiäitinä tosi pitkään. Töitä löytyi heti, kun niille tarvetta. Omalta alalta, olen yliopistokoulutettu. Miehen kanssa ei ole avioehtoa. Hän on huomattavan varakas, elättänyt minuakin, tyytyväinen, että olen pitänyt lapsista hyvää huolta, huolehtinut koulusta, harrastuksista ym. Olen saanut myös huomattavan perinnön ja säästöjä satojatuhansia. Lasten elämä on mennyt todella hyvin. Bonuksena kaikkien parempi elämänlaatu.

Vierailija
138/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kotirouvia, mutta nämä on kyllä mielisairaita. Toinen vaihtoehto olisi työttömyys tai sairaseläke. Se on heille hyvä vaihtoehto. Leipoa, lihoa ja keksiä tekemistä kotona. Lapset koulussa ja harrastuksissa.

Vierailija
139/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kotirouvia, mutta nämä on kyllä mielisairaita. Toinen vaihtoehto olisi työttömyys tai sairaseläke. Se on heille hyvä vaihtoehto. Leipoa, lihoa ja keksiä tekemistä kotona. Lapset koulussa ja harrastuksissa.

Incel tyyppiselle kelpaa. Sellaiselle joka etsii äitiä pesemään sukkia ja lämmittämään maitoa.

Vierailija
140/185 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asiat nyt niin mustavalkoisia ole. Minä olen ollut kotiäitinä tosi pitkään. Töitä löytyi heti, kun niille tarvetta. Omalta alalta, olen yliopistokoulutettu. Miehen kanssa ei ole avioehtoa. Hän on huomattavan varakas, elättänyt minuakin, tyytyväinen, että olen pitänyt lapsista hyvää huolta, huolehtinut koulusta, harrastuksista ym. Olen saanut myös huomattavan perinnön ja säästöjä satojatuhansia. Lasten elämä on mennyt todella hyvin. Bonuksena kaikkien parempi elämänlaatu.

Ville-Petterille ja Tiinu-Liinulle harrastuksia vaikkei aina heillä motivaatiota ja eletään lasten kautta kertoen menestystarinaa. Ja vaivaannutaan jos kysytään naiselta itseltään mitä omalla elämällään tekee. Ja yliopostokoulutetut yleensä sen verran fiksuja että tekevät myös töitä eikä vain vanhalla paperilla mässäile. Akateeminen työtön kotona palstamammailija, otan osaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi