Kerro miten poikkeat stereotyyppisestä naisesta/miehestä.
Kommentit (657)
Olen metsänomistaja ja lempihommia polttopuitten teko.
Kokolailla tavanomaisista kaikki kuulostavat. Mukavaa, että siltikin voidaan kaikki tuntea olevamme erityisiä ja erikoisia, vaikka ei näissä oikein mitään spesiaalia ole. Minustakin on jotain minkä voisin kuvitella olevan jotakin merkillistä, mutta ei. Samaa puuroa ollaan joka iikka.
Meistä kaikista löytynee jotain ns. perusmielikuvista poikkeavaa.
Olen yli 60v, käyn metallifestareilla. Uskon ufoihin. Olen tatuoitu. En halua puhua uutislööpeistä, tuttavien suhdekriiseistä tai menestyvistä lapsista. Kiitos, jotain järkevämpää. Korvissa keikkuu ruumisarkut helmikorvakorujen sijasta. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on löytää ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita samoista asioista, kuin sinä. Ihmissuhteissa nyt joutuu aina vähän epämukavuusalueelle. Ja välillä joutuu keskustelemaan asioista, joista ei itse ole kiinnostunut, koska ne saattaa olla ajankohtaisia sille keskustelukumppanille. Syvällinen keskustelu myös vaatii avoimuutta ja valmiutta paljastaa itsestään asioita ja se on välillä oikeasti raskasta. Siksi aika moni tykkää jutella kevyemmistä asioista usein, koska ne syvällisemmät keskustelut vie voimia. Ja osa ei ole kiinnostunut syvällisemmistä asioista ja sekin on ihan ok.
En ole vain tällaisia sopivia ihmisiä löytänyt tai jos olen, niin olen sitten aina jäänyt "kakkoseksi" tai jotenkin kaverisuhteet ovat kuihtuneet kasaan. Mielestäni on ihan kiva jutella kevyistä, neutraaleista aiheista, mutta en tosiaankaan mistään meikeistä osaa jutella. Mielummin vaikka harrastuksista ja luonnosta juttelisin. Sellaiselle syvälliselle keskustelutasolle pääseminen vaatii minulta joko alkoholia tai sitten hyvin läheisen ihmissuhteen. Omassa elämässä on tapahtunut aika paljon isoja, rankkoja asioita, joten se itsestään muille avautuminen on todella hankalaa. En ole ns se kevyin ihminen, johon tutustua ainakaan tällä hetkellä.
Stereotyyppisestä naisesta poikkean siinä, että mulla ei ole minkäänlaista hoivaviettiä tai halua saada lapsia. Tyttöjen illatkaan ei kiinnosta, enkä kikattele asioille. Ulkonäkö ei ole kaikki kaikessa, en keräile kenkiä tai laukkuja, meikkaa tms. Mutta stereotypiat nyt on muutenkin tosi ahtaita ja naurettavia, enkä ole ikinä tavannut ketään joka olisi täysin stereotyyppinen nainen.
Ulkonäkö pettää. Näytän hyvin naiselliselta ja tanssin hyvin kauniisti, mutta olen tehnyt paljon ns. miesten töitä, mm teurastanut .
Rakastan hyvää autoa / autoja ja ajokortissa monta ajoneuvoluokkaa
Elätän itseni ja en " tarvitse " miestä arkielooni. Tosin olen 8 v rakastanut yhtä miestä.
Rakastan kohdata uusia ihmisiä ja arvostan kaikkia yhtä paljon. Jos he myös ovat lämminsydämisiä ja ennakkoluulottomia minua kohtaan, kohtelen heitä kaikkia erittäin rakkaudellisesti. Mutta valitettavan harvoin kohtaan yhtä aitoa avoimuutta kuin mitä itse tarjoan...
Olen aika naisellinen, meikkaan, laitan hiukset päivittäin, rakastan leipomista ja ruoanlaittoa, mulla on 3 lasta ja lapsipuoli, olen perhe-ihminen.
Mutta: olen käynyt intin, harrastan metsästystä ja kalastusta, irtaudun arjesta lukemalla Suomen talvi- ja jatkosodista ja sotahistoria muutenkin kiinnostaa. Vedän It-alalla yksikköä, jossa kaikki ovat miehiä, eli en ole tavanomaisilla hoito/kauneudenhoitoaloilla. Viihdyn todella hyvin metsässä
Yleensä naisilla on tosi kova tarve kuulua johonkin ryhmään, on pakko olla se oma pikku porukka. Minulla ei tätä tarvetta ole vaan pysyttelen mieluiten ulkopuolella, olen sellainen yksinäinen susi aina kaikkialla. Joku tyttöjen ilta on ajatuksena kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni häät ovat pelkkää rahanmenoa ja pelleilyä sekä epävarmojen ihmisten tapa tuoda itseään esille ja hyväksytyksi. Jos mies kosisi minua hän ei tuntisi minua.
Kosinta on vain pyyntö solmia avioliitto, eikä siihen suostuminen tarkoita, että pitäisi järjestää häät. Voihan sitä vain mennä hoitamaan asian virka-aikaan kirkkoherranvirastossa tai maistraatissa tekemättä asiasta mitään numeroa.
Eri asia tietenkin, jos pidät myös avioliittoa kaikkine juridisine vaikutuksineen tarpeettomana tai ei-toivottavana parisuhteessa. Mutta siitä et sanonut mitään, ja siksi ihmettelen miten häiden vieroksuminen ja kosinnan ei-toivottavuus liittyvät toisiinsa.
Itsekin kai poikkean sterotyyppisestä naisesta, koska isot häät ja päivä prinsessana -leikit kammottavat. Avioliittoa sen sijaan pidän ihan toimivana systeeminä.
En omista tietokone/konsolipelejä.
Mulla ei ole sometilejä, enkä kyttää heruttavia mimmejä instassa
En seuraa urheilua, edes kiekon mm kisoja.
M41
Tykkään leipoa ja ommella. Omistan pehmoleluja.
t. mies
Olen ruma
Huono iho ja hampaat
Vinot kasvot vakavan loukkaantumisen takia
Hiuksia, ripsiä ja kulmakarvaa lähtenyt sairauden takia
Tämä takia ihmiset, vieraatkin saattaneet haukkua naamapuoleksi yms tai arvioida ikäni jopa +30v väärin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on löytää ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita samoista asioista, kuin sinä. Ihmissuhteissa nyt joutuu aina vähän epämukavuusalueelle. Ja välillä joutuu keskustelemaan asioista, joista ei itse ole kiinnostunut, koska ne saattaa olla ajankohtaisia sille keskustelukumppanille. Syvällinen keskustelu myös vaatii avoimuutta ja valmiutta paljastaa itsestään asioita ja se on välillä oikeasti raskasta. Siksi aika moni tykkää jutella kevyemmistä asioista usein, koska ne syvällisemmät keskustelut vie voimia. Ja osa ei ole kiinnostunut syvällisemmistä asioista ja sekin on ihan ok.
En ole vain tällaisia sopivia ihmisiä löytänyt tai jos olen, niin olen sitten aina jäänyt "kakkoseksi" tai jotenkin kaverisuhteet ovat kuihtuneet kasaan. Mielestäni on ihan kiva jutella kevyistä, neutraaleista aiheista, mutta en tosiaankaan mistään meikeistä osaa jutella. Mielummin vaikka harrastuksista ja luonnosta juttelisin. Sellaiselle syvälliselle keskustelutasolle pääseminen vaatii minulta joko alkoholia tai sitten hyvin läheisen ihmissuhteen. Omassa elämässä on tapahtunut aika paljon isoja, rankkoja asioita, joten se itsestään muille avautuminen on todella hankalaa. En ole ns se kevyin ihminen, johon tutustua ainakaan tällä hetkellä.
En minäkään meikeistä mitään tiedä, mutta kyllä niistä pystyn keskustelemaan. Muodistakaan en mitään tiedä, enkä vaatteista ole varsinaisesti, mutta olen kiinnostunut ilmiöistä, ja muoti on yksi ilmiö. Yllättävän hedelmällinen keskustelu syntyi, vaikka laitettiin muodista mitään tietämätön ja hyvin vähän kiinnostunut insinööri ja muotisuunnittelija samaan pöytään istumaan. Mutta ei kuitenkaan tarvitse avautua itsestään ja elämästään varsinaisesti vaan olla avoin kuulemalleen. Tämä on vaatinut ihan hirveästi opettelua, uskallusta ja heittäytymistä mennä mukaan keskusteluihin, joiden aiheet on vieraita. Introverttinä ja erittäin arkana ihmisenä tämä on ollut todella haastavaa ja henkisesti välillä kuluttavaa.
Olet DI, joka kertoo jo sen, että olet kuitenkin ihan älykäs ihminen. Sulla on olemassa kyky keskustella. Sitä pitää vaan harjoitella, toivottavasti saat tilaisuuksia siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen tuiki tavallisen näköinen koodari (mies), vartalo hieman keskilihava
mutta minulla on varmaan se pillumagneetti jossain kun naisia pyörii kiinnostuneina ympärillä
joka paikassa, seksiä tulisi niin paljon kuin ikinä haluaa
Veikkaan, että olet mukava, sosiaalinen ja tulet naisten kanssa toimeen.
Ja hauska. Ihastun hauskoihin miehiin, oli ulkonäöltään millainen peruna tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen epätyypillinen nainen sikäli, että tienaan reippaasti yli kymppitonnin kuussa + vuosibonukset ja pitkän aikavälin tulospalkkiot. Kaikki kollegat ja esihenkilö ovat miehiä, mutta usein tuntuu, että vaikeita päätöksiä tehdessä minä pystyn niihin meistä helpoiten. En meikkaa koskaan, en laita hiuksia, en koskaan käytä mekkoa tai korkokenkiä töissä, juhlissa joskus. Minulla on aviopuoliso ja lapsia ja jaksan ihmetellä tätä keskustelua siitä, että naisten on vaikea päästä ylemmän johdon tehtäviin yrityksissä. Jos on fiksu ja ahkera eikä tee itsestään höpöttävää avutonta mekko päällä liehuvaa naikkosta, vaan keskittyy asioihin ja ahkeraan suoriutumiseen niin, että se näkyy yrityksen tuloksessa niin pääsee ihan minne vain. Pitää pystyä vaikeisiin päätöksiin ja joustaa oman elämän jutuissa aina välillä. Ei se niin vaikeaa ole.
Tienaat kymppitonnin,kk, mutta näytät huolittelemattomalta hiirulaiselta/miehimykseltä? Ei toimisi monessa muussa maassa. Päinvastoin esteettisyys lisää myös uskottavuutta ja arvovaltaa.
Ei kai minussa miehenä ole muuta poikkeavaa, kuin mänttikuula tai taistelu viimeiseen asti mustan kumilätyn paikasta ei jaksa kiinnostaa.
En useimmiten jaksa olla sosiaalinen, en jaksa kuppikuntia. Juoruilu on epäkiinnostavaa, keskityn aivan muihin asioihin. Olen aivan hirveä nörtti, mikä tarkoittaa omalla kohdallani sitä, että olen erityisen kiinnostunut tieteestä ja pelaan videopelejä. Käyn fyysisesti raskaassa kolmivuorotyössä (eli nostan kymmeniä ellei satoja kertoja päivässä taakkoja, mitkä ovat massaltaan yli puolet kehoni painosta ja keskimääräinen askelmäärä työvuoron aikana on noin 20 000). Ajan vanhaa Mazdaa, minkä huollan itse. Takakontti on täynnä työkaluja, mitä tarvitsen paljon. Ne vaatteet...aina työvaatteet päällä tai joku mukava käytännöllinen vaatekerta. Rentoudun luonnossa kalastaen, sienestäen ja kalastellen.
Saatte itse päätellä sukupuoleni.
"Kyllä intistä annetaan vapautuksia miehillekkin painavista syistä (tosin yleensä kai terveydellisistä). Luulisi, että kahden lapsen yksinhuoltajuus on painava syy vapautukselle."
Yleensä terveydellisistä ja vastaavista tosiaan voi saada. Tosin aika helposti saa ikuisen stigman siitä, että intti on jäänyt käymättä. Syyllä ei ole varsinaisesti väliä. Usein näitä syytöksiä tulee vieläpä sellaisilta, jotka pakenisivat varmaan pakoputken pamahdustakin. Tai suojatyöpaikoissa olevilta. Haluaisin kyllä tietää, mitä tuo ap:n "stereotyyppinen mies/nainen" mahtaa tarkoittaa. Aika typeriä ja jopa toksisia ainakin mediassa olevat miehen/naisen "ihanteet" mielestäni. Sairaita jopa.