Kerro miten poikkeat stereotyyppisestä naisesta/miehestä.
Kommentit (657)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hetero. Olen ensisijaisesti kiinnostunut muunsukupuolisista.
Minua ei lainkaan kiinnosta millainen naisen tulee olla tai miten hänen tulee käyttäytyä. Siitä huolimatta minua pidetään suht feminiinisenä - luultavasti lähinnä vartalon muodon ja äänen vuoksi.
Tämä, paitsi että kiinnostun myös tietyn tyyppisistä naisista. Olen siis itsekin nainen.
Itse asiassa en tunne minkäänlaista vetoa miehiin, sen tajuaminen alta parikymppisenä oli valtava helpotus. Siihen asti luulin olevani "väärän lainenen."
En meikkaa enkä edes osaa. En halua lapsia, naimisiin voisin mennä naisen kanssa jota rakastaisin syvästi, muuten haluan elää yksin.
Minua kiinnostaa monet ns. miesten asiat, en pelkää liata käsiäni enkä pelkää että kynsi katkeaa. Nautin ruumiillisesta työstä mutta minulle on tärkeää pukeutua kau
Tuossa litanniassa ei ollut mitään muista naisista eroavaa kuin se, että et halua panna miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju oikeastaan paljastaa miten typeriä stereotypiat ovat. Puhun nyt erityisesti naisia koskevista, koska palsta on naisvaltainen ja naisilta on enemmän vastauksia. Ilmeisesti stereotyyppinen nainen ei ymmärrä luonnontieteitä tai ole niistä kiinnostunut, on tyhmä, irrationaalinen ja tunteidensa vietävissä, on erittäin pinnallinen, pukeutuu superfeminiinisesti ja kaunistautuu keinotekoisesti, katsoo vain realityä ja julkkisjuttuja mediasta, somettaa, ei osaa olla luonnossa tai mökillä, elää miehille, harrastaa seksiä vain parisuhteessa jne jne. Te vastanneet: pidättekö itse naisia tuollaisina, vai vastatessanne mietitte, millaisia stereotypioita naisista on ja pohditte, mihin niistä ette itse sovi? Itse tunnen henkilökohtaisesti hyvin harvoja tuollaisia naisia ja harmittaa, miten negatiivisia ja vähätteleviä mielipiteitä ihmisillä naissukupuolesta on.
Näin se vaan on. Stereotyyppinen nainen on se meikkaava ja tukkaa kähertävä mekossa kulkeva kodinhengetär, joka tykkää hoivata, on vähän tyhmä (tai esittää sitä miehen edessä, jotta mies näyttäisi fiksummalta), ei tee fyysisesti raskaita/likasia hommia, on ulkonäkökeskeinen, kaikki naiset totta kai haluaa lapsia ja pitää lapsista, koska se on luonnollista jne.
Tämä on siis se nainen, jonka konservatiiviset miehet haluavat! Yleensä ne heikot miehet, jotka eivät kestä vahvaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pyri miellyttämään naisia tai muitakaan ihmisiä ikinä. Monet vaginaetuoikeutetut eivät pysty käsittelemään kaltaisiani miehiä, heillä menee pata jumiin.
Kukapa viihtyisi epäkohteliaan ihmisen seurassa?
Missä se epäkohtelias luki, sutki harhaanjohtaja?
Olen DI miesvaltaiselta alalta, naisia on joku 5%. Ainakin luentosalissa sai kokea itsensä "erikoiseksi", kun olin aina ainut nainen. Myöhemmin työelämä vienyt sitten työpaikoille, joissa on myös naisia, mikä itsestäni oli todella huvittavaa, kun käytännössä lukiossa jo alkoi mielenkiintoisilla kursseilla (ma,fy,ke) naisia olla tosi vähän. Minulle ei perhe-elämä tai edes parisuhde ole koskaan ollut mikään unelma. En vain koskaan ole haaveillut sellaisesta. En välitä lapsista, en sano että vihaisin niitä mutta en myöskään pidä. Perinteinen parisuhde, jossa asutaan yhdessä tuntuu tosi oudolta myöskin ja en tykkää ajatuksesta, että olisi pakko tutustua kumppanin vanhempiin ja muihin kavereihin. Tämä ehkä siitä syystä, että minulla ei ole koskaan hirveästi kavereita ollut ja tälläkään hetkellä ei ole. Tyttöporukoissa en jotenkin viihtynyt, vaikka kaikkeni yritin tehdä että kuuluisin joukkoon. Poikaporukoissa sitten taas ainoana naisena oleminen oli välillä hankalaa, vaikka muutamia hyviä miespuolisia kavereita minulla opiskeluaikoina oli. Olen aika sellainen asiapitoinen ihminen ehkä, joten kaverisuhteissa kevyimmistä asioista en vain keksi juteltavaa ja semmoinen turhan päiväinen lässytys, draama ja snäppäily omista kotiaskareista tuntuu lähes yksityisyyden rikkoontumiselta. Niin, olen aika yksityinen ihminen ja en halua somessa jakaa itsestäni mitään. En ole ehkä sitten tarpeeksi naisellinen, tai ainakin näin aikuisena tuntuu että naisten keskustelunaiheet pyörii vahvasti kodin, perheen tai erilaisten parisuhteiden ympärillä ja noista mikään kun ei minua oikein kosketa. En kuitenkaan ole tarpeeksi poikatyttö, että olisin kiinnostunut tosi paljon vaikka remontoinnista, tekniikasta tai autoista. Ajan tosin uudella, isohkolla diesel autolla, jota jostain syystä monet ihmettelee. Ihan kuin kaikilla naisilla pitäisi olla joku pieni auto. Lapsena muistan, että koulussa teetettiin joku sukupuolitesti, jossa vähemmän pisteitä = enemmän mies ja enemmän pisteitä = nainen. Sain pisteitä yli asteikon verran, joten olin sen mukaan sitten todella naisellinen tai en sitten minkään sukupuolinen. En ymmärrä miksi tuo testi teetettiin, mutta siitä asti tuntunut, että ehkä olen sitten vain erilainen, kun en tässä yhteiskunnassa pärjää muualla kuin töissä ja yksin vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pyri miellyttämään naisia tai muitakaan ihmisiä ikinä. Monet vaginaetuoikeutetut eivät pysty käsittelemään kaltaisiani miehiä, heillä menee pata jumiin.
Kukapa viihtyisi epäkohteliaan ihmisen seurassa?
Missä se epäkohtelias luki, sutki harhaanjohtaja?
Rivien välistä sen lukee hyvin helposti. Kirjoitit että naisilla menee pata jumiin kanssasi, etkä suostu heitä miellyttämään. Se viittaa siihen, että käyttäydyt kansskäymistilanteessa törkeästi ja saat muut vaivaantumaan. Käyttämäsi sana vaginaetuoikeutettu kertoo myös paljon sinusta.
Elän elämääni omilla ehdoilla välittämättä muiden mielipiteistä, muotitrendeistä yms.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli ei ole minulle ykkösprioriteetti.
En suorita sukupuolta.
"Naisen/miehen kuuluu, koska..." on yhdentekevää.
Samoilla linjoilla. Teen asioita, jotka on mielekkäitä tai jotka pitää vain tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju oikeastaan paljastaa miten typeriä stereotypiat ovat. Puhun nyt erityisesti naisia koskevista, koska palsta on naisvaltainen ja naisilta on enemmän vastauksia. Ilmeisesti stereotyyppinen nainen ei ymmärrä luonnontieteitä tai ole niistä kiinnostunut, on tyhmä, irrationaalinen ja tunteidensa vietävissä, on erittäin pinnallinen, pukeutuu superfeminiinisesti ja kaunistautuu keinotekoisesti, katsoo vain realityä ja julkkisjuttuja mediasta, somettaa, ei osaa olla luonnossa tai mökillä, elää miehille, harrastaa seksiä vain parisuhteessa jne jne. Te vastanneet: pidättekö itse naisia tuollaisina, vai vastatessanne mietitte, millaisia stereotypioita naisista on ja pohditte, mihin niistä ette itse sovi? Itse tunnen henkilökohtaisesti hyvin harvoja tuollaisia naisia ja harmittaa, miten negatiivisia ja vähätteleviä mielipiteitä ihmisillä naissukupuolesta on.
Naisia on monenlaisia kuten miehiäkin. Naisille pitäisi hyväksyä vahvuus ja miehille herkkyys.
Tunnen kyllä tuollaisia naisia kuten kuvailit, eli stereotyyppisiä naisia ja miehiä on olemassa, siinä kuin on stereotyypistä poikkeaviakin. Eihän stereotypioita muuten olisi olemassa, ei kukaan sellaisia itse keksi.
Senkin olen huomannut, että toimistotyötä tekevillä miehillä ja naisilla on vähemmän ns. maalaisjärkeä ja isojen kokonaisuuksien näkemystä kuin fyysistä työtä tekevillä. Fyysistä työtä tekevillä taas ei ole yleensä malttia keskittyä paperiasioihin ja pikkutarkkuuksiin. Molempia ihmistyyppejä maailmassa tarvitaan, että palvelut yhteiskunnassa toimii.
Kävin naisten vapaaehtoisen asepalveluksen ysärillä ekojen joukossa. Olen sitä mieltä, että Suomessa tulisi olla yleinen asevelvollisuus koko ikäluokalle, ei vain miehille, ja että nainen selviää armeijassa siinä missä mieskin. Arvelen, että nimenomaan tällä näkemyksellä eroan stereotyyppisestä naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että mitä stereotypioita naisista on olemassa ja vastasin sen perusteella. Oma kokemus naisista on huomattavasti moninaisempi, enkä tunne oikeasti yhtään naista, joka siihen stereotypiaan sopisi. Osa tietenkin enemmän ja osa vähemmän. Toki minäkin elän omassa kuplassani, joka on muovautunut omien valintojen ja mielenkiinnon kohteiden perusteella.
En viihdy naisporukoissa, minua ei kiinnosta shoppailu, ei mitkään ripsi- tai kynsijutut, muoti, bilettäminen, trendit sun muut naistenlehtien luomat stereotypiat.
Läheisinä kokemani ihmiset ovat voittopuolisesti miehiä, mikä on toisinaan ongelmallista feminiinisen ulkonäköni takia.
Vierailija kirjoitti:
Olen DI miesvaltaiselta alalta, naisia on joku 5%. Ainakin luentosalissa sai kokea itsensä "erikoiseksi", kun olin aina ainut nainen. Myöhemmin työelämä vienyt sitten työpaikoille, joissa on myös naisia, mikä itsestäni oli todella huvittavaa, kun käytännössä lukiossa jo alkoi mielenkiintoisilla kursseilla (ma,fy,ke) naisia olla tosi vähän. Minulle ei perhe-elämä tai edes parisuhde ole koskaan ollut mikään unelma. En vain koskaan ole haaveillut sellaisesta. En välitä lapsista, en sano että vihaisin niitä mutta en myöskään pidä. Perinteinen parisuhde, jossa asutaan yhdessä tuntuu tosi oudolta myöskin ja en tykkää ajatuksesta, että olisi pakko tutustua kumppanin vanhempiin ja muihin kavereihin. Tämä ehkä siitä syystä, että minulla ei ole koskaan hirveästi kavereita ollut ja tälläkään hetkellä ei ole. Tyttöporukoissa en jotenkin viihtynyt, vaikka kaikkeni yritin tehdä että kuuluisin joukkoon. Poikaporukoissa sitten taas ainoana naisena oleminen oli välillä hankalaa, vaikka muutamia hyviä miespuolisia kavereita minulla opiskeluaikoina oli. Olen aika sellainen asiapitoinen ihminen ehkä, joten kaverisuhteissa kevyimmistä asioista en vain keksi juteltavaa ja semmoinen turhan päiväinen lässytys, draama ja snäppäily omista kotiaskareista tuntuu lähes yksityisyyden rikkoontumiselta. Niin, olen aika yksityinen ihminen ja en halua somessa jakaa itsestäni mitään. En ole ehkä sitten tarpeeksi naisellinen, tai ainakin näin aikuisena tuntuu että naisten keskustelunaiheet pyörii vahvasti kodin, perheen tai erilaisten parisuhteiden ympärillä ja noista mikään kun ei minua oikein kosketa. En kuitenkaan ole tarpeeksi poikatyttö, että olisin kiinnostunut tosi paljon vaikka remontoinnista, tekniikasta tai autoista. Ajan tosin uudella, isohkolla diesel autolla, jota jostain syystä monet ihmettelee. Ihan kuin kaikilla naisilla pitäisi olla joku pieni auto. Lapsena muistan, että koulussa teetettiin joku sukupuolitesti, jossa vähemmän pisteitä = enemmän mies ja enemmän pisteitä = nainen. Sain pisteitä yli asteikon verran, joten olin sen mukaan sitten todella naisellinen tai en sitten minkään sukupuolinen. En ymmärrä miksi tuo testi teetettiin, mutta siitä asti tuntunut, että ehkä olen sitten vain erilainen, kun en tässä yhteiskunnassa pärjää muualla kuin töissä ja yksin vapaa-ajalla.
Ratkaisu on löytää ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita samoista asioista, kuin sinä. Ihmissuhteissa nyt joutuu aina vähän epämukavuusalueelle. Ja välillä joutuu keskustelemaan asioista, joista ei itse ole kiinnostunut, koska ne saattaa olla ajankohtaisia sille keskustelukumppanille. Syvällinen keskustelu myös vaatii avoimuutta ja valmiutta paljastaa itsestään asioita ja se on välillä oikeasti raskasta. Siksi aika moni tykkää jutella kevyemmistä asioista usein, koska ne syvällisemmät keskustelut vie voimia. Ja osa ei ole kiinnostunut syvällisemmistä asioista ja sekin on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Kävin naisten vapaaehtoisen asepalveluksen ysärillä ekojen joukossa. Olen sitä mieltä, että Suomessa tulisi olla yleinen asevelvollisuus koko ikäluokalle, ei vain miehille, ja että nainen selviää armeijassa siinä missä mieskin. Arvelen, että nimenomaan tällä näkemyksellä eroan stereotyyppisestä naisesta.
Jännä logiikka tossa musta. Kukaan ei vaadi, että urheilussa naiset kilpailisivat samassa sarjassa kuin miehet, mutta armeijassa pitäis yhtäkkiä selvitä samoista fyysisistä vaatimuksista. Aika monet meistä menis sitten sivariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vaan on.Stereotyyppinen nainen on se meikkaava ja tukkaa kähertävä mekossa kulkeva kodinhengetär, joka tykkää hoivata, on vähän tyhmä (tai esittää sitä miehen edessä, jotta mies näyttäisi fiksummalta), ei tee fyysisesti raskaita/likasia hommia, on ulkonäkökeskeinen, kaikki naiset totta kai haluaa lapsia ja pitää lapsista, koska se on luonnollista jne.
Tämä on siis se nainen, jonka konservatiiviset miehet haluavat! Yleensä ne heikot miehet, jotka eivät kestä vahvaa naista.
Niin, tällaisen naisen haluavat, mutta tällaista myös palstalla suuresti halveksivat. Onneksi tuon tyyppisiä naisia ei ole juurikaan olemassa niin eivät joudu tuollaiseen mahdottomaan rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä logiikka tossa musta. Kukaan ei vaadi, että urheilussa naiset kilpailisivat samassa sarjassa kuin miehet, mutta armeijassa pitäis yhtäkkiä selvitä samoista fyysisistä vaatimuksista. Aika monet meistä menis sitten sivariin.
Jep. En itse pystyisi vetämään marssia täysvarustuksessa. Se reppu painaa enemmän kuin itse painan. Toki ne ketkä kynnelle kykenevät ja haluavat voivat mennä armeijaan, ei minusta olisi huono sekään, jos saisin koulutusta kriisitilanteissa toimimiseen jollain muulla tavalla. Naisten pakollinen yhteiskuntapalvelus ei ole ihan huono idea.
Olen epätyypillinen nainen sikäli, että tienaan reippaasti yli kymppitonnin kuussa + vuosibonukset ja pitkän aikavälin tulospalkkiot. Kaikki kollegat ja esihenkilö ovat miehiä, mutta usein tuntuu, että vaikeita päätöksiä tehdessä minä pystyn niihin meistä helpoiten. En meikkaa koskaan, en laita hiuksia, en koskaan käytä mekkoa tai korkokenkiä töissä, juhlissa joskus. Minulla on aviopuoliso ja lapsia ja jaksan ihmetellä tätä keskustelua siitä, että naisten on vaikea päästä ylemmän johdon tehtäviin yrityksissä. Jos on fiksu ja ahkera eikä tee itsestään höpöttävää avutonta mekko päällä liehuvaa naikkosta, vaan keskittyy asioihin ja ahkeraan suoriutumiseen niin, että se näkyy yrityksen tuloksessa niin pääsee ihan minne vain. Pitää pystyä vaikeisiin päätöksiin ja joustaa oman elämän jutuissa aina välillä. Ei se niin vaikeaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen suht hoikka, eli pituus - 110
Tatuoimaton, erakko, en meikkaa, osaan ajaa autoa, en sheivaa, en shoppaile jne
Kuvailit just melko tavallisen keski-ikäisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ruusutatuointia käsivarressa, en kuuntele metallimusiikkia, minulla ei ole ajokorttia.
N44
Mikä tatuointi sinulla on?
Olen heteromies, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa naisten rinnat. Muuten naiset kiinnostavat ja kiihottavat kyllä.