Kerro miten poikkeat stereotyyppisestä naisesta/miehestä.
Kommentit (657)
Vierailija kirjoitti:
Pidän häitä nolona teatterina. Pidän kouluja nolona teatterina. Pidän työpaikkoja nolona teatterina. Pidän uskontoja... Hmm.. kun tarkemmin ajattelee, pidän lähes kaikkea nolona teatterina. N
Kuuluuko oma elämäsi myös tähän nolo-listalle 😉?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju oikeastaan paljastaa miten typeriä stereotypiat ovat. Puhun nyt erityisesti naisia koskevista, koska palsta on naisvaltainen ja naisilta on enemmän vastauksia. Ilmeisesti stereotyyppinen nainen ei ymmärrä luonnontieteitä tai ole niistä kiinnostunut, on tyhmä, irrationaalinen ja tunteidensa vietävissä, on erittäin pinnallinen, pukeutuu superfeminiinisesti ja kaunistautuu keinotekoisesti, katsoo vain realityä ja julkkisjuttuja mediasta, somettaa, ei osaa olla luonnossa tai mökillä, elää miehille, harrastaa seksiä vain parisuhteessa jne jne. Te vastanneet: pidättekö itse naisia tuollaisina, vai vastatessanne mietitte, millaisia stereotypioita naisista on ja pohditte, mihin niistä ette itse sovi? Itse tunnen henkilökohtaisesti hyvin harvoja tuollaisia naisia ja harmittaa, miten negatiivisia ja vähätteleviä mielipiteitä ihmisillä naissukupuolesta on.
Totta, että tällainen keskustelu on silmiä avaava sen suhteen, kuinka yksiulotteisia stereotypioita itse kukin meistä liittää sukupuoleen. Toisaalta olen ainakin itse törmännyt oikeassa elämässä siihen, että joku ihan vakavissaan olettaa minun olevan tietynlainen vain sukupuoleni takia. Siinä mielessä tällainen ketju voi olla terapeuttinen, kun ihmiset pääsevät määrittelemään itse itsensä ja torppaamaan stereotypioita ilman, että joku ulkopuolinen paremmintietäjä on heti tunkemassa sinua johonkin lokeroon siksi, että olet mies/nainen.
Sitten itse ketjun aiheeseen, eli millä tavalla en itse sovi naiseuteen liitettyihin stereotypioihin. En halua lapsia, en ole koskaan halunnut enkä ole erityisemmin (pikku)lapsirakas. Koululaiset ja teinit ovat monesti ihan mukavia. Olen kiinnostunut ainoastaan naisista ja joskus huvittaa, kun minusta ei kuulema ulkonäön perusteella sitä arvaisi (en ilmeisesti tältä osin sovi lesbonaisenkaan stereotypiaan). En pidä shoppailusta, vaan ostan esim. vaatteita ainoastaan tarpeen mukaan. Ulkonäöstä huolehtiminen rajoittuu lähinnä ihonpuhdistukseen, suuhygieniasta huolehtimiseen sekä päivittäiseen hiustenpesuun + suihkussa käyntiin. Satsaan mieluummin laadukkaisiin vitamiineihin kuin esimerkiksi meikkeihin. En ole kovin kiinnostunut puimaan muiden ihmisten asioita enkä oikein pidä siitä, että naisten odotetaan olevan jopa vähän rajattomia avautujia. Samanhenkisten, luotettaviksi todettujen ihmisten seurassa olen toki avoimempi. Olen temperamentiltani enemmän rauhallinen pohdiskelija kuin äänekäs ja pirtsakka. En juurikaan pidä makeasta vaan savulohileipä hakkaa suklaakakun kuus-nolla. Eläinrakkauteni ei rajoitu pelkästään kissoihin ja koiriin vaan myös käärmeet, hämähäkit ja muut yleisesti kammotuksina pidetyt ihastuttavat. En ole osa mitään tiivistä naisporukkaa ja tyttöjen illat yleensä skippaan, jos ylipäätään saan niihin kutsua. Ne ovat usein aika "normatiivisia" illanviettoja ja vähänkin joukosta poikkeavana olo voi illan mittaan muodostua aika tukalaksi.
Ihan alkuun olisi hyvä määritellä, minkälainen (ainakin aloittajan mielestä) on stereotyyppinen nainen/mies? Muutenhan näissä poikkeamisavautumisissa ei ole paljoakaan järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naisilla on tosi kova tarve kuulua johonkin ryhmään, on pakko olla se oma pikku porukka. Minulla ei tätä tarvetta ole vaan pysyttelen mieluiten ulkopuolella, olen sellainen yksinäinen susi aina kaikkialla. Joku tyttöjen ilta on ajatuksena kauhistus.
Tyttöjen illat on kauheita. "voi miten kivaa meillä onkaan" on vain pintaa ja teeskentelyä. Oikeasti ilta on täynnä ilkeilyä rivien välissä, kateutta, selän takana haukkumista heti kun joku menee vessaan jne. Viihdyn mieluummin miesten kanssa (esim työkavereiden) tai yksinäni. Mikään ei ole niin kammottavaa kuin naisporukka + alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, joka ei ole koskaan pettänyt naistaan. Nyt olen ollut sinkkuna jo kymmenen vuotta ja sellaisena haluan myös pysyä, mikä tarkoittaa sitä että seksi toisen ihmisen kanssa on poissa laskuista sillä en harrasta yhden yön juttuja. Kaikkeen tottuu, ja vaikka hormonit hyrrää, niin omin käsin saa kyllä tarpeet tyydytettyä.
Naisille ei uskollinen mies kelvannut, syytettyjen penkillä olin aina sillä logiikalla että "kaikki miehet pettää". Vaan kun ei petä, minä olen siitä yksi esimerkki. Jos ei uskollinen mies kelpaa tai ette usko sellaisia olevan olemassakaan, niin olkaa sitten ilman. Yksin on parempi olla, kuin mustasukkaisen vainoharhaisen akan vainottavana.
Amen brother! Sama täällä! Olkoon ilman
"Ja hauska. Ihastun hauskoihin miehiin, oli ulkonäöltään millainen peruna tahansa."
Hep! Olen hauska. Ainakin omasta mielestäni. Perunasta en ole varma. Se lienee katsojan silmässä. Siis se peruna on katsojan silmässä. Erästä tuntemaani tyyppiä kyllä kutsuttiin "potuksi". Johtui nenästä. Uskot kun/jos hänet jossain näet.
Ei muuta.
Tykkään joskus alistaa miehet seksuaalisesti (bdsm-tyyliin), teen aloitteen miehen pyytämiseen treffeille, kerron suoraan mitä haluan enkä vihjaile ja ajattele että muiden pitäisi tajuta sitä sanomatta, erotan seksin rakkaudesta ja parisuhteesta vaikka se on noissa parasta. Minulla on korkea libido enkä muista koskaan kieltäytyneeni seksistä parisuhteessa. En ole erityisen kiinnostunut parisuhteesta, naimisiinmenosta, häistä, lapsien saamisesta. Työskentelen IT-alalla, tykkään sijoittaa ja seurata talousasioita. Maksan enemmän kuluja parisuhteessa jos mies ei tienaa yhtä hyvin kuin minä. En osaa meikata.
Toisaalta tykkään pukeutua naisellisesti hameisiin, koruihin ja korkkareihin. Käytän hillittyjä tekoripsiä ja kynsiä sekä käyn erilaisissa kauneushoidoissa, tykkään sisustaa, leipoa ja laittaa ruokaa. Olen empaattinen, herkkä oikeassa seurassa ja syön pääasiassa kala-kasvisruokaa ja harrastan tanssia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan alkuun olisi hyvä määritellä, minkälainen (ainakin aloittajan mielestä) on stereotyyppinen nainen/mies? Muutenhan näissä poikkeamisavautumisissa ei ole paljoakaan järkeä.
Kyllähän ne paljastaa sen, mitä kommentin kirjoittaja pitää stereotyyppisenä miehenä/naisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naisilla on tosi kova tarve kuulua johonkin ryhmään, on pakko olla se oma pikku porukka. Minulla ei tätä tarvetta ole vaan pysyttelen mieluiten ulkopuolella, olen sellainen yksinäinen susi aina kaikkialla. Joku tyttöjen ilta on ajatuksena kauhistus.
Tyttöjen illat on kauheita. "voi miten kivaa meillä onkaan" on vain pintaa ja teeskentelyä. Oikeasti ilta on täynnä ilkeilyä rivien välissä, kateutta, selän takana haukkumista heti kun joku menee vessaan jne. Viihdyn mieluummin miesten kanssa (esim työkavereiden) tai yksinäni. Mikään ei ole niin kammottavaa kuin naisporukka + alkoholia.
Ilmeisesti itse poikkean stereotyyppisestä naisesta sillä, että meidän tyttöjen illat ei ole ollenkaan tommosia. Meillä on oikeasti hauskaa, ei ilkeillä, eikä puhuta selän takana toisista.
Mo et tietää että oikeasti finsu ja ihan normaali, sanavalmis, sosiasli wn, ihan .ykava, en ilkeä enkä mitenkään poikkeava.
Ehkä juuri siitä ärsyyntyneenä on kaikenlaisia valheita itsestäni ollut liikenteessä vyosikausia ja on jopa sabotoutu rikollisin keinoin terveydentilaa ja ulkonäköä itseasiassa koko elämää läheisiä myöten
Tiedän, uskomatonta mutta 100€ totta ja sehän tuossa naurattaa .
Ilmeisesti ärsytti niin paljon, että niitä vikoja ei pahemmin ollt, että niitä piti sabotoida rikoksin?
Noin twkee ääliömäiset luuuuuuserit!!!
No niin. Kirjoitusvirheistä on turha yrittää väittää mitään.
Onneksi jotkut tietää. Hakkeroinnit, rikokset valheet. Voih pitäisi olla imarreltu vissiin, että saanut maailmanlaajuisen huomion ja vainon.
Siitä, että olen joutunut hengenvaaraan en halua kiittää ketään.
Voih fass... rassee ja rikoksia.
Ja uhri esitetään osittain muka hulluna tai muuten ikävänä. Ei ehkä kaikki, (jotkut tietää valheista eivätkä mukana niissä) mutta jis vain kiva suhtautuminen tai auttaminen motiivina, niin eiköhän ne teot olisi oleet vähön erilaisia vuosien varrella!
Kuorsaan ja piereskelen unissani. Päivällä vain piereskelen.
Valitettavasti toinen korvani on kuuro.
Vierailija kirjoitti:
Mo et tietää että oikeasti finsu ja ihan normaali, sanavalmis, sosiasli wn, ihan .ykava, en ilkeä enkä mitenkään poikkeava.
Ehkä juuri siitä ärsyyntyneenä on kaikenlaisia valheita itsestäni ollut liikenteessä vyosikausia ja on jopa sabotoutu rikollisin keinoin terveydentilaa ja ulkonäköä itseasiassa koko elämää läheisiä myöten
Ilmeisesti ärsytti niin paljon, että niitä vikoja ei pahemmin ollt, että niitä piti sabotoida rikoksin?
200% totta.
Jos ette usko olisitte tulleet mukaan vaikka niihin reissuille. Pariisiin, Kreetalle, Kanariansaarille, Espanjaan jne .
Vain ääliöt ei olisi huomanneet mitään seuraamista.
Ja kaikki se mitä tapahtunut Suomessa herran jestas.
Terveydentilan ja ulkonäön sorkkimisen todistamiseen riittää ihan sairaskertomukset.
Vain ääliö ei tajuaisi, että ei stemmaa.
"Sinä tarvitset apua"
Eikö hassua jos se mihin oikeasti tarvitsisi apua eli jonkinlainen vaara jostakin terveyteen tai henkeä uhkaavasta ei herätä huolta, mutta asiat jotka eivöt huolestuttavia henkilön itsensä kannalta, herättävät suurta huolta ja kiinnostusta ja fynnätään "auttamaan."
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli ei ole minulle ykkösprioriteetti.
En suorita sukupuolta.
"Naisen/miehen kuuluu, koska..." on yhdentekevää.
Siis miksi sitä pitää suorittaa? 😶
Tuo kertoo paljon kirjoittajasta. 😔
Lue aloittajan kysymys uudelleen.
Haluan yleensä enemmän seksiä kuin mieheni
Olen vähän lapsellinen, siis siinä suhteessa, kun isät yleensä innostuu leikkimään lapsen kanssa vaikka hoplopissa ja äidit istuskelee ja komentaa välillä, minä lähden mukaan leikkeihin
Vihaan hiusten laittoa yli kaiken. Teen vain ponnarin töihin ja vapaa-ajalla pidän auki
Istun 90% ajasta miehekkäästi :D
Kaverit luuli koko yläasteen lesboksi, nykyään toki tykkään shoppailla ja meikata sekä tuoksuista, lapsista, sisustuksesta, laukuista, vaatteista ynnä muista naisten jutuista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200% totta.
Jos ette usko olisitte tulleet mukaan vaikka niihin reissuille. Pariisiin, Kreetalle, Kanariansaarille, Espanjaan jne .
Vain ääliöt ei olisi huomanneet mitään seuraamista.
Ja kaikki se mitä tapahtunut Suomessa herran jestas.
Terveyde
Tai siis noinhan toimivat henkilöt, jotka eivät oikeasti halua auttaa tai ole oikeasti huolissaan asioista, mistä kuuluisi olla, mutta esittävän "ihan hyvällä vaan." Oikeasti on jopa aiheutettu se vaaratilanne.
Mustamaalaus ja vainokampanja toimii noin.
Aika raukkamaista, jos oikeasti terveyteen ja henkeen kohdistuvaa uhkaa. Ei mitään mt-ulinoita, vaan ihan fyysistä uhkaa. Tuokin ärsyttää joitain hirveästi, jos on nin vahva henkisesti, että ei pienistä ulise.
Väitän että joku haluaa tuollaisesta vet...ä turpiin, ehkä jopa ta...ppaa. Fyysisiä sorkkimisia ei vahvakasn voi aina estää.
Omistan olemattomat rinnat, maskuliinisen vartalon, en tykkää meikata, enkä muutenkaan "koreilla", en osaa flirttailua, en ole harrastanut seksiä kuin muutaman kanssa, en esitä orgasmeja, olen liian herkkä
N40+
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut naimisiin / lapsia/ parisuhdetta, ikää nyt reilu 50v., ja nainen olen, jos sillä on mitään merkitystä. Jo 14-vuotiaana tiesin, etten halua mitään noista, ja mielipide on pitänyt koko elämäni ajan, en ole koskaan tätä katunut. Ja lapsista pidän, samoin seksistä, mutta omaa perhettä en ole koskaan halunnut.
H..rahan sinä olet:) Naiselle seksi on vain lisääntymistä varten.
Minulla on monoradio ja monot jalassa.