Kerro miten poikkeat stereotyyppisestä naisesta/miehestä.
Kommentit (657)
En pidä meikkaamisesta, ei kiinnosta shoppailu, sisustaminen, muoti, julkkikset, televisio-sarjat eikä kissat, koirat tai mitkään lemmikkieläimet. Olen matemaattisesti lahjakas. En välitä siitä, onko joku mies vai nainen, ystävystyn ja rakastun ihan muiden asioiden perusteella.
Olen nainen.
Kerropa ap minkälainen on stereotyyppinen nainen.
Tää on hyvä ketju. On muitakin samanmoisia kuin itse. Ei kiinnosta häät, suhteet, shoppailu, tosi tv, en someta, luen tieteitä ja filosofiaa, oon erakko, oon vähemmän yksinäinen yksin kuin porukassa.
Wikipedia: Stereotypia: "kaavamainen, vahvasti yksinkertaistettu käsitys jostakin".
Kuinka eroan siitä minkälainen on ihmisten virheellinen mutu käsitys naisista?
Jaa-a. Riippuu varmaan mutuilijasta.
Viihdyn hyvin yksin, en tykkää käydä ostoksilla, en piittaa mitä muut minusta tai tekemisistäni ajattelevat, en ole kiinnostunut muista miehistä, hoidan vain omaa sairastunutta miestäni.
Minulla ei ole ruusutatuointia käsivarressa, en kuuntele metallimusiikkia, minulla ei ole ajokorttia.
N44
Vierailija kirjoitti:
En oikein pysty katsomaan romanttisia komedioita tai Disney-animaatioita haukottelematta. Välillä tuntuu että suurin osa naisista ei juuri muita elokuvia katsokaan
Mä en katso romanttisia komedioita. Piirroselokuvista kyllä tykkään, tosin en katso uusia Disney elokuvia enää, eivät ne uudet enää iske. Parhaat animaatioelokuvat löytyy muualta. T: se karvoja ajelematon ja korkkareita käyttämätön nainen
Olen ihan tavallinen suomalainen mies joka ei poikkea millään tapaa mistää. Olen liian tylsä naisille joten en kelpaa naisille. Naisille kelpaa mies joka on pitkä,komea,hyvätuloinen ja status kunnossa työelämässä.
Voi kuule vaikka miten paljon, en ole mikään keskiverto läskipallo, ei tatuointeja ja shokki vääriä päässä...
Nykymaailmanmeno on liian nopeatahtista mulle. Ihmisten pitäis tosissaan vähän hidastaa ja relata. :)
Nautin luonnosta ja mökillä olosta. Siis mökillä jossa on sähköä, mutta ei juoksevaa vettä. Odotan innolla, että pian pääsee marjoja poimimaan.
Ajattelen paljon syvällisiä ja pohdin kaikesta syy-seuraussuhteita. En pidä juoruilusta, enkä siihen työpaikalla osallistu.
Eli poikkean ja paljon kaikista tuntemistani naisista.
N25
Vierailija kirjoitti:
Nautin luonnosta ja mökillä olosta. Siis mökillä jossa on sähköä, mutta ei juoksevaa vettä. Odotan innolla, että pian pääsee marjoja poimimaan.
Ajattelen paljon syvällisiä ja pohdin kaikesta syy-seuraussuhteita. En pidä juoruilusta, enkä siihen työpaikalla osallistu.
Eli poikkean ja paljon kaikista tuntemistani naisista.
N25
Ai, no miten? Joko et kerro, tai sitten tuntemasi naispiiri on outo ja ihmeen homogeeninen
Vierailija kirjoitti:
En jaksa meikata enkä kiinnostua hiusten laitosta.
En minäkään, silti pukeudun siististi.
En lue naistenlehtiä enkä työpaikalla juttele tyypillisiä naisten asioita, koska en tiedä niistä mitään eikä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
1.En meikkaa 2. En osta vaatteita kuin viime hädässä (tai vähän sen jälkeen) 3. Vielä on eka parisuhde kokematta (ehkä jääkin kokematta) 4. Tykkään kaikesta luomuilusta, eli EI kaikille tekoripsille, silikoneille, purkkirusketukselle jne. 5. Mulla on sauna jota en oo koskaan vielä käyttänyt 6. Listaa vois jatkaa vaikka kuinka... Ilmankos oon tällainen ikisinkku :D
N32
Vähän harmittaa ja ihmetyttää, että naisstereotypia on purkkirusketus ja silikonit. Noista molemmat on huomattavassa vähemmistössä tuttavapiirissäni. Tekoripsiäkään ei monikaan ikäiseni käytä säännöllisesti (olen milleniaali ja huomannut, että nuoremmilla ovat yleisempiä).
Olen suht hoikka, eli pituus - 110
Tatuoimaton, erakko, en meikkaa, osaan ajaa autoa, en sheivaa, en shoppaile jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli ei ole minulle ykkösprioriteetti.
En suorita sukupuolta.
"Naisen/miehen kuuluu, koska..." on yhdentekevää.
Niinko?
Mainitsemasi asia ei ole sukupuoleen sidottu ominaisuus vaan yksilöön.
Yksilö miellyttää massoja tai kieltäytyy siitä.
Tämä ketju oikeastaan paljastaa miten typeriä stereotypiat ovat. Puhun nyt erityisesti naisia koskevista, koska palsta on naisvaltainen ja naisilta on enemmän vastauksia. Ilmeisesti stereotyyppinen nainen ei ymmärrä luonnontieteitä tai ole niistä kiinnostunut, on tyhmä, irrationaalinen ja tunteidensa vietävissä, on erittäin pinnallinen, pukeutuu superfeminiinisesti ja kaunistautuu keinotekoisesti, katsoo vain realityä ja julkkisjuttuja mediasta, somettaa, ei osaa olla luonnossa tai mökillä, elää miehille, harrastaa seksiä vain parisuhteessa jne jne. Te vastanneet: pidättekö itse naisia tuollaisina, vai vastatessanne mietitte, millaisia stereotypioita naisista on ja pohditte, mihin niistä ette itse sovi? Itse tunnen henkilökohtaisesti hyvin harvoja tuollaisia naisia ja harmittaa, miten negatiivisia ja vähätteleviä mielipiteitä ihmisillä naissukupuolesta on.
Vierailija kirjoitti:
En ole hetero. Olen ensisijaisesti kiinnostunut muunsukupuolisista.
Minua ei lainkaan kiinnosta millainen naisen tulee olla tai miten hänen tulee käyttäytyä. Siitä huolimatta minua pidetään suht feminiinisenä - luultavasti lähinnä vartalon muodon ja äänen vuoksi.
Tämä, paitsi että kiinnostun myös tietyn tyyppisistä naisista. Olen siis itsekin nainen.
Itse asiassa en tunne minkäänlaista vetoa miehiin, sen tajuaminen alta parikymppisenä oli valtava helpotus. Siihen asti luulin olevani "väärän lainenen."
En meikkaa enkä edes osaa. En halua lapsia, naimisiin voisin mennä naisen kanssa jota rakastaisin syvästi, muuten haluan elää yksin.
Minua kiinnostaa monet ns. miesten asiat, en pelkää liata käsiäni enkä pelkää että kynsi katkeaa. Nautin ruumiillisesta työstä mutta minulle on tärkeää pukeutua kauniisti ja huolitellusti silloin kun se on tarpeen. En jaksaisi olla naisellinen ja sellainen mitä naiselta edellytetään. Olen kuitenkin nainen fyysisesti ja sen kyllä näkee.
Minulla ei ole tarvetta jyrätä toisia mutta uskallan olla esillä ja esittää mielipiteeni.
Tiedän mitä tahdon ja uskallan toimia sen mukaisesti.
Pidän itsestäni ja kehostani juuri sellaisen kuin olen. En anna muiden määritellä itseäni tai seksuaalisuuttani Uskon että viehättävyys on älyn lisäksi myös kehollista ja vaalin itseäni kokonaisvaltaisesti. Pidän huolta kunnostani ja terveydestäni.
En kaipaa muilta ylistystä tai miellyttämistä. Haluan ympärilleni ihmisiä, joilta saa rehellisiä mielipiteitä vaikka ne poikkeaisivat omistani, ja jotka kestävät myös vastavuoroisesti rehellisyyttä.
Nämä eivät tunnu olevan kovin suosittuja ajatuksia naiselta, eivät ole ns. naisellisia. Tosin nykyisin kyllä tämänkaltaisia naisia tuntuu olevan yhä enemmän mikä on hienoa.
Why dont you Swallow the sun.