Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro miten poikkeat stereotyyppisestä naisesta/miehestä.

Vierailija
09.07.2024 |

Itse omistan vain 3 kengät j a olen aika pihi

Kommentit (657)

Vierailija
581/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen stereotyyppiä kivempi fiksumpi nätimpi rikkaampi ja paremmin varusteltu. 

Vierailija
582/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, mutta en välitä puhtaudesta, vaan kotini lattiat ja ikkunat ovat aina likaiset. Samoin vuodevaatteet.

En myöskään osaa laittaa ruokaa enkä halua osata, koska on stererotyyppisen naisellista osata valmistaa ruokaa. Lisäksi ruoan laittaminen muille alentaa naista ja tekee siitä muiden palvelijan.  Syön siis koneiden valmistamia eineksiä.

Tykkään juoda kossusta kaatokännit, johon yleensä sammun, eikä mitään skumppa-sievistelyä.

En tarvitse turvallista parisuhdetta seksiin vaan nain sen miehen kanssa, joka osuu kohdalle, kun panettaa, ilman sen kummempia kuherteluja. Laukean yleensä kolmannella työnnöllä ilman esileikkiä.

Tässä teille todellisia epätyypillisyyksiä naisessa. Keksin ne, mutta voisivat olla totta jonkun kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli ei ole minulle ykkösprioriteetti. 

En suorita sukupuolta. 

"Naisen/miehen kuuluu, koska..." on yhdentekevää.

Minäkään en suorita sukupuolta, elän siinä. Luonnollista kuin hengitys. Mulle on vieras asia suorittaa hengitystäkään, paitsi hengitysharjoituksessa joogassa.

Sukupuolta olen "suorittanut" lähnnä työntöpoltoissa, neljä kertaa. Kehityin siinä aika hyväksi.

Suorittaako silikonitissit hankkineet neidot siis sukupuoltaan? t. nainen  68 v

Noinhan se on. Ei se biologinenkaan saati sosiaalinen sukupuoli näy suureksi osaksi päälle päin, vaan sitä roolia on näyteltävä.

Rintojen tai lantion tai takapuolen korostaminen, mikä missäkin kulttuurissa on se "naisen" merkki, on tavallista. Siinä missä USA:ssa silikonirinnat ovat pitkään korostaneet naisellisuutta, Itä-Aasiassa käytetään toppauksia lanteilla ja Brasiliassa korostetaan takapuolta. 

Sukupuolirooli on todella rooli johon kuuluu rooliasut, meikit, kampaukset, tapa liikkua ja puhua, sekä tapa esittää tunteita ja tietenlainen ajatusmaailma. Esimerkiksi Japanissa naisten ääni ei ole luonnostaan korkea vaan naiset on opetettu puhumaan kimeämmin ja tyttömäisen söpösti.

Joka kulttuurissa on nämä omat norminsa sille mikä on naisellista ja mikä miehekästä, kulttuurista riippuu kuinka tarkkaan näitä rooleja valvotaan. Yleensä oman kulttuurin roolimalleja ei välttämättä tiedosta vaan ne ovat sisäistettyjä. Toisaalta roolit vaihtelevat sukupolvesta toiseen, joten sellaistakin ilmiötä näkee, että nuoremmat käyttäytyvät juuri päinvastoin kuin vanhempansa. 

Vierailija
584/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suorita sukupuolta. 

Minäkään en suorita sukupuolta, elän siinä. Luonnollista kuin hengitys. Mulle on vieras asia suorittaa hengitystäkään, paitsi hengitysharjoituksessa joogassa.

Sukupuolta olen "suorittanut" lähnnä työntöpoltoissa, neljä kertaa. Kehityin siinä aika hyväksi.

Noinhan se on. Ei se biologinenkaan saati sosiaalinen sukupuoli näy suureksi osaksi päälle päin, vaan sitä roolia on näyteltävä.

Rintojen tai lantion tai takapuolen korostaminen, mikä missäkin kulttuurissa on se "naisen" merkki, on tavallista. Siinä missä USA:ssa sil

Ei se biologinenkaan saati sosiaalinen sukupuoli näy suureksi osaksi päälle päin, vaan sitä roolia on näyteltävä.

Olen tuo jota kommentoit ja vastaan:

Ei biologista sukupuolta tarvitse näytellä. Kuukautiset tulee, ei se ole "rooli", jonka voisi riisua. 

Samoin kun synnytyksessä viimeiset avautumispoltot hyökkää päälle, niin ei siinä nainen mitään biologista roolia "näyttele", vaan on totaalisti läsnä siinä naisen kehossa, yrittää pysyä mukana ja toimia kyselemättä sen ehdoilla.

Minusta biologinen naiseus on helppoa. Sen sijaan sosiaaliseen naisen rooliin, genderiin, on monenlaisia muotoja nykyään, ollut jo aika kauan. Mutta ne ovat kuitenkin vain mielen rakennelmia, joilla ei ole pysyvää luonnetta samalla tavalla kuin biologisella naiseudella.

Vierailija
585/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

monikanavainen surround, audience is listening.

Vierailija
586/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stereotyypistä poiketen mulla on monot, laskettelusuksien monot.

Vierailija
587/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. En usko, että on olemassa stereotyyppistä miestä tai naista. Riippuu niin näkökulmasta ja yhteisöstä, josta on kulloinkin kyse.

Jokainen meistä on erityinen omalla tavallaan ja samalla myös jokaisella on yhtäläisyyksiä muuhun ihmisiin.

Vierailija
588/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja osaa peruutta auton sivupeileistä katsoen.

Vierailija
589/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan keskivertoa enemmän ja olen korkeasti koulutettu

Tykkään hoitaa lapsia

Osaan laittaa ruokaa ja siivota

Ostan itse omat vaatteeni 

Osaan myös rakentaa talon ja korjata auton

En tiedä miten Pleikkari/muutkaan konsolit toimii, eikä kiinnosta 

Mulla ei ole yhtään sometiliä, eikä nekään kiinnosta 

Pystyn sitoutumaan, oli kyse sitten töistä tai parisuhteesta

Jos joku tuntuu pahalta, uskallan ja osaan sanoa sen ääneen

En juo viinaa enkä polta

M42

Vierailija
590/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

165 cm blondi, rakennan, korjaan jne Raskaskoneasentaja ammatiltani, 2. ammatti kokki, 3. leipuri-kondiittori. En meikkaa ja ns. normi vaatteita käytän, en tuo itseäni ulos, monikaan ei tiedä ammattejani, nykyisin konttoritöitä teen.

Vierailija
591/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta en välitä puhtaudesta, vaan kotini lattiat ja ikkunat ovat aina likaiset. Samoin vuodevaatteet.

En myöskään osaa laittaa ruokaa enkä halua osata, koska on stererotyyppisen naisellista osata valmistaa ruokaa. Lisäksi ruoan laittaminen muille alentaa naista ja tekee siitä muiden palvelijan.  Syön siis koneiden valmistamia eineksiä.

Tykkään juoda kossusta kaatokännit, johon yleensä sammun, eikä mitään skumppa-sievistelyä.

En tarvitse turvallista parisuhdetta seksiin vaan nain sen miehen kanssa, joka osuu kohdalle, kun panettaa, ilman sen kummempia kuherteluja. Laukean yleensä kolmannella työnnöllä ilman esileikkiä.

Tässä teille todellisia epätyypillisyyksiä naisessa. Keksin ne, mutta voisivat olla totta jonkun kohdalla.

Keksit ne? No voi hittolainen, hetken jo luulin että Suvi Keravalta kirjoittelee 🤣 t. Salapanosi

Vierailija
592/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

165 cm blondi, rakennan, korjaan jne Raskaskoneasentaja ammatiltani, 2. ammatti kokki, 3. leipuri-kondiittori. En meikkaa ja ns. normi vaatteita käytän, en tuo itseäni ulos, monikaan ei tiedä ammattejani, nykyisin konttoritöitä teen.

Paljonko yli 50v olet kun noin monta ammattia?

Vierailija
593/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä poikkean, koska on toosa :) ja naisista siten, että en kuppikakuista enkä kuppikakkuteestä.

Vierailija
594/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykenen laulamaan vain monona.

Vierailija
595/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkoisesti ja sisäisesti erilainen kuin monet muut naiset.

En tässä erittele asioita sen tarkemmin. Mutta olisi kiva löytää aikuinen mies. Joka myös kokisi samansuuntaisia aatoksia itsestään. 

Vierailija
596/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Interseksuaalisuuden erilaisia muotoja on paljon, mutta näiden argumenttien vuoksi ei kuulosta realistiselta että sinua on vauvana leikattu. 

Kyllä mä luulen että aika moni interseksuaalinen on aikaisemmin leikattu heti lapsena ja edelleenkin kai leikataan. Nyt ehkä osa vanhemmista on valistuneempia eivätkä leikkauta lasta. Ennen varmaan 100 % leikattiin. Googlaa niin Suomestakin löytyy ihmisten kokemuksia siitä.

Vierailija
597/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suorita sukupuolta. 

Rintojen tai lantion tai takapuolen korostaminen, mikä missäkin kulttuurissa on se "nais

Et taida oikein tajuta miten monimutkainen asia myös biologinen sukupuoli on, mutta joo, monet eivät ole koskaan tutustuneet asiaan syvällisemmin ja muotia on kuvitella että asia on itsestään selvä. Näinhän ei ole koska elämme ihmisyhteisössä, jossa joudumme heti vauvasta ottamaan sen sukupuolen mukaisen roolin: pikkutytöille vaaleanpunaista rusettia tukkaan ja pojille ne leikkiautot leluksi. Etkä sinäkään mitenkään julkisesti näytä että sinulla on kuukautiset. 

Ajattelepa että jos kulkisimme kaikki samanlaisissa vaatteissa ja tukka lyhyeksi leikattuna ja ihokarvat poistamatta, olisi paljon porukkaa, kenestä ei voisi olla satavarma mitä sukupuolta ovat. Siksihän naisten pitää ollakseen olla stereotyyppisiä naisia poistaa kaikki ihokarvat (jotka ovat naisille luonnollisia), nainen jolla on runsas karvankasvu leuassa ja huulen päällä poistaa ne ehdottomasti koska nehän ovat miehisen sukupuolen merkki eli biologista sukupuoltakin pitää muokata niin että se vastaa kulttuurisia käsityksiä biologisesta sukupuolesta.

Vierailija
598/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 34 vuotta työtön. Suht hyvännäköinen ja streitti.

M54

Vierailija
599/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle ihmisistä sukupuoli on täysin päivänselvä asia eikä sitä tarvitse miettiä elämässään juuri missään kohtaa sen syvemmin. Kun tietää, täytyykö käydä gynekologilla tai mistä ovesta kulkee vessaan tai uimahallin pukuhuoneeseen, niin siinäpä se. 

Nykyään tehdään kaikesta kauhean vaikeaa ja joku älytön issue (en keksi täysin vastaavaa suomen kielen sanaa tuohon). Sukupuolta ei nyt kerta kaikkiaan tarvitse useimpien meistä miettiä, me vain olemme sitä sukupuolta, mihin olemme syntyneet ja kasvaneet. Intersukupuolisuus on yhä edelleen valtavan harvinaista, ja muunsukupuolisuus ym. sukupuolen moninaisuus on trendi. Yhä edelleen ns. "oikeita transihmisiä" on marginaalisen vähän koko väestöön nähden. 

Vierailija
600/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköongelmien takia saatan eristäytyä tuntikausiksi