Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro miten poikkeat stereotyyppisestä naisesta/miehestä.

Vierailija
09.07.2024 |

Itse omistan vain 3 kengät j a olen aika pihi

Kommentit (657)

Vierailija
601/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli ei ole minulle ykkösprioriteetti. 

En suorita sukupuolta. 

"Naisen/miehen kuuluu, koska..." on yhdentekevää.

Minäkään en suorita sukupuolta, elän siinä. Luonnollista kuin hengitys. Mulle on vieras asia suorittaa hengitystäkään, paitsi hengitysharjoituksessa joogassa.

Sukupuolta olen "suorittanut" lähnnä työntöpoltoissa, neljä kertaa. Kehityin siinä aika hyväksi.

Suorittaako silikonitissit hankkineet neidot siis sukupuoltaan? t. nainen  68 v

Noinhan se on. Ei se biologinenkaan saati sosiaalinen sukupuoli näy suureksi osaksi päälle päin, vaan sitä roolia on näyteltävä.

Rintojen tai lantion tai takapuolen ko

Et taida oikein tajuta miten monimutkainen asia myös biologinen sukupuoli on, mutta joo, monet eivät ole koskaan tutustuneet asiaan syvällisemmin ja muotia on kuvitella että asia on itsestään selvä. Näinhän ei ole koska elämme ihmisyhteisössä, jossa joudumme heti vauvasta ottamaan sen sukupuolen mukaisen roolin: pikkutytöille vaaleanpunaista rusettia tukkaan ja pojille ne leikkiautot leluksi. Etkä sinäkään mitenkään julkisesti näytä että sinulla on kuukautiset. 

Ei leikkiautoilla ja vaaleanpunaisilla ruseteilla ole varsinaisesti tekemistä biologisen sukupuolen kanssa, nehän ovat vain sosiaalisia merkkauksia sukupuolelle. Miehen penis jäykistyy myös vaikka miehellä olisi vaaleanpunainen paita. :)

Se on kumminkin totta, että ei tunneta juurikaan kulttuureita, jossa miehet ja naiset pukeutuvat samalla tavalla. Maon Kiina ehkä lähimpänä mao-pukuineen.

Myös lämpimissä maissa, joissa miehet pitävät hameen tai kaavun kaltaisia vaatteita, ne ovat erilaisia kuin naisten hameet ja kaavut. Luulen, että tämän syy on se, että miehen ja naisen polaarisuus voimistaa heidän keskinäistä vetovoimaansa ja siten edistää syntyvyyttä, mikä on kaikille yhteisöille elinehto, syntyvyys. Plus ja miinus tarvitaan, että iskee kipinää.

Ajattelepa että jos kulkisimme kaikki samanlaisissa vaatteissa ja tukka lyhyeksi leikattuna ja ihokarvat poistamatta, olisi paljon porukkaa, kenestä ei voisi olla satavarma mitä sukupuolta ovat. Siksihän naisten pitää ollakseen olla stereotyyppisiä naisia poistaa kaikki ihokarvat (jotka ovat naisille luonnollisia), nainen jolla on runsas karvankasvu leuassa ja huulen päällä poistaa ne ehdottomasti koska nehän ovat miehisen sukupuolen merkki eli biologista sukupuoltakin pitää muokata niin että se vastaa kulttuurisia käsityksiä biologisesta sukupuolesta.

Vierailija
602/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa että jos kulkisimme kaikki samanlaisissa vaatteissa ja tukka lyhyeksi leikattuna ja ihokarvat poistamatta, olisi paljon porukkaa, kenestä ei voisi olla satavarma mitä sukupuolta ovat. Siksihän naisten pitää ollakseen olla stereotyyppisiä naisia poistaa kaikki ihokarvat (jotka ovat naisille luonnollisia), nainen jolla on runsas karvankasvu leuassa ja huulen päällä poistaa ne ehdottomasti koska nehän ovat miehisen sukupuolen merkki eli biologista sukupuoltakin pitää muokata niin että se vastaa kulttuurisia käsityksiä biologisesta sukupuolesta.

Nämä mainitsemasi ovat luonnontieteelliseen maailmankuvaan perustuvan modernin teollisen kulttuurin vaatimuksia.

Esimerkiksi ajatus, että miehen pitää jostain syystä poistaa luonnollinen karvankasvunsa kasvoista, ei mielestäni kuitenkaan mitenkään lisää hänen maskuliinista energiaansa, päin vastoin, se vähentää sitä.

Ennen muinoin parraton mies ei ollut aikuinen vielä. Edelleen on itäisiä kulttuureja, joissa parta kuuluu miehelle. 

Eikä se että nainen parturoi alapäänsä, tee häntä enemmän naiselliseksi, koska hän luopuu luonnollisesta osastaan itseään, osasta, jolla on jokin alkuperäinen funktio ja tarkoitus. Hän menettää naisellista voimaansa ajellessaan karvansa.

Sinun pitäisi yrittää ajatella välillä tuon luonnontieteellisen maailmankuvasi ulkopuolelta. Saisit uusia näkökulmia mieheyteen ja naiseuteen.

Mutta on toki totta, että psykofyysinen reaalinen naiseus ja sosiaalinen naisen "malli" ovat törmäyskurssilla esim. juuri kuukautisten kohdalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa että jos kulkisimme kaikki samanlaisissa vaatteissa ja tukka lyhyeksi leikattuna ja ihokarvat poistamatta, olisi paljon porukkaa, kenestä ei voisi olla satavarma mitä sukupuolta ovat.

Tämä nyt ei sikäli pidä paikkaansa, että rehottava parta kyllä osoittaa varsin selvästi, kuka on mies ja kuka ei. Joidenkin naisten hienoiset viikset ylähuulen päällä eivät luo samanlaista efektiä. 

Vierailija
604/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasuri, aito sinisilmäinen blondi ja syntynyt jalat edellä. En tupakoi enkä käytä alkoholia ja  RRAKASTAN elämää.

Vierailija
605/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, olen aivan stereotyyppinen nainen/mies.

Vierailija
606/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä autoista tai mistään nikkaroinnista hevon helvettiäkään. Pyssyistä pidän. Naisia turha kattellakaan kun voin olla niille samaan aikaan kädetön vätys ja hullu terroristi 

Vierailija
607/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta en välitä puhtaudesta, vaan kotini lattiat ja ikkunat ovat aina likaiset. Samoin vuodevaatteet.

En myöskään osaa laittaa ruokaa enkä halua osata, koska on stererotyyppisen naisellista osata valmistaa ruokaa. Lisäksi ruoan laittaminen muille alentaa naista ja tekee siitä muiden palvelijan.  Syön siis koneiden valmistamia eineksiä.

Tykkään juoda kossusta kaatokännit, johon yleensä sammun, eikä mitään skumppa-sievistelyä.

En tarvitse turvallista parisuhdetta seksiin vaan nain sen miehen kanssa, joka osuu kohdalle, kun panettaa, ilman sen kummempia kuherteluja. Laukean yleensä kolmannella työnnöllä ilman esileikkiä.

Tässä teille todellisia epätyypillisyyksiä naisessa. Keksin ne, mutta voisivat olla totta jonkun kohdalla.

Seitsemän alapeukkua! Olisi hauska tietää, miksi. t. Suvi Keravalta, ei-stereotyyppinen nainen. 

Vierailija
608/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 180 cm pitkä nainen.

Vierailija
609/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kynsien laittaminen. En ole koskaan käynyt manikyyrissa tms. Pitkiä kynsiä en edes ymmärrä. Kynnet voivat olla nätit (ja samalla käytännölliset) kunhan niitä leikkaa.

Vierailija
610/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko tuo 3 kenkien omistaja mies vai nainen vai muun-sukupuolinen? Omalla miehelläni on noin 10 paria erilaisia lenkkareita, parit paremmat kengät, kumisaappaat ja kahdet karvavuoriset talvikengät sekä kolmet sandaalit. Minulla on 3 paria avokkaita, kahdet Tomsit, kumpparit, kahdet juoksulenkkarit, kahdet talvikengät, yhdet nahkasaappaat, kolmet erilaiset sandaalit. Töissä lisäksi kolmet erilaiset työkengät, Mökillä sekä miehellä että minulla on kumisaappaat ja tossut ja rantasandaalir, ettei tarvitse joka kerta raahata ylimääräisiä kenkiä mukana. Ollaanko me stereotyyppinen mies ja nainen?

Vierailija
611/657 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vedä hernettä nenään helposti ja joka asiasta

n57

Vierailija
612/657 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena en pidä ulkomaanmatkoista, en ihoni grillaamisesta, kynsien lakkaamisesta, muodin perässä shoppailemisesta, Kaija Koon kappaleista, tatuoinneista, sometileistä, osaan tehdä asioita aivan itse...en mene koskaan massan mukana.

Vierailija
613/657 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennys: stereotyyppinen on suomeksi kaavainen, ennakko-odotusten mukainen.

Vierailija
614/657 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies joka ei ole kiinnostunut tekniikasta tai autoista. En myöskään penkkiurheilusta...muutenkaan en koskaan katso tv. Oikeastaan mikään perinteisesti miehiseksi mielletty ei mua kiinnosta. Sen sijaan olen superhyvä kaikessa naiselliseksi mielletyssa kuten kaikessa kodinhoitoon liittyvässä. Olen ilmiömäisen hyvä ruoanlaittaja. Vastaan kotona kaikista kotihommista... olen useimpia  äitejä parempi myös vauvanhoidossa ja opetan kasvatusta sivutyönä. Olen superhyvä eläinten kanssa...yleensä hoiva on mun vahvuusalue. Perheessäni olen erikoistunut näihin...kun maalla asuvana meillä on paljon rakentelua ja tekniikkaa jossa minä toimin insinöörivaimoni apuna. Niin vaimo on taas ilmiömäisen hyvä kaikessa tekniikassa ja remontoinnissa, auto korjaamisessa yms. Työelämässä puolestani olen kovatuloinen Pomo...kotihommat tuo vastapainoa työstressiin. Asumme maalla ja poikkeuksellinen työnjakomme salataan tietysti parhaan kykymme mukaan ulkopuolisilta...Mut kiinnihän siitä jää helposti.... vaimolta kysytään pikkuleipäreseptiä kaffepöydässä ja ei tietysti tiedä jne. 

Vierailija
615/657 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sitoutumiskammoni, seksihaluni ja aggressioni ovat sitä luokkaa että ei kuulemma usein tule vastaan. En myöskään kovista haluista huolimatta ole mikään kaikkien miesten mieleen oleva sensuelli seksileidi, olen sen harrastuksen parissa ihan oma nautinto edellä, jos mies ei miellytä tai vaatii jotain prnotemppuja että edes ottaa eteen niin NEXT. Yleisin miesten heivaussyy on kyllä että haluavat suhteen tai jopa naimisiin. 

Olen kolmikymppinen nainen. Lapsia ei ole eikä tule, hoivavietti puuttuu mutta en mikään lapsivihamielinen tai huolimaton ole eli jos lapsen nakkaa vastuulleni niin osaan pitää sen hengissä ja puhtaana oli se sitten vauva tai koululainen. Kampaajalla käyn joskus vähän lyhentämässä pitkiä hiuksia, meikkejä en omista enkä mitään muotia. Kenkiä on kolmet; kumisaappaat, vaelluskengät, siistit tennarit että on puhtaat ihmisten ilmoille. 

En kyllä koe olevani maskuliininen yleisesti. Enkä ulkonäöltäni ainakaan ole. Harrastuksia on eläimet, metsästys, retkeily, lukeminen, juokseminen. Mielestäni varsin sukupuolineutraaleja ne ja habitus ihan tavallinen. 

Vierailija
616/657 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan tehdä asioita aivan itse...en mene koskaan massan mukana.

Tämä on tullut ketjussa useasti esiin: väite, että naiset eivät osaisi itsenäisesti ajatella, vaan olisivat muiden johdateltavissa, ilmeisesti ajatellaan, että miesten. En tiedä, onko tämä totta. Ei ainakaan omalla kohdalla, mutta ehkä sitten olen poikkeus säännöstä? :)

Vierailija
617/657 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sitoutumiskammoni, seksihaluni ja aggressioni ovat sitä luokkaa että ei kuulemma usein tule vastaan. En myöskään kovista haluista huolimatta ole mikään kaikkien miesten mieleen oleva sensuelli seksileidi, olen sen harrastuksen parissa ihan oma nautinto edellä, jos mies ei miellytä tai vaatii jotain prnotemppuja että edes ottaa eteen niin NEXT. Yleisin miesten heivaussyy on kyllä että haluavat suhteen tai jopa naimisiin. 

Olen kolmikymppinen nainen. Lapsia ei ole eikä tule, hoivavietti puuttuu mutta en mikään lapsivihamielinen tai huolimaton ole eli jos lapsen nakkaa vastuulleni niin osaan pitää sen hengissä ja puhtaana oli se sitten vauva tai koululainen. Kampaajalla käyn joskus vähän lyhentämässä pitkiä hiuksia, meikkejä en omista enkä mitään muotia. Kenkiä on kolmet; kumisaappaat, vaelluskengät, siistit tennarit että on puhtaat ihmisten ilmoille. 

En kyllä koe olevani maskuliininen yleisesti. Enkä ulkonäö

En myöskään kovista haluista huolimatta ole mikään kaikkien miesten mieleen oleva sensuelli seksileidi, olen sen harrastuksen parissa ihan oma nautinto edellä,

Mielenkiintoista, että joku nainen on halunnut omaksua joidenkin kehittymättömien miesten käytöksestä juuri tämän: kyvyn käyttää toista ihmistä seksissä esineenä.

Kaikilta se ei onnistu, ja aika moni mieskin näkee seksin nykyään kommunikaationa, jossa tehdään molemmille hyvää yhdessä.

Vierailija
618/657 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poikkean siinä, että olen tavallista rumempi.

Vierailija
619/657 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän häitä nolona teatterina. Pidän kouluja nolona teatterina. Pidän työpaikkoja nolona teatterina. Pidän uskontoja... Hmm.. kun tarkemmin ajattelee, pidän lähes kaikkea nolona teatterina. N

Eli sinulle elämä on nolo teatteri 

Sun kanssasi luulisi olevan kamalan vaikeata olla.  Ihminen, jonka mielestä kaikki on typerää, mutta vaihtoehtoakaan ei pysty esittämään, koska kaikki vaihtoehdotkin on typerää teatteria.

Vierailija
620/657 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten etten luule olevani erilainen ja uniikki?