Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilussa moitittiin minun hitaudesta.

Vierailija
09.07.2024 |

Sanoin suoraan että sitten kun saan samaa palkkaa kun muutkin niin olen nopeampi ja ahkerampi. Kysyin vielä että ette kai odota että tekisin saman mitä kunnon palkkaa saavat työntekijät. Työkokeilijan tarkoitus ei ole korvata palkkatyöntekijää että tekisin kaiken nopeasti ja ilmaiseksi. Teen ehkä 30 % siitä mitä palkkaa saavat.  Työpäivän jälkeen sain palautetta keittiöpäälliköltä ja se sanoi että osaisin enemmän kun haluan tehdä. Minä sanon että osaan kun saan palkkaa saman kuin muut. Sanoin myös että tiedän etten tule saamaan palkkatöitä tästä firmasta. Olenkin täällä vain sen verran että työkkärissä ne on tyytyväisiä.

Olen aina ollut semmoinen vastarannankiiski että tylytän kyllä tarpeen mukaan niitä jotka kuvittelee että ilmaisena työntekijänä olisin ahkera.

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu ei ole sitä varten että ahkeroidaan hiki päässä vaan sitä varten että työtön näkee tykkääkö siitä työstä ja haluaako siitä ammatin. Ristiriita on että kun ei saa palkkaa niin kannattaako sitä edes antaa samaa työpanosta kun ne jotka tienaa sen 2500 euroa nettona. Ahkeroit siellä 6 kuukautta 8 tuntia päivässä ja sitten ne sanoo etteivät palkkaa sinua, kehuvat hiukan että olit kyllä hyvä mutta tiemme eroaa ja seuraavana maanantaina se työpaikka saa työkkäristä uuden ja ilmaisen työkokeilijan.

Ja monilla on jo koulutus alalle jolle on pakotettu harjoittelemaan. Tekemään ilmaista työtä vaikka on saanut koulutuksen alalle ja jopa tehnyt työtä vuosikausia/kymmeniä.

Vierailija
122/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla asenteella et tule saamaan palkkatyötä muustakaan firmasta. Kun hakee töitä, on suosittelijoilla iso merkitys. Ei kukaan suostu suosittelemaan sinua kun toimit noin. Töitä hakiessa olisi hyvä olla suosittelija mahdollisimman tuoreesta työsuhteesta. 

TYÖKOKEILU EI OLE PALKKATYÖTÄ!

"Työkokeilussa henkilö voi selvittää ammatinvalinta- ja uravaihtoehtojaan tai mahdollisuuksiaan palata työmarkkinoille.

Työkokeilu voidaan järjestää esimerkiksi seuraavissa tilanteissa

Henkilöltä puuttuu ammatillinen koulutus tai hän suunnittelee alan tai ammatin vaihtoa.

Tavoitteena on silloin selvittää, kiinnostaako ala tai ammatti tai onko jokin tietty ala tai ammatti mahdollinen.

Henkilö pohtii, olisiko yrittäjyys sopiva uravaihtoehto

Henkilö on ollut poissa työmarkkinoilta esimerkiksi työttömyyden tai lastenhoidon takia, ja työkokeilulla selvitetään, onko hänen osaamisensa ajan tasalla ja minkälaista tukea hän tarvitsee päästäkseen takaisin työhön."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilussa on kyllä.pilvin pimein vastavalmistuneita tai niitä jotka ei lukion jälkeen ole päässeet kouluun. Kun se kulki vielä harjoittelun nimellä saattoi auki olla sellaisia harjoittelupaikkoja. joihin vaadittiin täyttä ammattitaitoa. Nykyään en ole seurannut mutta tiedän näitä nuoria. Yksi oli päivän ja pääsikin oman alansa töihin. Kokeilun työnantaja suuttui. Suuttui vähän mullekin kun sanoin että kyllä noin saa tehdä ja ettei kokeilu ole työnantajaa varten. 

Vierailija
124/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on temperamentti tulinen. Tulee äidin puolelta.

Työoloissa työnantajat saattaa säikähtää, kun tulevat tiuskimaan ikävään äänensävyyn tai huutamaan.

Mulla on paha tapa huutaa takaisin ja ensteksi nappaan nopean suoran seinään. Ja sitten muutun punaiseksi ja aloitan kovaan ääneen pauhaamaan takaisin. Eräässä duunissa huutava pomo alkoikin itkemään. Enhän minä sellaista ala lohduttamaan, kun itse aloitti huutamisen että pitää olla nopeampi. Taisi paskoa housuinsa.

Yleensä se johtaa siihen että lopulta saan erinäisistä syistä monoa. Säikähtävät, kun vastaan samalla tavoin tai kovemmin. Minusta yleensä saa sellaisen kuvan että olen hiljainen iso mies ja kiltti.

Mutta olenkin raivohullu mies. Kymmeniä työpaikkoja mennyt alta kun on ollut vanhanliiton miehiä. Isäni ikäisiä vanhoja jarruja, jotka ei osaa antaa palautetta puhumalla, vaan tiuskivat tai huutavat.

Minä kajautan takaisin, niin on paskat housuissa.

Siinä tavallaan johtaja menettää asemansa. Ja olen toki pahoillani siitä että nuorempi ja voimakkaampi alensi johtajan, mutta kun huutamaan lähdetään ja uhoomaan. Niin pitäisi muistaa mihin lähdetään.

Mistä syystä Suomessa on tätä huutamiskultuuria työpaikoilla?

Ihan kuin jotain Kuumat kuppilat ohjelmaa seuraisi jossa Gordon Franmsey huutaa apulaiskokeille?

En ymmärrä tollasta huutamista. Mennään parkkikselle tappelemaan, jos ei osata asiallisesti olla.

Vierailija
125/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla asenteella et tulekkaan koskaan pääsemän muualle kuin työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan, etkä kohta enää sinnekkään.

Toivon todella, että saat aivan helvetin kovat karenssit ja kärsit nälästä, niin opit kyllä sitten töitä arvostamaan.

Olen puhunut.

Työ on työ, työkokeilu on työkokeilu.

Vierailija
126/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn arvostus mitataan aina palkassa. Jos ei palkkaa tipu työllä ei ole mitään arvoa. Työnantajia ei kiinnosta oikeaa palkka työntekijää etsiessä muu kuin se mitä olet tehnyt palkkaa vastaan. Ilmaiset kokeilut ja harjoittelut ovat miinusta. Kertovat, että et ole palkan arvoinen työntekijä.

Työntekijän arvo mitataan tehdyn työn nopeudessa, määrässä ja laadussa. Ole todistamatta osaavasi olla nopea, ahkera ja laadukas, ja ole työtön.

Varmasti ihan ammattitaitoiset työttömät ketjussa selittävät työkokeiluja vastaan, mutta selittäkääpä sitten se, miksi ette ole palkkatöissä? 

Pliis, selittäkää miksi ette ole töissä. Siis hei, te olette alanne ammattilaisia, ihan alan kärkeä. Miksi teitä laitetaan työkokeiluun? Olkaa nyt edes kerran rehellisiä.

Minä teen kahta työtä. Miksi sellainen joka ei ymmärrä että epäkohtia nähdäkseen ei tarvitse olla työtön, on missään työssä? Pliis selitä mulle mitäntuötä niin tyhmä tekee? Olen rehellin olen suunnitteluinsinööri,  15 alan kokemusta. Nykyisessä siitä 14. Toinen työ on samalla harrastus mutta siitä maksetaan. 

Vierailija
127/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu on kusetusta.

Joku viikon kokeilu. Sen ymmärtää, mutta että kuukausien mittainen kusetus. Nää työnantajat on kommareita. Roistoja jotka pomputtaa ihmisiä halpatyövoimana. Häpeiäisivät.

Vierailija
128/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näissä työpaikoissa huudetaan ja tiuskitaan nuorille?

Ei kuulu hyviin tapoihin.

Vierailija
129/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn arvostus mitataan aina palkassa. Jos ei palkkaa tipu työllä ei ole mitään arvoa. Työnantajia ei kiinnosta oikeaa palkka työntekijää etsiessä muu kuin se mitä olet tehnyt palkkaa vastaan. Ilmaiset kokeilut ja harjoittelut ovat miinusta. Kertovat, että et ole palkan arvoinen työntekijä.

Työntekijän arvo mitataan tehdyn työn nopeudessa, määrässä ja laadussa. Ole todistamatta osaavasi olla nopea, ahkera ja laadukas, ja ole työtön.

Varmasti ihan ammattitaitoiset työttömät ketjussa selittävät työkokeiluja vastaan, mutta selittäkääpä sitten se, miksi ette ole palkkatöissä? 

Pliis, selittäkää miksi ette ole töissä. Siis hei, te olette alanne ammattilaisia, ihan alan kärkeä. Miksi teitä laitetaan työkokeiluun? Olkaa nyt edes kerran rehellisiä.

Miten ne 60000 vapaata työpaikkaa riittää yli puolelle miljoonalle työttömälle? Osaatko selittää?

Vierailija
130/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän miksi työkokeiluun on niin hemmetin vaikea päästä. Työkokeiluissa on ihmisiä, jotka ovat oikein ehdoin tahdoin hankalia, niin ei työnantajat halua sitä työtöntä ottaa kokeiluun.

Älkää menkö työkokeiluihin jollette aio tehdä töitä tosissanne. Pilaatte työhaluisiltakin mahdollisuudet ja kuvittelette sen olevan hyvä asia.

Miksi työkokeilussa pitäisi tehdä töitä, kun ei siitä mitään makseta? Miksi ylipäätään missään pitäisi tehdä työtä palkatta?

EU-lakikin kieltää orjatyön. Miksi Suomi rikkoo lakia?

Vierailija
131/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla asenteella et tule saamaan palkkatyötä muustakaan firmasta. Kun hakee töitä, on suosittelijoilla iso merkitys. Ei kukaan suostu suosittelemaan sinua kun toimit noin. Töitä hakiessa olisi hyvä olla suosittelija mahdollisimman tuoreesta työsuhteesta. 

Kuka oikeasti tulee saamaan töitä työkokeilun kautta? Sinne otetaan uusi työkokeilija tekemään vakituisen työt, koska se on halvempaa ja tulijoita riittää.

Se ei ole tarkoituskaan.  Tarkoitus on päästä työttömyydestä irti, kokeilemalla aloja, jotka vois kiinnostaa. Ja se että pitkäaikaistyötön sais virikkeitä, ette hänestä tulis mt-toimiston asia

Ei ole kysymys siitä kuka systeemin on keksinyt vaan siitä kuka sitä käyttää hyväkseen. Osa työnantajista käyttää surutta hyväkseen pitkäaikaistyöttömiä valtion suojeluksessa.

Kyllä on, julkisen sektorin on pakko ottaa työkokeilijoita, yksityisen ei.

Vierailija
132/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei mut varmaan turha haaveilla oikeista töistä.

Niin kuin moni täällä jo sanonut, työkokeilupaikoista on ylipäätään turha haaveilla oikeaa työpaikkaa vaikka miten perse hiessä painaisi duunia ja kokeilun läpikäynnissä työnantaja miten kiittelisi.

Niin, työkokeilupaikkaan ei ole tarkoitus palkata väkeä, siellä on kokeilijoita kokeilemassa. Suomessa noin 96% työnantajista EI ota työkokeilijoita lainkaan, koska niissä ei ole mitään intoa opastaa innottomia eikä edes tarjolla töitä, koska työkokeilija EI KOSKAAN saa korvata palkattua työntekijää.

Vierailija
133/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli menit sinne lusmuilemaan ihan huvikseen.

Eiköhän ap mennyt koska oli pakko.

Siis mitä? Työkokeilu on vapaaehtoinen, sinun suunnitelmaan kirjataan mahdollisuus työkokeiluun. Ei ole pakko mennä. Paikkakin hankitaan itse.

Vierailija
134/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein töitä kovaan tahtiin, enemmänkin kuin oikeat työntekijät. Sain paikan työkokeilun jälkeen, ei olisi onnistunut jos olisin löysäillyt. Ei ollut unelmapaikka, mutta auttoi myöhemmässä työnhaussa. 

Kukin tyylillään, mutta itse ajattelen, että sama aika siellä työkokeilupaikalla on oltava ja ajan voi heittää hukkaan tai tehdä parhaansa jolloin työllistyminen on todennäköisempää. 

Vierailija
135/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu ei ole mikään koeaika tai koeajo uuteen työpaikkaan, jossa annetaan näytöt jotta työnantaja palkkaisi, vaan ihan vaan tarkoitettu sen henkilön itsensä kokeiltavaksi soveltuisiko hän kokeilemalleen alalle. Luulisi, että suurin osa työnantajista, jotka suostuu työkokeiluun, tietää sen. Tarkoitus ei siis ole paikata muuta henkilöstöä tai perehdyttää.

Vierailija
136/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, TYÖSUHTEESTA. Orjuuttaminen valehtelemalla, että kyllä täällä töitä sinulle tulevaisuudessa on (motivoidaan työkokeilijaa tekemään työtä) on täysin moraalitonta. Samoin on kiristäminen suosituksella (tee ahkerasti palkatonta pakkotyötä tai en suosittele). Jos et tee orjatyötä, et tule koskaan saamaan palkkatyötä?! Mikä tätä maata vaivaa? Eikö kellään ole enää moraalia! Hyvä ap, toimit oikein!

Vierailija
137/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kauheaa, kun halpatyövoima alisuoriutuu. Suokaamme muutama lämmin ajatus työnantajan kyynelille ja tuskalle.

Ilmaistyövoima. Jossain muualla vastaavaa kutsutaan orjuudeksi.

Vierailija
138/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei mut varmaan turha haaveilla oikeista töistä.

Kohta täällä ei ole kenellekään kunnon töitä (pois lukien eliitin suojatyöpaikat), jos tähän menoon ei puututa!

Vierailija
139/187 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän miksi työkokeiluun on niin hemmetin vaikea päästä. Työkokeiluissa on ihmisiä, jotka ovat oikein ehdoin tahdoin hankalia, niin ei työnantajat halua sitä työtöntä ottaa kokeiluun.

Älkää menkö työkokeiluihin jollette aio tehdä töitä tosissanne. Pilaatte työhaluisiltakin mahdollisuudet ja kuvittelette sen olevan hyvä asia.

Ei ole mitään mahdollisuuksia. Älä itse tue orjuutta!

Vierailija
140/187 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen taas erittäin nopea. Omaan hyvän hahmotuskyvyn ja perehdyttämiseen meni alle 2 tuntia.

Mulla on taas hyvä lukupää ja olen opetellut työntekijöiden oikeudet ym lain ulkoa. Pomot ei oikein dikkaa....

Kommunisti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän