Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lasten kanssa lomalla, oma työmääräni moninkertaistui

Vierailija
09.07.2024 |

Mies on lomalla päiväkoti-ikäisten lasten kanssa, minä aloitan loman vasta heinäkuun lopussa. Kun tulen töistä, koti on kuin hurrikaanin jäljiltä. Lasten lelut pitkin lattiaa niin, ettei kävelemään pääse. Mies on kokkaillut keittiössä, mutta ei ole siivonnut jälkiä mitenkään. Mies on kokkausta lukuunottamatta istunut päivän koneella ja antanut lasten sotkea keskenään tai katsoa tv:tä. Yleensä eivät ole käyneet edes omalla pihalla, saati sitten puistossa, kirjastossa tms. Eli työpäivän jälkeen kotiin tullessa minun pitäisi keksiä lapsille lomapuuhaa, siivota miehen ja lasten sotkut ja laittaa perheelle ruokaa. Lasten kanssa on kuulemma rankkaa niin mies ei jaksa näitä hoitaa. Ja olen kuulemma kohtuuton, kun haluan pystyä kävelemään lattialla. Epäilen, että nämä tulevat olemaan myös minun vastuullani, kun olen itse lomalla, koska töissä on niin rankkaa. Tekisi mieli ottaa ero syksyn koittaessa. Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (214)

Vierailija
61/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettei nuoret miehet halua enää perustaa perheitä ja kääntyvät konservatiivisempaan suuntaan. Mitään perinteisiä roolijakoja ei enää ole jos siivoaminen on näin iso ongelma naiselle. Miehesi varmaan saa isompaa palkkaa kuitenkin?

Hah hah hah luuletko että perinteinen nainen suostuu PALKKATÖIHIN? Älä unta näe. Kyllä meitä kotivaimoja ja -äitejä on, ihan lisääntymisikäisissäkin naisissa, mutta se perinteisyys pitää sisällään sen että mies elättää perhettä vähintään 3v per lapsi :)

Vierailija
62/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois viikon verran töiden jälkeen omia menoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettei nuoret miehet halua enää perustaa perheitä ja kääntyvät konservatiivisempaan suuntaan. Mitään perinteisiä roolijakoja ei enää ole jos siivoaminen on näin iso ongelma naiselle. Miehesi varmaan saa isompaa palkkaa kuitenkin?

Mikset itse siivoa, jos se ei sinulle ole iso ongelma? 

Vierailija
64/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii se, että olen luonut yksinkertaiset säännöt.

* Isä tekee joka päivä ruuan ja siivoaa kokkailun jäljet.

* Lapset ulkoilevat isän kanssa klo 12-14. Silloin ei ollenkaan puhelimella yms oloa. 

Nämä lähetettynä whatsapissa ja jääkaapin ovessa. Lisäksi lista eri ruokavaihtoehdoista ja eri ulkoilu tekemisistä. 

Yllättävän hyvin tottelee. Taitaa olla oman toiminnanohjausken haasteita, että jää vain jumittamaan jos ei ole mitään struktuuria päivässä. Siinä se isälläkin mieli ja jaksaminen paranee kun ulkoilee. 

Vierailija
65/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon ap.

Saat Aihe Vapaa -palstan Paskin ja kulunein provo -palkinnnon 🏆

Vierailija
66/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erolla uhkailu ei mielestäni ole kovin kypsää, enkä viitsisi ottaa sitä puheeksi, jos en ole omalta osaltani jo siihen kallistumassa. Mutta oikeasti nyt ottaa päähän melko paljon.

Ap

Siivoa sitten kiltisti.

Sanoisin että älä siivoa. Anna heidän viettää viikko tavallaan ja ihmetellä kun et siivoakaan.

Vierailija
67/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsia ei halua tosissaan vaan ainoastaan niin että nainen hoitaa vastuun niin ei kannata hankkia

Vierailija
68/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret on murheet, kun joutuu tekemään ihan itse kotitöitä.

Mies näyttää ulkoistaneen nekin vaimolleen.

Miksipä ei kun vaimo kiltisti hoitaa kaiken. Kuka nyt ilmaisesta piikapalvelusta kieltäytyisi. 

Ap ei ole tarjonnut miehelle "piikapalveluja" ja miettii miehen laiskuuden vuoksi eroa. Onko mielestäsi kovin järkevää toimintaa mieheltä, jos ei halua vaimostaan eroon?

Jospa mies haluaakin naisesta eroon. Uusi palvelija on jo katsottuna mutta haluaa naisen tekevät ratkaisevan siirron. Onhan näitäkin nähty. 

On toki nähty. Lopputuloksena on usein 50/50-vanhemmuus (koska mies on k

En usko että naiset enää lankeavat tähän. Tai jos lankeavat niin on kyllä todella typerä ja tynnyrissä kasvanut nainen :D Jos mies jättää lastensa äidin niin on omillaan

Vierailija
69/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä pilaisi lasten lomaa menemällä omiin menoihin. Vaikka kuinka ärsyttäisi, järjestäisin lapsille jotain kivaa. Enkä jättäisi lapsia ruokkimatta. Ei lasten pitäisi kärsiä, vaikka toinen vanhempi on kädetön.

Vierailija
70/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah hah luuletko että perinteinen nainen suostuu PALKKATÖIHIN? Älä unta näe. Kyllä meitä kotivaimoja ja -äitejä on, ihan lisääntymisikäisissäkin naisissa, mutta se perinteisyys pitää sisällään sen että mies elättää perhettä vähintään 3v per lapsi :)

Just eli rahan perässä, kaikki pitäisi maksaa neideille. Varmaan pitkä ja komea on myös vaatimuslistalla.

Vierailija
71/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä pilaisi lasten lomaa menemällä omiin menoihin. Vaikka kuinka ärsyttäisi, järjestäisin lapsille jotain kivaa. Enkä jättäisi lapsia ruokkimatta. Ei lasten pitäisi kärsiä, vaikka toinen vanhempi on kädetön.

Sekin äidin syy siis?! Isä on lomalla kotona lasten kanssa, joten isällä on vastuu, kun äiti on poissa. Miksi lomalla olevan isän ei tarvitse järjestää lapsille kivaa?

Miesten on niin helppo alkaa kädettömiksi, ja vaimo hoitaa asiat. Sitten vielä toiset naiset syyllistävät!? 

Vierailija
72/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne lapset voisi olla päiväkodissa? Ymmärrän toki, että haluat jakaa vanhemmuutta, mutta itsellä ei hermo kestäisi. Meillä päiväkoti-ikäiset siis lomalla vain minun lomaillessa.

Vierailija
73/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kerran niin että kun olin lomalla ja mieheni ja lapset sotki niin päätin että lähden oikeasti lomalle. Varasin 2 viikon loman kreikasta ja lähdin sinne yksin. Sanoin miehelle että sinä hoidat nyt kotia ja lapsia. Mies sai kauheen pultin että miksi jätän hänet yksin lasten kanssa. Minä yritin selittää että olin 5 vuotta hoitanut kotia ilman lomaa. Sanoin  että kun tulen kreikasta niin lähden heti toiselle lomalle.  Lopulta meille tulikin ero kun mies ei tehnyt mitään kotona.

Vierailija
74/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lelujen olla olla lattialla ja tavaroiden missä ovat. Tee vain se ruoka, jos mies on kerran tehnyt lounaan. Pienestä tulee ero, jos tuosta ottaa herneen nenään. 

Jos haluat lelut pois lattialta, voit kuvittaa lapsille ohjeet miten lelut laitetaan olohuoneen lattialta pois. Lastenhuoneen lattialla ne saanee olla muutenkin.

Vierailija
75/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että apn mies ei oikeasti hahmota, mitä pitäisi kotona päivän aikana tehdä. Pitäisi rauhallisesti ehdottaa hänelle esim. kolme perusrutiinia kuten lasten ulkoilu, helppo nopea iltaruoka ja lelujen kokoamisesta huolehtiminen kelloaikoineen. Saattaa vaikuttaa vähäjärkisen neuvomiselta, mutta joillakin meistä toiminnanohjaus ei vain toimi ja tulee tehtyä kaikkea sijaistoimintaa, kun ei tiedä, mistä aloittaa. Ja koti selkeäksi, hyvä järjestys, liiat lelut pois!

Vierailija
76/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just eli rahan perässä, kaikki pitäisi maksaa neideille. Varmaan pitkä ja komea on myös vaatimuslistalla.

Ap kertoo olevansa töissä ja lasten leikki-ikäisiä. Ette osaa lukea.

Vierailija
77/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mahdollistaja. Jos vaan puret hammasta ja siivoat, niin tilanne ei muutu.

Samanlaisia kulissien ylläpitäjiä ja mahdollistaja ovat alkoholistin, narkomaanin, peliriippuvaisen jne. hyysääjät. Peli poikki vaan aikuiseen tyyliin.

Vierailija
78/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lelujen olla olla lattialla ja tavaroiden missä ovat. Tee vain se ruoka, jos mies on kerran tehnyt lounaan. Pienestä tulee ero, jos tuosta ottaa herneen nenään. 

Jos haluat lelut pois lattialta, voit kuvittaa lapsille ohjeet miten lelut laitetaan olohuoneen lattialta pois. Lastenhuoneen lattialla ne saanee olla muutenkin.

Miten tehdä ruokaa, jos keittiö on jo sotkettu? Hirveä työ siistiä keittiö ja sitten laittaa ruokaa. Aina keittiö siistiksi ruokailun jälkeen niin seuraa ruoka on mukava laittaa.

Sitä paitsi lomalla oleva laittaa ruoan töistä tulijalle tai se tehdään yhdessä. Ei missään nimessä tulla töistä ja aleta töihin. 

Vierailija
79/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo olevansa töissä ja lasten leikki-ikäisiä. Ette osaa lukea.

Vastasin tuolle joka sanoi ettei aio mennä töihin ja miehen pitäisi elättää lapsetkin.

Vierailija
80/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, että perheelliset naiset ovat niin väsyneitä työtakkaansa. Lapset ovat myös isän, on typerää pyytää isää hoitamaan lapsia, luulisi, että isä huolehtii lapsistaan kuten äiti. Isovanhempaa tai tätiä, setää, jne. voi joskus pyytää lapsia hoitamaan, ei isää.