Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lasten kanssa lomalla, oma työmääräni moninkertaistui

Vierailija
09.07.2024 |

Mies on lomalla päiväkoti-ikäisten lasten kanssa, minä aloitan loman vasta heinäkuun lopussa. Kun tulen töistä, koti on kuin hurrikaanin jäljiltä. Lasten lelut pitkin lattiaa niin, ettei kävelemään pääse. Mies on kokkaillut keittiössä, mutta ei ole siivonnut jälkiä mitenkään. Mies on kokkausta lukuunottamatta istunut päivän koneella ja antanut lasten sotkea keskenään tai katsoa tv:tä. Yleensä eivät ole käyneet edes omalla pihalla, saati sitten puistossa, kirjastossa tms. Eli työpäivän jälkeen kotiin tullessa minun pitäisi keksiä lapsille lomapuuhaa, siivota miehen ja lasten sotkut ja laittaa perheelle ruokaa. Lasten kanssa on kuulemma rankkaa niin mies ei jaksa näitä hoitaa. Ja olen kuulemma kohtuuton, kun haluan pystyä kävelemään lattialla. Epäilen, että nämä tulevat olemaan myös minun vastuullani, kun olen itse lomalla, koska töissä on niin rankkaa. Tekisi mieli ottaa ero syksyn koittaessa. Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (214)

Vierailija
101/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla on huomattavasti rennompaa kuin himassa pienten lasten kanssa.

Vierailija
102/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätät lomasi aikana kodin aivan samaan kuntoon ja kyselet heti miehen töistä tullessa että mitä ruokaa hän tekee kun ollut niin rankka päivä lasten kanssa.

Katso, jos sattuisi hoksaamaan oman typeryytensä jo parin päivän jälkeen ja korjaa käytöstään. Jos ei tajua, eroa.

Minä kyllä ehdottaisin puhumaan rauhallisesti asiasta jo tänään. Tuollaiset manifestit ovat täysin tarpeettomia.

Minä olen myös ehdottomasti suoran puhumisen kannalla. Kostoimenpiteiden tai mielenosoitusten sijaan nostaisin "kissan pöydälle" ja tekisin miehelle selväksi, että olen saanut tarpeekseni ja homman on muututtava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon ap.

Saat Aihe Vapaa -palstan Paskin ja kulunein provo -palkinnnon 🏆

Ihanaa kun tää ei olisi totta, mutta tää on niin kulunut juuri siksi että tämä on niin monessa kodissa täyttä totta.

Sama se on täälläkin, kun tulen töistä niin ruokapöydässä on kolmen aterian astiat ja olkkarissa levällään joka ikinen tekeminen mitä lapset ovat päivän aikana aloittaneet. Eihän siinä mitään jos mies ne lopulta siivoaisi, vaan kun ei siivoa, vaan odottaa kuuluisan Jonkun Muun eli minun tekevän sen puolestaan. 

Mitä ongelmia se sotku aiheuttaa? Siis muita kun sinun mielenterveys ongelmia tuon neuroottisen siisteys vaatimuksen takia. Sitä sotkua harvoin kukaan muu edes huomaa kuin nainen joka on neuroottinen siisteysvaatimuksissa

Montako lasta sinulla olikaan?

Vierailija
104/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on mielestäni ihana, mutta tuossa AP:n tilanteessa olisi käynyt juuri noin, jollen olisi sanonut hänelle, että tällä viikolla käytte uimassa, metsäretkellä, Korkeasaaressa jne..

Hän tekee siis ihan mielellään, mutta ei jotenkin keksi itse mitään tekemistä.

Sotkut eivät mua häiritse, ruokaakin tehdään miehen kanssa yhdessä moneksi päiväksi kun hän unohtaa monesti näitä arkijuttuja

Naurulla ja rakkaudella pääsee pitkälle..

Vierailija
105/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vaikea ymmärtää tuommoisia isiä! Omat lapset heitteillä kun isukki vaan pelaa ja laiskottelee.

Vierailija
106/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on mielestäni ihana, mutta tuossa AP:n tilanteessa olisi käynyt juuri noin, jollen olisi sanonut hänelle, että tällä viikolla käytte uimassa, metsäretkellä, Korkeasaaressa jne..

Sotkut eivät mua häiritse, ruokaakin tehdään miehen kanssa yhdessä moneksi päiväksi kun hän unohtaa monesti näitä arkijuttuja

Siis millä lailla se mies muka osoiytaa sinua kohtaan rakkautta heittäytyessään ääliölapseksi? 

Vierailija
107/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Vähenee työmäärä dramaattisesti. Mies voi sotkea sitten omassa kodissaan, jos ei ole niin väliä, mahtuuko lattialla kävelemään.

Vierailija
108/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta mies päätti haluta lapsiperheen, joten hänen täytyy kantaa lapsistaan tasapuolisesti vastuuta lasten äidin kanssa. Toki mies saa ottaa suuremmankin vastuun halutessaan lapsistaan, muttei voi vaatia puolisoltaan enemmän kuin 50/50 vastuuta.

Vierailija
109/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma lapsiperheessä on rankkaa, ei se ole kenellekään epäselvää ja lasten vanhemmat eivät voi pitää lomiaan samaan aikaan, jotta lomapäiviä riittää kaikille päiväkodin vaatimille lomapäiville. Mutta, kun lapset on hankkinut, vastuu niistä on kannettava.

Vierailija
110/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, että talon pitää olla normaalissa siisteystasossa kun tulet töistä kotiin, joka päivä. Lasten ja miehen pitää siivota omat jäljet. Muussa tapauksessa menet kodin siisteystason tarkistettuasi hotelliin yöksi miehen piikkiin, joka ilta.

Vierailija
111/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi mitään keskustelulässytystä. Kerran sanoisin että nyt riittää ja sitten kaikki lapselliset keinot kehiin t

Vierailija
112/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa asiallinen keskustelu.

sitten syöt iltaruuan töissä ennen kotia menoa, niin jaksat keskustella rauhallisesti, jos ei ole meno puheista huolimatta muuttunut. Ja seuraavana aamuna pakkaat tietokoneen virtajohdon tms osan käsilaukkuusi. 

Vierailija
113/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä lailla se mies muka osoiytaa sinua kohtaan rakkautta heittäytyessään ääliölapseksi? 

Hän hoitaa kyllä kaikki asiat, jotka voi tietokoneella hoitaa. 

"Ääliölapsi" hoitaa laskujenmaksun, sijoitukset yms. 

Minä olen luonteeltani käytännöllinen (ja siis olen myös korkeakoulutettu), hyvin on mennyt työnjako meillä. 

Niinkuin sanoin, niin meillä on naurua (myös näistä meidän molempien "virheistä") ja paljon rakkautta

Vierailija
114/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samanlaista. Ylipäätään en ymmärrä esimerkiksi miehen tapaa kokata: Itse siivoilen siinä samalla kun kokkaan ja kun lapset syö. Hän jättää aivan kaiken täysin levälleen.

Tuo on tuttua. Mies kun kokkaa keittiössä, kaikki kattilat, pannut yms. jäävät likaisina tiskialtaaseen kolhiintumaan ja naarmuuntumaan. Itse, kun teen ruuaksi vaikka makaronilaatikkoa, tiskaan heti paistinpannunkin vielä kuumana ja tarvittaessa käynnistän astianpesukoneen kertaalleen jo ennen kuin ruoka on valmista. Pahimmillaan, jos mies oli leiponut, lötkö leivonta-alusta ui pienemmässä tiskialtaassa useamman päivän likaisena odottamassa, että joku (muu) sen sieltä pesee ja ripustaa kuivumaan. 

Vierailija
115/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän hoitaa kyllä kaikki asiat, jotka voi tietokoneella hoitaa. 

"Ääliölapsi" hoitaa laskujenmaksun, sijoitukset yms. 

Minä olen luonteeltani käytännöllinen (ja siis olen myös korkeakoulutettu), hyvin o

No vau! Osaa ihan laskut maksaa.

Vierailija
116/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samanlaista. Ylipäätään en ymmärrä esimerkiksi miehen tapaa kokata: Itse siivoilen siinä samalla kun kokkaan ja kun lapset syö. Hän jättää aivan kaiken täysin levälleen.

Tuo on tuttua. Mies kun kokkaa keittiössä, kaikki kattilat, pannut yms. jäävät likaisina tiskialtaaseen kolhiintumaan ja naarmuuntumaan. Itse, kun teen ruuaksi vaikka makaronilaatikkoa, tiskaan heti paistinpannunkin vielä kuumana ja tarvittaessa käynnistän astianpesukoneen kertaalleen jo ennen kuin ruoka on valmista. Pahimmillaan, jos mies oli leiponut, lötkö leivonta-alusta ui pienemmässä tiskialtaassa useamman päivän likaisena odottamassa, että joku (muu) sen sieltä pesee ja ripustaa kuivumaan. 

Meillä ex aikoinaan yhtäkkiä teki kaikista kotitöistä yhteisiä, kun hän osallistui niihin. Eli juuri tuo, että kun hän kokkaa niin minä siivoan. Kun minä kokkaan, minun piti siivota itse, koska se joka kokkaa niin siivoaa myös. Sama päti muihinkin asioihin. Usein vein monena päivänä peräkkäin lapsen päiväkotiin ja myös hain pois. Ex haki kerran ja sitten oli taas minun vuoroni. Tietenkään vuoro ei vaihtunut hänelle takaisin ennen kuin itse sanoin, että hän voisi itsekin hakea välillä. Hän aina jaksoi vedota miten ei töidensä ja harrastustensa vuoksi voinut ottaa enempää vastuuta, mutta yhtä lailla minäkin kävin töissä ja minäkin olisin halunnut harrastaa. En siis harrastanut enkä tavannut kavereita, koska exän asiat meni aina kaikesta ohi.

Vierailija
117/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ex aikoinaan yhtäkkiä teki kaikista kotitöistä yhteisiä, kun hän osallistui niihin. Eli juur

Olisiko näille miehille ollut ok, että olisitte siirtyneet tekemään osa-aikatyötä ja mies ehkä vielä pidempää työpäivää, jolloin mies olisi ollut päävastuussa ansiotyöstä ja nainen päävastuussa kotitöistä? 

Vierailija
118/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ex aikoinaan yhtäkkiä teki kaikista kotitöi

Exäni ainakin oli niin ristiriitainen tapaus, että en tiedä. Toisaalta hän valitti ettei rahaa ollut koskaan tarpeeksi. Samaan aikaan hän vaati minua olemaan enemmän kotona, enemmän hoitaa lapsia ja siivota, mutta sitten olisi pitänyt tehdä enemmän töitä. Olin täysipäiväisesti töissä, mutta minun olisi pitänyt tehdä enemmän kalliita vuoroja, mutta en voinut kun hän itse oli töissä samaan aikaan. Onneksi on ex!

Vierailija
119/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olet sinä, joka katsot velvollisuudeksi siivota miehen ja lasten sotkut?

Itse olin joskus kauempana töissä niin, että mies ja lapset olivat kotona keskenään. Uhkasin kääntyä ovelta takaisin, jos asunto ei ole siisti.

Jospa tämän luettuasi ilmoittaisit miehelle, että et tule kotiin, jos se ei ole siisti. Mene vaikka hotelliin. Pyydä vaan miestä ilmoittamaan, milloin voit tulla.

Vierailija
120/214 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on vaikea ymmärtää tuommoisia isiä! Omat lapset heitteillä kun isukki vaan pelaa ja laiskottelee.

Kyllä on vaikea ymmärtää tuollaisia äitejä! Itse vaan pitää tehdä kaikki ja heittäytyä marttyyriksi. Miksi ei vaan voi aivan suoraan ilmoittaa miehelle, että tämä homma loppui nyt, ja huomenna käytte ... vaikka kirjastossa?