Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lasten kanssa lomalla, oma työmääräni moninkertaistui

Vierailija
09.07.2024 |

Mies on lomalla päiväkoti-ikäisten lasten kanssa, minä aloitan loman vasta heinäkuun lopussa. Kun tulen töistä, koti on kuin hurrikaanin jäljiltä. Lasten lelut pitkin lattiaa niin, ettei kävelemään pääse. Mies on kokkaillut keittiössä, mutta ei ole siivonnut jälkiä mitenkään. Mies on kokkausta lukuunottamatta istunut päivän koneella ja antanut lasten sotkea keskenään tai katsoa tv:tä. Yleensä eivät ole käyneet edes omalla pihalla, saati sitten puistossa, kirjastossa tms. Eli työpäivän jälkeen kotiin tullessa minun pitäisi keksiä lapsille lomapuuhaa, siivota miehen ja lasten sotkut ja laittaa perheelle ruokaa. Lasten kanssa on kuulemma rankkaa niin mies ei jaksa näitä hoitaa. Ja olen kuulemma kohtuuton, kun haluan pystyä kävelemään lattialla. Epäilen, että nämä tulevat olemaan myös minun vastuullani, kun olen itse lomalla, koska töissä on niin rankkaa. Tekisi mieli ottaa ero syksyn koittaessa. Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (214)

Vierailija
201/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäriin, jos ei jaksa normaalia elämää. 

Vierailija
202/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon rennompaa on meillä kotona, kun äiti on poissa. Kaikilla on rennompaa, mutta silti asiat hoituu.

Miten tämä sitten taas liittyy aloittajan tapaukseen? Varmaan heilläkin on rennompaa kun äiti on poissa, mutta asiat ei heillä hoidu silloin. Tai hoituu, mutta sen jälkeen kun äiti on työpäivän jälkeen tullut kotiin hoitamaan niitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde kuullostaa kuolleelta jo muutenkin. Ero olisi varmaan ollut paikallaan jo aikoja sitten

Vierailija
204/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettei nuoret miehet halua enää perustaa perheitä ja kääntyvät konservatiivisempaan suuntaan. Mitään perinteisiä roolijakoja ei enää ole jos siivoaminen on näin iso ongelma naiselle. Miehesi varmaan saa isompaa palkkaa kuitenkin?

Samaan aikaan ei kyllä ihmetytä että nuoret miehet ei saa naista ja naiset haluavat pysyä sinkkuna

Vierailija
205/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän syvästi, se on juurikin näin, myös silloin kun ukko yksin ilman lapsia himassa ihan vaikka viikonlopun jälkeen,,saati se 2vko, tekis mieli vaan pam itelle,,totaali loppu. no jos helpottaa,ollaan hengessä mukana. leikitään mielikuvitusleikkiä nyt-koti putsattu  katosta lattiaan,ukko ja pienokaiset viety hoitoon viikoksi, me sielun siskot tullaan sun luo, viiiniä,ruokaa teemme me sulle,sä vaan kuuntelet sun musaa ja lipität viiniä. sit pimpeli pom -ovikello soi,sieltä tilattu ammattihieroja. lähtee stressijumit kropasta... kylpy ja god by, nukut, nukut nukut, chillaat muutaman pv ihan itekses ja syöt vaan just sitä mistä sä pidät ,syöt ja nukut vuorotellen,,kunhan oot -siistissä kodissa... hyvää loppukesää kumminkin sulle,,,hengessä mukana

Vierailija
206/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset on nyt parikymppisiä, eikä mun mies edelleenkään hahmota esimerkiksi sitä, että ruokailuun pitää varautua. Hän alkaa aina vasta kokata, kun kaikilla on jo nälkä. Hänellä on oman kauppareissunsa jäljiltä aina vain yhden ateriat tarpeet.

Ylimalkaan hän reagoi kaikkeen vasta sitten, kun on ihan pakko. Ei siis osaa suunnitella, eikä ennakoida.

Sitä aina miettii, miten nämä puusilmät töissään selviävät 🤔

sitä miekii hmettelen. joo ei ennakointia,suunnittelua jne. jos toinen organisoi,sitten tulee törkeesti- painu v....tuuun

Vierailija
207/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mies joka tosi tarkka siisteydestä ja muutenkin tekee minua enemmän kotitöitä koska on tarkempi. Välillä toivon rennompaa ja kotoisampaa menoa mutta taidankin olla onnekas..

näitten tarinoiden jälkeen-arvosta mitä sulla on... ehkä se teidän tyyli on se ok. sullapa onkii jotain mitä muilla ei oo, ei oo kuin hermot kireellä ukon takia

Vierailija
208/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päiväkoti-ikäiset kirjastossa? oletkos jotenkin sekaisin? ei sinne viedä rääkyviä rääpäleitä pilaamaan muiden kokemuksia. oletkin juuri paras esimerkki nykynaisesta: pelkkää ulinaa ja muiden syyllistämistä ja vastuuta ei kanneta vaikka mikä tulisi. ei kukaan lapsi halua tuollaista äidikseen. olet häpeäksi meille normaaleille äideille. hyi.

onhan lastenosasto ja mm satutunnit jne, kirjastossa kiva käydä kerran viikossa. musikkia jne. siis lastenosastolle. pururadalle,metsään rannalle, pihaleikkejä niitä vanhan ajan leikkejä. jo on piltit väsy illalla  eikä turhautuneita. ukkookin virkistäis luonto ja polttopallon pelluu, eikä tietsikan pilluuu

Vierailija
209/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi sekstata noin tyhmän miehen kanssa, ei kertakaikkiaan kiihottaisi noin simppelillä järjenjuoksulla varustettu yksilö.

Ap.lle ei ehkä mikään ongelma.

joo,totta, ei tuhina kävisi vällyn alla

Vierailija
210/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai lasten hoito ja ruuan laitto on naiselle luontevampaa. Se on se biologia. Samalla tavalla kuin pyörän renkaan vaihto on luontevampaa miehelle (on muuten naurettavan helppo operaatio ja ei vaadi edes voimaa, mutta ei nainen vaivaudu opettelemaan). Siinäpä naiset teette elämästänne vaikeaa, kun pitää sen teille kuuluvan kotiroolin lisäksi menestyä tasa-arvoisesti työelämässäkin.

Enpä ole koskaan tisseillä ruokaa hämmentänyt tai varsinkaan pimpistä ollut siihen mitään hyötyä. Lasten hoitoon ollut ensimmäiset puoli vuotta hyötyä imetykseen, se on totta.

Vierailija
211/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koti ei saa olla lomalla sekaisin? Lapsilla on varmaan ollut hauskaa. Koko perhe voi siivota välillä yhdessä. 

Miksi sen pitäisi olla? Eikä lapset sotkusta ja hoitamattomuudesta nauti.

Eikä kodista, jossa mitään ei voi tehdä, kun tulee hetkeksi sotkua.

Ei aloittaja sanonut, etteivät lapset saa leikkiessään sotkea. Hän vain toivoi, että perheen isä olisi lasten kanssa kerännyt lelut pois leikin loputtua.

Vierailija
212/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä yllättynyt näistä kommenteista. Ne eivät huomioi lapsia. Edes täällä ei ole lapsia priorisoivaa porukkaa? Kun päättää lisääntyä, päättää samalla luopua mukavuuksistaan. Päättää luopua omasta ajasta, omista eduista, omista "oikeuksista".

Jos puoliso on laiska tms, niin sitten on. Se ei oikeuta pilaamaan lasten kesälomaa. Aikuisten epäreiluuden tunne ei saa olla lasten ongelma. Itse antaisin vaikka pääni lasteni vuoksi. Vähintäänkin siivoaisin. Mutta ei täällä näköjään. 

Kun olin hoitovapaalla, en minäkään siivonnut. Mies tuli töistä ja alettiin jotenkin porukalla siivoamaan. Ehkä meillä on sitten ollut niin vaativat lapset tai korkeat standardit, että en katso vieressä itkevää lasta, jotta ehtisin tiskaamaan.

Minä olisin iloinen, että mies on priorisoinut lasten hyvinvoinnin ja leikkinyt/ulkoillut/mitäikinä heidän kanssaan ja ollut lapsille läsnä. Ehkä heiluttanut leikkiponia tai rakentanut palikkatornia? <3 

Vierailija
213/214 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä yllättynyt näistä kommenteista. Ne eivät huomioi lapsia. Edes täällä ei ole lapsia priorisoivaa porukkaa? Kun päättää lisääntyä, päättää samalla luopua mukavuuksistaan. Päättää luopua omasta ajasta, omista eduista, omista "oikeuksista".

Jos puoliso on laiska tms, niin sitten on. Se ei oikeuta pilaamaan lasten kesälomaa. Aikuisten epäreiluuden tunne ei saa olla lasten ongelma. Itse antaisin vaikka pääni lasteni vuoksi. Vähintäänkin siivoaisin. Mutta ei täällä näköjään. 

Kun olin hoitovapaalla, en minäkään siivonnut. Mies tuli töistä ja alettiin jotenkin porukalla siivoamaan. Ehkä meillä on sitten ollut niin vaativat lapset tai korkeat standardit, että en katso vieressä itkevää lasta, jotta ehtisin tiskaamaan.

Minä olisin iloinen, että mies on priorisoinut lasten hyvinvoinnin ja leikkinyt/ulkoillut/mitäikinä heidän kanssaan ja ollut lapsille läsnä. Ehkä heiluttanut leikkiponia ta

Luitko avauksen? Ap:mieshän ei ole lapsilleen läsnä, vaan antaa niiden tapella ja sotkea tylsyyksissään ja nököttää itse koneella.

Vierailija
214/214 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai lasten hoito ja ruuan laitto on naiselle luontevampaa. Se on se biologia. Samalla tavalla kuin pyörän renkaan vaihto on luontevampaa miehelle (on muuten naurettavan helppo operaatio ja ei vaadi edes voimaa, mutta ei nainen vaivaudu opettelemaan). Siinäpä naiset teette elämästänne vaikeaa, kun pitää sen teille kuuluvan kotiroolin lisäksi menestyä tasa-arvoisesti työelämässäkin.

No hohhoijaa, taas näitä "kaikki naiset sitä ja tätä" -juttuja. Meidän parisuhteessa minä olin ainoa, joka: omisti ajokortin, omisti auton, vaihtoi autonrenkaat, vei auton katsastukseen, huoltoon yms, vaihtoi polkupyörään renkaat, sääti polkupyörän vaihteet ja jarrut. Mies oli teknisissä asioissa taitamaton, peukalo keskellä kämmentä.

T: N54