Mies lasten kanssa lomalla, oma työmääräni moninkertaistui
Mies on lomalla päiväkoti-ikäisten lasten kanssa, minä aloitan loman vasta heinäkuun lopussa. Kun tulen töistä, koti on kuin hurrikaanin jäljiltä. Lasten lelut pitkin lattiaa niin, ettei kävelemään pääse. Mies on kokkaillut keittiössä, mutta ei ole siivonnut jälkiä mitenkään. Mies on kokkausta lukuunottamatta istunut päivän koneella ja antanut lasten sotkea keskenään tai katsoa tv:tä. Yleensä eivät ole käyneet edes omalla pihalla, saati sitten puistossa, kirjastossa tms. Eli työpäivän jälkeen kotiin tullessa minun pitäisi keksiä lapsille lomapuuhaa, siivota miehen ja lasten sotkut ja laittaa perheelle ruokaa. Lasten kanssa on kuulemma rankkaa niin mies ei jaksa näitä hoitaa. Ja olen kuulemma kohtuuton, kun haluan pystyä kävelemään lattialla. Epäilen, että nämä tulevat olemaan myös minun vastuullani, kun olen itse lomalla, koska töissä on niin rankkaa. Tekisi mieli ottaa ero syksyn koittaessa. Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (214)
Ihmisillä on kyllä karseita suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä toimii se, että olen luonut yksinkertaiset säännöt.
* Isä tekee joka päivä ruuan ja siivoaa kokkailun jäljet.
* Lapset ulkoilevat isän kanssa klo 12-14. Silloin ei ollenkaan puhelimella yms oloa.
Nämä lähetettynä whatsapissa ja jääkaapin ovessa. Lisäksi lista eri ruokavaihtoehdoista ja eri ulkoilu tekemisistä.
Yllättävän hyvin tottelee. Taitaa olla oman toiminnanohjausken haasteita, että jää vain jumittamaan jos ei ole mitään struktuuria päivässä. Siinä se isälläkin mieli ja jaksaminen paranee kun ulkoilee.
uskonatonta. Olet siis äiti aikuiselle miehelle? Vai toiminnanohjauksen haasteita? Silloin miehen on haettava apua ja mentävä autistien tukiryhmään opettelemaan arjenhqllintaa tai aloitettava adhd lääkitys. Ei herranjumala sentään. Ja ylpeänä kerrot tästä?
Raukkamaista kertoa miehelle eroaikeista vasta kun on päätöksen tehnyt. Erolla ei uhkailla, vaan kerrotaan rehellisesti, että nyt on kyseessä niin vakava asia, että harkitsen eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme ettei nuoret miehet halua enää perustaa perheitä ja kääntyvät konservatiivisempaan suuntaan. Mitään perinteisiä roolijakoja ei enää ole jos siivoaminen on näin iso ongelma naiselle. Miehesi varmaan saa isompaa palkkaa kuitenkin?
Hah hah hah luuletko että perinteinen nainen suostuu PALKKATÖIHIN? Älä unta näe. Kyllä meitä kotivaimoja ja -äitejä on, ihan lisääntymisikäisissäkin naisissa, mutta se perinteisyys pitää sisällään sen että mies elättää perhettä vähintään 3v per lapsi :)
Just eli rahan perässä, kaikki pitäisi maksaa neideille. Varmaan pitkä ja komea on myös vaatimuslistalla.
Ei neideille vaan perinteisessä parisuhteessa elävälle, omien lasten äidille, omalle puolisolle. Ettekös te niin kovasti ole konservatiiviseen suuntaan, jossa mies hoitaa leivän pöytään ja nainen hoitaa kodin ja lapset? Sehän tosiaan tarkoittaa sitä, että vain mies tuo rahaa kotiin. Etkö tuon vertaa ymmärrä?
Tuskinpa noin vetelä mies alkaisi mihinkään 50/50 eron jälkeen. Voi hyvinkin käydä niin, että ottaa vaan silloin tällöin viikonlopuiksi jos sitäkään.
Itselläni tuntui ihan, kun olisi jättänyt lapsen yksin kotiin, kun jäi miehen kanssa kotiin. Kun tulin, niin lapsi saattoi itkeä pää punaisena, vaippa märkänä. "Isällä" ei mitään hajua, oliko milloin antanut ruokaa. Pleikkarin pelaaminen oli tärkeämpää. Eron jälkeen on tavannut lasta pari kertaa vuodessa. Itsensä mielestä on aivan loistovanhempi. Lapsi kertoo, että isä juo kaljaa ja pelaa pleikkarilla kun lapsi käy siellä.... jää hienot yhteiset muistot. Lapsikin on jo ajat sitten tajunnut, että iskä on aika luuseri. Käy siellä lähinnä tapaamassa sisaruksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* Lapset ulkoilevat isän kanssa klo 12-14. Silloin ei ollenkaan puhelimella yms oloa.
Nämä lähetettynä whatsapissa ja jääkaapin ovessa. Lisäksi lista eri ruokavaihtoehdoista ja eri ulkoilu tekemisistä.
Yllättävän hyvin tottelee. Taitaa olla oman toiminnanohjausken haasteita, että jää vain jumittamaan jos ei ole mitään struktuuria päivässä. Siinä se isälläkin mieli ja jaksaminen paranee kun ulkoilee.
uskonatonta. Olet siis äiti aikuiselle miehelle? Vai toiminnanohjauksen haasteita? Silloin miehen on haettava apua ja mentävä autistien tukiryhmään opettelemaan arjenhqllintaa tai aloitettava adhd lääkitys. Ei herranjumala sentään. Ja ylpeänä kerrot tästä?
Naurahdin tälle. Oon edelleen sitä mieltä, että aikuinen mies ei voi olla noin tyhmä. Miestä ei vaan huvita, kiinnosta osallistua.
Eri asia sitten, jos on ihan oikeasti elämänhallinnan haasteita tai oikeita rajoitteita, kuten kuvasit. Väitän, että tämä kuitenkin harvinaisempi syy. Liikaa näistä kuulee, ei niin moni mies voi olla autisti tmv.
Lomauhriutuminen nro 345 ja eka vastaus erolla uhkailu😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon ap.
Saat Aihe Vapaa -palstan Paskin ja kulunein provo -palkinnnon 🏆
Ihanaa kun tää ei olisi totta, mutta tää on niin kulunut juuri siksi että tämä on niin monessa kodissa täyttä totta.
Sama se on täälläkin, kun tulen töistä niin ruokapöydässä on kolmen aterian astiat ja olkkarissa levällään joka ikinen tekeminen mitä lapset ovat päivän aikana aloittaneet. Eihän siinä mitään jos mies ne lopulta siivoaisi, vaan kun ei siivoa, vaan odottaa kuuluisan Jonkun Muun eli minun tekevän sen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapset saa helposti opetettua siivoamaan jälkensä. Miehen kanssa on toisin. Henkien taistelu. Jätä keittiön siihen kuntoon kun on. Annat lautasten ja kattiloiden vaikka homehtua. Ilmoitat että noutoruoka, koska keittiöön ei mahdu laittamaan ruokaa. Et äksyile tai huomauta sotkusta, olet kuin sitä ei olisi. Kun mies alkaa kysyä sotkusta, kerrot miten se häviää, ystävällisesti ja rohkaisevasti.
Mun täytyy kyllä sanoa että lapsia EI saa opetettua helposti siivoamaan jälkiään jos toinen vanhempi samaan aikaan näyttää mallia ja antaa toimia niin ettei jälkiään tarvitse siivota. On aika helevetinmoinen urakka takoa tätä lasten nuppiin kun toinen samalla parhaansa mukaan vesittää. Ja siinä saa todella kivan roolin perheessä, jos on ainoa joka vaatii ja huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä pilaisi lasten lomaa menemällä omiin menoihin. Vaikka kuinka ärsyttäisi, järjestäisin lapsille jotain kivaa. Enkä jättäisi lapsia ruokkimatta. Ei lasten pitäisi kärsiä, vaikka toinen vanhempi on kädetön.
Minä en järjestäisi, yksi viikko ei pilaa lasten elämää. Jos mies ei heitä silti ruokkisi niin se olisi jo hyvin vakava asia, rikos ehkä?
Miksi olet tuollaisen miehen kanssa hankkinut useamman lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Kävisin töiden jälkeen syömässä kivassa paikassa. Sotkuja en siivoaisi, ruokaa en tekisi. Jotain hauskaa voisin tehdä lasten kanssa silloin kun huvittaa.
Älä opeta lapsille että äiti on palvelija.
Jep. Ehkä kävisin vähän lisäksi omia sotkuja kylvämässä ihan vaan vitutuksen takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon ap.
Saat Aihe Vapaa -palstan Paskin ja kulunein provo -palkinnnon 🏆Ihanaa kun tää ei olisi totta, mutta tää on niin kulunut juuri siksi että tämä on niin monessa kodissa täyttä totta.
Sama se on täälläkin, kun tulen töistä niin ruokapöydässä on kolmen aterian astiat ja olkkarissa levällään joka ikinen tekeminen mitä lapset ovat päivän aikana aloittaneet. Eihän siinä mitään jos mies ne lopulta siivoaisi, vaan kun ei siivoa, vaan odottaa kuuluisan Jonkun Muun eli minun tekevän sen puolestaan.
Meilläkin on miehen mielestä Näkymätön Keiju jonka kontolle ne kuuluu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa tuossa on muiden naisten toimintaa? Ihan jokainen nainen tekee työlistan miehelle aina kun mies jäi lomalle. Naisen logiikan mukaan kun mies ei ole työnantajan palveluksessa niin mies on naisen palveluksessa eikä mies tarvitse koskaan lomaa ja rentoutumista kun se miehen rentoutuminen on aina myrkkyä naiselle niin se rentoutuminen pitää estää teettämällä töitä. Hyvin harva nainen sallii miehelle hyvinvointia ennen kun mies on järjestänyt ja tehnyt kaiken mitä nainen vaatii ja ne vaatimukset ei lopu koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon ap.
Saat Aihe Vapaa -palstan Paskin ja kulunein provo -palkinnnon 🏆Ihanaa kun tää ei olisi totta, mutta tää on niin kulunut juuri siksi että tämä on niin monessa kodissa täyttä totta.
Mitä ongelmia se sotku aiheuttaa? Siis muita kun sinun mielenterveys ongelmia tuon neuroottisen siisteys vaatimuksen takia. Sitä sotkua harvoin kukaan muu edes huomaa kuin nainen joka on neuroottinen siisteysvaatimuksissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon ap.
Mitä ongelmia se sotku aiheuttaa? Siis muita kun sinun mielenterveys ongelmia tuon neuroottisen siisteys vaatimuksen takia. Sitä sotkua harvoin kukaan muu edes huomaa kuin nainen joka on neuroottinen siisteysvaatimuksissa
Ei huomaa että puhtaat astiat on loppu ja olkkarissa pitää kävellä väistellen? Sitten on kyllä huomiokyvyssä vika.
Tunnistan jotenkin tuon ap:n tilanteen. Kun meillä lapset oli pienempiä, mies sanoi, että ei niiden kanssa pysty edes imuroimaan. Minä kysyin mieheltä, että miten minä sitten onnistun tekemään sen.. siinäpä oli miehelle pohtimista.
Nykyisin meillä on menty siihen, että lasten tulee illalla kerätä lelut. Siivouspäivä on aina yhteinen:toinen imuroi ja toinen pyyhkii pölyjä. Lapset ikänsä ja kykynsä mukaan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jätät lomasi aikana kodin aivan samaan kuntoon ja kyselet heti miehen töistä tullessa että mitä ruokaa hän tekee kun ollut niin rankka päivä lasten kanssa.
Katso, jos sattuisi hoksaamaan oman typeryytensä jo parin päivän jälkeen ja korjaa käytöstään. Jos ei tajua, eroa.
Minä kyllä ehdottaisin puhumaan rauhallisesti asiasta jo tänään. Tuollaiset manifestit ovat täysin tarpeettomia.
Sian jättöaika. Ei tällaisten porsastelevien ukkojen kanssa kannata elämäänsä pilata. 50/50 vanhemmuus niin saat sinäkin levätä välillä. Tai sitten joka toinen viikonloppu isällään. Helpompaa olla silloinkin pelkästään lasten kanssa, kun ei ole sen ison porsaan sotkuja siivottavana.
Porsastelkoon siellä omillaan sitten siat.