Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lasten kanssa lomalla, oma työmääräni moninkertaistui

Vierailija
09.07.2024 |

Mies on lomalla päiväkoti-ikäisten lasten kanssa, minä aloitan loman vasta heinäkuun lopussa. Kun tulen töistä, koti on kuin hurrikaanin jäljiltä. Lasten lelut pitkin lattiaa niin, ettei kävelemään pääse. Mies on kokkaillut keittiössä, mutta ei ole siivonnut jälkiä mitenkään. Mies on kokkausta lukuunottamatta istunut päivän koneella ja antanut lasten sotkea keskenään tai katsoa tv:tä. Yleensä eivät ole käyneet edes omalla pihalla, saati sitten puistossa, kirjastossa tms. Eli työpäivän jälkeen kotiin tullessa minun pitäisi keksiä lapsille lomapuuhaa, siivota miehen ja lasten sotkut ja laittaa perheelle ruokaa. Lasten kanssa on kuulemma rankkaa niin mies ei jaksa näitä hoitaa. Ja olen kuulemma kohtuuton, kun haluan pystyä kävelemään lattialla. Epäilen, että nämä tulevat olemaan myös minun vastuullani, kun olen itse lomalla, koska töissä on niin rankkaa. Tekisi mieli ottaa ero syksyn koittaessa. Kiitos kun sain avautua.

Kommentit (214)

Vierailija
41/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret on murheet, kun joutuu tekemään ihan itse kotitöitä.

Joku samanlainen nysvä siellä avautuu. Voi helevata näitä "luomakunnan kruunuja".

Vierailija
42/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies näyttää ulkoistaneen nekin vaimolleen.

Miksipä ei kun vaimo kiltisti hoitaa kaiken. Kuka nyt ilmaisesta piikapalvelusta kieltäytyisi. 

Ap ei ole tarjonnut miehelle "piikapalveluja" ja miettii miehen laiskuuden vuoksi eroa. Onko mielestäsi kovin järkevää toimintaa mieheltä, jos ei halua vaimostaan eroon?

Jospa mies haluaakin naisesta eroon. Uusi palvelija on jo katsottuna mutta haluaa naisen tekevät ratkaisevan siirron. Onhan näitäkin nähty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieskin ottaa rennosti lomalla. Onhan se teidän molempien oikeus pitkän talven jälkeen. Tärkeintä aloittajan perheessä on lasten muistot isän kanssa olemisesta kesällä äitin yleensä läheisempi lasten muistoissa kuin isä.

Isän kanssa olemista? Isä istuu koneella ja lapset sotkevat keskenkään. Onpa tosi laadukasta aikaa isän "kanssa". 

Vierailija
44/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieskin ottaa rennosti lomalla. Onhan se teidän molempien oikeus pitkän talven jälkeen. Tärkeintä aloittajan perheessä on lasten muistot isän kanssa olemisesta kesällä äitin yleensä läheisempi lasten muistoissa kuin isä.

Ai se laitteella kaikki päivä roikkuva isä antaa lämpimiä muistoja isän kanssa olemisesta? Jos mies on päättänyt lapsia hankkia, hänen on kannettava vastuu ja hoidettava lapsiaan.

Vierailija
45/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksipä ei kun vaimo kiltisti hoitaa kaiken. Kuka nyt ilmaisesta piikapalvelusta kieltäytyisi. 

Ap ei ole tarjonnut miehelle "piikapalveluja" ja miettii miehen laiskuuden vuoksi eroa. Onko mielestäsi kovin järkevää toimintaa mieheltä, jos ei halua vaimostaan eroon?

Jospa mies haluaakin naisesta eroon. Uusi palvelija on jo katsottuna mutta haluaa naisen tekevät ratkaisevan siirron. Onhan näitäkin nähty. 

Todennäköisesti ei ymmärrä, mitä siellä edes pitäisi tehdä.

Vierailija
46/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät lomasi aikana kodin aivan samaan kuntoon ja kyselet heti miehen töistä tullessa että mitä ruokaa hän tekee kun ollut niin rankka päivä lasten kanssa.

Katso, jos sattuisi hoksaamaan oman typeryytensä jo parin päivän jälkeen ja korjaa käytöstään. Jos ei tajua, eroa.

Typerä neuvo. Kuin painisi sian kanssa, molemmat tulee likaiseksi mutta sika pitää siitä 🐷

Vierailija
47/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa naiset jo ymmärtää olla lisääntymättä ja ottamatta miehiä elämiinne

Mitäs te miehet sitten teette? Olette lisääntymättä ja vingutte täällä vauvapalstalla miten vaikeita naiset ovat? Ovathan ne lapset teidänkin.

Vierailija
48/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki nähty. Lopputuloksena on usein 50/50-vanhemmuus (koska mies on kertonut uudelle kumppanilleen olevansa lapsista päävastuullinen, koska vaimo on laiska nalkuttaja) ja uusi kumppani jättää miehen parin kuukauden koeajon jälkeen hoitamaan yksin lapsensa ja kotinsa. Sitten alkaa se ex-vaimon vonkaaminen ja itsesäälinen "elämäni suurin virhe" -itku.

Vierailija
49/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset töllää telkkaria ja riehuvat/sotkevat keskenään kun mies viettää laatu aikaa tietokoneen kanssa. Mahtavia loma muistoja isin kanssa, juu juu.

Vierailija
50/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen vaan sotkee tekemättä mitään, onko oikein?

Vierailija
51/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmäärä moninkertaistui!? Mieskö aiemmin tehnyt kaiken yksin työpäivänsä päälle? Raskaaltahan se tuntuu tällainen tilanne.

Vierailija
52/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on nyt parikymppisiä, eikä mun mies edelleenkään hahmota esimerkiksi sitä, että ruokailuun pitää varautua. Hän alkaa aina vasta kokata, kun kaikilla on jo nälkä. Hänellä on oman kauppareissunsa jäljiltä aina vain yhden ateriat tarpeet.

Ylimalkaan hän reagoi kaikkeen vasta sitten, kun on ihan pakko. Ei siis osaa suunnitella, eikä ennakoida.

Vierailija
53/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistot siitä kun isä vain notkuu netissä, just.

Vierailija
54/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin siinä aina käy kun mies jää lomalle niin nainen on suunnitellut miehelle töitä koko loman ajaksi että mies ei pääse rentoutumaan mikä on loman tarkoitus ja kun nainen asettaa vaatimukset mitä pitää tapahtua niin nainen saa ihan itse toteuttaa tahtonsa. Alkaa olemaan korkea aika että naiset aloittavat myös miesten tasa-arvon miettimisen

Vierailija
55/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia jätin tietokonepeliaddiktin miehen! 

10 vuotta eteenpäin - eksäni on edelleen perheetön ja istuu päivät kotona pelaamassa koneella.

Minulla on hyvä mies ja lapsi. Tulin tänään töistä kotiin, oli lapsen kanssa ulkoiltu ja ruoka tehty. <3 

Vierailija
56/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmäärä moninkertaistui!? Mieskö aiemmin tehnyt kaiken yksin työpäivänsä päälle? Raskaaltahan se tuntuu tällainen tilanne.

- Kun molemmat ovat töissä, ei noita tarvitse tehdä

- Kun äiti on lomalla, hän ei tee töitä

Nyt äiti hoitaa sekä työnsä, lasten lomailun että kotityöt.

Vierailija
57/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset on nyt parikymppisiä, eikä mun mies edelleenkään hahmota esimerkiksi sitä, että ruokailuun pitää varautua. Hän alkaa aina vasta kokata, kun kaikilla on jo nälkä. Hänellä on oman kauppareissunsa jäljiltä aina vain yhden ateriat tarpeet.

Ylimalkaan hän reagoi kaikkeen vasta sitten, kun on ihan pakko. Ei siis osaa suunnitella, eikä ennakoida.

Ei halua eikä välitä suunnitella. 

Ei mies voi olla noin tyhmä. Kaikkea te uskottekin. 

Vierailija
58/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei nuoret miehet halua enää perustaa perheitä ja kääntyvät konservatiivisempaan suuntaan. Mitään perinteisiä roolijakoja ei enää ole jos siivoaminen on näin iso ongelma naiselle. Miehesi varmaan saa isompaa palkkaa kuitenkin?

Vierailija
59/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin töiden jälkeen syömässä kivassa paikassa. Sotkuja en siivoaisi, ruokaa en tekisi. Jotain hauskaa voisin tehdä lasten kanssa silloin kun huvittaa.

Älä opeta lapsille että äiti on palvelija.

Vierailija
60/214 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Vuoroviikkovanhemmuuteen vaan. Miehellä on sitten joka toinen viikko rankkaa ja sinulla lomaa :)