Yritykset, jotka eivät vastaa asiakkaan sähköposteihin
Tarvitsimme putkimiestä hoitamaan muutamaa erillistä hommaa ja lähetin sähköpostia neljälle eri yritykselle ja pyysin arviota. Vain yhdeltä tuli vastaus takaisin. Viikon päästä laitoin näille muille firmoille vielä toisen sähköpostin perään, mutta siltikään ei vastausta. Sähköpostiosoitteet otin suoraan liikkeiden nettisivuilta, joten oletan niiden olevan oikeita. Mikä ihme saa yrityksen toimimaan noin ammattitaidottomasti, että edes asiallisiin kyselyihin ei viitsitä vastata?
Kommentit (192)
Itse olen kanssa huomannut tämän monen eri alan yrityksillä, ei tule kyllä käytettyä kyseisten yritysten palveluita jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
No jos asiallisiin viesteihin ei vastata, kuulostaa kyllä oudolta, mutta itse hoidan erään yrityksen asiakaspalvelua ja vaikkei edes ole iso firma, se määrä mitä tulee erilaisia sähköposteja laidasta laitaan yhden päivän aikana, on hirveä!
Siitä huolimatta, että on asennettu roskapostisuodatin, joka suodattaa selkeimmät spämmit pois.
Ihmiset kyselevät ties mitä ja jankkaavat samoja asioita eivätkä ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, vaikka vastaukset vääntää rautalangasta.
Ihan asiallisesti selitin, mistä vuotaa ja mikä muu on vikana, laitoin vielä kuvan vuotokohdasta selvennyksenä liittenä.
Eräs pieni rakennusfirma sanoi että eivät mielellään tee pieniä remppoja ellei ole pakko eli käytännössä ei mitään muuta urakkaa sovittuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos asiallisiin viesteihin ei vastata, kuulostaa kyllä oudolta, mutta itse hoidan erään yrityksen asiakaspalvelua ja vaikkei edes ole iso firma, se määrä mitä tulee erilaisia sähköposteja laidasta laitaan yhden päivän aikana, on hirveä!
Siitä huolimatta, että on asennettu roskapostisuodatin, joka suodattaa selkeimmät spämmit pois.
Ihmiset kyselevät ties mitä ja jankkaavat samoja asioita eivätkä ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, vaikka vastaukset vääntää rautalangasta.
Ihan asiallisesti selitin, mistä vuotaa ja mikä muu on vikana, laitoin vielä kuvan vuotokohdasta selvennyksenä liittenä.
Vika ei liene siis sinussa tai viestissäsi. Luultavasti näillä on vaan jo kädet täynnä töitä ja jonoa tulevaisuuteenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos asiallisiin viesteihin ei vastata, kuulostaa kyllä oudolta, mutta itse hoidan erään yrityksen asiakaspalvelua ja vaikkei edes ole iso firma, se määrä mitä tulee erilaisia sähköposteja laidasta laitaan yhden päivän aikana, on hirveä!
Siitä huolimatta, että on asennettu roskapostisuodatin, joka suodattaa selkeimmät spämmit pois.
Ihmiset kyselevät ties mitä ja jankkaavat samoja asioita eivätkä ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, vaikka vastaukset vääntää rautalangasta.
Ihan asiallisesti selitin, mistä vuotaa ja mikä muu on vikana, laitoin vielä kuvan vuotokohdasta selvennyksenä liittenä.
Vika ei liene siis sinussa tai viestissäsi. Luultavasti näillä on vaan jo kädet täynnä töitä ja jonoa tulevaisuuteenkin.
Varmasti töitä riittää, mutta antaa silti mielestäni todella huonon kuvan yrityksestä jos ei edes pikaista vastausta viitsitä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos asiallisiin viesteihin ei vastata, kuulostaa kyllä oudolta, mutta itse hoidan erään yrityksen asiakaspalvelua ja vaikkei edes ole iso firma, se määrä mitä tulee erilaisia sähköposteja laidasta laitaan yhden päivän aikana, on hirveä!
Siitä huolimatta, että on asennettu roskapostisuodatin, joka suodattaa selkeimmät spämmit pois.
Ihmiset kyselevät ties mitä ja jankkaavat samoja asioita eivätkä ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, vaikka vastaukset vääntää rautalangasta.
Ihan asiallisesti selitin, mistä vuotaa ja mikä muu on vikana, laitoin vielä kuvan vuotokohdasta selvennyksenä liittenä.
Vika ei liene siis sinussa tai viestissäsi. Luultavasti näillä on vaan jo kädet täynnä töitä ja jonoa tulevaisuuteenkin.
Varmasti töitä riittää, mutta antaa silti mielestäni todella huonon kuvan yrityksestä jos ei edes pikaista vastausta viitsitä laittaa.
Välillä ei vaan ehdi. Itsekin joutuisin jäämään joka päivä ylitöihin, jos pitäisi "jojaiseen viestiin vastata edes jotakin".
Et todennäköisesti ole todellakaan ainoa kyselijä, et edes kymmenes...
Monella yrittäjällä on asiakaspalvelutaidot ja jopa peruskäytöstavatkin aivan hukassa.
Pienet putkifirmat ym. Ovat täysin työllistettyjä ja paremmin saa kiinni soittamalla. Se sama heppu tekee työt ja kaikki paperihommat. Soitat että tämmöinen keikka ois tarjolla, ja jos on kiinnostunut niin pyydät tarjouksen ja kerrot, että lähetät tarjouspyynnön sähköpostitse.
Pieniä duuneja on tosia vaikea saada ketään tekemään. Jotta saisit vuotavan hanan korjattua, niin pitäisi panna koko kylppäri remonttiin, jotta kukaan kiinnostuu.
Voi olla hyvin pieniä yrityksiä, eikä heillä välttämättä ole aikaa vastailla, jos kyselet jotain pientä hommaa.
Pienyrittäjä rakennusalalta tässä hei. Monesti saat vaan enemmän pasqaa asiakkaalta niskaan siitä, että vastaat "valitettavasti tilauskirjamme ovat täynnä elokuulle asti", kuin ettet vastaa mitään. Sinun vuoto pitää saada hoidettua heti, tuskin odotat elokuulle että meidän asentajilla on aikaa tulla.
Päivystävä LVI-putkifirma on se, jota sinun täytyy käyttää vuotavaan putkeesi. Niillä on 24/7 päivystys. Maksavat toki paljon normiputkimiestä enemmän enemmän, mutta et ole varsinaisesti hinnan osalta neuvotteluasemissa tilanteessa, jossa sinulla vuotaa vesikalusteet ja asia pitää korjata heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos asiallisiin viesteihin ei vastata, kuulostaa kyllä oudolta, mutta itse hoidan erään yrityksen asiakaspalvelua ja vaikkei edes ole iso firma, se määrä mitä tulee erilaisia sähköposteja laidasta laitaan yhden päivän aikana, on hirveä!
Siitä huolimatta, että on asennettu roskapostisuodatin, joka suodattaa selkeimmät spämmit pois.
Ihmiset kyselevät ties mitä ja jankkaavat samoja asioita eivätkä ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, vaikka vastaukset vääntää rautalangasta.
Ihan asiallisesti selitin, mistä vuotaa ja mikä muu on vikana, laitoin vielä kuvan vuotokohdasta selvennyksenä liittenä.
Vika ei liene siis sinussa tai viestissäsi. Luultavasti näillä on vaan jo kädet täynnä töitä ja jonoa tulevaisuuteenkin.
Varmasti töitä riittää, mutta antaa silti mielestäni todella huonon kuvan yrityksestä jos ei edes pikaista vastausta viitsitä laittaa.
Välillä ei vaan ehdi. Itsekin joutuisin jäämään joka päivä ylitöihin, jos pitäisi "jojaiseen viestiin vastata edes jotakin"yselEt todennäköisesti ole todellakaan ainoa kyselijä, et edes kymmenes...
Siis ymmärrän, että asiattomiin viesteihin ei vastata, mutta kyllä yrityksen pitää pystyä vastaamaan viesteihin, jotka täysin suoraan liittyvät yrityksen palveluihin. Toki yksittäisen rivityöntekijän ei kuulu ylitöihin jäämään viestien takia, mutta jotain on kyllä yrityksen johtamisessa vikaa jos ei ole tarpeeksi työntekijöitä hoitamassa ihan liikkeen pyörittämisen perusasioita..
Synlab ei ainakaan vastaa mitenkään. Kahteen eri otteeseen olen kokeillut. Muutenkin aivan järkyttävä kokemus, ja huonosta kokemuksesta olin palautetta laittamassakin.
Firman taso mitataan juuri siinä, miten se reagoi ongelmatilanteissa. Ei mitään reaktiota on se kaikkein surkeimman firman merkki.
Pikkufirmoja ei kiinnosta antaa tarjousta yhden putken korjaamisesta. Tarjouksen kirjoittamiseen menee tunti, ja otat kuitenkin sen halvimman, joten se tunti on mennyt hukkaan. Kun olet tehnyt 500 tällaista tarjousta ja käyttänyt niihin 500 turhaa tuntia, alkaa jo tunnistaa nämä kaikkein halvimman tarjouksen utelijat - jos töitä on jonoksi asti muutenkin, jäävät tinkijät vastauksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos asiallisiin viesteihin ei vastata, kuulostaa kyllä oudolta, mutta itse hoidan erään yrityksen asiakaspalvelua ja vaikkei edes ole iso firma, se määrä mitä tulee erilaisia sähköposteja laidasta laitaan yhden päivän aikana, on hirveä!
Siitä huolimatta, että on asennettu roskapostisuodatin, joka suodattaa selkeimmät spämmit pois.
Ihmiset kyselevät ties mitä ja jankkaavat samoja asioita eivätkä ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, vaikka vastaukset vääntää rautalangasta.
Ihan asiallisesti selitin, mistä vuotaa ja mikä muu on vikana, laitoin vielä kuvan vuotokohdasta selvennyksenä liittenä.
Vika ei liene siis sinussa tai viestissäsi. Luultavasti näillä on vaan jo kädet täynnä töitä ja jonoa tulevaisuuteenkin.
Varmasti töitä riittää, mutta antaa silti mielestäni todella huonon kuvan yrityksestä jos ei edes pikaista vastausta viitsitä laittaa.
Välillä ei vaan ehdi. Itsekin joutuisin jäämään joka päivä ylitöihin, jos pitäisi "jojaiseen viestiin vastata edes jotakin"yselEt todennäköisesti ole todellakaan ainoa kyselijä, et edes kymmenes...
Siis ymmärrän, että asiattomiin viesteihin ei vastata, mutta kyllä yrityksen pitää pystyä vastaamaan viesteihin, jotka täysin suoraan liittyvät yrityksen palveluihin. Toki yksittäisen rivityöntekijän ei kuulu ylitöihin jäämään viestien takia, mutta jotain on kyllä yrityksen johtamisessa vikaa jos ei ole tarpeeksi työntekijöitä hoitamassa ihan liikkeen pyörittämisen perusasioita..
Meinaatko, että yrityksen omistajalle olisi oikeasti kannattavaa palkata uusi henkilö sit varten, että voi vastailla "valitettavasti meillä on täyttä"
Et kyllä ymmärrä yrityksen pyörittämisestä ja henkilökunnan todellisista kustannuksista mitään.
Ja minä kyllä ymmärrän, että on keljua ettei saa kysymykseen vastausta, mutta niin se vaan nykyään menee. Yrittäjätkin alkavat olla niin tiukilla, että pitää priorisoida, vain pakolliset hoidetaan ja muut ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos asiallisiin viesteihin ei vastata, kuulostaa kyllä oudolta, mutta itse hoidan erään yrityksen asiakaspalvelua ja vaikkei edes ole iso firma, se määrä mitä tulee erilaisia sähköposteja laidasta laitaan yhden päivän aikana, on hirveä!
Siitä huolimatta, että on asennettu roskapostisuodatin, joka suodattaa selkeimmät spämmit pois.
Ihmiset kyselevät ties mitä ja jankkaavat samoja asioita eivätkä ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, vaikka vastaukset vääntää rautalangasta.
Ihan asiallisesti selitin, mistä vuotaa ja mikä muu on vikana, laitoin vielä kuvan vuotokohdasta selvennyksenä liittenä.
Vika ei liene siis sinussa tai viestissäsi. Luultavasti näillä on vaan jo kädet täynnä töitä ja jonoa tulevaisuuteenkin.
Varmasti töitä riittää, mutta antaa silti mielestäni todella huonon kuvan yrityksestä jos ei edes pikaista vastausta viitsitä laittaa.
Välillä ei vaan ehdi. Itsekin joutuisin jäämään joka päivä ylitöihin, jos pitäisi "jojaiseen viestiin vastata edes jotakin"yselEt todennäköisesti ole todellakaan ainoa kyselijä, et edes kymmenes...
Siis ymmärrän, että asiattomiin viesteihin ei vastata, mutta kyllä yrityksen pitää pystyä vastaamaan viesteihin, jotka täysin suoraan liittyvät yrityksen palveluihin. Toki yksittäisen rivityöntekijän ei kuulu ylitöihin jäämään viestien takia, mutta jotain on kyllä yrityksen johtamisessa vikaa jos ei ole tarpeeksi työntekijöitä hoitamassa ihan liikkeen pyörittämisen perusasioita..
Missä sanotaan, että yrityksen pitää vastata kaikkiin sähköpostiviesteihin? Missä? Jos yrityksellä on tilauksia ensi jouluun asti ja tietävät että koko ajan tulee lisää, niin miksi joka ikisen yrityksen pitäisi vastata Tarja Tarkan Markan kilpailuttaessa vesihanansa tiivisteiden vaihtoa?
Yrittäjien osalta laissa on turvattu ainoastaan asianajajan saanti syytettynä ollessa oikeudenkäyntiin, siihen voidaan hätätilassa jopa pakottaa vastentahtoinenkin asianajaja oikeusteitse, jos muita ei ole saatavilla. Mikään muu yrittäjä ei ole velvollinen vastailemaan kyselyihin, jos niihin ei vaan ole aikaa.
Joka yrittäjän unelma ettei tarvitse olla yhteyksissä asiakkaisiin ja että asiakkaan rahat tulevat automaattisesti
No jos asiallisiin viesteihin ei vastata, kuulostaa kyllä oudolta, mutta itse hoidan erään yrityksen asiakaspalvelua ja vaikkei edes ole iso firma, se määrä mitä tulee erilaisia sähköposteja laidasta laitaan yhden päivän aikana, on hirveä!
Siitä huolimatta, että on asennettu roskapostisuodatin, joka suodattaa selkeimmät spämmit pois.
Ihmiset kyselevät ties mitä ja jankkaavat samoja asioita eivätkä ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita, vaikka vastaukset vääntää rautalangasta.