YLE:n mukaan jengillä ei oo rahaa, mites teillä?
On kyllä huomannu että varat on sulanu, ei tarvii ees puhua mistään festareista/matkoista, pelkkä hesessä käynti on liikaa, 10€ jostain hiton burgerista ja limusta...
Kommentit (295)
Asun köyhässä lähiössä ja täällä käydään kohta sotaa kerättävistä tölkeistä. Ärsyttää kun kiinalaiset vie kaikki nenän edestä. Eikö niille riitä se duuni ravintolassa? Säästäisivät tölkit meille työttömille.
En ymmärrä miksi neli-viisikymppiset haluaisi mennä jonnekin festareille ylihintaisine lippuineen, tungosta, sään armoilla, meteli kovaa ja ruoka pahaa ja kallista.
Itse vietän lomani kirjoja lukemalla (ilmaiseksi kirjastosta), kuuntelen radiosta mielenkiintoisia ohjelmia ja vaihtelevaa musiikkia, pyöräilen, patikoin metsässä, eilen keräsin kantarelleja ja mustikoita ja tein herkullisempaa sienimuhennosta ja mustikkakukkoa kuin mitä mistään ravintolasta saa. Ylimääräiset lomakustannukset nolla euroa tähän saakka ja elämä on hyvää. Turkuun menen katsomaan isoja purjelaivoja ensi viikolla, ilmaista sekin. Matka taittuu polkupyörällä täältä lähiseudulta ilmaiseksi, voi olla että satsaan loman kunniaksi kympin maauimalaan.
Vierailija kirjoitti:
Asun köyhässä lähiössä ja täällä käydään kohta sotaa kerättävistä tölkeistä. Ärsyttää kun kiinalaiset vie kaikki nenän edestä. Eikö niille riitä se duuni ravintolassa? Säästäisivät tölkit meille työttömille.
muista nauttii siitä köyhyydestä.
kun ei perse nouse sohvalta ja töihin lähtöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei kukaan palkkaa työkyvytöntä.
Ihmettelen vähän näitä väitteitä kun toisaalta kerrotaan, että ihmiset käyttää bilehuumeita enemmän kuin koskaan. Panimotuotteista ja lonkuista tekee kauppansa kalliimmat versiot. Markettisushista on tullut hitti. Esteettisille hoidoille on kysyntää niiin paljon, ettei valvonta ja palveluntarjonta pysy perässä, matkailu on palannut koronaa edeltävälle tasolle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22€ ja sillä kituutan 19.7 asti
Koita kestää. Yritä ottaa se asenne, että tiukat olosuhteet kasvattaa susta timantinkovan!
Eipä auta varmana kurnivaan vatsaan ja sitä seuranneeseen pahoinvointiin ja migreeniin jso ei ole rahaa ostaa ruokaa. Muut lappaa ostoskärryt täyteen kaikkea herkkua, ruokaa yms ja itse miettii miten pärjät viikot vähällä.
No mutta juuri nyt, heinäkuussa 2024, ei tarvitse miettiä mistä saisi rahaa. Kuten tiedätte hyvin kaikki, mustikat on nyt kypsiä ja niistä maksetaan 50€ ämpäriltä ja tulo on verotonta. Mitä vielä odotatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu rahaa olevan. Festarit turvoksissa väkeä. Lentokoneet täynnä. Kaupoissa suurella osalla porukkaa ostoskärryt täynnä.
Mä kävin eilen isossa kaupassa ja aika monella ei ollut mitään kärryjä vaan ostoskori josta löytyi korkeintaan paketti jotain alelihaa ja halvinta paahtoleipää. Onnettoman näköisiä ostoksia ihmisillä. Sama itselläni.
Pakko kulkea laskin kädessä kaupassa, ettei kassalla käy noloa, että rahat loppuu kesken. Mut oon nähnyt muitten laskevan myös.
Festari liput ovat niiiiin kalliita ettei niihin kukaan rahoistaan tarkka mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisenä minulla ei ole puutetta rahasta, juuri laitoin lapsien tileille muutaman tonnin.
Pois verottajalta.
Kannattaa olla tarkkana ettei se verottaja iske sitten niihin lapsiin, se on tietty summa/vuosi jonka saa ns antaa ilman, että tarttuvat asiaan.
Niinkuin tätä en tietäisi.
Joskus olen antanut 5 tonnia kerralla eikä kukaan ole perään kysellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22€ ja sillä kituutan 19.7 asti
Koita kestää. Yritä ottaa se asenne, että tiukat olosuhteet kasvattaa susta timantinkovan!
Eipä auta varmana kurnivaan vatsaan ja sitä seuranneeseen pahoinvointiin ja migreeniin jso ei ole rahaa ostaa ruokaa. Muut lappaa ostoskärryt täyteen kaikkea herkkua, ruokaa yms ja itse miettii miten pärjät viikot vähällä.
No mutta juuri nyt, heinäkuussa 2024, ei tarvitse miettiä mistä saisi rahaa. Kuten tiedätte hyvin kaikki, mustikat on nyt kypsiä ja niistä maksetaan 50€ ämpäriltä ja tulo on verotonta. Mitä vielä odotatte?
Hillaa on kuulemma enemmän kuin koskaan aiemmin. Pojan kanssa monena vuonna kerätty ja hän on tienannut yhdessä keräämillämme lakoilla muutaman satasen parissa päivässä. Nyt hän on töissä joten ei ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei kukaan palkkaa työkyvytöntä.
no sit on elettävä niillä hiluilla.
Päivätyö ja täydet tunnit - silti rahaa jää vähemmän kuin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuon kallistumisen kieltämättä huomaa, mutta lähinnä siitä, että säästöön meinaa jäädä aiempaa vähemmän. Mistään ei kuitenkaan ole tarvinnut tinkiä.
Meillä ihan sama.
Joka kuukausi tulee lisää rahaa. Olen töissä, pörssissä noustaan eikä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole rahaa ollutkaan. Mistä se yhtäkkiä ilmestyisi. Eli noup. Eivät kaikki ole päässeet matkalle.
Sitten myös toisaalta on ihmisiä, jotka käyvät töissä ja heillä on kyllä rahaa.
Eli useat ovat päässeet myös matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on sen verran kun ennenkin, mutta hinnat on nousseet niin paljon, että ei kiinnosta ostella mitään festarilippuja, kalliita vaatteita, kympin oluttuoppeja tai tyyristä kosmetiikkaa.
Olen lakannut kuluttamasta aika lailla muuhun kuin pakolliseen ja huomannut etten tarvitse juuri mitään. Luullakseni moni muukin, pakon edessä tai vain siksi että hinnat ottaa päähän. Ymmärrän että tämä johtaa konkka-aaltoon.
Tämä! Ei huvita maksaa kohtuuttomia hintoja. Kampaajalla leikkaus ja raidat 280 euroa. Aktiivista työtä tuossa ajassa alle kaksi tuntia. Käyn ravintolassa syömässä, ruoka harvoin on parempaa kuin kotona tekisimme ja lasku väkisin yli satasen kahdelta hengeltä. Lounas 12 euroa. Festarilippu yli 200. Hotellihuone 160 euroa /yö. Käytännössä mistä tahansa maailman suurkaupungista löydät asiallisen hotellin samaan hintaan. Vaatimattomankin kylpylän sisäänpääsy 25-30 euroa. Tuntuu, ettei oikein saa enää vastinetta rahoilleen. Siellä missä saa, siellä asioidaankin sitten säännöllisesti.
Rahaa on edelleen mutta tätä hallitusta on kiittäminen siitä että se raha ei nyt pyöritä Suomen talouden rattaita vaan jää säästöön. Perheessämme myös siirretään kokoajan omaisuutta sukupolvelta toiselle niin ettei verottaja pääse käsiksi.
Mulla ei ole mitään hätää, mutta en tienaa niin hyvin, että laittaisin sokeasti rahaa tuulemaan.
Musiikkitapahtumissa käyn ja elokuvissa, koska saan niistä iloa ja käyvät mulle harrastuksista.
Elän muuten minimaalisesti ja asun kerrostalokaksiossa yksin. Omistan vain asuntoni. Ei autoa eikä muitakaan herkkuja.
Kuvailet tuossa aivan normaalia keskituloisten elämää. Ainoastaan AV:lla ollaan niin onnettomia rahanköytgäjiä, ettei mikään onnistu palkalla. Herran pelko on vahvana, kun "rikkaita" näkee kaikkialla.