YLE:n mukaan jengillä ei oo rahaa, mites teillä?
On kyllä huomannu että varat on sulanu, ei tarvii ees puhua mistään festareista/matkoista, pelkkä hesessä käynti on liikaa, 10€ jostain hiton burgerista ja limusta...
Kommentit (295)
Mikä v*ttu siinä on, että matka on jokin itseisarvo elämässä? Osakesalkussa on 400 000 euroa eikä voisi vähempää kiinnostaa matkustaa mihinkään. Ja kaiken lisäksi se SAASTUTTAA!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pienehkö palkka (netto 1750) mikä ennen riitti kuitenkin hyvin esim ulkona syömiseen. Sain jopa pari sataa säästöön joka kuukausi. Nyt ei oikein jää säästöön tai ja kaikki ekstrajutut pitää harkita huolella.
Tämä. Pärjäsin aiemmin hyvin pienehköllä palkalla mutta parissa vuodessa asumisen kulut tuplaantuneet. Selviän, mutta ulkonasyömiset ja muut extrat on pitänyt karsia ja mennä sen sijaan Lidlin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä v*ttu siinä on, että matka on jokin itseisarvo elämässä? Osakesalkussa on 400 000 euroa eikä voisi vähempää kiinnostaa matkustaa mihinkään. Ja kaiken lisäksi se SAASTUTTAA!
Sama, ei tulisi mieleenkään lähteä mihinkään viidakkoon tai aurinkorannoille, ei kaupunkilomalle tms. Se matkustamisen vaiva jo ajatuksena puistattaa. Jos haluan kauemmas kuin omalle mökille niin menen esim tunturiin. Parempaa ruokaa ja viiniä/oluita löytyy ihan lähimmistä isommista kaupungeista kun tietää minne mennä, ei tarvi lähteä ulkomaille asti.
Kaikki mikä tulee myös menee. Käyn ravintolassa syömässä vähintään kolme kertaa viikossa, matkustan aina kun voin, käyn kosmetologilla, kampaajalla jne.
Eilen kävin miehen kanssa pikkupaikkakunnalla kivassa ravintolassa syömässä. Talo oli täynnä porukkaa, syöjiä riitti. Olin mielissäni ravintoloitsijan puolesta, vaikka ruokaa jouduttiinkin odottamaan. Käymme vain kerran kuussa syömässä ja kerran tai kaksi vuodessa hotellilomalla kotimaassa. Saan pientä eläkettä, 1100 €, mies tonnin parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin miehen kanssa pikkupaikkakunnalla kivassa ravintolassa syömässä. Talo oli täynnä porukkaa, syöjiä riitti. Olin mielissäni ravintoloitsijan puolesta, vaikka ruokaa jouduttiinkin odottamaan. Käymme vain kerran kuussa syömässä ja kerran tai kaksi vuodessa hotellilomalla kotimaassa. Saan pientä eläkettä, 1100 €, mies tonnin parempaa.
Turha valittaa eläkkeistä! Maksoitte itse ennen 90-lukua alle 15 % tyeliä (60-luvulla vain 5 %) ja nykyiset työntekijät maksavat 25,60 % tyeliä! Ja nykyisten työntekijöiden tyel-maksuista yli 70 % menee SUORAAN eläkeläisille, eikä säästöön nykyisille työntekijöille itselleen eläke-rahastoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on sen verran kun ennenkin, mutta hinnat on nousseet niin paljon, että ei kiinnosta ostella mitään festarilippuja, kalliita vaatteita, kympin oluttuoppeja tai tyyristä kosmetiikkaa.
Olen lakannut kuluttamasta aika lailla muuhun kuin pakolliseen ja huomannut etten tarvitse juuri mitään. Luullakseni moni muukin, pakon edessä tai vain siksi että hinnat ottaa päähän. Ymmärrän että tämä johtaa konkka-aaltoon.
Minä olen päättänyt taas alkaa ostamaan kaiken mahdollisen käytettynä. Säästyy paljon rahaa.
Tätä samaa teen myös. Lisäksi olen alkanut tekemään itse sellaista mitä ostin ennen palveluna/tavarana. Kipuraja on ylittynyt hinnoissa vaikka ymmärrän yritysten ja yksinyrittäjien kulurakenteen, ja ettei heille jää juuri mitään käteen verotuksen ja muiden maksujen j
Säälikäämme "köyhiä" yrittäjiä, mitä jos lykättäis vielä lisää verorahoja heihin, kun reppanat ovat niin kovin köyhiä! Työntekijät pärjäävät pyhällä hengelle ja vedellä, mutta kyllä yrittäjien pitää saada vieläkin parempi elintaso. Voi kristus mikä ajatus maailma sinulle on..
Ei hätää, olen vaihtanut shamppanjan kuohuviiniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylellä on lomaporukka hommissa, samat hömelöt lomanaamat usean päivän ajan jo. Uutistenlukija takeltelee koko ajan,
Onko nämä niitä joilla ei ole mitään koulutusta hommaan? Keskisuomalainen kirjoitti että YLE otti kesätöihin vain noin kaksi jounalistiikan opiskelijaa ja muut alan ulkopuolelta. Mitä näitä ammattilaisia enää koulutetaan kun työhön otetaan aatteen perusteella.
Millä perusteella sitten porukkaa otetaan töihin Suomen valtion korkeimpiin pesteihin?! Jospa oltaisiin enempi huolisamme siitä!
Vierailija kirjoitti:
22€ ja sillä kituutan 19.7 asti
Tsemppiä ja koita pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on sen verran kun ennenkin, mutta hinnat on nousseet niin paljon, että ei kiinnosta ostella mitään festarilippuja, kalliita vaatteita, kympin oluttuoppeja tai tyyristä kosmetiikkaa.
Olen lakannut kuluttamasta aika lailla muuhun kuin pakolliseen ja huomannut etten tarvitse juuri mitään. Luullakseni moni muukin, pakon edessä tai vain siksi että hinnat ottaa päähän. Ymmärrän että tämä johtaa konkka-aaltoon.
Minä olen päättänyt taas alkaa ostamaan kaiken mahdollisen käytettynä. Säästyy paljon rahaa.
Tätä samaa teen myös. Lisäksi olen alkanut tekemään itse sellaista mitä ostin ennen palveluna/tavarana. Kipuraja on ylittynyt hinnoissa vaikka ymmärrän yritysten ja yksinyrittäjien kulurakenteen, ja ettei heille jää ju
Useimmat yrittäjät työskentelevät yksin ja pitkiä päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha valittaa eläkkeistä! Maksoitte itse ennen 90-lukua alle 15 % tyeliä (60-luvulla vain 5 %) ja nykyiset työntekijät maksavat 25,60 % tyeliä! Ja nykyisten työntekijöiden tyel-maksuista yli 70 % menee SUORAAN eläkeläisille, eikä säästöön nykyisille työntekijöille itselleen eläke-rahastoon!
Kuka on valittanut? Päin vastoin. Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi. Kerroin, että käymme ulkona syömässä ja hotellilomilla, vaikka ei ole isot eläkkeet. Käyn myös kampaajalla. Ei tarvi miehen leikata hiuksiani tai letittää niitä tai kääriä nutturalle. Tiedän kyllä, miten eläkkeitä maksetaan ja miten ne kertyvät. Itse maksoin viimeiset työvuodet eläkemaksua 8,65 % ja loput maksoi työnantaja.
sitä minäkin ihmettelen , kun tuntuu, että kaikki taoahtumat ovat melkein loppuunmyytyjä ja keskustan kadullakin kun pe- ja la-iltaisin kävelee, niin kaikki ravintolat, baarti ja kahvilat ovat täynnä asiakkaita. Miten ihmisillä riittää rahat nykypäivänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on valittanut? Päin vastoin. Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi. Kerroin, että käymme ulkona syömässä ja hotellilomilla, vaikka ei ole isot eläkkee
"vaikka ei ole isot eläkkeet."
Ovat ne isot eläkkeet siihen verrattuna kuinka vähän olette niitä kustantaneet! Nykyiset työntekijät ja työnantajat maksavat teidän eläkkeet ja hinnaksi tästä tulee hurjasti alentunut yrityksen kannattavuus/kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla! Ole tyytyväinen siihen mitä sinulla on, vaikket ainakaan eläkettäsi ole ansainnut kuin vain 1/3!
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/amosahola/nuoret-aanestakaa-jaloillann…
https://tekijalehti.fi/2023/01/30/saako-elaketta-viela-2080-luvulla/
Onko nämä niitä joilla ei ole mitään koulutusta hommaan? Keskisuomalainen kirjoitti että YLE otti kesätöihin vain noin kaksi jounalistiikan opiskelijaa ja muut alan ulkopuolelta. Mitä näitä ammattilaisia enää koulutetaan kun työhön otetaan aatteen perusteella.