Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE:n mukaan jengillä ei oo rahaa, mites teillä?

Vierailija
09.07.2024 |

On kyllä huomannu että varat on sulanu, ei tarvii ees puhua mistään festareista/matkoista, pelkkä hesessä käynti on liikaa, 10€ jostain hiton burgerista ja limusta...

Kommentit (295)

Vierailija
21/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on sen verran kun ennenkin, mutta hinnat on nousseet niin paljon, että ei kiinnosta ostella mitään festarilippuja, kalliita vaatteita, kympin oluttuoppeja tai tyyristä kosmetiikkaa.

Olen lakannut kuluttamasta aika lailla muuhun kuin pakolliseen ja huomannut etten tarvitse juuri mitään. Luullakseni moni muukin, pakon edessä tai vain siksi että hinnat ottaa päähän. Ymmärrän että tämä johtaa konkka-aaltoon. 

Vierailija
22/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi jengit tekevät laitonta bisnestä kuten huumekauppaa. Sillä pärjää siihen asti kun jää kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22€ ja sillä kituutan 19.7 asti

Koita kestää. Yritä ottaa se asenne, että tiukat olosuhteet kasvattaa susta timantinkovan!

Ei ole eka kerta, osaan tän homman jo, ja kaappissa on kuivamuonaa varalla.

Vierailija
24/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita kestää. Yritä ottaa se asenne, että tiukat olosuhteet kasvattaa susta timantinkovan!

Eipä auta varmana kurnivaan vatsaan ja sitä seuranneeseen pahoinvointiin ja migreeniin jso ei ole rahaa ostaa ruokaa. Muut lappaa ostoskärryt täyteen kaikkea herkkua, ruokaa yms ja itse miettii miten pärjät viikot vähällä.

Ei niin. Mutta pää on tärkeää pitää kasassa. Siksi täytyy ottaa tietty asenne. Itsekin rahaton, joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
25/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on niin kallista että tulet delamaan ennen tuota 19.7 päivää. 20 e ei saa enää mitään 

Kaurahiutaleita, maitoa, kananmunia, margariinia.  Ilta-alesta leipää.  Kyllä noilla hengissä pysyy.

Vierailija
26/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on, että tämän päivän pärjään ja huomenna tulee lisää. Ei kuitenkaan mihinkään isompaan riitä, just ja just pärjään.

Vierailija
27/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota rahaa on, mutta elän säästeliäästi ja ostelen säästöilläni sitten mitä haluan. Eli pidän arjen kulutuksen minimissä ja säästyneillä rahoilla ostelen jotain isompaa. Kuten viimeksi sähköläskipyörän.

Onneksi olen tottunut jo pitkään elämään näin, niin kustannustason nousu ei varsinaisesti tunnu missään. Säästöt vain karttuvat hieman hitaammin. Oikeasti ihan keskipalkkaisella ihmisellä on loppujen lopuksi melko vähän pelivaraa taloutensa suhteen, mutta tarkalla taloudenpidolla on mahdollista säästää pitkällä aikavälillä ihan huomattaviakin summia. Viikkotasolla saa helposti menemään pari-kolmekymppiä tai enemmänkin sellaiseen, mitä ei oikeasti tarvitse. Ja kun viikkoja on vuodessa se 52, niin vuositasolla puhutaan jo melko isoista summista.

Vierailija
28/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on sen verran kun ennenkin, mutta hinnat on nousseet niin paljon, että ei kiinnosta ostella mitään festarilippuja, kalliita vaatteita, kympin oluttuoppeja tai tyyristä kosmetiikkaa.

Olen lakannut kuluttamasta aika lailla muuhun kuin pakolliseen ja huomannut etten tarvitse juuri mitään. Luullakseni moni muukin, pakon edessä tai vain siksi että hinnat ottaa päähän. Ymmärrän että tämä johtaa konkka-aaltoon. 

Minä olen päättänyt taas alkaa ostamaan kaiken mahdollisen käytettynä. Säästyy paljon rahaa.

Vierailija
29/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä olen kuin mikä, muttei asiaa toki auta tämä hemmetin korkea hintataso.

Vierailija
30/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eka kerta, osaan tän homman jo, ja kaappissa on kuivamuonaa varalla.

Hyvä juttu! Mene käymään sossussa, jos kaikki ruoka ja raha loppuu. Ne auttaa sua. 

Vierailija
31/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisenä minulla ei ole puutetta rahasta, juuri laitoin lapsien tileille muutaman tonnin.

Pois verottajalta.

Hyvä sinä!

Vierailija
32/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta jauhoa, kuiva hiivaa. Tee leipää, kun pitää kittuuttaa.

Vierailija
33/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kahden ellei kolmen kerroksen väkeä nykyään. On pieni osa niitä, joilla on rahaa, niitä, joilla rahaa kuluttaa jonkin verran ja niitä, joilla rahaa ei ole.

Itse olen huomannut, että tänä kesänä on vähemmän käytössä rahaa kuin aiemmin. Useamman päivän lomareissu koko perheenä vaihtuu tänä kesänä päiväkohteisiin lähikaupunkeihin joista tullaan yöksi kotiin. Tyytyväinen olen, että on rahaa edes tähän eli kesälomalla kesäteatteria, kesätapahtumia, ystävien tapaamisia, aikaa perheen kesken, ulkona ravintolassa voidaan käydä lounaalla tai kahvilla muutaman kerran. Eli kuulun niihin, joilla rahaa on jonkin verran käytössä kesään.

Vierailija
34/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päättänyt taas alkaa ostamaan kaiken mahdollisen käytettynä. Säästyy paljon rahaa.

Tätä samaa teen myös. Lisäksi olen alkanut tekemään itse sellaista mitä ostin ennen palveluna/tavarana. Kipuraja on ylittynyt hinnoissa vaikka ymmärrän yritysten ja yksinyrittäjien kulurakenteen, ja ettei heille jää juuri mitään käteen verotuksen ja muiden maksujen jälkeen. 

Vierailija
35/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa teen myös. Lisäksi olen alkanut tekemään itse sellaista mitä ostin ennen palveluna/tavarana. Kipuraja on ylittynyt hinnoissa vaikka ymmärrän yritysten ja yksinyrittäjien kulurakenteen, ja ettei heille jää juuri mitään käteen verotuksen ja muiden maksujen j

Tämän vuoksi maksan pimeänä aina kuin voi. 

Vierailija
36/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä auta varmana kurnivaan vatsaan ja sitä seuranneeseen pahoinvointiin ja migreeniin jso ei ole rahaa ostaa ruokaa. Muut lappaa ostoskärryt täyteen kaikkea herkkua, ruokaa yms ja itse miettii miten pärjät viikot vähällä.

Sama ja käyn töissä. Mutta pieni palkka ja asun yksin. No paraneepahan elintasosairaudet ihan itsestään. Olisi kyllä kiva ostaa terveellistä ruokaa. 

Vierailija
37/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ihmisillä on rahaa. Ainakin aina kun joku kysyy asiasta. 

Vierailija
38/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot ovat parantuneet ja työnteko hyödyttää nykyään enemmän. Kiitos siis nykyhallitukselle, kun on viimein jotain järkeä tässä oravanpyörässä. 

Vierailija
39/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä olen kuin mikä, muttei asiaa toki auta tämä hemmetin korkea hintataso.

TÄMÄHÄN SE ON! Just kävin eilen apteekissa, ja välttämättömyystuote, mikä vielä hetki sitten maksoi 24 euroa, maksoi nyt 29 ja risat. S**tanan lahtarit, sanon jo minäkin vaikken mikään vasuri ole!

Vierailija
40/295 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keskituloinen (3550€/kk), samoin mieheni. Kyllä meillä edelleen on rahaa matkustaa kerran vuodessa ulkomaille, hiihtoloma Lapissa ym kunhan muuten käyttää rahaa järkevästi. 2 lasta, joilla harrastukset. 

Tämä sama. Lapissa ei käydä mutta puolen vuoden välein ulkomailla. Ei ole tiukkaa. Töissä tosin joutuu käymään, mutta on sitten rahalla hankitut ilot ainakin ansaittu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi