YLE:n mukaan jengillä ei oo rahaa, mites teillä?
On kyllä huomannu että varat on sulanu, ei tarvii ees puhua mistään festareista/matkoista, pelkkä hesessä käynti on liikaa, 10€ jostain hiton burgerista ja limusta...
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi neli-viisikymppiset haluaisi mennä jonnekin festareille ylihintaisine lippuineen, tungosta, sään armoilla, meteli kovaa ja ruoka pahaa ja kallista.
Itse vietän lomani kirjoja lukemalla (ilmaiseksi kirjastosta), kuuntelen radiosta mielenkiintoisia ohjelmia ja vaihtelevaa musiikkia, pyöräilen, patikoin metsässä, eilen keräsin kantarelleja ja mustikoita ja tein herkullisempaa sienimuhennosta ja mustikkakukkoa kuin mitä mistään ravintolasta saa. Ylimääräiset lomakustannukset nolla euroa tähän saakka ja elämä on hyvää. Turkuun menen katsomaan isoja purjelaivoja ensi viikolla, ilmaista sekin. Matka taittuu polkupyörällä täältä lähiseudulta ilmaiseksi, voi olla että satsaan loman kunniaksi kympin maauimalaan.
Haluavat esim. nähdä keikkoja ja fiilistellä tunnelmaa ystäväporukalla.
Vierailija kirjoitti:
Tulot ovat parantuneet ja työnteko hyödyttää nykyään enemmän. Kiitos siis nykyhallitukselle, kun on viimein jotain järkeä tässä oravanpyörässä.
Sama täällä, tulot parantuneet itsellä ja huomaa selvästi, että ylimääräisiä tukia on makseltu ja nyt niistä on hyvä leikata.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on edelleen mutta tätä hallitusta on kiittäminen siitä että se raha ei nyt pyöritä Suomen talouden rattaita vaan jää säästöön. Perheessämme myös siirretään kokoajan omaisuutta sukupolvelta toiselle niin ettei verottaja pääse käsiksi.
Nyt täytyy sanoa, etten tiedä mikä yksinkertainen ajatusmalli tähän on nyt ajanut.
Itse aloin säästää (sijoittaa) lapselle entistä enemmän edellisen hallituksen aikaan, kun arvelin, ettei tässä maassa tule välttämättä olemaan kymmenen vuoden päästä töitä hänelle, tai sitäkään tulonsiirtojärjestelmää, ellei EU ala talouskriisissä painivaa maatamme lainoittamaan ja samalla toki saneeraamaan.
Samasta syystä olen yrittänyt häntä houkutella parhaani mukaan kielikurssille tai opiskelijavaihtoon. Että näkisi että muuallakin on elämää ja kynnys lähteä laskisi.
Nyt vähän katselen että mihin tämä hallituksen linja lähtee puremaan. En ole hirveän toiveikas, mutta jotain kuitenkin viimein tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on edelleen mutta tätä hallitusta on kiittäminen siitä että se raha ei nyt pyöritä Suomen talouden rattaita vaan jää säästöön. Perheessämme myös siirretään kokoajan omaisuutta sukupolvelta toiselle niin ettei verottaja pääse käsiksi.
Me ollaan oltu 10 miljardin vuosittaisessa budjettivajeessa kohta 20 vuotta. Sipilän hallitus ja nykyinen on ainoot jotka on yrittäny saada meitä ulos kurimuksesta, muut ottaa vaan velkaa. En ihmettele ettei se aiheuta hurraahuutoja, mutta vois sen verta tajuta ettei nää leikkaukset oo seurausta parin viime vuoden tapahtumista. Vaan siitä, että äänestäjät joutuu vihdoin maksamaan siitä että "heillä on unelma."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi neli-viisikymppiset haluaisi mennä jonnekin festareille ylihintaisine lippuineen, tungosta, sään armoilla, meteli kovaa ja ruoka pahaa ja kallista.
Itse vietän lomani kirjoja lukemalla (ilmaiseksi kirjastosta), kuuntelen radiosta mielenkiintoisia ohjelmia ja vaihtelevaa musiikkia, pyöräilen, patikoin metsässä, eilen keräsin kantarelleja ja mustikoita ja tein herkullisempaa sienimuhennosta ja mustikkakukkoa kuin mitä mistään ravintolasta saa. Ylimääräiset lomakustannukset nolla euroa tähän saakka ja elämä on hyvää. Turkuun menen katsomaan isoja purjelaivoja ensi viikolla, ilmaista sekin. Matka taittuu polkupyörällä täältä lähiseudulta ilmaiseksi, voi olla että satsaan loman kunniaksi kympin maauimalaan.
Kun ei siellä tungoksessa sitä keikkaa mitenkään kunnolla näe. Ystäväporukan kanssa " tunnelman fiilistelystä" monta sataa euroa maksaminen on kyllä yksi hassuimmista rahojen kaivoon heittämistavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vastustaa leikkauksia ja kulutusverojen nostoa.
Kiertää itse verotusta ja varsin ylpeänä vielä.
Olet demari?
Olen tänään kesänä tehnyt huomioita, että lähes kaikkialla missä olen käynyt, on ollut hiljaista tai jopa kuollutta. Kaupoilla, elokuvissa, kylpylässä, lomakohteessa jne. Joten kyllä se näkyy, että yhä harvemmalla on rahaa käydä missään. Omalla perhelläni on asiat hyvin, töitä ja varallisuutta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22€ ja sillä kituutan 19.7 asti
Koita kestää. Yritä ottaa se asenne, että tiukat olosuhteet kasvattaa susta timantinkovan!
Väärä asenne. P*skat olosuhteet tekevät katkeran ja persaukeisen yksilön, eivät muuta. No, ehkä nälkäisen sentään. En ole se jota kommentoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy sanoa, etten tiedä mikä yksinkertainen ajatusmalli tähän on nyt ajanut.
Itse aloin säästää (sijoittaa) lapselle entistä enemmän edellisen hallituksen aikaan, kun arvelin, ettei tässä maassa tule välttämättä olemaan kymmenen vuoden päästä töitä hänelle, tai sitäkään tulonsiirtojärjestelmää, ellei EU ala talouskriisissä painivaa maatamme lainoittamaan ja samalla toki saneeraamaan.
Samasta syystä olen yrittänyt häntä houkutella parhaani mukaan kielikurssille tai opiskelijavaihtoon. Että näkisi että muuallakin on elämää ja kynnys lähteä laskisi.
Nyt vähän katselen et
Se on juuri se ajatusmalli että en ole hirveän toiveikas että lapsille olisi töitä tai mitään toimeentuloa tulevaisuudessa, uudelleenkouluttautuminenkin tehdään suht mahdottomaksi. Vanhempana sitä haluaa mahdollistaa lapsille tulevaisuuden. Siksi rahat säästöön, sijoituksiin yms, ei turhaan kulutukseen.
Ymmärrän että rahat on tiukilla jos ei käy palkkatyössä tai on usean lapsen yksinhuoltaja tai vastaavaa, mutta kokoaikatöissä käyvällä on rahaa tehdä kivoja juttuja ja syödä pääasiallisesti hyvää ruokaa.
Säästöön sen sijaan jää aina vähemmän ja isommat hankinnat (auton vaihto, isompi asunto) tuntuu ainakin lähitulevaisuuden aikahaitarilla kohtuuttoman kalliilta ja saavuttamattomilta asioilta.
Vierailija kirjoitti:
Olen tänään kesänä tehnyt huomioita, että lähes kaikkialla missä olen käynyt, on ollut hiljaista tai jopa kuollutta. Kaupoilla, elokuvissa, kylpylässä, lomakohteessa jne. Joten kyllä se näkyy, että yhä harvemmalla on rahaa käydä missään. Omalla perhelläni on asiat hyvin, töitä ja varallisuutta on.
Erikoista. Matkalin juhannuksena eri matkailukeskuksissa Kainuussa. Joka paikka ammuttu täyteen porukkaa.
Oman paikkakunnan kansallispuisto palveluineen on olleet käymättömiä paikkoja koko kesän kun FB ryhmät tietää vinkata, ettei siellä parkkipaikoille mahdu. Hotellit varattuja. Paikkakunnan festariliput loppuun myyty, niin myös aiemmin järjestetty konsertti. Porukka etsii epätoivoisena kotimajoituksia. Lounasaikaan ravintoloissa hyvin vilkasta. Kaupoilla en ole juuri käynyt kun kaikkihan ostetaan nykyisin verkosta ja tälle on kivijalkakaupan vaikeaa tehdä oikein mitään kun kysymys on valikoimasta ennen kaikkea eikä hinnasta.
Moottoripyöräjengit ja tavanomaiset hampparijengit pitäisi muutenkin hajottaa ja pistää jäsenet pakkotöihin tavallisia ihmisiä piinaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan oltu 10 miljardin vuosittaisessa budjettivajeessa kohta 20 vuotta. Sipilän hallitus ja nykyinen on ainoot jotka on yrittäny saada meitä ulos kurimuksesta, muut ottaa vaan velkaa. En ihmettele ettei se aiheuta hurraahuutoja, mutta vois sen verta tajuta ettei nää leikkaukset oo seurausta parin viime vuoden tapahtumista. Vaan siitä, että äänestäjät joutuu vihdoin maksamaan siitä että "heillä on unelma."
En sano etteikö jotain tarttis tehdä, eihän näin voi jatkua. Keinot on nyt vaan osittain väärät. Opiskelijoita ajetaan lainan varaan, koska töitä ei opiskelun oheen ole. Työttömiä on enemmän ja enemmän ja niihin entisiin opiskelijoiden osa-aikaisiin halpaduuneihin tuodaan tekijät ulkomailta.
Aikuisilta viedään uudelleenkouluttautumisen mahdollisuus jos ei ole jo töissä ja pysty opiskelemaan työn ohessa omalla kustannuksella. Osa-aikatöitä ei enää kannata tehdä kun suojaosa vietiin ja lapsikorotukset poistui.
Koulutukseen pitää satsata eikä karsia. Lapsiin ja nuoriin kaikki paukut, sama se minulle, pärjään kyllä mutta tulevat polvet varmaankaan ei koska he ei näe kovin kaunista tulevaisuutta itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä olen yrittänyt häntä houkutella parhaani mukaan kielikurssille tai opiskelijavaihtoon. Että näkisi että muuallakin on elämää ja kynnys
96: jos sulla oikeasti olisi opiskeluikäisiä nuoria niin sinä tietäisit että toisen asteen oppilaitokset on olleet kriisissä jo muutaman vuoden, kiitos opiskelijamäärän lisäyksestä (ja valmiuksien heikentämisestä keskimäärin) ja resurssien pitämisestä yhtä niukkoina kuin ennenkin. Peruskoulu sitäkin pidempään eli noin vuodesta 2016 kun 2012-2015 valmisteltu uusi OPS otettiin käyttöön. Itse toivoisin että nuoret saisi sen ensimmäisen ammatin valmiiksi, eikä jäisi kesken kuten nyt liian monella. Nuorten mukaan siksi että etenkin ammattikoulussa lähiopetus on vähäistä ja harjoitteluun pitäisi mennä ihan kädettömänä, jos edes saa paikkaa.
Mutta eiei, ei oppisopimuskoulutusta koska sehän on yrittäjälähtöistä, eli joku kapitalisti pääsee hyötymään, eikä sinne saa tupattua opintoja, joiden kautta nuoresta tulee kirvesmiehen lisäksi oikeanlainen kansalainen..
101: Tiedän, minulla on lapset ammattikoulussa. Lähiopetusta ei ole, jos on niin mitään ei tehdä koska vain kolmasosa luokasta on paikalla, osa on lukion tunneilla ja osa siellä oppisopimuksella, joten muutkaan ei etene ettei toiset jää jälkeen. Onneksi nämä on sinänsä työllistävillä aloilla ja käyvät koulunsa loppuun mutta mitä se osaaminen on kun töihin siirrytään :( Molemmilla kavereita joilla kesken jätettyjä tutkintoja kun todettu ettei se ala työllistä tai vaikka työllistäisi, niin ei sillä elä. Eikä näitä kaikki työnantajat huoli harjoitteluun juuri siksi että koulussa ei ole opetettu edes perusteita.
Nuorten kannattaa nyt alkaa säästämään, että pääsee sitten eläkkeellä humputtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko nykyhallitus on nostanut palkkoja itseltäni moinen jäänyt huomaamatta mutta kansan kurjistamisen olen kyllä huomannut nykyhallituksen aiheuttamaksi.
Ensin äänestät että meidän pitää olla ykkönen ilmastotoimissa ja sitten äänestät että jos joku sanoo asyl rajalla niin hänelle pitää antaa täys ylläpito - nyt valitat siitä että tuli hallitus jonka mielestä ei ole kestävää rahoittaa näitä velkarahalla :D Pelle. Mieti vähän ens kerralla.
Hyvin servattu. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun e
Tuossa ei kysytty, onko rahallisesti järkevää vai ei, vaan että miksi haluavat viettää aikaa festareilla.
On jengeillä rahaa, myyvät huumeita ja ryöstävät ihmisiä kaduilla.
Ei ole vaikuttanut elämään mitenkään.