YLE:n mukaan jengillä ei oo rahaa, mites teillä?
On kyllä huomannu että varat on sulanu, ei tarvii ees puhua mistään festareista/matkoista, pelkkä hesessä käynti on liikaa, 10€ jostain hiton burgerista ja limusta...
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Missä se raha sitten lymyää?
Rikkaiden taskuissa. Nyt siis puhutaan sellaisista, joiden tulot eivät ole palkkatuloa.
Vierailija kirjoitti:
Paremminvoivat rohmuaa ja rikkaat rikastuneet koronasta lähtien.
On minulla rahaa koska olen säästänyt 20 vuotta. En tuhlaa rahaa mihinkään kalliisiin juttuihin kuten etelän lomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilillä tasan 200e ja tilipäivä ens ma. Osa menee auton tankkiin ja lopuilla ostan ruokaa ja muuta tarvittavaa. Aika niukasti saa elellä ja toivoa ettei mitään yllättävää satu. Neljä suuta ruokittavana.
Kyllä te pärjäätte <3 Pennin venytys on toki ikävää, kun ei mitään ylimääräistä herkkua tai kivaa voi ostaa. Ja kaikki ruuat on tehtävä itse ja halvoilla aineksilla.
Joo siis kyllä me pärjätään. Ihan perusruokaa saadaan aikaan jne, mutta ei ole kyllä juurikaan liikkumavaraa ylläreiden suhteen. Esim jos joutuu viikonloppuna särkypäivystykseen hampaan takia tai lääkäripäivystykseen j
Me asutaan täällä, koska minulla on täällä vakituinen työ ja iäkkäät vanhemmat. Olen ainoa lapsi ja autan monisairasta äitiäni hoitamaan muistisairasta isääni. Eikä ole myöskään minun vikani, että terveyspalvelut on pikkuhiljaa lopetettu täältä ja mm päivystykset siirretty kauas, ja kohta siirtyy vielä kauemmas. Minun työtäni ei oikein voi tehdä missä tahansa, koska se on maataloustyötä. Meillä tehtiin puolitoista vuotta sitten uudistus, jossa monta lomituspiiriä yhdistettiin yhdeksi valtavaksi piiriksi ja työmatkat ovat nykyään pidempiä kuin ennen. Joku 200km työajoa päivässä on jo yleistä.
Että valintoja valintoja kerrassaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi jengit tekevät laitonta bisnestä kuten huumekauppaa. Sillä pärjää siihen asti kun jää kiinni.
Sitten pääsee täysihoitoon ja verkostoitumaan. Rikollisilla taitaa mennä paremmin kuin taviksilla, jotka yrittävät sinnitellä leikkausten keskellä. Yhteiskunta rankaisee niitä, jotka yrittävät tehdä parhaansa.
Vierailija kirjoitti:
Se ei tee susta parempaa ihmistä jos tilille jää rahaa. Voit olla pihi, sulla ei ole lapsia, ei harrastuksia, elämää, lemmikkiä, et maksa veroja Suomeen, tee mitään muutakaan hyvää asuinkuntasi tai suomalaisten hyväksi ja yms. Eli olet minun silmissä pelkkä nolla. Minä mininä minä ja kaikki minulle heti.
Ihmisen arvo on siis sinulle vain hyödyssä. Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on edelleen mutta tätä hallitusta on kiittäminen siitä että se raha ei nyt pyöritä Suomen talouden rattaita vaan jää säästöön. Perheessämme myös siirretään kokoajan omaisuutta sukupolvelta toiselle niin ettei verottaja pääse käsiksi.
Me ollaan oltu 10 miljardin vuosittaisessa budjettivajeessa kohta 20 vuotta. Sipilän hallitus ja nykyinen on ainoot jotka on yrittäny saada meitä ulos kurimuksesta, muut ottaa vaan velkaa. En ihmettele ettei se aiheuta hurraahuutoja, mutta vois sen verta tajuta ettei nää leikkaukset oo seurausta parin viime vuoden tapahtumista. Vaan siitä, että äänestäjät joutuu vihdoin maksamaan siitä että "heillä on unelma."
Sinulla ei ole mitään tajua yhteiskunnallisista asioista. Oikeisto ottaa velkaa ja jakaa veronalennuksia hyvätuloisille ja rapauttaa näin veropohjaa. Myy tuottavaa omaisuutta pilkkahintaan, leikkaa julkisen sektorin lihoiksi ja ajaa ihmisiä siltojen alle.
Kaikki menee mikä tulee ja vähän ylikin. Kesälomareissussa kun on pari kolme viikkoa niin meneehän sitä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Puolella kotitalouksista ei ole yhtään euroa säästöjä ja hallitus kurittaa koko ajan lisää niin eipä ole mikään ihme että kansa kituuttaa.
Itse keskityn pelkästään kodin siivoukseen ja ruoanlaittoon.
Ei oke pulaa rahasta. Olin ahkera ja opiskelin ja menin hyviin töihin, tienasin ja sijoitin. Nyt on kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu rahaa olevan. Festarit turvoksissa väkeä. Lentokoneet täynnä. Kaupoissa suurella osalla porukkaa ostoskärryt täynnä.
Heh. Minäkin kävin festareilla Helsingissä pari vuotta sitten. Oli muuten toinen käyntini Helsingissä yli 50v ikäni aikana. Ja ostoskärryt on aina täynnä, käyn kaupassa useamman viikon välein, niin vähän pakostikin ostan niin että pärjää pari viikkoa tai jopa kuukauden. Rahaa ei sinällään ole, mutta se on valintoja...
Vierailija kirjoitti:
Hese on aina ollut kallis.
Mut joo hitokseen joutuu karsii juttui. Mökillä oltais haluttu käydä mutta on niin kallista. Halvempi käydä ulkomailla.
Kolme matkaa vaan tälle vuodelle (jenkit ja 2 välimeren reissua) , joutuu luultavasti joulun matkan skippaa jos ei tule black weekeillä jotain hyvää tarjousta.
Hintojen nousu alkaa näkyy.
Käy sitten burger kingillä tai mäkkärillä.
Olen pienyrittäjä. Asunto on, kakkosasunto on myös italiassa, auto on. Saan kaiken tarvitsemani.
Olisi mulla rahaa
mutra en halua muuta kuin mennä mökille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremminvoivat rohmuaa ja rikkaat rikastuneet koronasta lähtien.
Koronan alun romahduksesta ostamani osakkeet ovat kaikki noin nelinkertaistaneet arvonsa, lisäksi nyt alkaa tulemaan roimaa osinkotuottoa.
Korona oli suuri puhallus.
Onhan kansalla rahaa. Katsokaa vaikka Huutokauppakeisaria. 15-20 euron kuparipannustakin maksetaan innoissaan satoja euroja, jopa tonni! Nykyisin pannut ovat kaiken lisäksi pilattu mainosmaalauksella. Mutta pääseehän sitä sentään samaan hintaan esiintymään ihan telkkarissa!
Vierailija kirjoitti:
On rahaa. Sairauseläke + noin keskimäärin 650 € tulee sijoituksista joka päivä (ja tähän on laskettu lauantait ja sunnuntait mukaan). Ensi vuonna sijoituksista tulee vieläkin isommat tulot sekä luonnollisesti siitä sairauseläkkeestä jota sattumoisin saan kolmesta eri maasta Suomi mukaan laskettuna.
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden taskuissa. Nyt siis puhutaan sellaisista, joiden tulot eivät ole palkkatuloa.
No mikset sinäkin ala saamaan myös muita kuin palkkatuloja? Se on kuule ihan oma valinta.
T: puolet pääomatuloina.
Vierailija kirjoitti:
Kokoaikatyössä ja silti peeaa. Täysin broke. Kaikki hinnat nousee, vain palkat ei nouse. Varallisuuden pitäis kasvaa iän myötä mutta mulla on varallisuus vain pienentynyt koko ajan. Huolestuttaa oma tulevaisuus. Lomamatkoista tai festareista ei voi edes haaveilla.
Tjaa, kyllä mulla on varallisuus noussut koko ajan varmaan kaksvitosesta eteenpäin.
Samassa tilanteessa ovat tuttuni.
Mitä teet siis erilailla?
Ei ole rahaa. Ei sitä koskaan ole paljon ollut, mitä iän myötä sitä on suhteessa aina vaan vähemmän. Palkka ei ole noussut ja kaiken hinta on samaan aikaan monikertaistunut. Mitään ei jää säästöön, ja kyllä tässä oikeasti alkaa vanhuus vähitellen pelottaa. Mistään lomareissuista ei voi haaveillakaan, kun rahat eivät kerta kaikkiaan meinaa riittää ihan peruselämiseenkään.