Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä ei ymmärrä miksi aion lähteä yksin kolmen yön reissuun Helsinkiin

Vierailija
08.07.2024 |

Olen siis sinkku ja asun satojen kilometrien päässä Helsingistä. Takana on rankka vuosi eron vuoksi ja kaipaan vähän irtiottoa. Lapsi on jo aikuinen ja omissa menoissaan. 

Suunnittelin, että menen junalla Helsinkiin ja hotelliin kolmeksi yöksi. Ihan perus Scandic tai Sokos. Mun mielestä ihan kivoja hotelleja ja kiva aamupala tarjolla jolla pärjää pitkälle päivään. Kävisin ainakin Suomenlinnassa ja ehkäpä päiväseltään Tallinnassa. Vähän shoppailua, kahvilassa nautiskelua, hyvää ruokaa, pari olutta jossakin kivassa paikassa. 

Ystävä nyt sitten ihmettelee, että mitä mä siellä yksin tekisin. Mä taas ihmettelen, että mitäpä en tekisi. Mulla on ollut eron vuoksi rankkaa, samalla yrittänyt hoitaa työt ja opiskelut. Mä kaipaan vähän jotakin muutakin kuin vain kotipaikkakunnan kuvioita. 

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tarina,muttei oo lapsia,ja työn osaan sen verran hyvin ettei se  tunnu rankalta koskaan, enkä mene helsinkiin 3 päiväksi,vaan Pattayalle 2 kuukaudeksi syksyllä.

Mitä aiot tehdä siellä 2kk?

Kulttuuriin tutustumista,museoissa käyntiä, vanhojen raunioiden katselua, kirjojen lukemista, maltillisesti herkuttelua myös, mutta pieniä annoksia vain . Ehkä maistan drinkin (alkoholittoman tietenkin). 

T.setämies, pattista vuodesta 98-> 

Vierailija
122/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap. Itsekin teen helsinkiläisenä välillä ihan yksiksekseni parin yön reissuja Tampereelle, Tallinnaan, Tukholmaan, Göteborgiin, Osloon, Riikan tai Vilnaan. Mieluiten lähialueelle.

Se on mun omaa aikaa ja akkujen lataamista. Kyllähän jotkut sitä ihmettelee, mutta saavat ihmetellä ihan rauhassa. Se on niin rentouttavaa, kun ei ole mitään muita aikatauluja, kuin olla ajoissa paluulennolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HELSINKIIN?

Se on kaupunki Uudellamaalla, meren rannalla.

Kyllä ja myös maamme pääkaupunki.

Mukavaa reissua aloittajalle! Kaupunkilomat yksin ovat parhaimmillaan todella virkistäviä. Parhaimmillaan hakkaavat kaverin kanssa tehdyt reissut, koska silloin pääsee keskittymään kokonaan siihen, mitä itse haluaa tehdä ja nähdä. Isommissa kaupungeissa sitä tekemistä ja näkemistä riittää. Pidänkin outona sitä, kuinka niin monille kaupunkiloma = pelkkää biletystä, shoppailua ja miehenmetsästystä :D

Samaa mieltä. Itse olen ollut kymmenillä kaupunkilomilla. Kerran kyllä myös shoppailin mutta biletys ei ole kiinnostanut eikä miehiä ole tullut metsästettyä. Mieluummin museo kuin miesmetsästys. Oletko ap käynyt vielä Sinebrychoffin taidemuseossa? Mielestäni kiva museo ja muutakin kuin maalaustaidetta (vaikka siellä on kyllä hienoja tauluja myös). Hauskaa matkaa!

Vierailija
124/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa reissua, tekee varmasti hyvää! Ateneumiin kannattaa mennä, jos yhtään olet maalaustaiteen ystävä.

Sinebrychoffin taidemuseossa on näyttely 11.8. asti.

Vierailija
125/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa reissua, tekee varmasti hyvää! Ateneumiin kannattaa mennä, jos yhtään olet maalaustaiteen ystävä.

Laitan Ateneumin harkintaan! Jotakin museokäyntiä olen kyllä miettinyt, että pitää nyt katsoa mistä sitä itsensä löytää.

Ap

https://www.valokuvataiteenmuseo.fi/fi

https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/vuorokausiliput

https://www.helsinkicard.com/

Vierailija
126/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko muuten suositella jotakin hyvää pihviravintolaa Helsingistä? Haluan sellaiseen nautiskelemaan hyvästä ruoasta. 

Ap

Lehtovaarassa olen syönyt niin hyvän cœur de filet provençalen, että muistan vieläkin. Tuosta on tosin "hieman" aikaa.

Vierailija
127/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin mennyt Tampereelle, vaikkei sieltä laivoja Tallinnaan mene jota en ymmärrä miksi sinne mennä, kun haukkuivat suomalaiset ja ilmoittivat että voidaan pysyä pois, sitten kun huomasivat ketkä sinne rahansa kantaa alettiin anelemaan takaisin, pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
128/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen helsinkiläinen, ja voisin hyvin matkustaa vastaavalle lomalle Tampereelle tai Turkuun. En siis nyt yhtään ymmärrä, miksi Helsinki ei olisi kiva miniloman kohde. Vinkkinä myös Espoo. Saaristo on Espoon edustalla hieno (kuten Helsingin saaristokin on), Emma-museo jne kiinnostavia kohteita riittää. Metrolla pääsee Helsinkiin. 

Mun ulkomaisista tutuista moni on vuojrannut pyörän ja ajanut Helsingin rantareitin. Se on kuulemma vaivan arvoinen tapa tutustua Helsinkiin. 

Vierailija
129/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tarina,muttei oo lapsia,ja työn osaan sen verran hyvin ettei se  tunnu rankalta koskaan, enkä mene helsinkiin 3 päiväksi,vaan Pattayalle 2 kuukaudeksi syksyllä.

Kulttuuriin tutustumista,museoissa käyntiä, vanhojen raunioiden katselua, kirjojen lukemista, maltillisesti herkuttelua myös, mutta pieniä annoksia vain . Ehkä maistan drinkin (alkoholittoman tietenkin). 

T.setämies, pattista vuodesta 98-> 

Runosuoli sykkii, mikset vaan vastaa ladyboyt.

Vierailija
130/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkitalo on mahtava elämys jos sieltä löytäisit sopivan konsertin. Entäs Helsingin Juhlaviikot, tutkaile ohjelmistoa osuuko ajankohtaasi.

Vierailija
131/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on vähän samanlainen. Ei ymmärrä, miksi kukaan menisi Helsinkiin. Tosin hän ei ymmärrä kovin paljon matkailua muutenkaan. Joskus olemme Helsinkiin menneet, jos on pitänyt jatkaa matkaa siitä eteenpäin.

Asumme satojen kilometrien päässä Helsingistä.

Vierailija
132/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap:n kannattaisi lähteä ulkomaille, paljon halvempaa

Missä, Bulgariassa? Onpa hienoa. 

Miksi suomalaisen perussynti on tuputtaa : Aina halvempaa ! Silloin kun itse suunnittelen matkoja niin matkan sisältö on tärkeintä.

Vierailija
133/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse matkustellut 16-vuotiaasta asti yksin. Aikanaan jälkikäteen ajateltuna vähän turhankin vaarallisia reissuja nuorena mm. Etelä-Amerikkaan ja Afrikkaankin. Nyt olen ollut ollut naimisissa 23 vuotta, ja olen tehnyt pikkuvauva-aikaa lukuunottamatta joka vuosi yhden reissun yksin. Useimmiten ulkomaille.

Kyllä asiaan liittymättömät ovat sanoneet minua itsekkääksi ja vaikka miksi muuksi. Olen työni takia voinut olla hyvin paljon kotona lasten kanssa näide vielä kotoa asuessa, ja olemme matkustelleet/tehneet perheenä vaikka mitä. En tajua, miksi miehille tämä on ok, ja kun nainen ottaa pienen irtioton, niin se on heti tuomittavaa. Kertaakaan en ole reissulla pettänyt tai rellestänyt( en kuulu luonteeseeni kumpikaan. Vaan nauttinut ihan omasta ajasta.

Vierailija
134/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt peruskaljamaha tekee. Makaa kännikoomassa 2 kk pimeässä hotellihuoneessa ja palattuaan retostelee saaneensa (maksullista) naista, vaikkei sitäkään uskaltanut.

Vierailija
135/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on siis sitä mieltä, että jos matkaillaan, niin lähimatkailu on jees. 50 km säteellä ja lähempänäkin on paljon kiinnostavia kohteita. Myös telttailu lähikalliolla on hyvä vaihtoehto.

Ja jos matkaan pidemmälle lähdetään, on kohde jokin kaukaisempi kuin Helsinki, joka voi olla lähinnä kauttakulkupaikka.

Terveiset pienestä kaupungista (kaukana kaikesta muusta)

Vierailija
136/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oikein kivalta reissulta!

Laita halutessasi Tinder laulamaan ja varaa vaikka jotkut kivat teatteriliput lisäksi.

Tuollaisia ärsyttäviä paimentavia tuttavia mullakin on ollut, pitäisi olla aina heidän saatavillaan ja kuitenkin se ns. ikisinkku täti jonka perään kuuluu vähän katsoa ettei se tee mitään radikaalia. Ja sitten pitäisi niitä tekemisiään heille tilitellä kuten sinäkin. 

Olen jättänyt nämä ihmiset taakseni, oli vain pakko saadakseni vapauden päättää omista asioistani.

Miksi ihmeessä Tinder??? Sehän pilaisi koko homman!

Vierailija
137/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinmatkailu rules!

Vierailija
138/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa todella ankeaan elämääsi jos kolme päivää Helsingissä on sinulle hieno matka. 

MISTÄ sait sen HIENON MATKAN? Hän aikoo viettää kivan ja rentouttavan lomasen HElsingissä!

Asun itse kymmenen kilsan päässä Helsingin ydinkeskustasya ja mun mielestä on IHANAA pistäytyä Helsingin vilskeessä, ja se ON hienoa! Katkaisee arkea.

PS Hän asuu paikassa, jossa on vähemmän väkeä kuin mun "kylässä"...silti kiva mennä Helsinkiin, niin varmaan hänestäkin!

Vierailija
139/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joku tutkimus että pienikin asia tai ympäristön vaihdos virkistää aivoja. Naapurikaupunkikin, jos se on eri missä yleensä on käynyt. Toki suuremmassa kaupungissa on enemmän virikkeitä. Jos ei Helsinki kiinnosta, menee sitten muualle.

Jos Suomi jatkuisi maitse suoraan Eurooppaan, lähdöt sujuisi saumattomasti. Mutta olemme maantieteellisesti täällä merten takana ja sen kanssa on elettävä. Varmaa on vaan että apn kyylääjänaapuri tarvisi happea myös. Hapettomat ihmiset homehtuu ja haluaa levittää hometta muihinkin. Mutta, kyse ei siis ole vain paikoista, vaan asenteesta. Uuden oppimisesta. Jokaisen kannattaa huolehtia omasta fyysisestä ja henkisestä kunnosta, ja matkailu on hyvää virikettä.

Vierailija
140/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotatko jotain ideoita meiltä vai mitä? Minkä ikäinen olet kun lapsikin jo aikuinen? 

Mikä sua vaivaa? En mä teiltä mitään odota. Mun ikä ei liity tähän mitenkään.

Ap

No mitä lässytät sitten? Porvoosta taas, ja näin huono.

Yksi katkera vastailee itselleen, ei taida päästä yksin edes VeijoEssolla käymään!