Ystävä ei ymmärrä miksi aion lähteä yksin kolmen yön reissuun Helsinkiin
Olen siis sinkku ja asun satojen kilometrien päässä Helsingistä. Takana on rankka vuosi eron vuoksi ja kaipaan vähän irtiottoa. Lapsi on jo aikuinen ja omissa menoissaan.
Suunnittelin, että menen junalla Helsinkiin ja hotelliin kolmeksi yöksi. Ihan perus Scandic tai Sokos. Mun mielestä ihan kivoja hotelleja ja kiva aamupala tarjolla jolla pärjää pitkälle päivään. Kävisin ainakin Suomenlinnassa ja ehkäpä päiväseltään Tallinnassa. Vähän shoppailua, kahvilassa nautiskelua, hyvää ruokaa, pari olutta jossakin kivassa paikassa.
Ystävä nyt sitten ihmettelee, että mitä mä siellä yksin tekisin. Mä taas ihmettelen, että mitäpä en tekisi. Mulla on ollut eron vuoksi rankkaa, samalla yrittänyt hoitaa työt ja opiskelut. Mä kaipaan vähän jotakin muutakin kuin vain kotipaikkakunnan kuvioita.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen miks sä meet just sinne Helsinkiin. Saat samalla hinnalla 3vrk ulkomailla jostain mis et ole ennen käynyt. No mut ehkä jos sulla on noin juntti ystäväkin niin selittää tän Helsinki valinnan kans.
Kolmen vuorokauden takia ei kyllä kannata ulkomaille lähteä. Kaksi päivää menee melkein kokonaan matkustamiseen.
Itse olen asunut koko nuoruuteni Helsingissä. Nyt asunut muualla yli 20 vuotta. Voisin hyvinkin viettää 3 vrk Helsingissä shoppailemalla, kahviloissa ja jossain kulttuuripaikoista.
Miten kaksi päivää menee matkustamiseen jos lähtee aamulennolla ja paluu on iltalennolla. Lähtee esimerkiksi perjantaiaamuna, paikan päälle jää aikaa melkein koko perjantai, koko lauantai ja valitsee paluun myöhään illalla niin melkein koko sunnuntaikin.
Moni ei asu Helsingissä tai muunkaan lentokentän vieressä. Kentällä pitää olla 2 h aikaisemmin, sitten lento ja siirtyminen määränpäähän. Pelkästään Tukholmaan tai Kööpenhaminaan matka vie itseltäni n. 7 h/suunta. Sama juttu paluulennon kanssa, mutta toisinpäin. Itse en 2 yön takia lentäisi minnekään lomamatkalle. Haluan levätä ja nauttia kiireettömästi sekä tutustua uuteen kohteeseen. Muut tehkööt miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene Linnanmäelle!
Tuskin tulee mentyä koska en mä enää uskalla mennä koviin moniin laitteisiin. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap:n kannattaisi lähteä ulkomaille, paljon halvempaa
Jos asuu maalla, pitää ensin matkustaa Helsinkiin, jos haluaa ulkomaille mennä. Se matka kotoa Helsinkiin ja takaisin maksaa ihan saman, ja siihen menee ihan sama aika, riippumatta siitä, jääkö Helsinkiin, vai jatkaako ulkomaille. Usein maalla asuva, ulkomaille matkustava joutuu myös yöpymään Helsingissä hotellissa. Sekin maksaa.
Siltikin ulkomaanmatka voi tulla edullisemmaksi kuin Helsingin matka.
Maalta tuleva ulkomaille menevä voi yöpyä ilmaiseksi lentokentällä, niin me muutkin budjettimatkailijat teemme. Lentoaikataulut voi valita siten että maalta lentokentälle tulo on mahdollisimman sujuvaa.
Kuulostaapa rentouttavalta kolmen päivän lomalta. Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla aikuinen lapsi ja opiskelet. Hauta-arkun tekokurssillako olet?
Oletko sä idiootti? Mä olen 45-vuotias ja opiskelen oman alan korkeampaa tutkintoa töiden ohessa. Ei mitään ihmeellistä nykypäivänä.
Ap
Aaa.. Sulla on ollut teiniraskaus, ja nyt yrität elää menetettyä nuoruutta uudelleen.
Olen eri vastaaja, mutta olen 44-vuotias ja opiskelen uutta alaa. Ensimmäisen lapseni sain 36-vuotiaana, että ihan teiniraskaudesta ei mene. Uutta alaa opiskelen ihan uusia asioita oppiakseni. Ja onpa tuo auttanutkin, ekan vuoden opiskeltuani sain vakityön ja palkka ponnahti 1500€/kk ylöspäin (bruttopalkka).
Vierailija kirjoitti:
No mitä vatun väliä mitä ystävä ajattelee? Miksi pistät näin paljon painoarvoa ystäväsi ajatuksiin, että av-palstalla pitää tästä aloittaa aloitus. Tee mitä haluat ja lopeta turhan ihmetteleminen!
Asia on just näin. Tämänkin viestin tarkoitus on hyvä. Joidenkin mielensäpahoittajien mielestä tästäkin pitää loukkaantua. Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itäkeskus, Mogadishu-avenue, piritori, moccapuisto jne mukavia paikkoja.
Voi valita niiden sijaan stadin kuuluisimmat rakennukset, kalliimmat korttelit ja hienot rannat.
Mainittu piritori eli Vaasanaukio on remontoitu, pieni puistomainen aukio, metron risteysasema. Kukkaistutuksia ym.
Mikä ei todellakaan tehnyt siitä ehanaa paikkaa.
t Stadilainen vuodesta 1998Stadilaiseksi synnytään. Jos on muuttanut muualta, on helsinkiläinen.
Ei se ole minusta noin tarkkaan rajattua. On mahdollista tulla stadilaiseksi kun tarpeeksi kauan asuu täällä ja tunte
Aito stadilainen ei ole Kätilöopistoa kauempana keskustasta öitään viettänyt.
"Ystävä nyt sitten ihmettelee, että mitä mä siellä yksin tekisin. Mä taas ihmettelen, että mitäpä en tekisi."
Enemmän siellä on tekemistä mitä kotona. Piristyn kun vähän maisema vaihtuu vaikka ei tuon erikoisempi paikka olekaan. Mulla on ollut perinteenä aiemmin käydä yksin joka kesä neljä yötä. Usein tuntuu että on niin kiire ja haluan omaan tahtiin kierrellä että tuntuisi työläältä jos pitäisi jotain toista huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kauhean surullista, että kolme päivää jossain Helsingissä on ap:lle oikein elämys ja toiset ehdottelee ateneumia ja teatteria ikään kuin suurinakin oivalluksina.
Mitä te noin normaalisti teette, jos tuollainen on oikein mainitsemisen arvoista?
Minusta taas on paljon surullisempaa, että joku on niin kyllästynyt elämään, ettei pidä tuollaisia pieniä iloja mainitsemisen arvoisina tai syinä innostua. Täytyykö asioiden aina olla ainutlaatuisia ja elämää suurempia, ennen kuin niistä sopii iloita? Kuulostaa aika ankealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kauhean surullista, että kolme päivää jossain Helsingissä on ap:lle oikein elämys ja toiset ehdottelee ateneumia ja teatteria ikään kuin suurinakin oivalluksina.
Mitä te noin normaalisti teette, jos tuollainen on oikein mainitsemisen arvoista?
Minusta taas on paljon surullisempaa, että joku on niin kyllästynyt elämään, ettei pidä tuollaisia pieniä iloja mainitsemisen arvoisina tai syinä innostua. Täytyykö asioiden aina olla ainutlaatuisia ja elämää suurempia, ennen kuin niistä sopii iloita? Kuulostaa aika ankealta.
Näiden pessimistien mielestä mun pitäisi vain pysyä kotipaikkakunnalla ja mihinkään ei saisi mennä. Lapsellisesti keksivät kaikenlaisia valheita musta ja aukovat päätään. Ei taida omassa elämässä olla asiat kovin hyvin.
Ap
Harmi kun Bruce Springsteenin keikat on Usassa ja Kanadassa silloin kun mun on mahdollista lähteä yksin reissuun. Olisi jo sitten liian kallista lentojen vuoksi. Brucen näin perjantaina Helsingissä ja oli kyllä hyvä! Tai no koko bändihän siinä oli hyvä!
Ap
No niin olen tässä nyt miettinyt ja vaikka kuinka olisi kiva lähteä käymään Helsingissä niin päätin perua reissun. Säästän mielummin rahaa ensi vuoden yksin tehtävään ulkomaanmatkaan jonka keksin tässä joku aika sitten. Hotellin olen jo varannut, mutta en maksanut. Lennot ostan Norwegianilta heti kun ensi vuoden heinäkuun liput on saatavilla. Lisäksi ostan liput Springsteenin keikalle tuohon kaupunkiin.
Ap
Mene Linnanmäelle!