Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ei ymmärrä miksi aion lähteä yksin kolmen yön reissuun Helsinkiin

Vierailija
08.07.2024 |

Olen siis sinkku ja asun satojen kilometrien päässä Helsingistä. Takana on rankka vuosi eron vuoksi ja kaipaan vähän irtiottoa. Lapsi on jo aikuinen ja omissa menoissaan. 

Suunnittelin, että menen junalla Helsinkiin ja hotelliin kolmeksi yöksi. Ihan perus Scandic tai Sokos. Mun mielestä ihan kivoja hotelleja ja kiva aamupala tarjolla jolla pärjää pitkälle päivään. Kävisin ainakin Suomenlinnassa ja ehkäpä päiväseltään Tallinnassa. Vähän shoppailua, kahvilassa nautiskelua, hyvää ruokaa, pari olutta jossakin kivassa paikassa. 

Ystävä nyt sitten ihmettelee, että mitä mä siellä yksin tekisin. Mä taas ihmettelen, että mitäpä en tekisi. Mulla on ollut eron vuoksi rankkaa, samalla yrittänyt hoitaa työt ja opiskelut. Mä kaipaan vähän jotakin muutakin kuin vain kotipaikkakunnan kuvioita. 

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen miks sä meet just sinne Helsinkiin. Saat samalla hinnalla 3vrk ulkomailla jostain mis et ole ennen käynyt. No mut ehkä jos sulla on noin juntti ystäväkin niin selittää tän Helsinki valinnan kans. 

Kolmen vuorokauden takia ei kyllä kannata ulkomaille lähteä. Kaksi päivää menee melkein kokonaan matkustamiseen. 

Itse olen asunut koko nuoruuteni Helsingissä. Nyt asunut muualla yli 20 vuotta. Voisin hyvinkin viettää 3 vrk Helsingissä shoppailemalla, kahviloissa ja jossain kulttuuripaikoista.

Vierailija
102/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on hyvä matkakohde sellaiselle, joka ei asu Helsingissä. Sitä paitsi, kyllähän jotkut harrastavat jopa staycationeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Helsingissä käy mutta ei sinne olemaan jäädä. 

Vierailija
104/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on hyvä matkakohde sellaiselle, joka ei asu Helsingissä. Sitä paitsi, kyllähän jotkut harrastavat jopa staycationeita.

Helsinki on paska maa.

Vierailija
105/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen miks sä meet just sinne Helsinkiin. Saat samalla hinnalla 3vrk ulkomailla jostain mis et ole ennen käynyt. No mut ehkä jos sulla on noin juntti ystäväkin niin selittää tän Helsinki valinnan kans. 

Hyvä ap. Rahat kotimaan kulutukseen. Pitää yllä työpaikkoja ja hyvinvointia. Ulkomaille kolmeksi päiväksi se vasta junttia on. Ei kiinnosta oma hiilijalanjälki juntteja. 

Joo ei kyl kiinnosta oma hiilijalanjälki kyllä sit yhtään. Miks kiinnostais? Iso planeetta nähtävänä ja koettavana? Miks hitossa joku jaksaa pysyy jossaki Suomessa koko ikänsä ja onks nää ihmiset si oikeesti saatto hoidossa ylpeitä siitä et säästi tätä planeettaa mitä ei ite käyny yhtää ihmettelemässä? Tietäen et kaikki loppuu pian ja tänne ei enää siinä vaiheessa pääse takas. 

Vierailija
106/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä taphtuu Helsingissä, jää Helsinkiin. Muista Se. 

Se, että sun mieli pyörii vain seksin ympärillä, ei tarkoita että muidenkin pyörii. Soolomatkailen paljon yksin ja muutama tuttu aina nasauttaa että kyllähän me tiedetään mitä varten sä sinne menet? Kysyn aina että no kertokaahan, miksi? No miesten takia tietysti! Johon vastaan aina että miksi, kun tummaa voisin iskeä halutessani vaikka omasta maastani, ei sen vuoksi tarvitse reissata. Tämä kertoo vain sen mikä heillä on mielessä jos lähtisivät matkalle. Ap'n ystävä on tylsimys joka tarvitsee itse esiliinaa ja seuraa että mikään tuntuisi miltään. 

Mulle kanssa ihmetellään, että miksi käyn yksin ulkomailla. Sitten siihen jatketaan, että tai löyytähän sieltä varmaan seuraa ja isketään silmää. Luulevat siis että harrastan seksitursimia. Hyi hitto. Yksin matkustava on hullu, jos tuota edes harkitsee. Huonosti käy. 

Vierailija
107/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap:n kannattaisi lähteä ulkomaille, paljon halvempaa

Ulkomaanmatkailu ei todellakaan ole enää halvempaa. 

Vierailija
108/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuppa tuliaisena. 

Vain mies ajattelee näin. Naiset harvemmin lähtevät millekään panoreissuille. 

Linkkaat videon vanhemmista brittinaisista seksiturismin äärellä. Miten liittyy yksin matkustavaan suomalaiseen naiseen? Briteillä nyt on muutenkin hieman erilainen kulttuuri matkustamisen suhteen. Lähtevät ulkomaille sikailemaan kaikissa ikäluokissa, kun eivät saa sitä kotimaassaan tehdä. 

Vierailija
109/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite menisin halvemmalla budjetilla kyl johonki Keski-Eurooppaan random kaupunkiin missä en ole ennen käynyt ja nauttisin siellä täysin vieraana omassa rauhassa ihmetellen paikallista menoa. Ja maksaisin paremmasta ruoasta, oluesta ja viinistä puolet Helsingin hinnoista. Katselisin oikeasti hienoa ja vanhaa arkkitehtuuria ja etsisin niin paikallisen menomestan mitä vaan löydän. Mutta ehkä traktoreille on jotenkin hienoo mennä likaseen ja pilattuun Helsinkiin. 

Oletko käynyt edes Keski-Euroopassa saati Helsingissä hetkeen? Keski-Euroopassa ei ole halvempaa ja Helsingissä ei ole mitään vikaa. 

Vierailija
110/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin reissaaminen on just ihan parasta, kun saa tehdä ihan täsmälleen mitä itse haluaa ja milloin haluaa. Tykkään! Kivaa reissua ap. :)

Vierailija
111/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite menisin halvemmalla budjetilla kyl johonki Keski-Eurooppaan random kaupunkiin missä en ole ennen käynyt ja nauttisin siellä täysin vieraana omassa rauhassa ihmetellen paikallista menoa. Ja maksaisin paremmasta ruoasta, oluesta ja viinistä puolet Helsingin hinnoista. Katselisin oikeasti hienoa ja vanhaa arkkitehtuuria ja etsisin niin paikallisen menomestan mitä vaan löydän. Mutta ehkä traktoreille on jotenkin hienoo mennä likaseen ja pilattuun Helsinkiin. 

Oletko käynyt edes Keski-Euroopassa saati Helsingissä hetkeen? Keski-Euroopassa ei ole halvempaa ja Helsingissä ei ole mitään vikaa. 

Oon käynyt ja ny tarkota mitään Pariisia tai Berliiniä vaan jotain random kaupunkia kuten sanoin. Niissä on aika paljonki halvempaa :)

Vierailija
112/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä, Bulgariassa? Onpa hienoa. 

Vierailija
113/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on paska maa.

Oho, oikein älykkyys loistaa poissaolollaan tässä kommentissa. 

Vierailija
114/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käyn aina silloin tällöin muutaman yön reissulla Helsingissä, yksin. 

Olen perheellinen ihminen. Joskus voisin lähteä perheen tai kaverin kanssa, mutta yksin tehdyllä matkalla saan tehdä mitä itse haluan.

Nauti hotellin aamupalasta ja saunasta. Ulkona syömisestä ja kahvittelusta. Puistossa kävelystä, museoista, muutamasta juomasta. 

Suurin syy itselläni yksin tehtyihin matkoihin on akkujen lataaminen ja se, ettei kukaan ole huokailemassa ja odottamassa ostoskeskuksessa tai museossa. Tai ihmettelemässä, miksi ei salmiakkikossu tänään maistu. 

Vierailija
115/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap teet päiväreisuun Tallinnaan, niin suosittelen sen vanhan kaupungin lisäksi menemään Telliskiven alueelle. Siellä on hyviä näyttelyitä, terasseja ja se alkaa olla Tallinnan suosituimpia paikkoja. 

Sinne pääsee kätevästi kävellen vanhasta kaupungista, noin 15 min. 

Helsingissä jos on hyvä sää, niin alepa fillari alle, ja meren rantoja pitkin kaupunkia tutkailemaan. Löytyy taatusti paljon sellaisia paikkoja sinulle, jotka on ihan uusia ja mielenkiintoisia. 

Vierailija
116/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu maalla, pitää ensin matkustaa Helsinkiin, jos haluaa ulkomaille mennä. Se matka kotoa Helsinkiin ja takaisin maksaa ihan saman, ja siihen menee ihan sama aika, riippumatta siitä, jääkö Helsinkiin, vai jatkaako ulkomaille. Usein maalla asuva, ulkomaille matkustava joutuu myös yöpymään Helsingissä hotellissa. Sekin maksaa.

Vierailija
117/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki ja väenpaljous, yök.

Välillä on ihana hukkua väen joukkoon. Ihanaa kun ei törmää tuttuihin (ainakaan kovin todennäköisesti). Helsingissä on myös melko autioita paikkoja ja luonnonrauhaa, jos sellaista kaipaa. Löytyy keskustan ulkopuolelta.

Tulee maalta ja etsii Helsingistä luonnonrauhaa. Kerropa mikä järki tuossa on!

Meri.

Helsingissä meri on keskustassa. Ja muualla rakennettu täyteen. Ei siellä rauhaa ole. 

Voi hellanlettas. Katsopa karttaa.

Esim. Uutelassa on rakentamatonta rantaviivaa melkoisen paljon. Saariakin löytyy jokunen.

Vierailija
118/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HELSINKIIN?

Miksi huudat!

Miksi ei, jos ei ole köynyt vuosiin niin...

Vierailija
119/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuppa tuliaisena. 

Ainakin Töölöstä se on kuulemma poistunut.

Vierailija
120/212 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soolomatkailu on parasta, itse en ehkä ihan ymmärrä Helsinkiin lähtemistä (pääkaupunkiseudulta kun olen kotoisin), mutta ne nyt on makuasioita. Anna kaverin ihmetellä, ehkä kateellisena haluisi itsekin lähteä johonkin. Mukavaa reissua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme