Ystävä ei ymmärrä miksi aion lähteä yksin kolmen yön reissuun Helsinkiin
Olen siis sinkku ja asun satojen kilometrien päässä Helsingistä. Takana on rankka vuosi eron vuoksi ja kaipaan vähän irtiottoa. Lapsi on jo aikuinen ja omissa menoissaan.
Suunnittelin, että menen junalla Helsinkiin ja hotelliin kolmeksi yöksi. Ihan perus Scandic tai Sokos. Mun mielestä ihan kivoja hotelleja ja kiva aamupala tarjolla jolla pärjää pitkälle päivään. Kävisin ainakin Suomenlinnassa ja ehkäpä päiväseltään Tallinnassa. Vähän shoppailua, kahvilassa nautiskelua, hyvää ruokaa, pari olutta jossakin kivassa paikassa.
Ystävä nyt sitten ihmettelee, että mitä mä siellä yksin tekisin. Mä taas ihmettelen, että mitäpä en tekisi. Mulla on ollut eron vuoksi rankkaa, samalla yrittänyt hoitaa työt ja opiskelut. Mä kaipaan vähän jotakin muutakin kuin vain kotipaikkakunnan kuvioita.
Kommentit (212)
Totta kai lähdet. Et tarvitse siihen ystävän ymmärrystä. Tervetuloa, Helsingissä on kivaa.
Mitä se muille kuuluu mitä sä teet. Me vaan. Paljon nähtävää
Syntiinlankeemuksien laajat valikoimat houkuttavat isolle kirkolle monia vaeltajia. Toiset taasen saapuvat isolle kirkolle koettelemaan uskonsa lujuutta tai auttamaan sieluja.
Kuulostaa kivalta. Varmaan mukava breikki. Piä hauskaa!
Mutta miksi sinun pitää perustella kenellekään miksi menet yksin.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa todella ankeaan elämääsi jos kolme päivää Helsingissä on sinulle hieno matka.
Minä otan osaa sinun ankeaan elämääsi jos olet noin kyyninen ja katkera kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itäkeskus, Mogadishu-avenue, piritori, moccapuisto jne mukavia paikkoja.
Voi valita niiden sijaan stadin kuuluisimmat rakennukset, kalliimmat korttelit ja hienot rannat.
Mainittu piritori eli Vaasanaukio on remontoitu, pieni puistomainen aukio, metron risteysasema. Kukkaistutuksia ym.
Mikä ei todellakaan tehnyt siitä ehanaa paikkaa.
t Stadilainen vuodesta 1998
Stadilaiseksi synnytään. Jos on muuttanut muualta, on helsinkiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap:n kannattaisi lähteä ulkomaille, paljon halvempaa
Jos asuu maalla, pitää ensin matkustaa Helsinkiin, jos haluaa ulkomaille mennä. Se matka kotoa Helsinkiin ja takaisin maksaa ihan saman, ja siihen menee ihan sama aika, riippumatta siitä, jääkö Helsinkiin, vai jatkaako ulkomaille. Usein maalla asuva, ulkomaille matkustava joutuu myös yöpymään Helsingissä hotellissa. Sekin maksaa.
Ei välttämättä tarvitse mennä Helsinkiin, voi mennä suoraan lentokentälle Vantaalle.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on hyvä matkakohde sellaiselle, joka ei asu Helsingissä. Sitä paitsi, kyllähän jotkut harrastavat jopa staycationeita.
Mikä on staycationi? Eikö sitä voi suomeksi sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai lähdet. Et tarvitse siihen ystävän ymmärrystä. Tervetuloa, Helsingissä on kivaa.
Siellä paskaläävässäkö? No ehkäpä se tuntuu kivalle kun et koskaan muualle ole päässyt.
Ainakin täällä on hauskempaa kuin sun seurassasi.
Minäkin tykkään matkustaa välillä yksin, ihanaa hermolepoa. Ainoa mistä en nauti on yksin ravintolassa illastaminen, mutta onneksi on niin laaja tuttavapiiri että yleensä joka paikkakunnalta löytyy joku tuttu jonka kanssa sopia illallistreffit jos seuraa kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itäkeskus, Mogadishu-avenue, piritori, moccapuisto jne mukavia paikkoja.
Voi valita niiden sijaan stadin kuuluisimmat rakennukset, kalliimmat korttelit ja hienot rannat.
Mainittu piritori eli Vaasanaukio on remontoitu, pieni puistomainen aukio, metron risteysasema. Kukkaistutuksia ym.
Mikä ei todellakaan tehnyt siitä ehanaa paikkaa.
t Stadilainen vuodesta 1998Stadilaiseksi synnytään. Jos on muuttanut muualta, on helsinkiläinen.
Menkää takaisin sinne Tsadiinne
Sulla aikuinen lapsi ja opiskelet. Hauta-arkun tekokurssillako olet?
Just tulin yksin 3 yön hesareissulta. Oli kyllä ihanaa! Mies ja aikuiset lapset jäi kotiin ja kyklä nautin, ettei tarvinnut seurustella edes heidän kanssa vaan sai olla ja kulkea ihan yksin.
kävin kahviloissa ja Eiran rannassa. Kävin kiertoajelulla ja löylyssä. Istuin illalla Storyville teatassilma ja kävin mummmotunnelissa kuuntelemassa livemusiikkia.
Oli kyl ihanaa.. ens kesänä uudelleen tai sit Tampereelle
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä idiootti? Mä olen 45-vuotias ja opiskelen oman alan korkeampaa tutkintoa töiden ohessa. Ei mitään ihmeellistä nykypäivänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä idiootti? Mä olen 45-vuotias ja opiskelen oman alan korkeampaa tutkintoa töiden ohessa. Ei mitään ihmeellistä nykypäivänä.
Ap
Aaa.. Sulla on ollut teiniraskaus, ja nyt yrität elää menetettyä nuoruutta uudelleen.
Hotellien ruokaravintolat ovat yksin ruokailevalle ihan hyvä vaihtoehto. Eivät ole liian hienoja paikkoja ja niissä käy yleensä saman hotellin vieraita, niin on jotenkin kodikkaampi olo. En osaa oikein selittää miksi minusta tuntuu tältä. Kahviloissa minäkin mieluummin istun, ruokaravintolat kun tosiaan vähän ahdistaa. Kiasma on kanssa kiva ja Espan ulkolavan konsertit. Ilmoista riippuu, onko kiva kierrellä ulkona vai vietetääkö aikaa enemmän sisätiloissa. Ei liikaa ohjelmaa, että ehtii myös levätä hotellilla. Kaikkea ei tarvitse tehdä yhdellä reissulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aaa.. Sulla on ollut teiniraskaus, ja nyt yrität elää menetettyä nuoruutta uudelleen.
Aaa, sä olet sekaisin oleva idiootti.
Ei, ei ole teiniraskaus enkä yritä elää menetettyä nuoruutta koska olen ehtinyt erittäin hyvin elää nuoruutta ennen kuin sain lapsen suunnitellusti 24-vuotiaana. Mitä hiton menetetyn nuoruuden elämistä edes olisi kolme yön reissu Helsinkiin? :D :D Ei kyse ole mistään rällästämis- ja ryyppyreissusta, äly hoi. Sä olet täysi pelle kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen miks sä meet just sinne Helsinkiin. Saat samalla hinnalla 3vrk ulkomailla jostain mis et ole ennen käynyt. No mut ehkä jos sulla on noin juntti ystäväkin niin selittää tän Helsinki valinnan kans.
Kolmen vuorokauden takia ei kyllä kannata ulkomaille lähteä. Kaksi päivää menee melkein kokonaan matkustamiseen.
Itse olen asunut koko nuoruuteni Helsingissä. Nyt asunut muualla yli 20 vuotta. Voisin hyvinkin viettää 3 vrk Helsingissä shoppailemalla, kahviloissa ja jossain kulttuuripaikoista.
Miten kaksi päivää menee matkustamiseen jos lähtee aamulennolla ja paluu on iltalennolla. Lähtee esimerkiksi perjantaiaamuna, paikan päälle jää aikaa melkein koko perjantai, koko lauantai ja valitsee paluun myöhään illalla niin melkein koko sunnuntaikin.
Käyhän ihmiset päiväseltään Suomessa toisessa kaupungissa esimerkiksi helsinkiläinen lähtee päiväksi Tampereelle tai Turkuun. Tai Tallinaan, laivassa menee vähintäänkin viitisen tuntia päivästä ja silti Tallinnassa käydään päivämatkoilla eikä kukaan ihmettele että lähdetään sinne vain päiväksi.
Monen kommentista voisi sanoa, että happamia. Katkeria ämmiä (sukupuolesta riippumatta), jotka eivät pääse yksin mihinkään kun puoliso ei päästä. 🤣🤣🤣